€1000,- boete voor weigering hand te geven

17-03-2018 10:19 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
€1000,- boete voor een islamitische agent die een vrouw weigerde de hand te schudden.

Afbeelding

Vooropgesteld dat ik fel voorstander ben van scheiding tussen staat en religie, dus geen tulbanden, keppels, Hijabs etc. bij de politie.

Maar deze boete vind ik onterecht omdat het gebeurde op een FEEST - zijn eigen feest nog wel - en niet tijdens het uitoefenen van zijn functie.

Of je zou moeten stellen dat een feest op het werk ook werk is.

Persoonlijk ben ik van mening dat een ambtenaar - mits niet in functie - toch zelf mag bepalen wie hij wel of niet de hand schud.

Zie ik iets over het hoofd? Zie ik het te zwart / wit?

Graag jullie wel gewaardeerde mening.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 15:46
Ik vraag mij wel af of agenten die streng moslim zijn wel goed kunnen functioneren in zo’n baan. Westerse vrouwen zijn in hun ogen hoeren en als je dan bij zo iemand een verkrachting aan komt geven, dan lijkt mij dat op de een of andere manier toch niet werken.
Allemaal leuk en aardig, maar deze man krijgt een boete van 1000 euro om een futiliteit. Als iemand met smetvrees een hand zou weigeren had ´ ie nooit een boete gekregen maar zodra iets een moslim betreft moet deze met fascistische knuppel terug zijn hok in worden gemept. De laatste keer dat de Mof volksculturele gebruiken liet prevaleren boven rechtstatelijkheid en beginselen van behoorlijk bestuur teneinde het land beschermen tegen niet-Germaanse elementen was half Europa vijf jaar lang in rep en roer en moest Nonkel Sam hier de meubelen komen redden. Je zou denken dat ze daar toch wel iets geleerd moeten hebben.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed lees wilde hij de vrouw geen hand geven omdat hij door zijn "geloof" vrouwen minderwaardig vindt.

Zulke mensen horen mijns inziens niet bij overheid of semi overheid te werken
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
17-03-2018 16:09
Als ik het goed lees wilde hij de vrouw geen hand geven omdat hij door zijn "geloof" vrouwen minderwaardig vindt.

Zulke mensen horen mijns inziens niet bij overheid of semi overheid te werken
Voor zover ik begrepen heb, heeft het met minderwaardigheid niks te maken. Maar gaat het erom dat je door handen schudden weleens seksuele gedachten zou kunnen krijgen. En voor je het weet lig je met elkaar te rollebollen en zo.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
kantlijn schreef:
17-03-2018 15:56
Allemaal leuk en aardig, maar deze man krijgt een boete van 1000 euro om een futiliteit. Als iemand met smetvrees een hand zou weigeren had ´ ie nooit een boete gekregen maar zodra iets een moslim betreft moet deze met fascistische knuppel terug zijn hok in worden gemept. De laatste keer dat de Mof volksculturele gebruiken liet prevaleren boven rechtstatelijkheid en beginselen van behoorlijk bestuur teneinde het land beschermen tegen niet-Germaanse elementen was half Europa vijf jaar lang in rep en roer en moest Nonkel Sam hier de meubelen komen redden. Je zou denken dat ze daar toch wel iets geleerd moeten hebben.
Nou, dan zegt hij dat hij ook een psychiatrische aandoening heeft. Is ook niet ver naast de waarheid tenslotte.

Wat Duitsers en een enkele Oostenrijker van 80 jaar terug hier mee te maken hebben snap ik niet zo goed. Dus als je achterlijke gebruiken van een ander land niet goed keurt slinger je de ovens aan en bestel je bussen Zyklon B zo iets?
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
17-03-2018 16:09
Als ik het goed lees wilde hij de vrouw geen hand geven omdat hij door zijn "geloof" vrouwen minderwaardig vindt.

Zulke mensen horen mijns inziens niet bij overheid of semi overheid te werken
Dat lees je dan niet goed, want dat staat er niet. Zijn werkgever wil dat hij vrouwen met respect behandeld omdat zij de term 'respectloos' hebben gehangen aan zijn actie. Maar veel moslims geven dus geen hand omdat dat niet respectvol is tegenover de eigen vrouw/man. Je hoort mensen van het andere geslacht niet aan te raken, tenzij het je partner of naast familielid betreft.
De begroeting die deze agent nu heeft geuit is niet respectloos, het is alleen afwijkend van de gangbare culturele normen. Daar kun je als werkgever verwachtingen/eisen aanhangen, aan de werknemer de keuze daar aan te willen conformeren of niet, aan de werkgever om daar weer op te reageren. Een boete is overdreven.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Wat ik me dan afvraag: voor zover ik het begreep was het op zijn promotiefeest. Dus blijkbaar werkte hij er al een poosje, en deed hij zijn werk goed, want anders krijg je geen promotie. Is het dan nooit iemand opgevallen dat hij geen handen schudde? Ik vraag me ook af wie er op het idee is gekomen om iemand op zijn eigen feest zo buitenproportioneel te beboeten. Had een goed gesprek niet voldoende geweest?
Ik erger mij eraan dat veel moslims telkens de grenzen opzoeken. Kijken tot hoever je hier kunt gaan.

Het is griezelig hoe mensen die kritiek op de islam hebben verketterd worden door politiek correcten. Kritiek op en bespotting van elk ander geloof is toegestaan, maar als het de islam betreft dan schiet iedereen in een angststuip.

We zouden eens meer moeten luisteren naar (ex)moslims die precies weten hoe het werkt en ons waarschuwen, maar helaas steken de meeste mensen hun kop in het zand.

De boete is een signaal naar de agent dat hij een grens heeft overschreden. In Duitsland en Nederland zijn kerk en staat gescheiden en dat principe geldt dus zeker voor agenten in overheidsdienst. Persoonlijk zou ik meer voor het terugdraaien van zijn promotie zijn of voor ontslag. In ieder geval zou er wel onderzocht moeten worden of hij ook tijdens het uitoefenen van zijn functie weigert om vrouwen de hand te schudden.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 16:39
Ik erger mij eraan dat veel moslims telkens de grenzen opzoeken. Kijken tot hoever je hier kunt gaan.
Volgens mij doen alle (streng) gelovigen dat. Wat op zich ook wel logisch is: je hebt een geloof, wat uiteraard heel belangrijk voor je is, en daar horen regels bij en helaas, die zijn soms nogal anders dan wat anders gelovigen doen. Maar je wil ze toch graag volgen, want staat in het grote boek.

Dus stemmen we in Nederland bijvoorbeeld niet op zondag, terwijl dat in veel omringende landen de gewoonste zaak van de wereld is.
En in de biblebelt zijn zwembaden op zondag dicht.
En we hebben nog altijd religieuze scholen betaald door de staat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 16:39
Ik erger mij eraan dat veel moslims telkens de grenzen opzoeken. Kijken tot hoever je hier kunt gaan.

Het is griezelig hoe mensen die kritiek op de islam hebben verketterd worden door politiek correcten. Kritiek op en bespotting van elk ander geloof is toegestaan, maar als het de islam betreft dan schiet iedereen in een angststuip.

We zouden eens meer moeten luisteren naar (ex)moslims die precies weten hoe het werkt en ons waarschuwen, maar helaas steken de meeste mensen hun kop in het zand.

De boete is een signaal naar de agent dat hij een grens heeft overschreden. In Duitsland en Nederland zijn kerk en staat gescheiden en dat principe geldt dus zeker voor agenten in overheidsdienst. Persoonlijk zou ik meer voor het terugdraaien van zijn promotie zijn of voor ontslag. In ieder geval zou er wel onderzocht moeten worden of hij ook tijdens het uitoefenen van zijn functie weigert om vrouwen de hand te schudden.
Ik ben persoonlijk tegen het opleggen van regels vanuit een ideologie, of dit nu een godsdienst is of bijvoorbeeld het communisme. Iedereen moet hier vrije keuzes in kunnen maken, maar het probleem is, dat die vrijheden vaak met elkaar botsen.
Godsdienst is verweven in het dagelijks leven, of we daar nu blij mee moeten zijn of niet, en dat gaat niet alleen om de Islam. Neem bijvoorbeeld het gesteggel over weigerambtenaren. Pas in 2014 is er een wet aangenomen die weigeren verbiedt, maar dan alleen voor nieuwe ambtenaren. Of neem overwegend christelijke gemeentes, die nog vasthouden aan de zondagssluiting hoewel sommige winkeliers vóór opening zijn.
Ik denk dat het de grote uitdaging van deze tijd is, om ieders vrijheid te waarborgen, zonder dat de grenzen van een ander daarmee overschreden worden. Dat zal niet heel makkelijk te bereiken zijn ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Vlammetje schreef:
17-03-2018 16:23
Dat lees je dan niet goed, want dat staat er niet. Zijn werkgever wil dat hij vrouwen met respect behandeld omdat zij de term 'respectloos' hebben gehangen aan zijn actie. Maar veel moslims geven dus geen hand omdat dat niet respectvol is tegenover de eigen vrouw/man. Je hoort mensen van het andere geslacht niet aan te raken, tenzij het je partner of naast familielid betreft.
De begroeting die deze agent nu heeft geuit is niet respectloos, het is alleen afwijkend van de gangbare culturele normen. Daar kun je als werkgever verwachtingen/eisen aanhangen, aan de werknemer de keuze daar aan te willen conformeren of niet, aan de werkgever om daar weer op te reageren. Een boete is overdreven.
Nee hoor. Je hoort vrouwen geen hand te geven omdat ze je in verzoeking kunnen brengen door een aanraking met hun zachte huidje, hun geur of wat dan ook (fitna). Daar zit echt geen galant motief achter.

Ik ben het wel met je eens dat de man een alternatieve begroeting heeft gebruikt die je nu niet bepaald respectloos kunt noemen (tenzij hij de vrouw in kwestie met uitgestoken hand heeft laten staan en er vervolgens een poppenkast van heeft gemaakt met een buiging).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
17-03-2018 16:15
Nou, dan zegt hij dat hij ook een psychiatrische aandoening heeft. Is ook niet ver naast de waarheid tenslotte.

Wat Duitsers en een enkele Oostenrijker van 80 jaar terug hier mee te maken hebben snap ik niet zo goed. Dus als je achterlijke gebruiken van een ander land niet goed keurt slinger je de ovens aan en bestel je bussen Zyklon B zo iets?
Nee,het was en grapje meer als serieuze ondertoon dat wanneer je buiten de liberaal-democratische kaders treedt, je een succesvolle structuur opgeeft voor iets heel ongewis en je er over een jaar of twintig achter kunt komen dat het kind met het badwater is weggegooid.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
lemoos2 schreef:
17-03-2018 17:28
Nee hoor. Je hoort vrouwen geen hand te geven omdat ze je in verzoeking kunnen brengen door een aanraking met hun zachte huidje, hun geur of wat dan ook (fitna). Daar zit echt geen galant motief achter.

Ik ben het wel met je eens dat de man een alternatieve begroeting heeft gebruikt die je nu niet bepaald respectloos kunt noemen (tenzij hij de vrouw in kwestie met uitgestoken hand heeft laten staan en er vervolgens een poppenkast van heeft gemaakt met een buiging).
Dit. En een hand zou erogene zone zijn.

Ik snap echt niet dat mensen denken dat het juist heel respectvol is. Dan moet je echt mentale gymnastiek toe passen.
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
17-03-2018 16:39


De boete is een signaal naar de agent dat hij een grens heeft overschreden. In Duitsland en Nederland zijn kerk en staat gescheiden en dat principe geldt dus zeker voor agenten in overheidsdienst. Persoonlijk zou ik meer voor het terugdraaien van zijn promotie zijn of voor ontslag. In ieder geval zou er wel onderzocht moeten worden of hij ook tijdens het uitoefenen van zijn functie weigert om vrouwen de hand te schudden.
De boete is vooral een signaal dat de Duitse staat een onbetrouwbare werkgever is. In Nederland en Duitsland betaalt een werkgever zijn personeel gewoon netjes de gewerkte uren uit. Ik zou echt een jaar lang pleepapier en schrijfgerei meejatten om te compenseren voor 1000E.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
17-03-2018 15:56
Allemaal leuk en aardig, maar deze man krijgt een boete van 1000 euro om een futiliteit. Als iemand met smetvrees een hand zou weigeren had ´ ie nooit een boete gekregen maar zodra iets een moslim betreft moet deze met fascistische knuppel terug zijn hok in worden gemept. De laatste keer dat de Mof volksculturele gebruiken liet prevaleren boven rechtstatelijkheid en beginselen van behoorlijk bestuur teneinde het land beschermen tegen niet-Germaanse elementen was half Europa vijf jaar lang in rep en roer en moest Nonkel Sam hier de meubelen komen redden. Je zou denken dat ze daar toch wel iets geleerd moeten hebben.
Ah. Daar hebben we de Godwin. Ik dacht al, waar blijft het.
Alle reacties Link kopieren
Hugh-Jazz schreef:
17-03-2018 17:50
Ah. Daar hebben we de Godwin. Ik dacht al, waar blijft het.
Ik dacht het taalgebruik en de absurditeit wel afdoende zouden zijn voor de geoefende lezer te herkennen dat ik mij in dezen van een reductio ad Hitlorum bedien als literair stijlfiguur en hem niet zozeer gebruik om een hellend vlak redenatie op te tuigen. Gewoon als humor, om te lachen.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Nou. Lachen man.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
17-03-2018 17:30
Dit. En een hand zou erogene zone zijn.

Ik snap echt niet dat mensen denken dat het juist heel respectvol is. Dan moet je echt mentale gymnastiek toe passen.
Nou inderdaad. Dat moet je toch echt wel héél graag willen geloven. En dan als tegenargument geven dat het ook véél hygiënischer is. Dat zou een koddig argument zijn als niemand een hand zou krijgen. Nu blijft het gewoon een vrouwen zijn onrein/ik wil niet in de verleiding komen-dingetje.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
17-03-2018 18:06
Ik dacht het taalgebruik en de absurditeit wel afdoende zouden zijn voor de geoefende lezer te herkennen dat ik mij in dezen van een reductio ad Hitlorum bedien als literair stijlfiguur en hem niet zozeer gebruik om een hellend vlak redenatie op te tuigen. Gewoon als humor, om te lachen.
Ik vind hem wel leuk maaaar ik hou wel van een beetje gezwollen taalgebruik :flirting:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
17-03-2018 18:12
Nou inderdaad. Dat moet je toch echt wel héél graag willen geloven. En dan als tegenargument geven dat het ook véél hygiënischer is. Dat zou een koddig argument zijn als niemand een hand zou krijgen. Nu blijft het gewoon een vrouwen zijn onrein/ik wil niet in de verleiding komen-dingetje.
De vrouw als onrein wezen :@@:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
17-03-2018 17:11

Godsdienst is verweven in het dagelijks leven, of we daar nu blij mee moeten zijn of niet, en dat gaat niet alleen om de Islam. Neem bijvoorbeeld het gesteggel over weigerambtenaren. Pas in 2014 is er een wet aangenomen die weigeren verbiedt, maar dan alleen voor nieuwe ambtenaren. Of neem overwegend christelijke gemeentes, die nog vasthouden aan de zondagssluiting hoewel sommige winkeliers vóór opening zijn.

Klopt maar in de westerse wereld zijn we dit in een hoog tempo aan het ontvlechten.
Kerk & staat waren inderdaad op sommig vlak in elkaar verstrengeld maar dat was nauwelijks een probleem toen 90% van Nederland christelijk was.

Het zou natuurlijk zot zijn om de klok nu terug te draaien en bijvoorbeeld - ik haal een recente discussie aan - Suikerfeest een nationale vrije dag te maken terwijl ik juist zou pleiten van het afschaffen van de christelijke feestdagen en iedere Nederlander 4 extra vrije dagen te geven vrij in te vullen op een dag naar keuze.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
17-03-2018 18:26
Klopt maar in de westerse wereld zijn we dit in een hoog tempo aan het ontvlechten.
Kerk & staat waren inderdaad op sommig vlak in elkaar verstrengeld maar dat was nauwelijks een probleem toen 90% van Nederland christelijk was.

Het zou natuurlijk zot zijn om de klok nu terug te draaien en bijvoorbeeld - ik haal een recente discussie aan - Suikerfeest een nationale vrije dag te maken terwijl ik juist zou pleiten van het afschaffen van de christelijke feestdagen en iedere Nederlander 4 extra vrije dagen te geven vrij in te vullen op een dag naar keuze.
Niks ervan, 29 november is sint pannenkoek. Verplicht vrij voor iedereen. :)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Als we nou in Nederland ook van alle ambtenaren een half maandsalaris inhouden voorzie ik wel enige budgettaire ruimte voor zowel 29 november als de vrije dagen van HBG.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
De wil van Allah, de Almachtige de Genadevolle, is wet.
Je kan toch niet van een vrome moslim verwachten dat hij, zoiets onrein's gaat aanraken als een vrouwenhand?

Hiervoor kan hij jaren branden in het Hellevuur.
Weet je hoe pijnlijk dat is? :devil:
Alle reacties Link kopieren
Darkcrystal schreef:
17-03-2018 10:45
Geen hand geven of hondjes martelen vind ik nogal een verschil. Daarbij lees ik dat de agent niet respectloos deed tegen de vrouw 'hij legde zijn hand op zijn hart en maakte een buiging'.
Ik ben het eens met TO dat deze boete wel erg ver gaat. Nog los van het feit dat ik de boete belachelijk hoog vind, menig écht misdrijf levert een lagere boete op dan dit voorval.

Zoveel mooier dan een klamme slappe hand.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
17-03-2018 18:56
Als we nou in Nederland ook van alle ambtenaren een half maandsalaris inhouden voorzie ik wel enige budgettaire ruimte voor zowel 29 november als de vrije dagen van HBG.
Voor mijn plan zijn geen budgetten nodig.

Je schaft 1e kerstdag, hemelvaart, 2e Paasdag en Pinksteren af als verplichte vrije dag en geeft daarvoor in de plaats 4 vrije dagen (buiten CAO)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven