Prijsverschil bij Airbnb en Booking

17-03-2018 14:45 10 berichten
Ik heb een appartement gezien dat op Airbnb wordt aangeboden voor 440,00 voor 9 nachten.
Ik deed een Google search en vond datzelfde appartement ook op Booking.com en daar vragen ze gewoon 720,00 voor 9 nachten. Dat is nogal een verschilletje. Hoe kan dit?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan omdat de eigenaar van dat appartement dat blijkbaar zo heeft ingesteld.
Blijkbaar verwacht hij/zij sneller gasten van airbnb. Of denk hij/zij dat klanten van booking.com meer willen betalen.
Of hij/zij doet veel meer zaken via airbnb en is hij/zij vergeten dat ze ook nog een account op booking.com heeft.
Legio mogelijkheden dus.
Dit appartement is vast van een particulier, die zijn/haar appartement via verschillende kanalen aanbiedt.
Dat kan, dit gebeurd veel vaker dat je bij verschillende sites verschillende prijzen staan. Afhankelijk ook van de kosten die de site doorberekend.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dit scheelt wel veel. Is de Airbnb prijs per persoon, of alleen een kamer? Mijn ervaring is dat alleen rechtstreeks boeken voordeliger is dan Booking.
Deze man verhuurt 2 appartementen via Airbnb. De prijs is per appartement. Op Airbnb staan veel goede beoordelingen. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en geloof wel dat dit betrouwbaar is.
MinkeDeWit schreef:
17-03-2018 15:17
Dit scheelt wel veel. Is de Airbnb prijs per persoon, of alleen een kamer? Mijn ervaring is dat alleen rechtstreeks boeken voordeliger is dan Booking.
Ik ben een keer €20 goedkoper uit geweest door aan een hotelbalie alsnog online te boeken op booking.com, dus dat hoeft niet.
Er zit tussen verschillende sites altijd wel verschil, dacht dat dat wel algemeen bekend was? Het loont dan soms dan ook om je hotel naar keuze nog een keer door google te gooien.
MinkeDeWit schreef:
17-03-2018 15:17
Dat ligt aan wat je selecteert, je kunt kiezen voor 2 personen/kamer/volledig huis enz. Net zoals andere sites. Kijk er eens een keer op zou ik zeggen, je komt pareltjes tegen.
Heb je bij Airbnb al wel de kosten voor Airbnb zelf erbij gerekend? Dat is nog aardig wat.
Taralina schreef:
17-03-2018 19:17
Heb je bij Airbnb al wel de kosten voor Airbnb zelf erbij gerekend? Dat is nog aardig wat.
Kosten meegerekend? Bedoel je de servicekosten? Die zitten erbij geteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven