Gezondheid alle pijlers

Veel dorst

21-03-2018 23:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al dagen heb ik ontzettend veel dorst. Ik word 's nachts van de dorst, ik droom over dorst hebben/drinken, en ik werk Veel thee en water weg op een dag. Toch ik voor mijn idee een droge mond/dorst hebben.
Ik weet even niet meer wat te doen. Juist wel blijven drinken of krijg je daar alleen maar meer dorst van? Kan dit aan luchtvochtigheid liggen in mijn huis of is er iets met mijn lichaam aan de hand? Hiervoor naar de dokter lijkt me overdreven. Ik voel me verder wel goed en fit.
Foechoer schreef:
22-03-2018 15:35
Op zich een goed punt, maar als het topic gaat over een volwassene die opeens klachten krijgt die zich nooit eerder voordeden dan mag je toch gevoeglijk uitgaan van type 2 (als het al diabetes is, natuurlijk). Het lijkt me dan ook niet onredelijk om vanuit die aanname te reageren, zonder uitgebreide disclaimers over de impact van andere varianten van de aandoening.
Type 1 kan ook gewoon ineens opkomen hoor. Type 2 ben je of dik of oud.
beetjegek schreef:
22-03-2018 15:30
Ja mijn zoontje heeft type 1, en het is toch echt geen kattenpis. We zijn er de hele dag mee bezig. Het beïnvloedt ons leven dus heel erg.
Dat is heel naar voor je zoontje, maar, hoe lullig ik het ook vind om dit te stellen, dit topic gaat niet over je zoontje, maar over een volwassen vrouw die symptomen heeft van diabetes en dat is dan meestal type 2.

Whatever one does there is always a toe to step on.
Symptomen? Ik lees alleen dat ze dorst heeft, geen andere die kunnen wijzen op diabetes type 2, en ja ik weet waar ik over praat want zelf diabetes type 2 met insuline. Niet alleen dorst geeft een hyper, ook vermoeidheid, veel plassen, droge mond. Iemand zei dat type1 leven beheerst, dat is type 2 ook, vooral met insuline.
Er zijn ook dikke of oude mensen met type 1. Niet meteen schuiven op type 2

Gewoon even naar de huisarts
Ze heeft laten prikken en het is te hoog, daar heb je misschien overheen gelezen.

Ik heb diabetes type 2 zonder medicatie en mijn leven beheerst het niet. Het kan dus alle kanten op, maar ben niet van zins haar met een overgrote bezorgdheid op te zadelen.

Wat een drama allemaal weer.
Was dat nuchter of had ze eerst ontbeten, want dan is het wel te hoog, dan weet ze nog niets
Ik heb haar gister verteld dat ze dat nuchter moest laten doen.

Lees anders het topic even, voordat je over je eigen voeten valt.
Een vingerprik hoeft niet per sé nuchter. Vlak na een maaltijd zijn er ook bepaalde 'standaarden' voor toegestane waardes.
Ik begrijp dat er geprikt is door een verpleegkundige, die zou dat redelijk goed moeten kunnen beoordelen en dan is het, in combinatie met de dorst, zeer aannemelijk om te denken dat het diabetes is.
Mijn moeder heeft na haar vijftigste nog diabetes type 1 gekregen en dat begon toevallig ook met een onverzadigbare dorst.
Misschien moet TO gewoon even uitgebreid onderzoek laten doen (dus een dagcurve prikken ipv een enkel keertje) ipv naar dit geharrewar te luisteren.
Hoeveel vond de verpleegkundige dan "echt te hoog"?
Cateautje heeft wel gelijk dat het bij volwassenen vaak type 2 diabetes is maar het hoeft niet! Zeker nu TO opeens zo een erge dorst heeft gekregen zou het goed type 1 kunnen zijn.
TO alsjeblieft niet langer wachten om met een arts te overleggen, als je type 1 diabetes hebt moet je snel insuline krijgen anders word je erg ziek.
mick87 schreef:
22-03-2018 11:24
Ik heb het op mijn werk door de verpleegkundige laten prikken. Zij vond het echt te hoog en raadde me aan zsm naar de HA te gaan.

Verder voel ik me wel prima. Al heb ik de laatste tijd wel opvallend vaker hoofdpijn. En inderdaad wat wondjes, maar dat kan ook komen Door de Roaccutanekuur die ik heb.
Is een van de bijwerkingen van roaccutane ook niet dat je er een droge mond van kan krijgen?
Neem dit niet als een valse geruststelling hoor, een hoge bloedsuikerwaarde is reden voor onderzoek. Op naar de huisarts dus, met de waarde die de verpleegkundige heeft gemeten op zak.
Irma3110 schreef:
22-03-2018 18:19
Is een van de bijwerkingen van roaccutane ook niet dat je er een droge mond van kan krijgen?
Neem dit niet als een valse geruststelling hoor, een hoge bloedsuikerwaarde is reden voor onderzoek. Op naar de huisarts dus, met de waarde die de verpleegkundige heeft gemeten op zak.
Ja idd en ook hoge bloedsuikers.
beetjegek schreef:
22-03-2018 15:51
Type 1 kan ook gewoon ineens opkomen hoor. Type 2 ben je of dik of oud.

Ah, jij bent van de nuance, zie ik.

:facepalm:
Mick, heb je al bloed af laten nemen? Niet mee wachten hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven