ik mis mijn ex

20-03-2018 13:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 16 jaar en ik mis mijn ex heel erg!!!
ik ben al meer dan 3 jaar op mijn ex verlieft. Ik heb haar dus 5 maanden geleden gevraagd en zij zei ja. Ik was natuurlijke super blij dat ze ja had gezegd. Het ging best wel goed in mijn relatie met haar, we hadden nooit ruzies, we deelden alles met elkaar ect. na 2 weken (13 dagen om precies te zijn) lagen we op bed en we hadden seks voor de eerste keer. (we hebben elkaar ontmaagd) We deden heel veel met elkaar we gingen uit, we spraken af ect. na 2 maanden en 3 weken kregen we onze eerste echte ruzie. we hebben toen 1 week amper contact gehad. na die week spraken we af en maakte ze het uit, uit het niks. Ik was flabbergasted. ik hield( nog steeds) heel veel van haar en ik wilde haar niet kwijtraken. zij zei: ik wil wel vrienden blijven maar ik hou niet meer zoveel van je wat ik eerst deed. Ik zei dat wil ik ook wel maar ik kan het niet ik hou teveel van je om alles te vergeten. 1 week later zei ik dat ik het wil proberen met vrienden blijven zij vond het goed en we hadden weer een beetje contact. maar na 2 weken blokkeert ze me ineens op alles Whatsapp facebook instagram enz. ik vroeg aan haar waarom maar ze wilde niet zeggen waarom. Ik was toen zo depressief dat ik geprobeerd heb zelfmoord te plegen. Het is me niet gelukt en daar ben ik ook heel blij mee want het is het niet waard. maar ik mis haar teveel ik hou het niet meer vol soms. Als ik naar bed ga denk ik aan haar, als ik opsta denk ik aan haar, als ik naar school ga denk ik aan haar, als ik haar zie op school moet ik huilen.

wat moet ik doen??? bedankt voor het lezen en antwoorden!!!

met vriendelijke groet,

Anoniem122223

ps. dit is mijn eerste relatie.
Ik kan me goed inbeelden dat het zo zwaar valt voor je. Maar besef: je bent pas 16. Er zijn nog zoveel vissen in de zee. Het lukt bijna nooit dat iemand bij zijn of haar eerste relatie partners voor het leven blijven. Je bent nog jong, geniet van de dingen die je kan doen zonder een relatie (want je zult veel vrije tijd verliezen!).

Je hebt nog een heel leven voor je, en meer dan genoeg tijd om uiteindelijk een andere vriendin te ontmoeten. Iemand die je bruut blokkeert uit het niets en het contact zo met je verbreekt, is jou niet waard. Jij verdiend beter.
Ga lekker op jacht, neuk een ander meissie en vergeet dit meisje, als ze jou zomaar blokkeert overal is ze jou niet waard. :biggrin: ;) ;) ;) ;)
Dit soort liefdesverdriet is een zware last. Ik heb het zelf ook gehad en er is niet veel aan te doen, de tijd moet het slijten. Zolang je naar dezelfde school gaat en haar dus altijd ziet blijf je er last van houden. Maar hou vol, op een dag ben je klaar met school en krijg je een heel ander leven.

Er zijn (veel) meer vrouwen op de wereld dan alleen deze. Ik was kapot van het opbreken van mijn eerste liefde maar nu, 10-20 jaar later, is eerste ervaring een herinnering en ben ik blij dat ik daarna met andere prachtige en spannende vrouwen lief/leed/bed heb gedeeld.

Ik heb mijn eerste liefde nog wel eens opgezocht, uit nieuwsgierigheid. Haar vriend was weekend na weekend bezig met hun gezamelijke woonboot te schilderen, twee krijsende kinderen en een extreem dikke kat op de achtergrond. Ze hield een lang verhaal dat ze geen tijd had voor haar grote hobby door het leven wat ze nu leidde. Nooit meer gezien daarna.

De eerste liefde voelt als de laatste, de laatste als de eerste.

H
Hey, wat naar dat je je zo superrot voelt .

Heb je echt een zelfmoordpoging gedaan? Dat is ernstig .

Liefdesverdriet is echt heel naar. Dit is je eerste liefde, en ook je eerste ervaring met liefdesverdriet .
Maar hey.. Je bent nog jong hoor !
Heel veel dames en heren hier zijn al minstens 2x zo oud als jij, en hebben soms ook 2x zoveel situaties van heftige liefdesverdriet gekend .
Maar weetje, iedereen hier kan het navertellen .
En ook : dat er na een klotetijd weer een goede tijd aanbreekt.

Dit meisje is niet het enige meisje op de wereld op wie jij verliefd kan worden hoor. Maar omdat dit het eerste meisje voor jou is, voel je dat nu zo.

Als het echt nooit meer goed komt met dit meisje, kom jij er ooit wel over heen.

Als je je heel lang en heel erg depri blijft voelen,praat er met je ouders over, of ga langs de huisarts of psycholoog.
Zelfmoord (willen) plegen moet niet in je hoofd zitten.
Want joh, echt . Op een dag ontmoet jij vast en zeker een ander leuk(er) meisje !

PS als dit meisje zo lelijk doet tegen jou, is zij geen leuk meisje voor jou. Leukere meisjes bestaan echt..
Je moet echt geen einde aan je leven maken joh.
Als je nog eens zelfmoordgedachten hebt: bel telefoonnummer 113.
Durf of kan je er niet met je ouders of huisarts over praten, dan kan je bellen, chatten of mailen met :

Sensoor of Korrelatie .

Doen hoor, als je je superrot voelt en denkt dat je niet verder kan.

Sterkte :redrose:
Ach, wat naar... Liefdesverdriet is verschrikkelijk, zeker als het je eerste liefde is...
En er bestaat geen manier om te zorgen dat het in een keer over is, helaas.

Wat soms een beetje kan helpen: nieuwe kleren kopen. Dan voel je je iets beter over jezelf. Je kamer anders inrichten. Dat is symbolisch voor je nieuwe leven zonder haar, het als die kleren. Veel naar buiten, veel bewegen. Hardlopen helpt om jezelf beter te voelen, maar wandelen of fietsen ook wel.
Een uurtje per dag met jezelf afspreken om te huilen, dan hoef je misschien niet telkens te huilen als je haar ziet maar kun je het opsparen voor thuis.
Heel veel dingen doen die zij niet leuk vond en jij we!l. Je hebt bijvoorbeeld vast een betere muzieksmaak dan zij (dat hebben veel jongens), draai zo vaak mogelijk de muziek die zij niet mooi vond en jij wel.

Hou je taai...
nononono schreef:
20-03-2018 17:33
Ach, wat naar... Liefdesverdriet is verschrikkelijk, zeker als het je eerste liefde is...
En er bestaat geen manier om te zorgen dat het in een keer over is, helaas.

Wat soms een beetje kan helpen: nieuwe kleren kopen. Dan voel je je iets beter over jezelf. Je kamer anders inrichten. Dat is symbolisch voor je nieuwe leven zonder haar, het als die kleren. Veel naar buiten, veel bewegen. Hardlopen helpt om jezelf beter te voelen, maar wandelen of fietsen ook wel.
Een uurtje per dag met jezelf afspreken om te huilen, dan hoef je misschien niet telkens te huilen als je haar ziet maar kun je het opsparen voor thuis.
Heel veel dingen doen die zij niet leuk vond en jij we!l. Je hebt bijvoorbeeld vast een betere muzieksmaak dan zij (dat hebben veel jongens), draai zo vaak mogelijk de muziek die zij niet mooi vond en jij wel.

Hou je taai...
Hey 'buuf' :hello:
Goeie post. To, probeer het gewoon. Niet geschoten en zo...
:hug:
There is always something happening, and it's usually right now
Julia10 schreef:
20-03-2018 17:22
Durf of kan je er niet met je ouders of huisarts over praten, dan kan je bellen, chatten of mailen met :

Sensoor of Korrelatie .

Doen hoor, als je je superrot voelt en denkt dat je niet verder kan.

Sterkte :redrose:
ja ik heb gepraat met vrienden die ik ken via internet en die hebben mij wel wat geholpen.
anoniem122223 schreef:
20-03-2018 20:02
ja ik heb gepraat met vrienden die ik ken via internet en die hebben mij wel wat geholpen.
Oke , fijn dat je er met vrienden over kan praten .

Als je je heel rot voelt en zij zijn ff niet beschikbaar , kan je bij de praatlijnen terecht. Mailen en chatten kan ook.

En als je denkt dat je er helemaal niet uit komt , ga dan naar je huisarts voor een verwijzing naar een psycholoog , die kan je helpen hoor!
Annemiek323 schreef:
20-03-2018 13:48
Ga lekker op jacht, neuk een ander meissie en vergeet dit meisje, als ze jou zomaar blokkeert overal is ze jou niet waard. :biggrin: ;) ;) ;) ;)
Wat een belachelijk advies, lekker puberaal ook
Liefdesverdriet is een van de ergste soorten pijn die er is.

Je hebt er nu geen reet aan, maar weet dat het elke dag een beetje beter zal gaan en dat elke mislukte relatie je beter zal leren wat je wel en niet wilt. Op een dag heb je ineens niet meer aan haar gedacht, een tijd erna ben je weer vrolijk en nog erna ben je ineens verliefd op een ander. Ook al lijkt dat nu onvoorstelbaar.

Want er komen er nog veel en hoewel het pijn blijft doen, weet je dan van de vorige keren dat je sterk genoeg bent om erdoor te komen.
Julia10 schreef:
21-03-2018 15:28
Oke , fijn dat je er met vrienden over kan praten .

Als je je heel rot voelt en zij zijn ff niet beschikbaar , kan je bij de praatlijnen terecht. Mailen en chatten kan ook.

En als je denkt dat je er helemaal niet uit komt , ga dan naar je huisarts voor een verwijzing naar een psycholoog , die kan je helpen hoor!

Voor als je er echt door heen zit en (weer) aan zelfmoord denkt :

hulp- en preventielijn 'Zelfmoord? Praat erover'. Telefoon 0900-0113 of www.113.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven