beetje teleurgesteld

15-03-2018 20:16 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds ruim 3 jaar heb ik een relatie met een heel leuke lieve man. Hij heeft een vriendengroep en ik ga regelmatig met hem mee naar die groep (babyshowers, verjaardagen et cetera). Die groep is al 15 jaar samen en bestaat uit 50/50% mannen en vrouwen. Ik had zelf wel het idee dat ik erbij hoorde.. maar nu de eerste twee gaan trouwen en er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd, blijkt achteraf dat ik niet ben uitgenodigd. Ik heb een van de andere vrouwen gevraagd en de reden was, dat ik niet vanaf het begin van de groep erbij was en daardoor niet zo'n 'goede' vriendin ben. Ook ben ik ziek geweest tussendoor, en heb ik daardoor een periode weinig mee heb kunnen komen naar feestjes en borrels en dergelijke.

Ik voel me best wel teleurgesteld! Vooral omdat ik zelf dacht dat ik er wel bij hoorde eigenlijk. Vriend vindt het jammer, maar hij zegt ook dat de rest elkaar al veel langer kent, en dat dat misschien inderdaad een reden kan zijn voor de bruid. Wel vindt hij het ook jammer en had hij dit niet verwacht. Natuurlijk is het haar feestje en mag zij het inrichten zoals ze wil, maar ik vind het gewoon echt best balen. Het doet best een beetje pijn. Ik heb veel geïnvesteerd in deze vriendengroep, ze weten veel persoonlijke dingen van me en ik sta/stond altijd klaar als er bijvoorbeeld verhuisd moest worden.

Ik vraag me af, overdrijf ik? Wat vinden jullie?

(Het kan zijn dat ik later ivm herkenbaarheid de post ga aanpassen)
Ik begrijp hun argument wel, maar ik begrijp jou ook heel erg. Het is lastig om er een mening over te vormen (ik ben niet zo van de vriendengroepen) maar ik snap wel dat het pijnlijk is als je altijd meegaat en nu als enige niet uitgenodigd wordt.
Alle reacties Link kopieren
ehm zijn dit echt vrienden van jou of van je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Tja het zijn meestal toch echt vriendinnenfeestjes en je bent toch de vriendin van... en niet hun vriendin. Niet te druk over maken.
Alle reacties Link kopieren
Ben je teleurgesteld omdat je deze persoon echt als vriendin ziet of ben je teleurgesteld omdat je graag bevestiging had gehad dat je er écht bijhoort?
fatna schreef:
15-03-2018 20:21
Tja het zijn meestal toch echt vriendinnenfeestjes en je bent toch de vriendin van... en niet hun vriendin. Niet te druk over maken.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Mag je wel op de bruiloft komen?

Misschien hebben die dames wel een mix van vriendinnen via vriend, overige eigen vriendinnen en familie. Ik zou er niet zo heel zwaar aan tillen. Jammer maar het komt wel weer. Het kan ook zo zijn dat jij in deze groep bij bepaalde mensen goed ligt en bij andere mensen iets minder. Het betekent niet dat de hele groep tegen je is maar wel dat de ene persoon meer met jou heeft dan de ander.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
15-03-2018 20:24
Ben je teleurgesteld omdat je deze persoon echt als vriendin ziet of ben je teleurgesteld omdat je graag bevestiging had gehad dat je er écht bijhoort?
Ja allebei wel. Maar misschien heb ik er meer waarde aan gehecht dan dat zij doen. Dat kan, is wel zuur. Aangezien ik zelf altijd al een groepje vriendinnen had willen hebben. Ben nogal introvert en vind het maken van nieuwe vriendinnen best lastig.

Aan de andere kant begrijp ik het argument ook wel hoor, het is alleen even zuur.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-03-2018 20:26
Mag je wel op de bruiloft komen?

Misschien hebben die dames wel een mix van vriendinnen via vriend, overige eigen vriendinnen en familie. Ik zou er niet zo heel zwaar aan tillen. Jammer maar het komt wel weer. Het kan ook zo zijn dat jij in deze groep bij bepaalde mensen goed ligt en bij andere mensen iets minder. Het betekent niet dat de hele groep tegen je is maar wel dat de ene persoon meer met jou heeft dan de ander.
Ja, als daggast.

Ik moet er denk ik inderdaad wat relaxter in staan :) Jullie zijn wel unaniem en helpen me te relativeren. Dank voor de reacties tot nu toe!
Alle reacties Link kopieren
Heb je buiten deze groep wel vrienden/vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
15-03-2018 20:30
Heb je buiten deze groep wel vrienden/vriendinnen?
Ik heb zelf twee goede vrienden. En een aantal kennissen met wie ik af en toe een kopje koffie drink of ga lunchen oid.
jufank schreef:
15-03-2018 20:28
Ja, als daggast.

Ik moet er denk ik inderdaad wat relaxter in staan :) Jullie zijn wel unaniem en helpen me te relativeren. Dank voor de reacties tot nu toe!
Daggast, kijk dat is mooi. Dit zegt genoeg over dat ze jou wel kunnen waarderen.
Alle reacties Link kopieren
fijn toch dat jezelf ook vriendinnen hebt.
Ik snap dat je t jammer vind maar zou me er niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Investeren in een eigen vriendengroep dus.
Zou hier even een tijdje wat minder aandacht aan besteden aangezien ze een duidelijk signaal hebben gegeven dat je er niet bijhoort. Ik zou er dan ook niet achteraan gaan hobbelen.

Weet niet wat de samenstelling is op dat vrijgezellenfeest, overigens. Misschien zijn het wel een paar vriendinnen van dat groepje, een paar collega's, wat nichten en nog andere mensen die je niet kent, en wordt jij niet gezien als deel daarvan. Als het voornamelijk wel mensen uit dat groepje zijn, zou ik het wel een beetje flauw vinden als je niet mee mag.
Zou dat huwelijksfeest ook niet als prioriteit meer hebben. Als je iets anders hebt, ga je daarheen.

Dus hup, op een sport of cursus. Ben je ook bezig en maak je nieuwe kennisen en vrienden. Of ga eens wat meer met collega's drinken. Wees niet zo afhankelijk van je vriend, want als het ooit uitgaat kiezen ze toch allemaal voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind niet dat je overdrijft, ik snap dat je het jammer vindt omdat jij als nieuweling er best veel in hebt geïnvesteerd dus

Jammer, maar verder kun je er niks aan doen. Wel goed dat ze het gewoon eerlijk zeggen en geen smoes verzinnen. Grote kans dat je bij zo'n volgend feestje wel wordt uitgenodigd, dan kennen ze je weer wat beter
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
15-03-2018 20:39


Dus hup, op een sport of cursus. Ben je ook bezig en maak je nieuwe kennisen en vrienden. Of ga eens wat meer met collega's drinken. Wees niet zo afhankelijk van je vriend, want als het ooit uitgaat kiezen ze toch allemaal voor hem.
Ik lees nergens dat ze afhankelijk is van haar vriend, ze heeft zelf ook vrienden en kennissen waarmee ze af en toe optrekt.
Niet iedereen heeft 50 'vrienden

Laatste gedeelte van je zin is ook weer lekker positief...
Alle reacties Link kopieren
Doe je wel eens wat alleen met die meiden zonder je vriend erbij? Ben je echt bevriend met ze of een van hen? Bel je of app je weleens met ze? Of ben je de vreselijk aardige, leuke, toffe vriendin die altijd met Vriend mee komt?
Bjort schreef:
15-03-2018 20:34
Daggast, kijk dat is mooi. Dit zegt genoeg over dat ze jou wel kunnen waarderen.
Het is lief dat je het zo brengt maar als haar partner daggast is moeten ze haar ook dezelfde uitnodiging doen. Anders zijn het echt secreten.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
15-03-2018 20:43
Doe je wel eens wat alleen met die meiden zonder je vriend erbij? Ben je echt bevriend met ze of een van hen? Bel je of app je weleens met ze? Of ben je de vreselijk aardige, leuke, toffe vriendin die altijd met Vriend mee komt?
Ja met een paar bel ik zo nu en dan. Een poosje terug zijn we met alle vrouwen van de groep een avond wezen stappen in een andere stad en hebben we in een hotel daar overnacht.
jufank wijzigde dit bericht op 15-03-2018 20:51
0.63% gewijzigd
Je nick is jufank en je eerste zin is ‘hallo allemaal’.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt toch wel meer vriendinnerig dan alleen de vriendin-van. Jammer, kan me voorstellen dat dat even pijn doet.
Lucifermiauww schreef:
15-03-2018 20:44
Het is lief dat je het zo brengt maar als haar partner daggast is moeten ze haar ook dezelfde uitnodiging doen. Anders zijn het echt secreten.
Mmmm dat is waar, zo had ik het nog niet bekeken
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
15-03-2018 20:49
Je nick is jufank en je eerste zin is ‘hallo allemaal’.
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Na 3 jaar zou je er toch wel bij moeten horen. Je bent toch ook met ze gaan stappen.
Maar je weet niet of de andere vriendinnen allemaal zijn uitgenodigd voor het vrijgezellenfeestje?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
15-03-2018 20:55
Na 3 jaar zou je er toch wel bij moeten horen. Je bent toch ook met ze gaan stappen.
Maar je weet niet of de andere vriendinnen allemaal zijn uitgenodigd voor het vrijgezellenfeestje?
Van deze groep is verder iedereen uitgenodigd, wist mijn vriend van de bruidegom. Dus dat maakt het best apart voor mijn gevoel. Maar er werd mij gezegd dat er verder niks aan de hand is. Ik zou ook niet weten wat het zou moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven