Samengevat bundels VWO
maandag 26 maart 2018 om 20:11
Hoi allemaal,
In mei doe ik eindexamen VWO in o.a. de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en economie. Met name voor deze vakken is de berg examenstof enorm hoog. Ik heb al vaker mensen horen praten over de bundels van Samengevat.nl, maar toch was ik benieuwd of mensen hier, ook ervaring hebben met deze bundels en of deze goed zijn bevallen. Natuurlijk ligt dat ook persoonlijk (qua leerstijl etc.) maar wilde er toch even naar vragen voor ik ze bestel.
In mei doe ik eindexamen VWO in o.a. de vakken geschiedenis, aardrijkskunde en economie. Met name voor deze vakken is de berg examenstof enorm hoog. Ik heb al vaker mensen horen praten over de bundels van Samengevat.nl, maar toch was ik benieuwd of mensen hier, ook ervaring hebben met deze bundels en of deze goed zijn bevallen. Natuurlijk ligt dat ook persoonlijk (qua leerstijl etc.) maar wilde er toch even naar vragen voor ik ze bestel.
maandag 26 maart 2018 om 20:16
Oh, jeugdsentiment! In mijn tijd was er nog geen internet, maar wel samengevat. Ik heb voor Aardrijkskunde geen les gevolgd (had te veel vakken) en het hele eindexamen alleen met de bundel van samengevat voorbereid. Had nog een redelijk cijfer ook (ruim een zeven als ik het me goed herinner). Dus wat mij betreft een aanrader, maar mijn ervaring dateert van ruim 20 jr terug.
maandag 26 maart 2018 om 20:42
Ja hoor klopte helemaal!
Ik zou ze aanschaffen als ik jou was TO, je kunt ze na gebruik ook weer verkopen. Of misschien kun je ze nu 2dehands al kopen via marktplaats ofzo. "In mijn tijd" (mijn god ik voel me oud ineens
maandag 26 maart 2018 om 20:55
De Samengevat voor aardrijkskunde, ideaal was die! Was naast Latijn mijn enige vak waar ik problemen mee had, dus had er veel aan! Het was gewoon alle informatie die we alle jaren gehad hadden en dus moeste kennen voor het eindexamen, maar dan veel beknopter in een boek (duh, vandaar de naam
). Wat hertje zegt dus: kijk of het bevalt! Hier waren er ook wat exemplaren in de bibliotheek, misschien daar eens kijken?
maandag 26 maart 2018 om 21:14
Ohja goede aanvulling! Dat is zeker belangrijkPromethium schreef: ↑26-03-2018 21:07Ik vond ze ideaal. Let er wel op dat als je ze tweedehands koopt, dat het dan wel dezelfde examenstof is. Geschiedenis vwo is bijvoorbeeld per 2015 totaal van opzet veranderd, aan een samengevat van 2014 heb je dus niets.
maandag 26 maart 2018 om 22:23
Ik vond het super fijne boekjes! Alles staat kort en bondig beschreven en waar je zelf nog meer uitleg van wilt, kun je alsnog opzoeken in andere boeken.
Oude examenvragen zijn ook altijd handig, vaak komen dingen toch op hetzelfde neer.
Bij bol.com kan je ook een inkijkexemplaar bekijken, dan zie je wat bladzijdes als voorbeeld.
Als je tijd (en geld?) over hebt, kan ik je een examencursus ook aanraden. Het zijn drie drukke dagen maar je leert er zo veel van. Ik heb daarmee uiteindelijk wel mijn eindexamen jin een keer kunnen halen. Ik stond voor heel wat vakken tussen de 5,5 en 6,0 en waar ik een cursus voor gevolgd heb, haalde ik daardoor ineens wel een 7 of iets dergelijks.
Oude examenvragen zijn ook altijd handig, vaak komen dingen toch op hetzelfde neer.
Bij bol.com kan je ook een inkijkexemplaar bekijken, dan zie je wat bladzijdes als voorbeeld.
Als je tijd (en geld?) over hebt, kan ik je een examencursus ook aanraden. Het zijn drie drukke dagen maar je leert er zo veel van. Ik heb daarmee uiteindelijk wel mijn eindexamen jin een keer kunnen halen. Ik stond voor heel wat vakken tussen de 5,5 en 6,0 en waar ik een cursus voor gevolgd heb, haalde ik daardoor ineens wel een 7 of iets dergelijks.