Veel dorst
woensdag 21 maart 2018 om 23:13
Al dagen heb ik ontzettend veel dorst. Ik word 's nachts van de dorst, ik droom over dorst hebben/drinken, en ik werk Veel thee en water weg op een dag. Toch ik voor mijn idee een droge mond/dorst hebben.
Ik weet even niet meer wat te doen. Juist wel blijven drinken of krijg je daar alleen maar meer dorst van? Kan dit aan luchtvochtigheid liggen in mijn huis of is er iets met mijn lichaam aan de hand? Hiervoor naar de dokter lijkt me overdreven. Ik voel me verder wel goed en fit.
Ik weet even niet meer wat te doen. Juist wel blijven drinken of krijg je daar alleen maar meer dorst van? Kan dit aan luchtvochtigheid liggen in mijn huis of is er iets met mijn lichaam aan de hand? Hiervoor naar de dokter lijkt me overdreven. Ik voel me verder wel goed en fit.
woensdag 21 maart 2018 om 23:54
Men neemt eerst een druppel bloed af, dat moet op je nuchtere maag en als je bloedsuiker te hoog is, dan nemen ze een buisje af en dat gaat naar het lab.
Als het er op duidt, dan betekent dit dat je in een hyper zit en dat je lichaam zich met al dat vocht schoon probeert te spoelen.
donderdag 22 maart 2018 om 11:10
blaasontstekingen komen dan ook relatief vaak voorCookiequeen schreef: ↑21-03-2018 23:25Veel dorst kan inderdaad wijzen op een probleem met je bloedsuiker.
Heb je bv ook slecht genezende wondjes, humeurwisselingen, ben je ontzettend moe?
Ik zou een afspraak bij de huisarts maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 22 maart 2018 om 11:24
donderdag 22 maart 2018 om 11:43
Mocht het zo zijn, dan zijn er nog volop mogelijkheden om een leven te leiden dat niet door diabetes wordt beheerst hoor.
Je kan het onder controle houden door middel van een dieet, dat doe ik ook en heb geen centje last van invloed op mijn leven van de diabetes, dus mocht het mogelijk zijn en je HA staat erachter, dan kan je zonder medicijnen af.
Maar goed, dat moet je allemaal maar met je huisarts bespreken.
Laat je in ieder geval goed informeren.
Je kan het onder controle houden door middel van een dieet, dat doe ik ook en heb geen centje last van invloed op mijn leven van de diabetes, dus mocht het mogelijk zijn en je HA staat erachter, dan kan je zonder medicijnen af.
donderdag 22 maart 2018 om 11:51
donderdag 22 maart 2018 om 11:58
Er is blijkbaar toch iets mis met je eet- en drinkgewoonten, want het gebeurt niet zomaar. Zou de alcohol maar vaarwel zeggen.mick87 schreef: ↑22-03-2018 11:51Ik maak me er niet heel veel zorgen over. Ik kijk wel wat HA vindt. Diabetes is een chronische aandoening, maar er is volgens mij goed mee te leven. Bovendien eet ik altijd gezond en drink ik niet buitensporig of zo. Dus zal geen mega aanpassing ziin.
Ik wacht het even af.
donderdag 22 maart 2018 om 12:38
donderdag 22 maart 2018 om 15:22
Ja met type 2 ja, type 1 beheerst wel je leven, dus niet zo luchtig erover doen.Cateautje schreef: ↑22-03-2018 11:43Mocht het zo zijn, dan zijn er nog volop mogelijkheden om een leven te leiden dat niet door diabetes wordt beheerst hoor.
donderdag 22 maart 2018 om 15:23
donderdag 22 maart 2018 om 15:35
Op zich een goed punt, maar als het topic gaat over een volwassene die opeens klachten krijgt die zich nooit eerder voordeden dan mag je toch gevoeglijk uitgaan van type 2 (als het al diabetes is, natuurlijk). Het lijkt me dan ook niet onredelijk om vanuit die aanname te reageren, zonder uitgebreide disclaimers over de impact van andere varianten van de aandoening.