€1000,- boete voor weigering hand te geven

17-03-2018 10:19 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
€1000,- boete voor een islamitische agent die een vrouw weigerde de hand te schudden.

Afbeelding

Vooropgesteld dat ik fel voorstander ben van scheiding tussen staat en religie, dus geen tulbanden, keppels, Hijabs etc. bij de politie.

Maar deze boete vind ik onterecht omdat het gebeurde op een FEEST - zijn eigen feest nog wel - en niet tijdens het uitoefenen van zijn functie.

Of je zou moeten stellen dat een feest op het werk ook werk is.

Persoonlijk ben ik van mening dat een ambtenaar - mits niet in functie - toch zelf mag bepalen wie hij wel of niet de hand schud.

Zie ik iets over het hoofd? Zie ik het te zwart / wit?

Graag jullie wel gewaardeerde mening.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 11:32
Ik begrijp werkelijk niet waarom er voor moslims op allerlei gebieden uitzonderingen moeten worden gemaakt vanwege hun geloof.

Dat is altijd zo geweest. Ik denk omdat ze altijd een hoge zieligheidsfactor hebben gehad.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
17-03-2018 11:37
Ik ben op het personeelsfeest ook HBG medewerker van maar wel degelijk - ik schreef het al - met veel meer vrijheden en afwijkende
regels die in functie wel maar op het feest niet gelden.

Overigens gaat dit topic over persoonlijke vrijheden en niet zo zeer over islam.

Dit was een promotiefeest en dan ben je normaalgesproken in functie. Anders kan je niet promoveren. Het was waarschijnlijk geen orgie op een privelocatie. En zoals al eerder gezegd zijn de omgangsvormen in Duitsland nog veel formeler dan hier.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
17-03-2018 11:47
Dit was een promotiefeest en dan ben je normaalgesproken in functie. Anders kan je niet promoveren. Het was waarschijnlijk geen orgie op een privelocatie. En zoals al eerder gezegd zijn de omgangsvormen in Duitsland nog veel formeler dan hier.
Dat geloof ik, Duitsland is meer van de regels en geboden.

Zoals ik schreef, ik vind het nogal een verschil of je er betaald staat (in functie) of bezig ben met het uitoefenen van je functie.

De werkgever die bepaalt hoe ik op een feest een collega groet, had hij die boete ook gekregen als hij alle vrouwen een kus op de wang had gegeven en de man een hand?
Ook dan was er sprake geweest van een ongelijke begroeting toch?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Belachelijk. Wel vind ik dat zulke mensen niet thuis horen in zulke functies, of in een beschaafd land in het algemeen. Ik ben fel anti islam, maar een boete in dit geval ben ik ook tegen. Beter zetten ze die persoon uit zijn functie want je draagt dan idealen uit die in strijd zijn met onze normen en waarden, en als verlengstuk van de overheid zou je dat niet moeten willen.
strikjemetstippels schreef:
17-03-2018 11:55
Belachelijk. Wel vind ik dat zulke mensen niet thuis horen in zulke functies, of in een beschaafd land in het algemeen. Ik ben fel anti islam, maar een boete in dit geval ben ik ook tegen. Beter zetten ze die persoon uit zijn functie want je draagt dan idealen uit die in strijd zijn met onze normen en waarden, en als verlengstuk van de overheid zou je dat niet moeten willen.
In Nederland zijn er toch docenten ontslagen vanwege de weigering om handen te schudden van iemand van het andere geslacht? Er zijn namelijk ook vrouwelijke handenschudweigeraars.
Alle reacties Link kopieren
Door geen hand te willen schudden brengt die man de boodschap over dat hij door zijn religie boven alle heersende normen en waarden van een gemeenschap staat. Het komt over als een resolute afwijzing van onze westerse cultuur.
anoniem_322269 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 11:59
2.03% gewijzigd
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 11:56
In Nederland zijn er toch docenten ontslagen vanwege de weigering om handen te schudden van iemand van het andere geslacht? Er zijn namelijk ook vrouwelijke handenschudweigeraars.
Daar heb ik geen weet van maar ik vind dat wel terecht. Een boete of straf vind ik onterecht. Voor de duidelijkheid: dat vind ik voor elk soort van overtuiging, dus als je de holocaust wil ontkennen ga je gang, wil je in een KKK outfit lopen go ahead. Een ambtenaar zou daar echter niet in moeten vrij gelaten.
strikjemetstippels schreef:
17-03-2018 11:58
Daar heb ik geen weet van maar ik vind dat wel terecht. Een boete of straf vind ik onterecht. Voor de duidelijkheid: dat vind ik voor elk soort van overtuiging, dus als je de holocaust wil ontkennen ga je gang, wil je in een KKK outfit lopen go ahead. Een ambtenaar zou daar echter niet in moeten vrij gelaten.
Dan is promotie wel het tegenstelde van ontslag. Het lijkt mij dat die agent dan nog goed weg komt met een boete.
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Vlammetje schreef:
17-03-2018 10:53
Onterechte boete. Er zijn waarschijnlijk geen regels voor geweest en de man zal hebben gedacht dat zijn alternatieve begroeting ook kon. Zijn weigering beïnvloed op geen enkele wijze het beoefenen van zijn functie. Aan de werkgever of zo iemand past op de werkvloer, dus het dringende verzoek de persoonlijke overwegingen achterwege te laten bij werkgerelateerde evenementen vind ik wel logisch.
Natuurlijk wel Het getuigd van een bepaalde visie, een overtuiging En die heb je of heb je niet en dat kun je niet onderdrukken als jij dat wil.
Een bible belt strenge zal geen tv in huis hebben en keurt dat af Maar gaat dan ook niet omdat het toevallig werk betreft wél gezellig zitten kijken. Overtuiging is overtuiging.
Alle reacties Link kopieren
Ze kijken wel tv in de bible belt, alleen heel selectief.
Alle reacties Link kopieren
Een werkgever die een weekloon inhoudt van zijn werknemer vanwege zo´ n futiliteit, dat is gewoon slavernij en een flagranter voetentreding van de liberale Westerse waarden dan iemand van het andere geslacht geen hand willen geven.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
17-03-2018 12:30
Een werkgever die een weekloon inhoudt van zijn werknemer vanwege zo´ n futiliteit, dat is gewoon slavernij en een flagranter voetentreding van de liberale Westerse waarden dan iemand van het andere geslacht geen hand willen geven.
Ze hadden hem inderdaad beter kunnen ontslaan i.p.v. promotie geven.
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
17-03-2018 11:14
Zeker. Maar dan had het netter geweest als hij de mannen ook zo begroet had. Verschil maken op basis van sekse is gewoon discriminatie.
Hmm.
Dan zal ik mijn zussen en moeder voortaan maar gewoon alleen een hand geven, óf mijn zwagers en stiefvader drie zoenen.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 12:38
Ze hadden hem inderdaad beter kunnen ontslaan i.p.v. promotie geven.
Deze logica ontgaat me even.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
17-03-2018 13:09
Deze logica ontgaat me even.
Dan was er in ieder geval geen sprake van vermeende slavernij. (Zie de post waarop ik reageerde.)
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 13:11
Dan was er in ieder geval geen sprake van vermeende slavernij. (Zie de post waarop ik reageerde.)
Ah zo. Dat klopt inderdaad. Aan de andere kant zou een overheidsinstantie ook gewoon de regels voor fatsoenlijk werkgeverschap in acht kunnen nemen door haar werknemers gewoon de gewerkte uren te verlonen en zo geen gevaarlijk precedent te scheppen. Een van de belangrijkste redenen dat de moderne Westerse samenleving met arbeidsdeling en coexistentie van kapitaal en arbeid zo succesvol en vreedzaam is, is dat werknemers ervan uit kunnen gaan dat ze aan het eind van de maand netjes uitbetaald krijgen en dat is honderdmiljoenmiljard keer belangrijker voor het voortbestaan van de Westerse beschaving dan iemand die er andere mate van preutsheid omtrent lichamelijke aanrakingen op na houdt. de PoPo is geen sovchoz.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
17-03-2018 10:47
Je ziet over het hoofd dat het wel een werkgerelateerd feest was.
Precies.

Hij hoeft dan geen bekeuring uit te delen, en niet achter een boef te rennen, maar in privétijd is hij nog steeds een agent. Als het feest werkgerelateerd is al helemaal.
Als hij een inbraak zou plegen in privétijd kan het zijn baan kosten.
Als hij dokter zou zijn en in privétijd een slachtoffer geen hulp zou bieden zou hij strafbaar zijn.
Als hij burgemeester van Maastricht zou zijn en in privétijd een jongeman zou zoenen word het besproken in RTL-Boulevard en in RTL-Late-night.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 17-03-2018 14:05
3.66% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
17-03-2018 12:06
Natuurlijk wel Het getuigd van een bepaalde visie, een overtuiging En die heb je of heb je niet en dat kun je niet onderdrukken als jij dat wil.
Een bible belt strenge zal geen tv in huis hebben en keurt dat af Maar gaat dan ook niet omdat het toevallig werk betreft wél gezellig zitten kijken. Overtuiging is overtuiging.
Dit.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
17-03-2018 14:03
Precies.

Hij hoeft dan geen bekeuring uit te delen, en niet achter een boef te rennen, maar in privétijd is hij nog steeds een agent. Als het feest werkgerelateerd is al helemaal.
Als hij een inbraak zou plegen in privétijd kan het zijn baan kosten.
Als hij dokter zou zijn en in privétijd een slachtoffer geen hulp zou bieden zou hij strafbaar zijn.
Als hij burgemeester van Maastricht zou zijn en in privétijd een jongeman zou zoenen word het besproken in RTL-Boulevard en in RTL-Late-night.
Uiteraard is hij in privé tijd nog agent maar niet in functie en dat is het verschil.
In functie mag je niet dronken zijn privé wel om maar wat te noemen.

Een dokter die in functie met een paar borrels op hulp verleend wordt ontslagen, zit hij na werktijd in de kroeg en verleend hij met een paar borrels op eerste hulp is er niets aan de hand.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Toch wel gek dat er hier iedere 2 januari eensgezind gescandeerd wordt dat het obligate nieuwjaarszoenen op het werk een schending van de lichamelijke integriteit van welhaast MeToo-achtige proporties betreft maar zodra een moslim een tuinhekje om zijn aura plaatst er gedaan wordt alsof de taliban zojuist de receptie van de Reichstag hebben bezet.

Corina van personeelszaken is een preutse trut en wil niet met nieuwjaar gezoend worden, Gunther van IT is autistisch dus als je ´ m op z´n schouder klopt flipt ie de pan uit en Mehmet de wijkagent is een reactionaire Islamiet die vrouwen geen hand geeft. Zo hebben we allemaal wat. In zijn interface-functie als ambtenaar behoort hij burgers natuurlijk gewoon tegemoet te treden volgens plaatselijke etiquette maar op een personeelsfeestje mag ie het zelf weten.

En als mijn werkgever mij een boete zou geven tik ik de ruit van zijn Mercedes in en zet ik zijn autoradio op marktplaats.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
17-03-2018 15:19
Toch wel gek dat er hier iedere 2 januari eensgezind gescandeerd wordt dat het obligate nieuwjaarszoenen op het werk een schending van de lichamelijke integriteit van welhaast MeToo-achtige proporties betreft maar zodra een moslim een tuinhekje om zijn aura plaatst er gedaan wordt alsof de taliban zojuist de receptie van de Reichstag hebben bezet.

Corina van personeelszaken is een preutse trut en wil niet met nieuwjaar gezoend worden, Gunther van IT is autistisch dus als je ´ m op z´n schouder klopt flipt ie de pan uit en Mehmet de wijkagent is een reactionaire Islamiet die vrouwen geen hand geeft. Zo hebben we allemaal wat. In zijn interface-functie als ambtenaar behoort hij burgers natuurlijk gewoon tegemoet te treden volgens plaatselijke etiquette maar op een personeelsfeestje mag ie het zelf weten.

En als mijn werkgever mij een boete zou geven tik ik de ruit van zijn Mercedes in en zet ik zijn autoradio op marktplaats.
Het lijkt mij stug dat die agent tijdens zijn werk wel vrouwen de hand schudt. Zeker als het een religieus dingetje is.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 15:35
Het lijkt mij stug dat die agent tijdens zijn werk wel vrouwen de hand schudt. Zeker als het een religieus dingetje is.
niet relevant
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
17-03-2018 15:39
niet relevant
Ik vraag mij wel af of agenten die streng moslim zijn wel goed kunnen functioneren in zo’n baan. Westerse vrouwen zijn in hun ogen hoeren en als je dan bij zo iemand een verkrachting aan komt geven, dan lijkt mij dat op de een of andere manier toch niet werken.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 15:46
Ik vraag mij wel af of agenten die streng moslim zijn wel goed kunnen functioneren in zo’n baan. Westerse vrouwen zijn in hun ogen hoeren en als je dan bij zo iemand een verkrachting aan komt geven, dan lijkt mij dat op de een of andere manier toch niet werken.
Dat gaan we in de toekomst zien.
Ik vrees daar inderdaad wel wat problemen maar dan meer door "groepsdruk"
Veel agenten van niet westerse achtergrond zitten in een hechte familiekring en of ze dan de druk kunnen weerstaan han en spandiensten te verlenen is twijfelachtig.

Onderzoek wijst uit dat die problemen er nu al zijn.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/al ... ~a4516630/
Allochtone agent relatief vaak betrokken bij corruptie
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven