Werk & Studie alle pijlers

Pabo top deeltijd groningen

26-03-2018 19:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees vaak topics op viva en dacht laat ik er nu zelf eens een gaan aanmaken. Ik zit er over na te denken om de pabo top opleiding in groningen te gaan doen deeltijd. Heb inmiddels een hbo studie afgerond en kan dus in september direct starten met de opleiding. Ik werk op dit moment ongeveer 20 uur in de week en kan geen baan vinden voor meer uren in mijn vakgebied. 6 jaar geleden heb ik de pabo gedaan op stenden, helaas moest ik stoppen vanwege het niet halen van de kennisbasis toetsen. Ik ben nog altijd erg enthousiast om voor de klas te staan, alleen knaagt het aan mij om weer een opleiding te gaan doen ( ik was juist blij dat ik klaar was met studeren).

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met de opleiding? Ook vraag ik mij af of je in deeltijd ook weer die kennisbasis toetsen moet doen, of dat je daar nu vrijstelling voor krijgt. Lees graag ervaringen en of adviezen. Is het te doen naast mijn huidige baan?

Groetjes
De kennisbasistoetsen moet je sowieso doen, en dat is maar goed ook, dat garandeert namelijk dat alle leerkrachten enig niveau hebben.
Ik hoop dat je die toetsen zeker nog moet doen. Je bent intussen wat ouder en lukken de toetsen nu wel. Zo niet dan voldoe je blijkbaar niet om voor de klas te mogen staan. Hoe jammer dat ook voor je zou zijn.
Volgens mij moet je dan ook stage lopen en dat is onbetaald.
Jazeker moet je die toetsen nog doen en dat is maar goed ook!!!
Coco05 schreef:
26-03-2018 19:34
Hoi allemaal,

Ik lees vaak topics op viva en dacht laat ik er nu zelf eens een gaan aanmaken. Ik zit er over na te denken om de pabo top opleiding in groningen te gaan doen deeltijd. Heb inmiddels een hbo studie afgerond en kan dus in september direct starten met de opleiding. Ik werk op dit moment ongeveer 20 uur in de week en kan geen baan vinden voor meer uren in mijn vakgebied. 6 jaar geleden heb ik de pabo gedaan op stenden, helaas moest ik stoppen vanwege het niet halen van de kennisbasis toetsen. Ik ben nog altijd erg enthousiast om voor de klas te staan, alleen knaagt het aan mij om weer een opleiding te gaan doen ( ik was juist blij dat ik klaar was met studeren).

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met de opleiding? Ook vraag ik mij af of je in deeltijd ook weer die kennisbasis toetsen moet doen, of dat je daar nu vrijstelling voor krijgt. Lees graag ervaringen en of adviezen. Is het te doen naast mijn huidige baan?

Groetjes

Ik heb de pabo top 2 jaar durend op de Hanze gedaan voor 4 jaar terug. Ik had 1 dag stage en 1 dag school. Is wel te combineren met een baan van 20 uur. Als je er serieus mee aan de slag gaat is het niet zo moeilijk. De kennisbasistoetsen wel allemaal gehaald maar vond ik wel pittig!
De toetsen aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en techniek bedoel je?
Die moeten alle 3 gedaan worden, wel is het sinds dit jaar zo dat je ze alle drie, een keer mag herkansen. Als je start in september zou ik me maar gaan voorbereiden want er is een toetsmoment in april, juni en juli, en herkansen kan dan nog in augustus.

Als je in een of meer van bovenstaande vakken examen hebt gedaan dan krijg je vrijstelling.

Hou je ook rekening met de Wiscat? En mogelijk ook een taaltoets maar dat weet ik in jou geval niet zeker.

De eisen zijn verscherpt om toegelaten te worden.

Stage is inderdaad onbetaald en meestal in het begin 1 dag per week.
Bedankt voor jullie reacties! Met de taal en rekentoetshad ik de vorige keer geen moeite, het ging vooral om aardrijkskunde, geschiedenis, natuurkunde en techniek. Hier zal ik me dan inderdaad maar op voorbereiden ;-) spannend!!
Ik heb natuur en techniek half april, vind het best pittig.

Via goedvoorbereidnaardepabo.nl kun je oefentoetsen maken er staan er een aantal op van voorgaande jaren en geven een goed beeld van hoe de vraagstelling is.
Bij sommige instellingen kun je ook extra dagdelen van bepaalde vakken volgen dit staat ook op bovenstaande site.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven