Oplossing buurkat uit tuin houden
maandag 19 maart 2018 om 03:52
Wij hebben altijd erg van onze tuin genoten: veel groen, grasveld met leuk vijvertje met vissen, kikkertjes en salamanders, etc.
Totdat we vorig jaar nieuwe buren kregen met twee Noorse boskatten...
En een daarvan is een echte terror. Hij is de eerste weken al thuisgekomen met een eend, diverse vogeltjes en kikkers, vertelde de buurvrouw. Het is nou eenmaal een jager, vertelde ze doodleuk.
En een uitstekende klimmer, ik heb hem zelfs in vliegende vaart recht tegen de zijmuur van onze garage het garagedak op zien klimmen/springen...
De buren hebben zelf hun tuin helemaal bestraat en onze tuin is zijn territorium en kattenbak geworden. Op blote voeten door het gras lopen is er niet meer bij: Er ligt zeer regelmatig Kattenpoep.
Onze vijver is al een paar keer helemaal leeggeroofd tot mijn verdriet. Ik durf hem nu niet meer te vullen met nieuwe vissen...
De lichtgrijze tuinkussens van onze nieuwe Tuinset hebben we al diverse keren moeten reinigen omdat er allemaal modderige kattenpootjes op stonden.
Ons vogelhuisje met vogelvoederplaats is niet meer ‘bewoond’ geweest sinds de kat er is.
Kortom: onze tuin is niet meer van ons, maar van de kat van de buren...
We hadden voor de vijver al een oplossing: een speciale sproeier die aanspringt als hij beweging detecteert. Maar die slaat ook aan als er vogels willen badderen in de vijver. Verjaagt dus echt alles en het grasveld eromheen is continu zeiknat.
We hebben een heel klein hondje, maar die is banger van de kat dan omgekeerd...
We hebben van die plastic punten (speciaal om katten uit de tuin te houden, kostte nog een aardige duit ook) op onze schutting gemonteerd, maar de kat loopt er gewoon overheen...
Ik heb niets tegen katten, heb zelf vroeger ook katten gehad, maar die bleven in de tuin. En ik snap dan ook echt niet dat mensen hun beestjes zo’n overlast bij anderen laten bezorgen. Ik ruim zelf altijd de poep van mijn hondje op, vind het gewoon smerig dat buurkinderen hier dan in zouden kunnen trappen en ik ben zelf van mening dat niemand last van mijn huisdier zou moeten hebben.
Ben uiteraard al met de buurvrouw meerdere keren wezen praten, maar die zegt alleen maar dat het nou eenmaal een buitenkat is en een jager. En dat ze hem moeilijk binnen kan houden, want dan sloopt hij het huis.
En ik weet het niet meer!
Mijn tuinplezier is echt weg: zelfs nu in de winterkou zit dat beest elke dag in mijn tuin. Hoe krijg ik hem eruit??
Het kan toch niet zo zijn dat ik dit gewoon maar moet accepteren?
Ben echt ten einde raad...
Iemand de gouden tip?
Totdat we vorig jaar nieuwe buren kregen met twee Noorse boskatten...
En een daarvan is een echte terror. Hij is de eerste weken al thuisgekomen met een eend, diverse vogeltjes en kikkers, vertelde de buurvrouw. Het is nou eenmaal een jager, vertelde ze doodleuk.
En een uitstekende klimmer, ik heb hem zelfs in vliegende vaart recht tegen de zijmuur van onze garage het garagedak op zien klimmen/springen...
De buren hebben zelf hun tuin helemaal bestraat en onze tuin is zijn territorium en kattenbak geworden. Op blote voeten door het gras lopen is er niet meer bij: Er ligt zeer regelmatig Kattenpoep.
Onze vijver is al een paar keer helemaal leeggeroofd tot mijn verdriet. Ik durf hem nu niet meer te vullen met nieuwe vissen...
De lichtgrijze tuinkussens van onze nieuwe Tuinset hebben we al diverse keren moeten reinigen omdat er allemaal modderige kattenpootjes op stonden.
Ons vogelhuisje met vogelvoederplaats is niet meer ‘bewoond’ geweest sinds de kat er is.
Kortom: onze tuin is niet meer van ons, maar van de kat van de buren...
We hadden voor de vijver al een oplossing: een speciale sproeier die aanspringt als hij beweging detecteert. Maar die slaat ook aan als er vogels willen badderen in de vijver. Verjaagt dus echt alles en het grasveld eromheen is continu zeiknat.
We hebben een heel klein hondje, maar die is banger van de kat dan omgekeerd...
We hebben van die plastic punten (speciaal om katten uit de tuin te houden, kostte nog een aardige duit ook) op onze schutting gemonteerd, maar de kat loopt er gewoon overheen...
Ik heb niets tegen katten, heb zelf vroeger ook katten gehad, maar die bleven in de tuin. En ik snap dan ook echt niet dat mensen hun beestjes zo’n overlast bij anderen laten bezorgen. Ik ruim zelf altijd de poep van mijn hondje op, vind het gewoon smerig dat buurkinderen hier dan in zouden kunnen trappen en ik ben zelf van mening dat niemand last van mijn huisdier zou moeten hebben.
Ben uiteraard al met de buurvrouw meerdere keren wezen praten, maar die zegt alleen maar dat het nou eenmaal een buitenkat is en een jager. En dat ze hem moeilijk binnen kan houden, want dan sloopt hij het huis.
En ik weet het niet meer!
Mijn tuinplezier is echt weg: zelfs nu in de winterkou zit dat beest elke dag in mijn tuin. Hoe krijg ik hem eruit??
Het kan toch niet zo zijn dat ik dit gewoon maar moet accepteren?
Ben echt ten einde raad...
Iemand de gouden tip?
hova wijzigde dit bericht op 19-03-2018 03:58
3.71% gewijzigd

maandag 19 maart 2018 om 21:35
Mensch wat heb jij een geduld... bewonderenswaardigCeylon schreef: ↑19-03-2018 08:34
Daarnaast zou ik, hoe idioot dat ook mag klinken, een zandbak neerzetten voor de kat. Dan kan ie daar poepen. Dan heb je het in elk geval allemaal bij elkaar en niet verspreid over het gras.
Ja doei!
Wil je hem echt uit je tuin houden, dan zit er niet veel anders op dan een groot net over je tuin te spannen, of om hem te vangen en bij het asiel af te leveren. Maar ik zou beginnen met buuf vriendelijk te verzoeken haar eigen tuin wat leuker te maken voor haar poezebeest. Want zeggen dat je hem niet binnen kunt houden omdat ie dan alles sloopt, tja, nu sloopt ie nog steeds alles. Alleen niet hun eigen spullen maar de jouwe. Ik zou dus ook eens een kostenoverzichtje maken van alles wat je voor háár kat al hebt moeten doen.

maandag 19 maart 2018 om 22:01
Ja, op alle schuttingen zit draad en ook op de rand van het dak van de schuur/garage, in twee rijen. Mooi niet, nee. Maar onze buren schromen niet om een kat echt letsel toe te brengen dus we willen ze echt de tuin niet uit hebben. Bovendien lopen ze nu ook geen risico platgereden te worden, vergiftigd of andere nare zaken en zorgen ze niet voor overlast. Ik vind schijtende katten in mijn tuin ook niet jofel.
Natuurlijk is het in feite de zaak van de buuf om te zorgen dat haar kat geen overlast bezorgd, maar dat gaat ze duidelijk niet doen. Dan kun je de boel op de spits drijven door allerlei acties uit te halen, maar ik neem aan dat je daar graag woont en een burenruzie is echt niet leuk.
dinsdag 20 maart 2018 om 08:26
Als de buurvrouw 'niet wil' dan neem jij daar geen genoegen mee. Kom nou! Ze zadelt de buurt op met overlastgevende dieren die niet geschikt zijn om in een woonwijk te houden, en dan zou jij van je tuin een vesting moeten maken en veel kosten moeten maken om nog een beetje van je woonplezier terug te krijgen? Zij de lusten en jij alle lasten? Dat klopt toch van geen kant?
Ter vergelijking ... stel dat jij een toompje kippen aanschaft, gezellig. Die dieren scharrelen want dat is de natuur. En de net aangeschafte eenjarigen waar buurvrouw een kapitaal aan heeft uitgegeven zijn extra lekker. Zo'n pot is ook heel geinig om in te graven. Kippen kakken waar het hun uitkomt en op bestrating ligt dat meer in de weg dan in jouw border. Kan jij ook niets aan doen dat zij een tegeltuin heeft en zo dom is om de stoelkussens op de stoelen te laten liggen. Ga je dan ook tegen de buurvrouw zeggen dat ze maar een border moet aanleggen zodat de keutels minder opvallen? Zou buurvrouw genoegen nemen met 'ik wil niet' als een rolletje gaas de overlast kan verhelpen? "Word je vroeg wakker van de haan? Wat vervelend nou. Tsja ... dat is de natuur hè. Weet je wat....slaap voortaan maar met oordoppen in of laat dubbel glas in je slaapkamerraam zetten. Het hok een uurtje later openen? Nee, daar heb ik geen zin in." Terwijl een rondje google leert dat er automatische hokopeners met tijdklok bestaan.
Ik vind buurvrouw erg gemakkelijk over jouw bezwaren heen stappen. Je bent wel dure vissen kwijt! Het volgende slachtoffer is misschien wel het lievelingskonijntje van je buurmeisje. Dus geen genoegen nemen met "jammer dan", ze lost het maar op. En daarmee zet jij de relatie niet op scherp. Dat doet de buurvrouw al door geen rekening met jou te willen houden.
Ik vind hier dingen van.
dinsdag 20 maart 2018 om 08:26
Klopt en dit kan je ook zelf maken he, zal stuk goedkoper zijn maar ik vind persoonlijk dat je buurvrouw dat mag betalen. Aan de andere kant als ze moeilijk doet kan je het beter zelf maar plaatsen, ben je daar vanaf. Let wel, komt hoe dan ook een kat in je tuin moet je ze dr uit helpen, anders zitten ze in jouw tuin vast omdat ze via dat systeem er niet uit kunnen.Calamitycat schreef: ↑19-03-2018 19:27Ik zocht, tevergeefs, het balkensysteem waar Redcurls het over had maar dit systeem werkt hetzelfde
http://catproofgardens.eu/nl/
Heel prijzig maar dat moet je buurvrouw dan maar betalen met haar kat die zogenaamd niet binnen te houden is. Wat asociaal zeg om haar kat bij jou de boel te laten terroriseren.

dinsdag 20 maart 2018 om 08:31
phoebe24 schreef: ↑19-03-2018 07:51Ik snap echt de ergenissen, en die kat is jouw verantwoordelijkheid niet TO, maar je kunt weten dat dit kan gebeuren in een woonwijk, daar wonen mensen die katten hebben. En dan kun je wel gillen dat zij verantwoordelijk zijn en dat katten moordenaars zijn, maar daarmee krijg je geen garantie dat iedereen in jouw buurt zich daar aan houdt. Dus waarom zet je je vijver niet af met, hoe heet dat, van dat zachte (of harder desnoods) gaas of iets in die richting?
Ik snap dat jij daar dan weer moeite voor moet doen en dat het misschien niet zo mooi is, maar het heeft meer zin dan ruzie maken en hopen dat de buurt zich aan jou aanpast..
En ik wil het toch even voor mijn lievelingsdieren opnemen... is gewoon hun instinct hoor... om ze dan moordenaars en terrors te noemen...
En zeggen 'stoute kat, niet meer doen', gaat hem ook niet worden.
(Al snap ik eigenlijk niet goed waarom die vrouw een raskat gewoon naar buiten doet... wij hebben vroeger een raskat gehad die gejat is. Levert namelijk aardig wat op...)
Zeg je dit ook wanneer andermans hond in jouw tuin komt en jouw kat dood bijt?
dinsdag 20 maart 2018 om 09:14
Ik ben het met je eens hoor, maar hoe stel je voor dat TO de buurvrouw zover krijgt dat ze actie gaat ondernemen? Goedschiks gaat het 'm niet worden, dan blijft kwaadschiks over. Wettelijk gezien kan ze niks beginnen en getuige het hier lang voortslepende topic over de gestoorde buurman is een verstoorde verhouding met je buren ook bepaald geen feestje.Sabeltandcavia schreef: ↑20-03-2018 08:26Als de buurvrouw 'niet wil' dan neem jij daar geen genoegen mee. Kom nou! Ze zadelt de buurt op met overlastgevende dieren die niet geschikt zijn om in een woonwijk te houden, en dan zou jij van je tuin een vesting moeten maken en veel kosten moeten maken om nog een beetje van je woonplezier terug te krijgen? Zij de lusten en jij alle lasten? Dat klopt toch van geen kant?
Ter vergelijking ... stel dat jij een toompje kippen aanschaft, gezellig. Die dieren scharrelen want dat is de natuur. En de net aangeschafte eenjarigen waar buurvrouw een kapitaal aan heeft uitgegeven zijn extra lekker. Zo'n pot is ook heel geinig om in te graven. Kippen kakken waar het hun uitkomt en op bestrating ligt dat meer in de weg dan in jouw border. Kan jij ook niets aan doen dat zij een tegeltuin heeft en zo dom is om de stoelkussens op de stoelen te laten liggen. Ga je dan ook tegen de buurvrouw zeggen dat ze maar een border moet aanleggen zodat de keutels minder opvallen? Zou buurvrouw genoegen nemen met 'ik wil niet' als een rolletje gaas de overlast kan verhelpen? "Word je vroeg wakker van de haan? Wat vervelend nou. Tsja ... dat is de natuur hè. Weet je wat....slaap voortaan maar met oordoppen in of laat dubbel glas in je slaapkamerraam zetten. Het hok een uurtje later openen? Nee, daar heb ik geen zin in." Terwijl een rondje google leert dat er automatische hokopeners met tijdklok bestaan.
Ik vind buurvrouw erg gemakkelijk over jouw bezwaren heen stappen. Je bent wel dure vissen kwijt! Het volgende slachtoffer is misschien wel het lievelingskonijntje van je buurmeisje. Dus geen genoegen nemen met "jammer dan", ze lost het maar op. En daarmee zet jij de relatie niet op scherp. Dat doet de buurvrouw al door geen rekening met jou te willen houden.
dinsdag 20 maart 2018 om 11:42
Dat bedoel ik dus ook. Een aantal forumsters hier windt zich op over deze buurvrouw en begrijpt het geduld van TO niet et cetera, maar wat moet ze dan concreet doen volgens jullie? Je kunt wel roepen 'dat pik je toch niet?' maar zeg er dan ook bij hoe je iets in de praktijk 'niet pikt'. Dat wil zeggen, zonder een burenruzie te ontketenen. Want dat is inderdaad geen pretje en kost alleen maar ontzettend veel negatieve energie.
Tegen mij zeggen ook regelmatig mensen dat ik niet moet accepteren dat die buurkater tegen mijn huis pist op allerlei plekken en dat ik dat tegen mijn buren moet zeggen. Maar ik hanteer het principe 'kies je strijd' en kies er in dit geval voor hiermee niet naar de buren toe te stappen. Achter het huis staat nu de detector met waterstraal (twee nachten aan gehad, sindsdien geen pis meer tegen de schuifpui gezien!) en bij de voordeur ga ik maar geregeld in de weer met een sopje. Ik heb gezien dat langs hun zijmuur ook een lange streep van pisplekjes zit, dus hij doet het gelukkig ook bij zijn eigen huis. Ze gaan hem toch niet binnen houden. Bovendien hebben ze vier katten en geeft alleen deze ene last. Ik denk ook: mijn katten zijn toevallig niet erg uithuizig en sproeien niet, het had ook anders kunnen zijn.
Tegen mij zeggen ook regelmatig mensen dat ik niet moet accepteren dat die buurkater tegen mijn huis pist op allerlei plekken en dat ik dat tegen mijn buren moet zeggen. Maar ik hanteer het principe 'kies je strijd' en kies er in dit geval voor hiermee niet naar de buren toe te stappen. Achter het huis staat nu de detector met waterstraal (twee nachten aan gehad, sindsdien geen pis meer tegen de schuifpui gezien!) en bij de voordeur ga ik maar geregeld in de weer met een sopje. Ik heb gezien dat langs hun zijmuur ook een lange streep van pisplekjes zit, dus hij doet het gelukkig ook bij zijn eigen huis. Ze gaan hem toch niet binnen houden. Bovendien hebben ze vier katten en geeft alleen deze ene last. Ik denk ook: mijn katten zijn toevallig niet erg uithuizig en sproeien niet, het had ook anders kunnen zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

dinsdag 20 maart 2018 om 12:52
Hier ben ik het helemaal mee eens.Yella78 schreef: ↑20-03-2018 11:42Dat bedoel ik dus ook. Een aantal forumsters hier windt zich op over deze buurvrouw en begrijpt het geduld van TO niet et cetera, maar wat moet ze dan concreet doen volgens jullie? Je kunt wel roepen 'dat pik je toch niet?' maar zeg er dan ook bij hoe je iets in de praktijk 'niet pikt'. Dat wil zeggen, zonder een burenruzie te ontketenen. Want dat is inderdaad geen pretje en kost alleen maar ontzettend veel negatieve energie.
Zelf en en hond en kat.
Je kunt wel een vijandige sfeer gaan creëren of zelfs de kat vangen en naar het asiel brengen en dergelijken echter zijn dat van die typische burenacties waar ik bepaalde gedachtes en types voor me zie...
De buurvrouw en to hebben geen slecht contact, waarom de ' oorlog' verklaren.
Buurvrouw een asociaal noemen lijkt me een beetje apart
dinsdag 20 maart 2018 om 12:53
De buren zijn nu eenmaal aansprakelijk voor wat hun huisdier aanricht en ze hebben dit op te lossen. Een stroomdraadje over de schutting aanleggen bijvoorbeeld. Ik snap niet dat je dit gedrag accepteert.....
Ik snap ook niet dat mensen dit gedrag van katten zo normaal vinden. Het is het instinct van katten om dit te doen. Maar mijn honden hebben óok jacht instinct en doden ook dieren als ze de kans krijgen. Met name katten. Moet ik dat dan ook maar goed vinden en toelaten?
Ik snap ook niet dat mensen dit gedrag van katten zo normaal vinden. Het is het instinct van katten om dit te doen. Maar mijn honden hebben óok jacht instinct en doden ook dieren als ze de kans krijgen. Met name katten. Moet ik dat dan ook maar goed vinden en toelaten?
Dit dus.
dinsdag 20 maart 2018 om 12:57
De buurvrouw vertoont zwaar asociaal gedrag door haar kat de boel in de tuin te laten vernielen. Alles vol laten poepen, vijver leeg laten vissen, dat soort dingen. Dat kun je toch niet maken?
Mensen klagen enorm over hondenpoep maar over kattenpoep hebben ze maar hun kop te houden "want anders zijn het zeurpieten".

dinsdag 20 maart 2018 om 13:02
Donna1971 schreef: ↑20-03-2018 12:52Hier ben ik het helemaal mee eens.
Zelf en en hond en kat.
Je kunt wel een vijandige sfeer gaan creëren of zelfs de kat vangen en naar het asiel brengen en dergelijken echter zijn dat van die typische burenacties waar ik bepaalde gedachtes en types voor me zie...
De buurvrouw en to hebben geen slecht contact, waarom de ' oorlog' verklaren.
Buurvrouw een asociaal noemen lijkt me een beetje apart
Hoe wil je haar gedrag dan omschrijven?
dinsdag 20 maart 2018 om 13:15
Ze moet het ook niet op een aanvallende manier bespreekbaar maken. Als je op een volwassen manier het gesprek aan gaat - er is een probleem, hoe kunnen we dit oplossen - dan moeten ze daar toch kunnen uitkomen? Het is handig als TO oplossingen kan aandragen waar de buurvrouw waarschijnlijk niet aan gedacht heeft. Die oplossingen leest ze hier. Als buurvrouw dan toch haar hakken in het zand zet en geen inlevingsvermogen laat zien, dan mag TO best op haar strepen staan. Daarvoor dienen de argumenten die hier worden aangedragen.
Ik vind hier dingen van.
dinsdag 20 maart 2018 om 13:37
Ze heeft het met de buurvrouw besproken en de buurvrouw heeft alleen maar te melden dat ze de kat niet in zijn eigen tuin kan houden omdat ie dan de boel afbreekt. De buuf wil dus geen stroomdraadje over haar eigen schutting, geen rollen om het beest binnen te houden, geen irritant gepiep en wat al niet meer geopperd is.
Dus wat moet TO concreet gaan doen als ze op haar strepen moet gaan staan en een goed gesprek niets uithaalt?
Ja, ik vind de buurvrouw ook asociaal. Maar ik zie niet hoe je haar kunt dwingen in beweging te komen zonder zelf net zo asociaal te doen of een burenruzie te ontketenen. Een andere oplossing kan dan zijn om ervoor te zorgen dat die kat(en alle andere buurkatten)je tuin niet meer in kunnen, ook al is dat eigenlijk de omgekeerde wereld.
Dus wat moet TO concreet gaan doen als ze op haar strepen moet gaan staan en een goed gesprek niets uithaalt?
Ja, ik vind de buurvrouw ook asociaal. Maar ik zie niet hoe je haar kunt dwingen in beweging te komen zonder zelf net zo asociaal te doen of een burenruzie te ontketenen. Een andere oplossing kan dan zijn om ervoor te zorgen dat die kat(en alle andere buurkatten)je tuin niet meer in kunnen, ook al is dat eigenlijk de omgekeerde wereld.

dinsdag 20 maart 2018 om 15:44

dinsdag 20 maart 2018 om 18:13
De buurvrouw is verder aardig, ik heb er ook geen baat bij om ruzie hierover te krijgen. Ik ga nog een keer met haar praten, haar diverse oplossingen voorleggen om de kat in haar tuin te laten. Wil ze dat echt niet, dan hou ik de eer aan mijzelf en ga het ‘rolsysteem’ bovenop de schutting maar na proberen te maken (origineel is mij te duur). Voordeel is dat ik dan alle katten gelijk uit mijn tuin hou Haha.
Dank jullie wel voor alle tips!!!
Dank jullie wel voor alle tips!!!
dinsdag 20 maart 2018 om 21:56
Hova, het rolsysteem werkt denk ik alleen vanuit de tuin van de buren, denk ik. Als jij het bij jou installeert zoals de bedoeling van het systeem is, kan de kat niet uit jouw tuin, maar waarschijnlijk wel erin.
Stroomdraadje werkt denk ik het beste, als je tenminste een tuin/schutting hebt die zich daarvoor leent. Ik een periode dat mijn kater bij een buurtgenoot duiven stal, (die hij hield in een hok dat niet voor duiven geschikt was en waar ook andere roofdieren in zouden kunnen komen, maar dit terzijde) heb ik me rot gepiekerd over hoe ik de katten in de tuin zou kunnen houden. Wij hebben heel veel struiken en bomen in de tuin, die deels over de schuttingen heen hangen. En aan een andere zijde hebben we een lange muur. Dat is dus bijna niet aan te pakken. Ik heb toen een poos een flinke ren gehad, de katten konden vanuit de schuur in die ren komen. Mooie boomstronk erin, plantjes erin etc, zag er super uit. Maar de ren stond een eind van het terras af en als wij buiten zaten, zaten de katten in het uiterste puntje van de ren, van waar ze ons konden zien, smachtend naar ons te kijken en te balen dat ze niet bij ons konden komen. Toen de buurman met zijn duiven verhuisd was, heb ik de ren weer weggedaan.
Stroomdraadje werkt denk ik het beste, als je tenminste een tuin/schutting hebt die zich daarvoor leent. Ik een periode dat mijn kater bij een buurtgenoot duiven stal, (die hij hield in een hok dat niet voor duiven geschikt was en waar ook andere roofdieren in zouden kunnen komen, maar dit terzijde) heb ik me rot gepiekerd over hoe ik de katten in de tuin zou kunnen houden. Wij hebben heel veel struiken en bomen in de tuin, die deels over de schuttingen heen hangen. En aan een andere zijde hebben we een lange muur. Dat is dus bijna niet aan te pakken. Ik heb toen een poos een flinke ren gehad, de katten konden vanuit de schuur in die ren komen. Mooie boomstronk erin, plantjes erin etc, zag er super uit. Maar de ren stond een eind van het terras af en als wij buiten zaten, zaten de katten in het uiterste puntje van de ren, van waar ze ons konden zien, smachtend naar ons te kijken en te balen dat ze niet bij ons konden komen. Toen de buurman met zijn duiven verhuisd was, heb ik de ren weer weggedaan.
woensdag 21 maart 2018 om 07:28
Het rolsysteem is inderdaad alleen geschikt om kat in de tuin te houden. Hij kan dus dan nog prima jouw tuin in, maar er niet meer uit en dat is vast niet je bedoeling...overigens hebben wij hier een (uiterst fragiel ogend, klein) poesje dat met gemak gewoon vanaf de grond over de schutting heen springt waardoor gaas/rollen etc. nutteloos zijn. Geen idee of de buurkat ook zo'n handigerd is, maar het enige wat die van ons in de tuin houdt is schrikdraad en dat werkt ook omgekeerd goed.
Je zou kunnen voorstellen om de kosten te delen. Wij hadden dat in principe ook best willen doen met onze buren(dus schrikdraad doortrekken naar hun tuin zodat zij ook geen overlast van alle andere buurkatten hadden), maar hun manier van communiceren was dermate akelig dat we daar geen zin meer in hadden.
Je zou kunnen voorstellen om de kosten te delen. Wij hadden dat in principe ook best willen doen met onze buren(dus schrikdraad doortrekken naar hun tuin zodat zij ook geen overlast van alle andere buurkatten hadden), maar hun manier van communiceren was dermate akelig dat we daar geen zin meer in hadden.
woensdag 21 maart 2018 om 08:41
Ik heb echt met je te doen TO.
Ik moet ook zeggen, wat kan je mooi beeldend schrijven, ik zie het helemaal voor me en moet er ook wel een beetje om lachen. Echt een kamikaze kat.
Net een stripverhaal.
Ik heb ook een kat, die komt niet verder dan de tuin. Ik heb een doetje, de buurtkat die hier rondparradeert is een hele stoere. Stel die zouden elkaar treffen dan verliest die van mij direct.
Zoals de buurtkat zich neerzet denk ik dat hem weren een hele grote klus zal worden. Ook gezien zijn klim technieken. Kat heeft een doel. Logisch ook, jouw tuin is natuurlijk het walhalla voor kat (ik zou er ook in willen wonen zoals ik het lees) de eigen tuin is mega saai.
Ik moet ook zeggen, wat kan je mooi beeldend schrijven, ik zie het helemaal voor me en moet er ook wel een beetje om lachen. Echt een kamikaze kat.
Net een stripverhaal.
Ik heb ook een kat, die komt niet verder dan de tuin. Ik heb een doetje, de buurtkat die hier rondparradeert is een hele stoere. Stel die zouden elkaar treffen dan verliest die van mij direct.
Zoals de buurtkat zich neerzet denk ik dat hem weren een hele grote klus zal worden. Ook gezien zijn klim technieken. Kat heeft een doel. Logisch ook, jouw tuin is natuurlijk het walhalla voor kat (ik zou er ook in willen wonen zoals ik het lees) de eigen tuin is mega saai.
woensdag 21 maart 2018 om 08:46
Katten zullen het toch proberen en er dan waarschijnlijk overheen buitelen en in de tuin van TO terechtkomen. Omdat ze daar dan niet meer uit kunnen, is de kans er wel dat ze het daarna zullen laten. Maar ik zou toch eerder voor een stroomdraadje gaan. Zie je minder van, is makkelijker aan te leggen en een stuk goedkoper. In mijn vorige huis zag ik vanuit mijn slaapkamerraam een van mijn toenmalige katten een paar huizen verderop over een schutting lopen. Die mensen hadden een stroomdraadje, omdat ze een volière hadden. Mijn kat liep er aanvankelijk gewoon overheen. Ik baalde, want wilde natuurlijk ook niet dat hij daar in de tuin ging. Maar op het moment dat hij vanaf de schutting op het dak van hun schuur stapte, kreeg hij wel een schokje en maakte als een speer dat hij weg kwam. Ik heb hem nooit meer die kant op zien gaan.
woensdag 21 maart 2018 om 08:56
woensdag 21 maart 2018 om 08:59
De rolsystemen die ik ken, zitten aan "jouw" kant van de schutting gemonteerd(ze zijn ook ontworpen om katten in de tuin te houden, niet om ze te weren), ze kunnen dus wel de schutting op vanaf de andere zijde. Eenmaal daarbovenop is de kat er zo overheen. Een kat zal niet snel achterwaarts terug klimmen en omdraaien is ook een hele toer, dus is vooruit meestal de enige optie.
woensdag 21 maart 2018 om 09:02
Wij houden onze katten ook binnen dmv schrikdraad. Plaats dit wel op de shutting en schuin, zoals het net op de foto wat verder terug. Plaats je het tegen de schutting dan springen ze er overheen. Hier houden we ze op deze manier al 10 jaar in eigen tuin zodat de buurt geen last van ze heeft en wij hoeven niet bang te zijn dat ze platgereden worden.
dikkoppie wijzigde dit bericht op 21-03-2018 09:12
1.29% gewijzigd