Zwanger worden vanaf februari 2018

31-01-2018 11:24 834 berichten
Wie schrijft er mee?

Maakt niet uit of het je eerste of zoveelste is. Iedereen is welkom!

Hier is de pil al een paar maanden de deur uit en vanaf nu gaan we er voor. Het wordt de eerste poging dus het kan nog wel even duren voor ik daadwerkelijk zwanger ben. Ben benieuwd naar de verhalen van anderen.
Naam Hoeveelste Zwanger? Uitgerekend Bijzonderheden
Marte007 1e
Vera99 1e
Gioia82 1e JA! 27 november 2018
Yourlocalhero 3e JA! 18 januari 2019 endometriose/adenomyose en pcs
Pingewingel 1e
Ladyjaney 3e
Daanstje 1e JA! 9 november 2018?
Cin88 1e
Mariahhh ?
Kokettekatinka 1e
Piepp 2e
Quarzorossa 1e?
Elisabeth 1e
Sandragon 1e JA! 3 november 2018
anoniem_63c6c986449ae wijzigde dit bericht op 12-05-2018 12:55
94.09% gewijzigd
yourlocalhero schreef:
13-03-2018 19:12
@marte nog ongi gevoelens?
@ yourlocalhero; Nou.. onderbuik krampt wat.. verder erg moe en wat hoofdpijn gehad. Dus laten we er vanuit gaan dat ik vrijdag gewoon ongesteld word!

Sandragon; die duimen moet je de rest van je leven mee doen he!
Alle reacties Link kopieren
Geeft niks hoor marte :). En spannend! Hopelijk blijft je menstruatie uit.

Hier heb ik toch maar ovulatietesten gehaald... maar ik ben nu wel in dubio of ik pas moet gaan testen wanneer aanbevolen wordt of toch eerder voor het geval mijn cyclus korter is dan de vorige keer. Gister voor de “test” eentje gedaan op d14, maar die was negatief. Volgens de kalender heb ik pas volgende week vrijdag mijn ovulatie.
Alle reacties Link kopieren
@marte ik duim met je mee dat je toch een posi test hebt. Maar je kent je lijf het beste.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Marte! Ik had verder ook geen symptomen, dus ik duim voor je!
Zijn er verder nog naderende NOD's?

Wat betreft testen, ik had gewoon goedkope testen liggen en toen ik een vaag lijntje zag naar de kruidvat geraced om een dure cb test te halen.. Was wel de bevestiging die ik nodig had :) de week na de positieve test heb ik gewoon al m'n testen op gemaakt om een mooie oplopende lijn te zien 🙈


Gisteren mvm langs geweest en echt een super mooie paarse test streep. De informatice vond m zelfs erg donker. Nu heb ik al 3 keer gedroomd over een tweeling, dus ik maakte de grap gisteren, zou het dan toch... Hahah, manlief schrok zich wild, die dacht dat dat aan die test te zien is.. Oepsie :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Trouwens. Is het een idee om een tabel te plaatsen? Ik merk dat het me niet lukt om alles helemaal te onthouden van iedereen... (zijn vast de hormonen 😇)
Ik ben vanmorgen zo afschuwelijk ongesteld geworden! Een dag te vroeg en superheftig en vooral heel pijnlijk! Ik werd er gewoon wakker van!

Maar goed.. op naar ronde 2!! ☺️

En tabel lijkt me een uitstekend plan!!
Alle reacties Link kopieren
@daanstje Tabel lijkt mij ook een strakke.
En hier is mijn NOD gok ik de 23e.
We gaan het zien!

@martr auwww nou op naar dagen comfortfood en liters choco!!!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden, ik zou ook graag mee willen schrijven als dat mag! 😇 mijn man en ik zijn al iets langer bezig om zwanger te worden van de eerste. In december helaas een miskraam gehad en nu weer elke maand proberen vol goede moed! ☺️

Gefeliciteerd aan diegene die zwanger zijn en heel veel succes voor diegene die net als mij aan het aftellen zijn naar de NOD. Ik dacht dat ik maandag ongesteld moest worden maar tot nu niets maar wel pijnlijke borsten. Getest maar negatief.. misschien toch te vroeg getest..
Alle reacties Link kopieren
Elisabeth* schreef:
14-03-2018 10:15
Hee meiden, ik zou ook graag mee willen schrijven als dat mag! 😇 mijn man en ik zijn al iets langer bezig om zwanger te worden van de eerste. In december helaas een miskraam gehad en nu weer elke maand proberen vol goede moed! ☺️

Gefeliciteerd aan diegene die zwanger zijn en heel veel succes voor diegene die net als mij aan het aftellen zijn naar de NOD. Ik dacht dat ik maandag ongesteld moest worden maar tot nu niets maar wel pijnlijke borsten. Getest maar negatief.. misschien toch te vroeg getest..
Welkom en wat spijtig te horen van je mk
Als je NOD maandag was ben je in theorie niet te vroeg..maar je kunt morgenochtend het wellicht weer proberen.
Alle reacties Link kopieren
@Elisabeth: Leuk dat je mee komt schrijven! Wat jammer dat je een miskraam hebt gehad, ik hoop voor je dat het deze ronde toch raak is! Heb je een regelmatige cyclus?

@Marte: Au! Nu is het dubbel zo vervelend om ongesteld te worden he? Maar op naar de volgende ronde!

@Daanstje: Haha zou wat zijn als je inderdaad zwanger bent van een tweeling! Gelukkig heeft je man dan nog wel een tijdje om eraan te wennen. Spannend hoor, wachten op de eerste echo!

@Vera: Ik zou vanaf vandaag gewoon elke dag gaan testen, als je tenminste goedkope ovulatietesten hebt gekocht. Bij duurdere testen zou ik vanaf maandag of zo gaan testen. Ik ben zelf 6 dagen voor mijn verwachte eisprong gaan testen, en bij mij klopte het redelijk. Maar ik heb dan ook een vrij regelmatige cyclus.

@Yourlocalhero: Wat is dan de geslachtsvoorkeur van je familie? Willen ze graag een "koningskoppel" of juist niet? Succes met wachten tot de 23e!

@Sandragon: Het lijkt mij leuk om het aan mijn ouders te vertellen door ze iets te geven, mijn schoonzusje nam bijvoorbeeld een toetje mee met pasen waar binnenin een blauw-roze vulling zat. Het duurde even voordat het kwartje bij iedereen viel ;-)

Ik ben trouwens ook wel voor een tabel, want ik vind het best lastig om iedereen uit elkaar te houden haha!

Mijn NOD is 21 maart, en dan ga ik toevallig ook net op vakantie. Ik wil eigenlijk niet testen op vakantie, maar als mijn menstruatie uitblijft dan zal het wel heel moeilijk worden om me in te houden! Al is de kans vrij klein deze ronde dat het raak is.

Verder word ik echt gek van alle mensen die me steeds vragen of ik zwanger wil worden. Ik krijg steeds van die goedbedoelde hints "dat het toch wel heel leuk is hoor, zo'n baby". Ja dat lijkt mij ook, maar tot nu toe is het toch nog niet gelukt. Ik zit pas in ronde 3 natuurlijk, maar omdat mijn vriend medicijnen gebruikt waardoor zijn libido erg laag is, hebben we niet zoveel kansen elke cyclus. Daar word ik wel onzeker van. Ik wil hem ook niet te veel onder druk zetten, want dat werkt natuurlijk ook niet. Maar lastig is het wel!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
@gioia ik heb al een koningskoppel meisje van 10 en jochie van 6. Maar ik heb daarnaast nog drie neefjes...dus mijn oudste is de enige kleindochter..dus ze zouden nog een meisje wel leuk vinden.

en best vervelend dat gehint van mensen :-(
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 14-03-2018 13:08
10.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ yourlocalhero: dank je wel. ☺️ Het was inderdaad zeer spijtig van de mk. We waren toen al bijna een jaar bezig dus we waren dolgelukkig dat t eindelijk gelukt was. Ik ga proberen te wachten met testen tot zaterdag. Na de mk valt het me zwaar om de een negatieve test te zien dus beetje zelfbescherming. 😉

@Gioia: dank je wel! Ik hoop ook echt dat het toch gelukt is. Nee, ik heb juist een zeer onregelmatige cyclus. Daarom sta ik nu ook onder behandeling van een gyneacoloog en krijg nu hormoontabletten die ik moet slikken om de cyclus proberen te reguleren.
Alle reacties Link kopieren
@yourlocalhero: Wat leuk een koningskoppel! Ja dat gehint is irritant. Ik snap het wel hoor, ik ben gek op kinderen, heb een stabiele relatie, goed inkomen, een koophuis met een tuin, dus alles wijst op kinderen in de toekomst. Maar dat echt iedereen continu zo hint is echt irritant!

@Elisabeth: Ah dat lijkt me echt ontzettend naar na een jaar proberen! Ik hoop dat de tabletten helpen en dat je toch snel weer een positieve test te zien krijgt!!!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
@Marte, bah ongesteld is nooit leuk, en zeker nu en dan ook zo heftig. Op de één of andere manier lucht het mij ook altijd wel op, omdat je het weer even twee weken van je af kan zetten. En laat je nu maar in de watten leggen door je vriend/man ;)

@Elisabeth, ik weet hoe je je voelt, qua zelfbescherming. Ik had in januari een miskraam, ik was denk ik een week of 4. Ik verwacht vandaag of morgen mijn menstruatie, maar test nog even niet. Ben sindsdien sowieso wat geduldiger ingesteld en probeer niet te teleurgesteld te zijn bij negatieve tests. Anders word je gek.

@Daanstje, zou je een tweeling leuk vinden? En ik voel ook wel wat voor een schemaatje. Ik lees alles van iedereen maar het loopt inderdaad in m'n hoofd wat door elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen dat sommigen al zwanger zijn.
Voor degenen die op het wachtbankje zitten; succes nog even.
En voor wie het niet raak was; hopelijk een volgende ronde meer succes.

Zelf heb ik nog weinig te melden omdat ik na het stoppen van de pil nog (steeds) geen menstruatie heb gehad. Helaas...
Heel raar.. vanmorgen behoorlijk heftig helderrood bloedverlies en enorm buikpijn en nu is het bijna gestopt!! Geen kramp meer, alleen nog wat gevoelig en ik had morgen mijn nod.

Vanmorgen liep ik krom en was ik misselijk. Nu voel ik me veel beter, op wat hoofdpijn na.
Alle reacties Link kopieren
Marte007 schreef:
14-03-2018 15:47
Heel raar.. vanmorgen behoorlijk heftig helderrood bloedverlies en enorm buikpijn en nu is het bijna gestopt!! Geen kramp meer, alleen nog wat gevoelig en ik had morgen mijn nod.

Vanmorgen liep ik krom en was ik misselijk. Nu voel ik me veel beter, op wat hoofdpijn na.
Was het echt heftig bloeden met stolsels of oud bloed?
Alle reacties Link kopieren
@gioia mensen zijn soms zo gefocust op anderen. Hier waren toen mijn jongste twee was soms nog aan het hinten..maar ik trek altijd mijn eigen hint. Eigenlijk is het lang klaar geweest voor mij..maar nooit volledig. Haha
yourlocalhero schreef:
14-03-2018 15:49
Was het echt heftig bloeden met stolsels of oud bloed?
Het was helderrood bloed. Geen stolsels en geen oud bloed. Het is nu stukken minder maar nog niet over. Wel weer hoofdpijn erbij gekregen, ook iets wat ik normaal gesproken niet heb.

Ik voel me ook gewoon raar en anders dan normaal. Het kan zijn dat ik toch een vruchtje had en verloren ben maar het kan ook simpelweg nog steeds de opstart van mijn cyclus zijn. Geen idee! Hopelijk voel ik me morgen stabieler, beter en minder jankerig 😉
Alle reacties Link kopieren
@marte, dat zou best kunnen, als het zo anders voelt dit keer. Maar maak je daar maar geen zorgen over. Het gebeurt vaker dat een vruchtje zich niet innestelt, dan wel (maar dat wist je waarschijnlijk al).
Mag ik je leeftijd vragen of zeg je dat liever niet?
Alle reacties Link kopieren
@marte kan inderdaad. Nou hopen dat het snel start of dat je alsnog een posi test in handen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je menstruatie begon toch een paar dagen voor je NOD Marte? Dat was bij mij namelijk ook het geval vorige maand, 4 dagen eerder terwijl ik heel regelmatig menstrueer. En bij mij duurde het ook korter dan normaal. Al waren het bij mij juist wel echt stolsels.

Misschien was het toch een vruchtje, misschien ook niet, je weet het niet! Hopelijk voel je je snel weer normaal en kun je op naar de volgende ronde!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Na wat gepuzzel eindelijk de tabel toegevoegd; werkte niet volgens het knopje en werken met html was al een tijdje geleden :-?

Nu maar hopen dat ik niemand vergeten ben.

Heb geprobeerd de tabel zoveel mogelijk in te vullen met wat ik kon terugvinden. Laat ff weten als er fouten in staan.
Alle reacties Link kopieren
@sandragon misschien mog een tabelletje voor NOD en bijzonderheden erbij?

Verder well done :heart: hoe voel je je?
Alle reacties Link kopieren
@ Elisabeth: Welkom! Hopelijk snel weer een positieve test, ik kan me voorstellen dat het nu extra spannend is!

@ Marte, Wat vreemd en vervelend zeg! Hopelijk knap je snel weer op!

@ Gioia, ja irritant is dat he. Ondanks dat ik nog best jong ben (al zeg ik het zelf) krijgen wij ook al zolang die vragen.. Zelfs nu ik zwanger ben, maar ik merk dat ik het nu echt lastig vind om te 'liegen'.

@ Piepp, hopelijk snel duidelijkheid voor jou.. Ik vond het destijds ook best heftig om te merken hoe mijn lichaam reageerde op de pil... Het maakte mij wel aan het twijfelen of ik dat ooit nog wil.

@Sandragon, super, thanks. Wat yourlocalhero zegt lijkt mij ook een goed idee!

@Katinka, een tweeling lijkt mij super leuk. Maar mn man is niet zo enthousiast.. Nog even geduld, dan weten we het!

Manman, wat kan een mens moe zijn zeg.. Op mn werk moet ik alles 3 keer lezen om zeker te weten dat ik geen schrijffouten verstuur in mn mails, en in gesprekken dwaal ik steeds af. Maargoed, het is voor een goed doel :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven