Werk & Studie alle pijlers

Te eerlijk tegen baas

14-03-2018 23:03 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal...
Ik heb al heel wat positieve en nuchtere reacties gekregen op een aantal vorige topics... Bij deze dan nog maar ééntje... :-[

Ik voel me al een tijdje niet meer goed in mijn huidige functie en zou graag naar een andere afdeling willen... op zich geen enkel probleem... heb er lang over gedaan vooraleer ik dit zelf doorhad...

Ik heb nu de beslissing gemaakt dat ik bij een volgende opportuniteit de stap waag... spannend dus...

Nu hebben we sinds een week een nieuwe teamleider... Een man van 50, rustig, doordacht... en ik had bij hem een goed gevoel...

Nu heb ik denk ik een domme fout begaan door er met hem over te praten over het feit dat ik eigenlijk wat meer uitdaging zou willen op mijn werk en dat ik niet goed meer weet of mijn huidige functie mij dit nog lang kan aanbieden...

Heb ik hier nu iets stoms gedaan of had ik dit gewoon voor mij moeten houden? Ik ben soms te eerlijk denk ik tegen mensen...

Alvast bedankt om te reageren...
Op mij komt het niet over als stom hoor; effectief wel. Jij weet dat je wat anders wil, hij is nieuw hoort van mogelijke openingen op andere afdelingen en weet nu ook dat jij hier open voor staat. Daar lijkt me niets mis mee.
enn wijzigde dit bericht op 14-03-2018 23:09
24.66% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Weet ie gelijk waar ie staat en waar ie aan begint met dit team.
Context en nuance maakt hier alles uit. Op basis van wat je vertelt kan niemand je een zinnig antwoord geven
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
14-03-2018 23:08
Context en nuance maakt hier alles uit. Op basis van wat je vertelt kan niemand je een zinnig antwoord geven
Eens, als je als reden hebt gegeven dat alles op deze afdeling kut en slecht is, komt het misschien wel verkeerd over.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als je een beetje een sociaal invoelende baas hebt zou het goed kunnen uitpakken. Bij mij op het werk zijn er verschillende mensen van functie gewisseld nadat ze tijdens de après ski eens lekker met de baas gebabbeld hebben.
Om je doel te bereiken moet je communiceren. Deze nieuweling kan wellicht juist vanuit dat perspectief iets voor je betekenen. Dus je hebt goed gehandeld.
In principe doe je er goed aan om dit te vertellen. Of het stom was ligt vooral aan de manier waarop je het hebt gedaan. Zoals je het hier beschrijft klinkt het goed.
Marana-- schreef:
15-03-2018 07:17
In principe doe je er goed aan om dit te vertellen. Of het stom was ligt vooral aan de manier waarop je het hebt gedaan. Zoals je het hier beschrijft klinkt het goed.
Nou, en aan je inschatting of de betreffende leidinggevende een beetje deugt :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Opportuniteit, is dat een duur woord voor kans?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Je teamleider is toch juist de aangewezen persoon om zoiets mee te bespreken?
merano schreef:
15-03-2018 10:28

Oh wacht ik ga even naar het topic over kromme tenen. Een duur woord. Brr.
Ik vind het stom als mensen hun onvrede niet bespreken met hun leidinggevende.

Ik krijg wel de kriebels van het woord opportuniteit. Zeg gewoon mogelijkheid, of kans.
Ik heb hetZelfde gedaan deze week. Ik vond ook heel spannend, vooral omdat mijn contract bijna afloopt. Maar het werd goed opgepakt gelukkig. We gaan nu kijken welke afdelingen er evt zouden passen waar ik zoek.
Ik denk dat je goed gehandeld hebt, het is voor een bedrijf ook een voordeel hè als je goed op je plek zit op een functie.
Ik vind het slim. Als je het gecombineerd hebt met mogelijkheden die binnen de afdeling je nog wel geïnteresseerd houdt dan leg je t balletje bij hem om daar op in te springen of niet. Zie je geen mogelijkheden meer, dan weet hij iig waar hij aan toe is.
merano schreef:
15-03-2018 10:28
Nee hoor. Het is in België een vrij gebruikelijk woord. Gewoon de Nederlandse vertaling van opportunity (en dat is niet letterlijk te vertalen met kans).
Ik vind dit in ieder geval niet iets waar je te eerlijk bent geweest. M.i. is dit gewoon onderdeel van de persoonlijke ontwikkelingsgesprekken die iedere fatsoenlijke werkgever op gezette tijden met de medewerkers voert. Mijn manager begint de bila's altijd met de vraag of ik het werk nog leuk vind en als ik meer of wat anders wil of hij daarbij kan helpen. Lijkt me niet meer dan normaal voor een leider.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven