Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
Pioenroosje, wat balen dat het bij jou ook niet gelukt is deze ronde!

M33, ik hoop voor jou ook dat het in 1 keer raak is! De IUI zelf vind ik niet zo voorstellen en zeker niet pijnlijk. Ik hoop dat het je meegevallen is. Succes met afwachten!

SusieFlower, hoe voel je je? Duurt lang he dat wachten? Wanneer is je NOD?

Mexi, wat jammer dat deze ronde niet doorgaat. Hopelijk heb je de volgende ronde meer geluk.

Ik ben volop aan het prikken en heb echt bijwerkingen van die stomme hormonen. Ik ben super moe en heb echt een kort lontje. Ik vind de wachtweken denk ik nog minder erg dan die stomme hormonen spuiten. Gelukkig weet ik waar ik het voor doe en is het het allemaal waard, maar ik heb wel een beetje medelijden met mijn man aangezien ik niet echt heel gezellig ben als ik onder de hormonen zit. Vrijdag weer echo voor de follikel meting.
Lieve allemaal,
Allereerst Suusberg super gefeliciteerd!!!! Ik hoop voor je dat t lekker blijft plakken en je een fijne zwangerschap mag hebben.

Sorry dat ik al lang niks van me heb laten horen. Vorige iui is niet doorgegaan en dat hakte erin. Vandaag zou dan poging 2.2 zijn en ook die is afgebeld met een nog slechtere uitslag van mn vriend. Maandag heb ik afspraak bij onze gynaecoloog, maar ik denk dat ons iui stukje niet lang meer zal duren. Ik ga daarom ook stoppen met bij jullie mee te schrijven.

Ik hoop enorm voor jullie allemaal dat jullie hetzelfde resultaat gaan hebben als Suusberg! Succes en sterkte! Het is niet altijd makkelijk, maar echt t strijden waard! :heart:
Oh Ka wat naar. Knuffel voor jou! Heftig hoor, de volgende stap zal ivf/icsi zijn voor jullie denk ik? Hopelijk is dat dan wat er nodig is. Heel veel succes!
Ka, wat een naar nieuws een hele dikke knuffel voor jou :heart:

Mexi, wat jammer dat het deze ronde niet door kan gaan.. :(
Misschien is het fijn om het in April weer goede moed te proberen

SusieFlower, hoe is het bij jou op het wachtbankje?

En natuurlijk ook, hoe is het met de rest?

Hier: afgelopen zaterdag mijn eerste IUI gehad, vond het erg spannend, maar het was echt wel pijnloos (gelukkig). Nu op het wachtbankje de 4e dag. Wordt nu al gek. Of mijn lichaam houdt me voor de gek... vandaag wat vaker plassen, warm, lichtelijke krampjes, soms een duizeling, gevoelige tepels (sorry :)) en een "opgeblazen" gevoel. Het is pas dag 4 na de IUI, dus ik denk dat ik het mezelf allemaal wijsmaak.
Dus, wachten wachten wachten...
M33, heb je ook pregnyl gespoten? Dat kan je ook aardig voor de gek houden...

Ik ben maandag ongesteld geworden... super balen!! Ohhh, ik was zooo teleurgesteld. :nooo:
Ik had goeie hoop voor deze ronde, laar helaas... vandaag alweer gespoten voor de volgende ronde. Ronde 4...
O nee Ka, wat een rotnieuws! Hopelijk kunnen jullie snel starten met IVF/ICSI en hebben jullie dan meer geluk.

M33, het is al gezegd, maar wat je nu ervaart zijn hoogst waarschijnlijk de effecten van de hormonen. Die heb ik iedere maand na de behandeling. Heel lastig soms want je lichaam kan je daardoor goed voor de gek houden. Wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gewoon raak kan zijn natuurlijk! Ik hoop het voor je.

Theepoes, wat naar dat het niet gelukt is. Ik ken de teleurstelling als je in je hoofd echt denkt dat het raak is. Dan komt de confrontatie als je ongesteld wordt extra hard aan. Idd weer op naar de volgende ronde en hopelijk heb je dan goed nieuws om te delen. Vind je het moeilijk om je nu weer op te laden voor de volgende ronde?
Hoi allemaal,

Ook ik mag starten met iui over 2 weken!!
Graag klets en lees ik mee naar alle ervaringen.
Ik start met Gonal-F en ovitrelle en heb as maandag een info afspraak!

Ongelooflijk spannend!
Na 2 jaar proberen nog nooit een positieve test in handen gehad, dus er zit een angst bij mij zodra ik behandeld ben met iui voor spier witte Omo uitslagen...

Maaaar, ik ben positief ingesteld en hoopvol!
Welkom edeltje! Leuk dat je meeschrijft met ons.

Wat fijn dat jullie mogen beginnen met IUI, ik was iig destijds heel blij dat ik na 2 jaar proberen voor mijn gevoel eindelijk iets kon gaan doen om de natuur een handje te helpen. Het is super spannend en ik begrijp je angst voor nog meer witte testen. Hopelijk behoor jij bij de gelukkige waarbij het in een keer raak is. Hoe het ook loopt, je kan hier al je frustratie en angsten kwijt en we weten allemaal hoe het is als het niet vanzelf gaat.
Theepoes:
Wat naar dat het niet gelukt is, ik kan me heel goed voorstellen dat de teleurstelling erg groot is.
Ik heb gespoten met Gonal-F en Ovitrelle.

HD84: ik heb eigenlijk geen last van de hormoon spuiten gehad, maar de kans is idd heel groot dat mijn lichaam me voor de gek houd.

Edeltje81: Welkom, inderdaad spannende tijden. Positief blijven en dan zijn er hopelijk ook positieve resultaten.
HD84, ik zat er wel even flink doorheen. En ben nog steeds humeurig en gevoelig (waar ik normaal best heel nuchter ben). Maar ja... we 'moeten' door... nou ja, het moet natuurlijk niet, maar een pauze willen we niet. Dus tsjah, de moed rapen we weer bijeen en we gaan er maar weer voor.

Edeltje, fijn dat jullie nu kunnen starten. Dat vond ik toen ook zo fijn. Dat voelde eindelijk als een echte kans om zwanger te worden. Heel veel succes! Hopelijk is het snel raak!

Het is hier misschien al eens ter sprake geweest, maar wat doen of laten jullie om het zwanger worden te stimuleren?
M33, fijn dat je er geen last van hebt! Ik ben een beetje jaloers. ;-)

Theepoes, ik snap dat Je er doorheen zit! Het is ook heel k*t allemaal en je hebt alle reden om humeurig te zijn. Ik snap ook wel dat je geen pauze wil/gaat nemen dat doe ik zelf ook niet. De kans (en hoop) op een baby weegt toch zwaarder dan al het ongemak.

Wij laten dit keer niet zo heel veel voor mijn gevoel. Ik drink al sinds we begonnen zijn met proberen zwanger te worden van de eerste (eind 2013) heel weinig. Alleen met feestjes, maar niet gewoon thuis en als we uit eten gaan ben ik ook altijd de Bob. Tussen de eisprong en de NOD drink ik ook niet bij feestjes, behalve als ik van te voren heb getest met een vroege test. Ik drink trouwens ook zo min mogelijk cafeïne tussen mijn eisprong en NOD. Qua eten ga ik pas ergens rekening mee houden vanaf een positieve test. En we proberen om de dag seks te hebben, maar dat lukt niet altijd.

Bij de vorige keer dronk mijn man ook bijna niet meer (op mijn verzoek), nog 1 biertje per week en met feestjes max. 2-3. Omdat dit beter zou zijn voor de kwaliteit van het zaad. Echter doet hij dat nu (nog) niet en de kwaliteit is hetzelfde als toen. De vorige keer heb ik ook Accupunctuur behandelingen gedaan voor de start van de hormonen.

Ben ook wel benieuwd naar wat de andere doen en laten.
@ Ka, wat heftig zeg. Ik wens jullie heel veel sterkte.

@ M33, fijn dat de IUI pijnloos was, en sterkte op het wachtbankje.
Ovitrelle kan net als Pregnyl wel echt symptomen geven alsof je zwanger bent, het is een grote mind*ck.

@ Edeltje, welkom hier en veel succes met de IUI. Hoe voel je jezelf eronder?

@ Hd, hoe is het met jou?
Wij laten niet echt iets speciaals. We eten al gezond, zonder pakjes en zakjes veel verse groenten en drinken allebei al geen alcohol.
Verder dronk ik al geen koffie want dat vind ik niet lekker.

@Hier, nog op het wachtbankje, mag dit weekend testen maar ik het besloten maar gewoon te gaan wachten. Heb al vaker gehad dat mijn menstruatie dan net wat verlaat is door de spanning dus wacht maar gewoon af. Heb m'n weekend lekker vol gepland met leuke afleiding. :)
C'est la vie
Hier ongeveer hetzelfde HD, al drinkt man nog wel redelijk veel cafeïne. Dat schijnt ook niet geweldig te zijn. Thuis drinken we cafeïne-vrij.
Alcohol doe ik heel beperkt. Soms ook nog wel een wijntje op een feestje als ik vlak na de behandeling zit. Maar meestal gewoon water.
Koffie ben ik sinds deze week drastisch mee geminderd. Van 3/4 koppen naar max. 1 en dan alleen op mijn werkdagen.
En eten altijd vers idd en zonder pakjes en zakjes. Maar dat is sowieso altijd beter :P Niet alleen als je zwanger wil worden :)

Verder heb ik een tijdje SabinaD4 geslikt. Maar ik weet niet... ben ik ook weer mee gestopt.

Het is zo frustrerend dat er zoveel dingen zijn die misschien helpen. Maar misschien ook niet. Wat voor de één goed is, is niks voor de ander.
SusieFlower, succes nog even op het wachtbankje (mijn telefoon maakt er slachtbank van hahaha).
Knap dat je gaat wachten!
Hopelijk loont het!!
Welkom M33 en Edeltje81! En balen Theepoes dat je weer van het bankje bent gevallen. Susieflower zit je nog? Zitten er andere ook nog op het bankje? Serieas en M33 dus?
Hier heb ik op dag 26 (!) een positieve ovulatietest. Maar man is gisteren weggegaan en komt volgende week pas terug. Ik merk dat ik toch wel baal dat we deze ronde overslaan. Het leek me wel lekker even niet maar eigenlijk wil ik gewoon door. Het duurt toch allemaal al zo lang...
Ik doe/ laat geen extra dingen. Ik drink toch al niet zoveel en neem me wel voor minder koffie te drinken in de wachtweken maar dat lukt niet zo goed.. Mijn man drinkt wel iets minder, die kan eens in de zoveel tijd een beetje losgaan maar dat is wel minder geworden. Verder extra vitamines voor hem maar hij vergeet die vaak en ik vergeet ze ook dus dat is niet echt op regelmatige basis.
Hallo!

Ik zou ook graag meeschrijven! Ga snel alles bijlezen, eerst even voorstellen :bye:

Ik ben 29 jaar en ik ben met mijn vriend (29j) nu ruim 2 jaar bezig met proberen zwanger te worden. In jan 2017 is een trage schildklier bij mij ontdekt (hashimoto), maar verder liep mijn cyclus altijd goed.

Sinds oktober 2017 zitten we in de mmm. Bloedonderzoeken wezen niets uit. Zaadkwaliteit was een ‘zesje’ (in april nieuwe test).

Afgelopen februari laparoscopie gehad. Helaas nauwelijks wat gevonden: lichte endometriose (weggehaald) en wat endometriose op de banden van de baarmoeder, wat niet weggehaald kan worden zonder de baarmoeder weg te halen (doe maar niet!).

Diagnose gegooid op de lichte endometriose welke ons verminderd vruchtbaar maakt.

Sinds afgelopen dinsdag gestart met iui met hormonen. Super spannend en hoopgevend.. ik stond op instorten de laatste paar maanden :cry: , maar ik merk dat ik weer hoop heb door deze behandelingen.
mexi: Ik kan me voorstellen dat het misschien toch een beetje voelt als een "gemiste" kans.

SusieFlower: hoe is het bij jou op het wachtbankje? houdt je het nog een beetje vol? knap van je dat je het gaat afwachten. Hopelijk blijft de menstruatie uit en lezen we binnenkort goed nieuws.

Maan321: Welkom! Leuk dat je je ook aangemeld hebt.
En wat een verhaal... Hopelijk biedt iui de uitkomst. Heb je veel last van de hormonen? Welke hormonen spuit je?

Hier: De eerste week op het wachtbankje zit erop. Op naar de 2e. Volgende week zaterdag zou ik mogen testen. Nog even afwachten wat er gaat gebeuren de komende week. :hug:
@m33 ik spuit 75 gonal f en straks als tijd daar is ovitrelle. Vooralsnog geen klachten.
Pff dat wachtbankje. Wil er nog even niet aan denken hihi.

Wat ik mij wel afvraag. Ik heb een normale cyclus, eisprong op dag 13, 14 of 15. Hoe werkt dat nu met deze spuiten/hormonen in combinatie met mijn normale cyclus?
Springt het straks niet uit zichzelf gewoon al? Niet per se 36 uur na die spuit? Of onderdrukt gonal f dit? :huh: En kijken ze voor de iui met echo of het al gesprongen is of niet?
Maan321: ik heb op cyclus dag 2 een inwendige echo gehad en een week later moest ik terug voor nog een echo te laten maken om te kijken of de follikels groeiden, dit was dan op dag 9, ik had rechts 2 follikels van 16,5 dus deze waren groot genoeg en de gonal f had zijn werk goed gedaan, omdat dit op vrijdag was en ze in het zkh bang waren te laat te zijn vanwege het weekend en ze vanzelf zouden springen moest ik op vrijdag avond de ovitrelle spuit zetten om de eisprong op te wekken binnen 24-48u en (zaterdag heb ik de iui gehad), maar ik meen deze vrijdag en zaterdag (vlak voor de iui) al gevoeld te hebben. Als tip kregen we nog de tip de zondag en de maandag te klussen. Ik heb ook een vrij regelmatige cyclus maar door de hormoon spuiten was dit dus al eerder. Het is de bedoeling om om de dag een echo te laten maken zodat ze de follikels kunnen monitoren. Tenminste zo ging het bij mij.
M33: okee, dus ze kijken niet op het moment van de inseminatie nog met de echo?
En ik begrijp dat zij aan de rijpheid van het ei kunnen zien wanneer die gaat springen? Ik ben zo benieuwd hoe het volgende week eruit ziet.. pff :@@:
Maan321: bij mij hebben ze op de dag zelf niet meer gekeken, omdat de eisprong sowieso is binnen die 48u.
Aan de grootte kunnen ze inderdaad zien wanneer de verwachting is dat ze springen.
Dat is zover ik weet, voor mij was het ook allemaal nieuw en ik zat ook vol vragen. :)

Spannend is het allemaal hé.
Houdt je ons op de hoogte?
@ Maan, welkom hier, nee ze doen geen follikelmeting meer vóór de iui want je ei springt sowieso na de Pregnyl of Ovitrelle.
Heel veel succes met de IUI.

@ Theepoes, hahaha die automatische correctie ook met je telefoon hè.

@ Mexi, kan me voorstellen dat je nu toch baalt om een maand over te slaan.

@ Hier, helaas is iui2 ook niet gelukt. We gaan waarschijnlijk deze maand overslaan, eens kijken hoe ik daar later deze maand over denk ;)
C'est la vie
Waarom slaan jullie het over susieflower? Praktish of omdat t zo heftig is?

Hier vandaag eerste echo gehad. Eitje is er maar 1, helaas :(. Is 16,8. Vanavond al om 23.45h ovitrelle zetten. Ook bij mij is door de hormonen cyclus dus 2 dagen sneller blijkbaar.
Maar waar ik nu mee zit, en wat ik ook nog wel aan het zh zal vragen: ik heb dit keer maar 1 ei gehad ondanks de hormonen... maken we dan wel echt ‘meer kans’ deze ronde door de hormonen? Of had t net zo goed iui zonder hormonen kunnen zijn?

Ik baal ontzettend, omdat we maar 4 pogingen krijgen, dit is dus poging 1, maart is maar 1 eitje.. voelt beetje als verloren kans..:(
@Maan321: ik had ook maar één eitje, maar het is gelukt dus ik zou het niet als een verloren ronde zien hoor! succes

@SusieFlower: jammer zeg van poging 2; maar pauze heb ik ook gedaan hoor. Het is toch een flinke psysische test. Hoop dat het snel goedkomt!

Hier heb ik a.s. vrijdag echo, nu 6 weken zwanger pff.
Hallo dames ik schrijf ook mee als dat mag. Ik ben 32, mij man en ik hebben al een dochtertje van 5jr. Wij willen graag een tweede kind sinds 4jr nu maar het wil niet echt lukken. Wij zijn onderzocht maar er kwam niets uit die onderzoek.
Er is dus geen medische redenen waarom het niet lukt en daarom zijn wij gestart me IUI. Afgelopen zaterdag eerste iui gehad bij het UMC Utrecht en nu maar afwachten wat het gaat worden. Ik vind het wachten helemaal niks. Maar ja geduld hebben hè zeggen ze dan .

Suusberg: Van harte gefeliciteerd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven