Bah, verjaardagen :(
zondag 25 maart 2018 om 08:43
De laatste tijd denk ik steeds vaker: Wat doen mensen zichzelf en anderen toch steeds aan met al die verjaardagen? Je zet mensen bij elkaar die niets met elkaar hebben, behalve dat ze de jarige kennen. De jarige zelf krijg je amper te spreken, dus je moet je maar vermaken met die andere mensen waar je weinig mee hebt. Als jarige is er ook weinig aan omdat je alleen maar loopt te bedienen en op te ruimen.
Als kinderloze naar een kinderverjaardag moeten is ook zo fantastisch, waar iedereen z'n 2 - 4 drukke kinderen meeneemt en de gesprekken alleen maar over de kinderen gaan. Een ander onderwerp erin gooien helpt niet, binnen no-time zijn we weer terug bij de zindelijkheidstrainingen. Ik heb neefjes en nichtjes (6 stuks in totaal) en altijd maar niet op komen dagen daar kom je met goed fatsoen ook niet mee weg.
Ook moet je cadeautjes kopen voor verwende volwassenen en kinderen die alles al hebben, om later eventueel diverse onzin weer terug te ontvangen.
Zelf vier ik mijn verjaardag al jaren niet meer, behalve dat vriend en ik op de dag zelf uit eten of naar de film ofzo gaan.
Ik hoor ook nog maar zelden dat volwassenen verjaardagen nog echt leuk vinden. "Ik moet naar een verjaardag", krijg je dan te horen, met bijbehorend lang gezicht. Ook zijn er veel mensen die niet komen opdagen of afzeggen bij verjaardagen. Iets anders is al gauw leuker of belangrijker.
Ik stem voor het afschaffen van verjaardagen vieren op traditionele wijze. Kinderfeestjes kunnen eventueel gevierd worden voor / met alleen kinderen. Wat vinden jullie van verjaardagen?
En ja, ik ben egoïstisch en maak liever mezelf blij dan een ander. Maar ik heb ergens ook nog wat fatsoen, waardoor ik vaak met een flinke dosis tegenzin toch weer op een of andere verjaardag zit, omdat die ander daar blijkbaar zo blij van wordt.
Als kinderloze naar een kinderverjaardag moeten is ook zo fantastisch, waar iedereen z'n 2 - 4 drukke kinderen meeneemt en de gesprekken alleen maar over de kinderen gaan. Een ander onderwerp erin gooien helpt niet, binnen no-time zijn we weer terug bij de zindelijkheidstrainingen. Ik heb neefjes en nichtjes (6 stuks in totaal) en altijd maar niet op komen dagen daar kom je met goed fatsoen ook niet mee weg.
Ook moet je cadeautjes kopen voor verwende volwassenen en kinderen die alles al hebben, om later eventueel diverse onzin weer terug te ontvangen.
Zelf vier ik mijn verjaardag al jaren niet meer, behalve dat vriend en ik op de dag zelf uit eten of naar de film ofzo gaan.
Ik hoor ook nog maar zelden dat volwassenen verjaardagen nog echt leuk vinden. "Ik moet naar een verjaardag", krijg je dan te horen, met bijbehorend lang gezicht. Ook zijn er veel mensen die niet komen opdagen of afzeggen bij verjaardagen. Iets anders is al gauw leuker of belangrijker.
Ik stem voor het afschaffen van verjaardagen vieren op traditionele wijze. Kinderfeestjes kunnen eventueel gevierd worden voor / met alleen kinderen. Wat vinden jullie van verjaardagen?
En ja, ik ben egoïstisch en maak liever mezelf blij dan een ander. Maar ik heb ergens ook nog wat fatsoen, waardoor ik vaak met een flinke dosis tegenzin toch weer op een of andere verjaardag zit, omdat die ander daar blijkbaar zo blij van wordt.
zondag 25 maart 2018 om 08:49
Ik neem voor andere volwassenen nooit cadeautjes mee naar een verjaardag en zij niet naar mij. Voor kinderen uiteraard wel.
Koop liever zo door het jaar heen eens een cadeautje voor een vriendin, als ik écht iets leuks tegenkom wat bij haar past. Of wanneer er een gelegenheid is, bijv verdrietige periode en ik haar op wil fleuren of wil laten weten dat ik aan haar denk.
Er zijn verjaardagen waar ik wat tegenop zie, maar vaak eenmaal daar blijkt het gezellig.
Koop liever zo door het jaar heen eens een cadeautje voor een vriendin, als ik écht iets leuks tegenkom wat bij haar past. Of wanneer er een gelegenheid is, bijv verdrietige periode en ik haar op wil fleuren of wil laten weten dat ik aan haar denk.
Er zijn verjaardagen waar ik wat tegenop zie, maar vaak eenmaal daar blijkt het gezellig.
zondag 25 maart 2018 om 08:55
gizzmo-returns schreef: ↑25-03-2018 08:46Je kunt toch zelf het gewoon helemaal afschaffen? Gewoon aangeven dat je niet meer komt? Je viert het toch zelf ook niet , dus ik zou het niet raar vinden.
Lijkt me heerlijk maar ik heb altijd het gevoel dat ik dat niet kan maken. Zeker mijn schoonmoeder en neefjes en nichtjes (hoewel, meer de ouders, geloof ik) lijken het belangrijk te vinden dat we bij hun verjaardagen zijn. Ik weet van mezelf dat ik een antisociale egoïstische hork ben en daar ben ik volledig oké mee, maar dat wil niet zeggen dat ik de hele wereld van me af wil stoten. Een beetje band met een paar mensen vind ik wel prettig. Maar denk je dat ik dan gewoon kan zeggen: "Jongens, ik doe niet meer aan verjaardagen, dus ik kom voortaan niet meer?"
zondag 25 maart 2018 om 08:56
Ik vind dit zo'n gezeur.
Als je niet naar verjaardagen wil ga je niet en geef je ze niet. Dan ga je desgewenst een keer zomaar langs met een kadootje.
Ik hou van taart, vind het leuk om eens per jaar met de buurvrouw van die en de moeder van die bij te beppen. Ga met groot plezier naar de meeste verjaardagen, en geef zelf ook graag een feestje.
Daarnaast heb ik een periode met mensen met oa psychische problemen gewerkt.
En zo een keer bij een ontroerend feestje gezeten, van een man die zich als doel had gesteld een keer een verjaardagsfeestje te geven omdat hij dat niet kende en dat was dus gelukt.
Ik kan slecht tegen dat afkammen van zoiets, helemaal omdat het helemaal niet verplicht is.
Doet me een beetje denken aan een vrouw op mijn werk die altijd boos is als er taart is. Niemand verplicht je die taart te eten.
Als je niet naar verjaardagen wil ga je niet en geef je ze niet. Dan ga je desgewenst een keer zomaar langs met een kadootje.
Ik hou van taart, vind het leuk om eens per jaar met de buurvrouw van die en de moeder van die bij te beppen. Ga met groot plezier naar de meeste verjaardagen, en geef zelf ook graag een feestje.
En zo een keer bij een ontroerend feestje gezeten, van een man die zich als doel had gesteld een keer een verjaardagsfeestje te geven omdat hij dat niet kende en dat was dus gelukt.
Ik kan slecht tegen dat afkammen van zoiets, helemaal omdat het helemaal niet verplicht is.
Doet me een beetje denken aan een vrouw op mijn werk die altijd boos is als er taart is. Niemand verplicht je die taart te eten.
zondag 25 maart 2018 om 08:56
Ze missen je heus wel.Mieshka schreef: ↑25-03-2018 08:55Lijkt me heerlijk maar ik heb altijd het gevoel dat ik dat niet kan maken. Zeker mijn schoonmoeder en neefjes en nichtjes (hoewel, meer de ouders, geloof ik) lijken het belangrijk te vinden dat we bij hun verjaardagen zijn. Ik weet van mezelf dat ik een antisociale egoïstische hork ben en daar ben ik volledig oké mee, maar dat wil niet zeggen dat ik de hele wereld van me af wil stoten. Een beetje band met een paar mensen vind ik wel prettig. Maar denk je dat ik dan gewoon kan zeggen: "Jongens, ik doe niet meer aan verjaardagen, dus ik kom voortaan niet meer?"
zondag 25 maart 2018 om 09:00
Denk je?
zondag 25 maart 2018 om 09:00
Het-groepje schreef: ↑25-03-2018 08:56Ik kan slecht tegen dat afkammen van zoiets, helemaal omdat het helemaal niet verplicht is.
Jij kent mijn (schoon)familie niet!
zondag 25 maart 2018 om 09:01
Ja dat kan zeker, het kan dan wel zo zijn dat ze je ook niet meer voor andere dingen uitnodigen of niet meer komen als jij wat organiseert . Als je daar ok mee bent, dan zou ik het gewoon doen.
zondag 25 maart 2018 om 09:03
Familieverjaardagen zijn saai, soms zitten we 3 keer samen op 5 weken tijd en weten dan uiteraard ook niet meer wat te vertellen... Allemaal op een stoel met wat hapjes voor ons neus. En voor kinderen is het nog erger omdat het op je kostbare zaterdag- of zondagmiddag is.
Verjaardagen van vrienden zijn wel leuk, dat is altijd ‘s avonds en met een hoop zuip
En je hebt elkaar meestal even niet gezien.
Verjaardagen van vrienden zijn wel leuk, dat is altijd ‘s avonds en met een hoop zuip
En je hebt elkaar meestal even niet gezien.
zondag 25 maart 2018 om 09:04
Waar word je nou zo hyper van?
zondag 25 maart 2018 om 09:06
Wij vieren alleen de verjaardagen van man en dochter.
Bij dochter komt er familie en vrienden.
En bij man alleen onze vrienden. Het is vanaf eind van de middag. Dan blijft iedereen eten en wie bijtijds naar huis wilt gaat en de rest blijft. Dit doen we al jaren zo en is altijd wel een succes.
Met verjaardagen van anderen kijken we gewoon wie er gaat / zin heeft en als er een slaapplek voor dochter is dan gaan we met z'n drieën.
Mijn verjaardag vier ik al jaren niet meer. Ik heb daar zelf geen behoefte aan.
Bij dochter komt er familie en vrienden.
En bij man alleen onze vrienden. Het is vanaf eind van de middag. Dan blijft iedereen eten en wie bijtijds naar huis wilt gaat en de rest blijft. Dit doen we al jaren zo en is altijd wel een succes.
Met verjaardagen van anderen kijken we gewoon wie er gaat / zin heeft en als er een slaapplek voor dochter is dan gaan we met z'n drieën.
Mijn verjaardag vier ik al jaren niet meer. Ik heb daar zelf geen behoefte aan.
zondag 25 maart 2018 om 09:07
Ik vier mijn verjaardag met vriend en kinderen, gewoon lekker uit eten gaan
verder doe ik er niks aan
Ik heb besloten ook op mijn werk niet meer te tracteren, ben na de feestdagen jarig en dan is ofwel iedereen aan het lijnen of iedereen heeft al genoeg gegeten. Vorig jaar ook weer naar huis gegaan met een driekwart volle doos gebak
In mijn omgeving vieren maar weinig mensen hun verjaardag nog. Mijn zus wel, op de ouderwetse manier: In een kring en de mannen bij de mannen en de vrouwen bij de vrouwen.. te erg. Verder mensen die ik amper ken maar die elkaar wel heel goed kennen. gezellig voor hun, maar het geroddel en geklep over tante X en de gescheiden buurvrouw waar steeds andere mannen langskomen hoef ik ook niet
verder doe ik er niks aan
Ik heb besloten ook op mijn werk niet meer te tracteren, ben na de feestdagen jarig en dan is ofwel iedereen aan het lijnen of iedereen heeft al genoeg gegeten. Vorig jaar ook weer naar huis gegaan met een driekwart volle doos gebak
In mijn omgeving vieren maar weinig mensen hun verjaardag nog. Mijn zus wel, op de ouderwetse manier: In een kring en de mannen bij de mannen en de vrouwen bij de vrouwen.. te erg. Verder mensen die ik amper ken maar die elkaar wel heel goed kennen. gezellig voor hun, maar het geroddel en geklep over tante X en de gescheiden buurvrouw waar steeds andere mannen langskomen hoef ik ook niet
zondag 25 maart 2018 om 09:20
Gatinmijnsok schreef: ↑25-03-2018 08:52Ik heb leuke mensen in mijn omgeving en verjaardagen zijn daarom ook leuk. Er is altijd wel iemand om mee te praten, we hebben het over vanalles. Ik herken het niet, sorry hier geen vervelende verjaardagen.
Dit.
zondag 25 maart 2018 om 09:26
Het-groepje schreef: ↑25-03-2018 08:56Ik vind dit zo'n gezeur.