Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
Fijn dat je meeschrijft ceejeetje.. zo te lezen lijkt de situatie van jou, m33, edeltje en mij op elkaar: allemaal niets gevonden..

Ik vind het zelf erg prettig om te lezen over de succesverhalen, zoals van Suusberg :).
Ik hoop het zo voor iedereen hier. Wachten duurt alleen zo lang :cry:

Hadden we maar een glazen bol!
@suusberg, wat gaat er nou in je hoofd om? Ontlading en blijdschap? Of maak je je vooral zorgen of het wel ‘blijft zitten’? Spannend!
@Maan321: voorzichtig blij en hopen dat t goed gaat. As vrijdag echo en hoop dat t goed is. Dan zal ik waarschijnlijk iets rustiger zijn ;)
@suusberg oh ik hoop zo dat je er snel van kunt gaan genieten!!

Sorry dat ik t topic overmeem, maar mochten meerdere zich dat afvragen over of 1 eicel via gestimuleerde cyclus wel zinvol is, op freya site vind ik de volgende info:
Soms is het lastig om de risico’s in te schatten, bijvoorbeeld wanneer er een of twee grote follikels (blaasje waarin de eicel zich bevindt in de eierstok) gezien worden en enkele kleintjes. Toch kunnen ook kleine follikels goede eicellen bevatten en het risico op een meerling zo vergroten. Het ‘ideale’ formaat van een follikel rond de tijd van ovulatie is tussen de 18 en 20 mm. Maar kleiner wil dus niet per definitie zeggen dat er niets van te verwachten valt. De kans op een meerling ligt tussen de 10 en 20%.

Wilde ik even delen:), geeft toch het idee dat de andere eicellen ook een extra kansje hebben blijkbaar
Hoe gaat t hier? Ik merk dat ik regelmatig kijk hopend op goed nieuws! :)

Vandaag heb ik de 1e x inseminatie, ben best wel gespannen.. mijn vriend is er nu, ik moet zo heen en weer van werk.. en dan de slopende wachtweken.. spannend!
@Suusberg, hopelijk is alles goed.

@Maan321 Spannende dag voor jou vandaag, hopelijk valt het allemaal mee.

@Ceejeetje Welkom, leuk dat je meeschrijft.

@Hier: de 2e slopende wachtweek, nog 3 dagen te gaan, zaterdag mag ik testen.
@Maan321 hoe is het gegaan met je eerste inseminatie? hopelijk is alles meegevallen.

@M33 spannend hè, nog 3 dagjes dan mag je eindelijk testen. Hou je ons nog op de hoogte? Ik heb een week precies
na jou mijn eerste inseminatie gehad.

Hier: ik zit ook op het wachtbankje. Ik heb bijna een week erop zitten dus nog geduld hebben. Ik merk wel dat ik veel moet drinken omdat ik steeds droge mond heb. Erkend iemand ook dit?
Hi allemaal!

Na een korte afwezigheid ben ik er weer.. Lekker op wintersport geweest en mezelf fijn laten gaan. Rust heeft me goed gedaan en ben nu klaar voor de volgende (2e) IUI-ronde. Ben er ook aan toe! Voelde ergens fijn om even rust te hebben, maar wel een dubbel gevoel, want wil toch ook gewoon door..! Zojuist gebeld met het ziekenhuis en mag op 2e Paasdag (toch fijn dat dat kan, scheelt meteen ook weer een smoesje op mijn werk ;-) een echo laten maken om mijn follikels te gaan meten. Vanaf dit weekend weer hormonen slikken, ben benieuwd hoe me dat dit keer afgaat. Vorige keer geen last van gehad, ga ik nu dus ook maar van uit.

Heb niet alles helemaal teruggelezen, dat was een beetje veel ;-). Zag wel veel nieuwkomers.. welkom allemaal! Fijn om te weten dat ik niet de enige ben in deze situatie en goed om te lezen wat al jullie ervaringen zijn, daar leer ik veel van!

Succes allemaal! Vanaf nu zal ik weer wat actiever zijn hier!

Fijn weekend!
Even een update:

Hier zit ik dan...
Ik kon het vanmorgen niet laten en heb 1 dag voor mijn NOD al getest :-? :-$

Deze was vanmorgen positief!!!

Vraag me wel af hoe betrouwbaar het is, dus de komende dagen nog maar wat testjes doen...
Oh M33 wie wweet!!!

N84 chill de volgdende ronde in succes!

Alle wachtbankers succes!

Hier echo gehad: 6 weken en 5 dagen zwanger en t hartje klopt 116 slagen per minuut!!! 11 nov uitgerekend. Nu kan ik genieten... nou ja elke dag misselijk is ook geen feest haha
@suusberg :
Wat super fijn... Geniet er lekker van! En de misselijkheid je weet waar je het voor doet ;)
@N84 welkom terug. Het is zeker prettig om ervaringen te delen met elkaar.

@M33 dat zou mooi zijn! Ik ga voor je duimen dat je positief mag blijven testen de komende dagen.

@Suusberg wat fijn dat het hartje goed te horen was. Geniet ervan!!
Wow veel nieuwe schrijfsters! Welkom allemaal! Wat fijn M33 een positieve test! Na 10 dagen zijn de hormonen die je ingespoten hebt uit je lijf, dus met 1 dag voor je NOD mag je volgens mij al wel blij zijn hoor, grote kans dat je gewoon zwanger bent. Ik test bijna altijd te vroeg en het was maar 1 keer positief en toen was ik ook echt zwanger.

Suusberg, wat fijn! Laat het genieten maar beginnen! Wil je het goede nieuws al van de daken schreeuwen? We hopen binnenkort allemaal samen met jou misselijk te zijn!

Hier gaat het helaas niet zo lekker. Mijn eitjes willen niet groeien deze maand, heb al 2 echo’s gehad en 2 keer moeten bloedprikken. Heb ineens cystes op m’n eierstokken, die waarschijnlijk de eigroei / sprong wat vertragen. Mijn gonal-f is nu van 75 naar 100 gegaan en maandag moet ik weer naar het ziekenhuis voor een echo en voor de zekerheid vanaf morgen ovulatietesten gaan doen. Ik heb niet veel vertrouwen in deze ronde. Ook super onpraktisch qua werk dit, omdat ik natuurlijk geen rekening had gehouden met zo veel afspraken en zo’n late behandeling. Moest dus weer vanalles regelen. Gelukkig weet ik waar ik het voor doe, maar van meer dan 2 weken hormonen spuiten wordt ik niet echt gezelliger.

Beetje negatieve post dit, sorry!

Hopelijk komt er snel nog meer goed nieuw uit onze groep! :-D
@suusberg wat positief!!! Nu genieten!! Ein-de-lijk echt zwanger!!!

Grappig er zitten er echt een paar telkens een week achter elkaar, dus elke week kunnen we duimen voor iemand ;)

M33: Wat spannend!!! Ik ga er eigenlijk vanuit dat je t wel bent. Wel extra teleurstelling als je t toch niet bent straks.. pff ik hoop heel hard met je mee!! Goed nieuws doet iedereen goed hier (a)

@hd84 op welke dag zit je dan? Wat vervelend zeg.. ik vind het jammer dat ze halve of moeizame pogingen ook tellen als een poging:(. Ik had nu eerste ronde maar 1 ei, dus alsnog niet echt veel meer kans, toch telt t al als 1 van de 4...

Hier: inseminatie viel me mee. Aardige meelevende mensen! Zo had ik alleen een ei links, dus vroeg of ze het wel even die kant op kon spuiten. Dat deed ze :-$ ( maakt niets uit natuurlijk haha).
Daarna weer aan het werk gegaan.
Het waren 2,5 milj beweeglijke cellen, goed genoeg volgens mij.

Misschien een tip, ik weet niet of het in elk ziekenhuis verteld wordt, maar hier wordt geadviseerd om naar de inseminatie te komen met volle blaas. Dan is de stand van je baarmoeder beter.

In de avond van de inseminatiedag, had ik trouwens super veel slijm in me. Sorry voor dit verhaal, maar is dit herkenbaar? Kon het echt wel ruim 10cm uitrekken o_o .. heb ik normaal nooit! En zeker niet na de eisprong?
HD84: wat ontzettend vervelend dat jouw eitjes niet zo hard groeien, hopelijk is er maandag beter nieuws. Ik vond het ook erg lastig om op mijn werk steeds iets te moeten regelen. Gelukkig waren ze wel meegaand, maar het valt niet mee met 38u in de week.

Maan321: 1ei wil niet persé zeggen dat het de kans verkleint, bij mij hadden ze 2 eitjes gevonden en het eerste wat ik vroeg was, vergroot dat de kansen? De gyn zei toen van niet, alleen dat er een kans bestaat op een tweeling. Positief blijven ik ben met de gedachte gegaan dat het zou lukken. Maar ik ben misschien altijd iets te optimistisch!

@hier: vandaag was mijn nod en ik heb weer getest maar ik word helemaal gestoord van de streepjes en twijfels dus heb de clear blue test gehaald met indicator.
Zwanger 1-2 weken....
Denk dat ik mag concluderen dat onze eerste iui poging geslaagd is, nu nog hopen dat het blijft plakken en of het er één of twee zijn ;)

De dames op het wachtbankje, heel veel succes
Gefeliciteerd M33! Superfijn dat het in één keer gelukt is!

Wij hebben morgen weer een behandeling, de 11e in totaal (waarvan 3x zwanger, waarvan 2 gezonde kinderen :) ). De vierde keer voor deze poging. Twee eitjes dit keer. Nog niet eerder gehad. Wel blij mee, voelt toch wel wat als een extra kans, als weet ik dat het niet zo is. Ik hoop dat man een beetje goede aantallen heeft... en dan gaan we er weer voor!

Fijn weekend!
Oh spannend M33
@m33 van harte gefeliciteerd!! Wat lijkt het mij heerlijk om een positieve zwangerschapstest in handen te hebben.. na al die tijd! Idd hopen dat het blijft plakken! Je kan iig zwanger worden, dat is al stap 1.. nu weer in de volgende spannende fase! :hyper:

@theepoes doe jij met hormonen ook?

@hier (ruim 2 jr bezig voor 1e, 1e ronde iui met hormonen)
Ik realiseer mij dat ik wat negatief overkom over dat ene eitje. Maar ik ben heel hoopvol juist! Ik was echt wat verbitterd en depri geworden van al die maanden 0 resultaat, zag het allemaal (de toekomst) steeds minder zitten. Toen ik 13 maart (ongv) te horen kreeg dat ik iui mocht doen, was ik zo blij als een kind. Ik heb mij echt een week gevoeld alsof ‘ik morgen jarig ben’. Het geeft zoveel nieuwe energie! Ik voel me weer vrolijker, meer mijzelf, etc. Ik heb echt het gevoel dat iui het moet gaan zijn voor ons.. maar dat we maar 4 pogingen krijgen was wel een tegenvaller, omdat ik geloof dat iui het voor ons is, je blijft de angst houden van ‘wat als het niet lukt’. Ivf is echt het laatste, maar zover wil ik niet denken nog. De afgelopen 2 jaar had ik totaal niet verwacht (dat het niet zou lukken), dus dat houdt je toch met de benen op de grond.. ik probeer mezelf te beschermen, dan kan het hopelijk alleen maar meevallen..

Maar ik ben dus wel heel blij en hoopvol over deze behandelingen!
Gefeliciteerd M33, wat een goed nieuws! Meteen de eerste keer raak!

Succes vandaag theepoes!

Maan321, waarom krijg je maar 4 pogingen? Bij ons ziekenhuis krijg je er 6, maar de vorige keer dat we IUI deden begreep ik dat meer ook zou kunnen als er nog vertrouwen is dat dat een reeele kans heeft (en uiteraard minder als ze denken dat het weinig kans van slagen heeft). Voor de verzekering is er ook geen maximaal aantal pogingen. Dus ik ben niet zo bang voor een ‘verloren’ poging, ik baal meer van zo lang prikken en al het gedoe.

Ik herken het gevoel van blij zijn met IUI, ik had toen ook het gevoel dat er eindelijk iets ging gebeuren. Hopelijk is het voor jullie binnen die 4 pogingen raak!
Ha!

Wat een fijn nieuws M33! Daar doen we het allemaal voor. Gefeliciteerd!

Ik herken dat gevoel van blijdschap wel zoals jij dat beschrijft, maan321. Ik begon toen spontaan te huilen, alles kwam eruit. Zooo blij dat we eindelijk stappen konden zetten.

Hoe is het vandaag gegaan theepoes? Tevreden?

Ik ben vandaag weer begonnen met slikken van hormonen. Zelfde dosis als de vorige keer en toen had ik twee eitjes. Denk dat dat wel mooi is.. Maar een vraagje: Springen die eitjes altijd tegelijkertijd dan? Want de vorige keer had ik bij de eerste meting een ei van
16 en een van 12 mm. En ze springen toch pas bij een bepaalde grootte?

Naja.. ik ga maar weer braaf slikken en volgende week op controle. Heb er zin in.. het voorjaar hangt in de lucht, vandaag al lekker in de tuin gewerkt, de zon schijnt, de wereld ziet er meteen een stuk mooier uit. Kom maar op met die behandeling!
Hier precies hetzelfde HD84. Dat balen van het prikken en zo... en dat geplan van echo. Leven van menstruatie, naar echo, naar behandeling enz...
En hier idd ook zes behandelingen. Ik denk dat daarna eventueel ook wel meer iui's mogelijk zijn. Helemaal omdat het bij ons al bewezen geslaagd is geweest.

Maan321, ik doe id iui met hormonen. Ik spuit menopur75 en pregnyl5000.

Dat blij zijn met iui had ik ook toen we bezig waren voor de eerste. Eindelijk een reële kans om zwanger te worden!

Vandaag ging goed! We hebben er beide een gevoel bij. Nu nog 'even' een kleine twee weken wachten. :P

Heeeeerlijk weer vandaag hè? Genieten!!
M33 wat is dit een fantastisch nieuws. Ik ben erg blij voor je. Ik hoop dat wij allemaal binnenkort ook zo'n goede berichten mogen posten.
@hd84 geen idee waarom maar 4 pogingen. We hebben geen oorzaak, hij haalt zijn schouders op over de diagnose ‘misschien door de lichte endometriose’. Maar uit onderzoek is gebleken dat na de eerste 4 iui het nauwelijks zin meer heeft, bij niemand. Denk dat het echt zo’n arts is die volgens de cijfertjes handelt. Terwijl je best leest over mensen die bij poging 6 succes hebben, maar blijkbaar gebeurt dit zelden.
Mocht het niet lukken na 4 keer, ga ik smeken om nog 2 keer, maar ben bang dat ik hem niet overtuigd ga krijgen :(. En maar 4x geeft dus wel druk bij mij, daarom wil ik dat alles optimaal is..

Grappig dat meerdere mensen zich herkennen in de hoop en boost die een behandeling weer even kan geven.

@vraagje voor de newly-pregs suusberg en m33, was er nou iets anders in die 2 weken naar de nod toe? Aan of afwezigheid van klachten? Zoals gevoelige borsten?
Hey Maan321, ik herkende wat dingen van mijn eerst zwangerschap en van mijn vroege miskramen. Die laatste week dus week 4 voelde ik steeds trillingen in mijn onderkant/baarmoeder. En dat blijkt dus ook nu weer positief te zijn. Dus dat was voor mij het sein dat ik zwanger was. Maar goed, verder ontzettend emo en gespannen borsten maar ja laatste iui had ik ook heel veel hormonen gespoten dus ik wilde nog niets hopen.

Ik hoop dat alle schrijfsters hier binnenkort ook positief testen!!!
Heel veel succes dames. Vooral met het wachten...

Veel berichten gepost afgelopen weekend. Eigenlijk snap ik het niet van de 4 behandelingen en zou bijna zeggen wat oneerlijk!! Heb wel eens ergens op een forum gelezen dat het bij de 8e behandeling raak was en hoe meer pogingen hoe groter % tot slagen? Weet natuurlijk niet tot in hoeverre dat klopt.

Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en kan op 19 april voor de eerste echo erg spannend, ik zou dan +/- 8 weken zijn.

Waar ik aan merkte dat het raak zou kunnen zijn was dat ik erg gespannen borsten had meer als normaal, ik moest in de 2e week ineens meer plassen en sneller moe, ik had wel wat krampjes maar ze voelde toch anders als menstruatie krampen en ik vloog ineens uit de bocht tegen mijn vriend terwijl hij helemaal niets fout deed. Mijn favoriete maaltijd, macaroni vond ik ineens niet zo lekker meer :) nou ja die ene keer. Was allemaal na de 10 dagen dat de ovitrelle/hormonen uitgewerkt zouden moeten zijn. Nu voel ik een "trekkend" gevoel...

Hopen dat alles goed blijft gaan.

En dat we maar snel jullie positieve verhalen mogen lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven