Afstudeerder
dinsdag 20 maart 2018 om 20:03
Sinds december heb ik een halfjaarcontract bij een heel leuk bedrijf. Het bevalt me goed, alleen sommige software ben ik mezelf in de avonduren nog wat aan het bijspijkeren. Ik kan mezelf er in redden, maar ik vind het leuk om mezelf nieuwe dingen te leren om er nog beter in te worden. Nu is het zo dat er sinds een paar weken een afstudeerder bij is gekomen. Hij is erg proactief en weet veel tricks met de software. Zelf ben ik soms nog wat verlegen en dat vind ik wel lastig.
Het zit zo dat de leidinggevende vorige week met hem ging praten en blijkbaar mag hij er komen werken, als hij dat wil na zijn afstuderen en dat is net rond het einde van mijn contract. Het is een klein bedrijf, die verantwoordelijk wil groeien.
De situatie laat mij maar niet echt los, wat moet ik hier van denken? Of trek ik te snel conclusies?
Het zit zo dat de leidinggevende vorige week met hem ging praten en blijkbaar mag hij er komen werken, als hij dat wil na zijn afstuderen en dat is net rond het einde van mijn contract. Het is een klein bedrijf, die verantwoordelijk wil groeien.
De situatie laat mij maar niet echt los, wat moet ik hier van denken? Of trek ik te snel conclusies?
dinsdag 20 maart 2018 om 20:07
Ik weet niet wat jij ervan moet denken. Ik ken jou en die afstudeerder niet.
Maar zoals je het omschrijft lijkt het wel alsof de afstudeerder meer geschikt is voor de functie dan jij. Je kent de software niet en je bent verlegen. De ander wel.
Wie weet nemen ze de afstudeerder er wil gewoon bij, omdat het bedrijfje wil groeien en hoef jij je geen zorgen te maken.
Maar zoals je het omschrijft lijkt het wel alsof de afstudeerder meer geschikt is voor de functie dan jij. Je kent de software niet en je bent verlegen. De ander wel.
Wie weet nemen ze de afstudeerder er wil gewoon bij, omdat het bedrijfje wil groeien en hoef jij je geen zorgen te maken.
Those who don’t believe in magic will never find it
dinsdag 20 maart 2018 om 20:13
Je moet nog tot je 68ste werken, dus ga er maar vanuit dat je in die jaren wel leuke plekken zult vinden waar je je ei kwijt kunt.
Geen redenen om onzeker te zijn, want je staat pas aan het begin van een lange weg en op die weg zal je alles leren dat je nodig hebt, ook dat wat je met lede ogen aanziet bij je afstudeerder.
Succes gewenst met je toekomst.
Succes gewenst met je toekomst.