Hond alleen/oppas

18-03-2018 05:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik ben van plan een puppy te nemen en heb hiervoor de eerste 4 weken ook vrijgenomen. Na deze 4 weken gaat mijn puppy waarschijnlijk alleen zijn voor 2 halve dagen. Nou is mijn vraag of het erg is dat ik mijn puppy naar een hondenoppas breng. Ik heb al goede gekeken welke opvang geschikt is en welke ook puppys goed kunnen onderhouden. Ik ben voor de rest er wel elke dag en de puppy zou waarschijnlijk voor 2 halve dagen 4-6 uur bij die opvang zitten. Ik wil mijn puppy niet alleen thuis laten en dit leek mij een goede oplossing. Wat vinden jullie van de opvang voor 2 halve dagen?
doe die hond een plezier, neem een kat of een vis... een hond is een sociaal dier, die wil niet alleen zitten...
pokkewijf schreef:
18-03-2018 05:44
doe die hond een plezier, neem een kat of een vis... een hond is een sociaal dier, die wil niet alleen zitten...
Ik lees hier nergens dat ze de puppy alleen wil laten zitten.

Ze vraagt toch net of het een goede optie is.. om pup naar opvang te brengen de momenten dat ze werkt?
Wat is daar mis mee?

Ik vind dat je een goede keuze maakt.
Geen enkele eigenaar is 24 op 24 bij zijn of haar hond.
Voor langere periode is oppas of opvang een zeer goed idee.

Succes met je pup!
pokkewijf schreef:

Doe het forum een plezier en lees eerst wat de vraag is voor je reageert. Dat scheelt hopelijk onzinnige antwoorden.
Een hond kan best wel 2 halve dagen alleen zijn hoor! Ik heb geen ervaring met hele kleine pups, wij kregen onze hond toen ie 5 maanden was, maar hij ging meteen met 't ritme van ons gezin mee, en was dus meteen 2,5 dag alleen in de week. Mijn oudste laat m dan wel uit tussen de middag. In 't begin zat hij in de bench en nu gewoon in zijn mand met de radio aan. De rest van de week is er altijd iemand thuis en krijgt hij veel aandacht. Op de dagen dat hij alleen is (2x van 8.30 tot 12.00 en daarna van 13.00 tot 15.00 en 1 dag van 8.30 tot 12.00) wordt hij 's ochtends goed uitgelaten. Altijd als ik thuis kom kijk ik even door te raam en ligt hij in diepe slaap in zijn mand. Dus dat gaat helemaal prima!

Als 't zo is dat je alleen een hond mag/kan hebben als je altijd thuis bent dan hebben maar weinig mensen een hond.
Nodig die oppas uit zodat hij ongedwongen kennis kan maken met het jonge hondje, laat hem het dier wat oefeningen leren zoals zitten, pootjegeven en volgen en laat ze daarna het huis verlaten voor een wandelingetje, eventueel ook in zijn auto.

Daarna kennen ze elkaar goed genoeg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ilja77 schreef:
18-03-2018 06:53
Een hond kan best wel 2 halve dagen alleen zijn hoor! Ik heb geen ervaring met hele kleine pups, wij kregen onze hond toen ie 5 maanden was, maar hij ging meteen met 't ritme van ons gezin mee, en was dus meteen 2,5 dag alleen in de week. Mijn oudste laat m dan wel uit tussen de middag. In 't begin zat hij in de bench en nu gewoon in zijn mand met de radio aan. De rest van de week is er altijd iemand thuis en krijgt hij veel aandacht. Op de dagen dat hij alleen is (2x van 8.30 tot 12.00 en daarna van 13.00 tot 15.00 en 1 dag van 8.30 tot 12.00) wordt hij 's ochtends goed uitgelaten. Altijd als ik thuis kom kijk ik even door te raam en ligt hij in diepe slaap in zijn mand. Dus dat gaat helemaal prima!

Als 't zo is dat je alleen een hond mag/kan hebben als je altijd thuis bent dan hebben maar weinig mensen een hond.
Dit geldt echt niet voor iedere hond hoor en zeker niet voor iedere pup. Soms heb je mazzel en pakt een hond het alleen zijn goed op maar er zijn honden waarmee je het alleen zijn per minuut (niet overdreven, je moet je stopwatch erbij pakken) moet opbouwen. Het is in dat geval beter om net als TO een back-up plan te hebben zoals een hondenoppas.

TO, ik vind dat je het allemaal erg goed regelt voor je pup!
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
2 halve dagen opvang lijkt me een prima oplossing!
Dan heb je het mooi geregeld en ben je zelf mooi veel tijd bij je pup.

Succes en veel plezier!
Hondenopvang klinkt prima lijkt me.
Ik zou het wel even goed uitzoeken, hoe oud is je pup als hij daarheen gaat?
Volgens mij moeten pups voor de hondenopvang, net als voor de training een aantal inentingen gehad hebben.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Lambchop schreef:
18-03-2018 07:30
Hondenopvang klinkt prima lijkt me.
Ik zou het wel even goed uitzoeken, hoe oud is je pup als hij daarheen gaat?
Volgens mij moeten pups voor de hondenopvang, net als voor de training een aantal inentingen gehad hebben.
Als ze de eerste 4 weken zelf vrij heeft zal de pup minimaal 12 weken zijn, dan is die volledig ge-ent.

TO: vergeet wel kennelhoest niet te enten! Verder prima hoor. Ik heb een pup en heb het zo kunnen regelen met werktijden dat het alleen zijn is opgebouwd. Van de fokker mocht ik gewoon beginnen met een half uurtje: je moet immers ook boodschappen doen. Zorg gewoon dat je pupje is uitgelaten en geeft eventueel een goed gevulde kong voor je weg gaat. Een pup van die leeftijd slaapt ook nog rustig 18 uur per dag dus goede kans dat die amper door heeft dat je even weg was. Wat soms helpt is de radio zachtjes aan zetten zodat ze pup iets hoort om zich heen. Als die wat ouder is kun je ook een kauwsnackje geven mits die dit zelf goed kauwt, eventueel heb je hier houders voor zat ze er niet in kunnen stikken.
pokkewijf schreef:

Nog een keer de OP lezen.
TO, doen die opvang. Die van ons mocht pas met vier maanden trouwens.
ilja77 schreef:
18-03-2018 06:53

TO vraagt wat we van opvang vinden.
Opvang lijkt me zeker een goede optie. Als het een goede opvang is, dan wordt je hond er alleen maar socialer van.
Je kunt iemand zoeken die de puppy thuis opvangt zodat hij vaak naar buiten gaat, aangezien hij dan nog niet zindelijk is.
Cum non tum age
Dank jullie wel voor al jullie mooie berichten. De opvang neemt de hondjes aan vanaf 12 weken mits zij de goede inentingen hebben gehad. Ik verwacht dat mijn pup rond die tijd wel rond de 14-16 weken oud is. Ik zal inderdaad zelf ook wel moeten opbouwen met de pup met alleen zijn maar ik vind 2halve dagen alleen zijn voor pup wel te lang ook al laat iemand anders em een keertje uit. Dusja die opvang is een goede oplossing en ik ga inderdaad eerst even checken met de hond hoe t daar is voordat ze er echt heen gaat. Maar goed dank jullie wel voor jullie tips en advies👍🏾
Lola2006 schreef:
18-03-2018 09:30
Dank jullie wel voor al jullie mooie berichten. De opvang neemt de hondjes aan vanaf 12 weken mits zij de goede inentingen hebben gehad. Ik verwacht dat mijn pup rond die tijd wel rond de 14-16 weken oud is. Ik zal inderdaad zelf ook wel moeten opbouwen met de pup met alleen zijn maar ik vind 2halve dagen alleen zijn voor pup wel te lang ook al laat iemand anders em een keertje uit. Dusja die opvang is een goede oplossing en ik ga inderdaad eerst even checken met de hond hoe t daar is voordat ze er echt heen gaat. Maar goed dank jullie wel voor jullie tips en advies👍🏾
Zo te lezen gaat het helemaal goed komen met jou en je pup! Veel geluk met hem! Geniet ervan, ze zijn zo snel groot :heart:
Wat lief dat je opvang zoekt voor je hondje wanneer je er niet bent want er zijn genoeg mensen die hun pup een hele dag alleen thuis in een bench laten zitten terwijl ze zijn gaan werken! :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven