Gezichtsdeodorant, bestaat dat?
maandag 26 maart 2018 om 23:28
Hmmm lastig in welke categorie ik dit moest plaatsen, maar de aanleiding is mijn gezondheid.
Door chronische ziekte kan ik de laatste paar jaar mijn lichaamstemperatuur steeds slechter zelf regelen. Ijskoud en niet warm te krijgen wisselt razendsnel met bloedhitte en daarbij enorme zweetaanvallen.
Het zweet drupt dan van mijn gezicht en mijn haar is zeiknat. In iets minder heftige aanvallen heb ik een zogenaamde zweetsnor en -sik.
Nu de zomer weer in aantocht is zal het zweten er niet minder op worden. Voor mijn oksels heb ik de perfecte Deo gevonden. En ik slik ginkgo biloba voor het (hopelijk) iets beter regelen van mijn lichaamstemperatuur.
Maar nu de vraag: bestaat er zoiets als gezichtsdeodorant? Desnoods een recept om dat zelf te fabriceren. Ik vind dat zweten in mijn gezicht echt onprettig en genant ook.
Iemand een
Door chronische ziekte kan ik de laatste paar jaar mijn lichaamstemperatuur steeds slechter zelf regelen. Ijskoud en niet warm te krijgen wisselt razendsnel met bloedhitte en daarbij enorme zweetaanvallen.
Het zweet drupt dan van mijn gezicht en mijn haar is zeiknat. In iets minder heftige aanvallen heb ik een zogenaamde zweetsnor en -sik.
Nu de zomer weer in aantocht is zal het zweten er niet minder op worden. Voor mijn oksels heb ik de perfecte Deo gevonden. En ik slik ginkgo biloba voor het (hopelijk) iets beter regelen van mijn lichaamstemperatuur.
Maar nu de vraag: bestaat er zoiets als gezichtsdeodorant? Desnoods een recept om dat zelf te fabriceren. Ik vind dat zweten in mijn gezicht echt onprettig en genant ook.
Iemand een
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
maandag 26 maart 2018 om 23:31
maandag 26 maart 2018 om 23:32
maandag 26 maart 2018 om 23:35
Wat een vervelend probleem! Als je gezicht alleen een beetje zou glimmen dan zou je poeder (make-up) kunnen proberen maar dat gaat natuurlijk niet helpen als het zoveel is. Waarschijnlijk bedoel je zo'n deo met aluminium er in, die werken inderdaad geweldig maar het lijkt me niet zo gezond om dat op je gezicht te smeren.. Ik hoop dat je een oplossing vindt!
maandag 26 maart 2018 om 23:44
Haha dat is ook mijn eerste gedachte hoor. Maar als botox “medisch” wordt gebruikt gebruiken ze het niet op dezelfde manier en in dezelfde hoeveelheid als dat ze het “cosmetisch” gebruiken.HakunaMatata8 schreef: ↑26-03-2018 23:41@HvP Maar dan staat je hele gezicht stijf van de botox dat lijkt me ook niet ideaal haha
Ken iemand die botox heeft gekregen in verband met migraine en daar zie je echt niets van.
dinsdag 27 maart 2018 om 00:26
Oh, bekend met het probleem. Flink overgewicht (dus al zweten) en niet te bloot willen (want geen gezicht) zorgden voor een onmogelijke situatie.
Toentertijd groot fan van Odorex, zowel de lotion als dat flesje met doorzichtig spul. Dat flesje gebruikte ik 's avonds geloof ik, en dan in de ochtend de lotion onder mijn make-up. Werkte al een tierelier.
Toentertijd groot fan van Odorex, zowel de lotion als dat flesje met doorzichtig spul. Dat flesje gebruikte ik 's avonds geloof ik, en dan in de ochtend de lotion onder mijn make-up. Werkte al een tierelier.
dinsdag 27 maart 2018 om 06:43
ik gebruik die odorex wel eens voor m’n oksels maar dat prikt als een gek. moet er niet aan denken dat op mijn gezicht te smeren...dkb22 schreef: ↑27-03-2018 00:26Oh, bekend met het probleem. Flink overgewicht (dus al zweten) en niet te bloot willen (want geen gezicht) zorgden voor een onmogelijke situatie.
Don't cry, buy a bag and move on.
dinsdag 27 maart 2018 om 07:53
dinsdag 27 maart 2018 om 08:34
Ik gebruik Salt of the Earth Spray, een natuurlijke deo-pompspray. Zit geen geur aan en zitten alleen natuurlijke producten in (volgens het etiket...)
Ik spray na het douchen onder mijn oksels, over mijn schouders en in mijn gezicht. Het scheelt op warme dagen twee pakjes tissues.
Ik spray na het douchen onder mijn oksels, over mijn schouders en in mijn gezicht. Het scheelt op warme dagen twee pakjes tissues.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
dinsdag 27 maart 2018 om 08:48
Dat bedoel ik dus. In die spray is het tweede ingrediënt potassium alum, oftewel aluin, en ook dat bevat aluminium. Het is de vraag of het kwaad kan, maar ‘natuurlijk’ staat dus echt, echt, echt niet gelijk aan ‘gezonder’. Maar wij leken laten ons daar wel gemakkelijk door om de (kruiden)tuin leiden.OpenHaardVuur schreef: ↑27-03-2018 08:34Ik gebruik Salt of the Earth Spray, een natuurlijke deo-pompspray. Zit geen geur aan en zitten alleen natuurlijke producten in (volgens het etiket...)
dinsdag 27 maart 2018 om 08:59
Hahahaha, ja! Mijn oksel blijven droog maar het zweet loopt tegenwoordig uit mijn haar.
Het moet toch érgens vandaan komen om je temperatuur te reguleren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 27 maart 2018 om 12:02
Hmmm... dat is toch best wel jammer. Maar heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik terug wil naar me kapotzweten. Afgezien van dat een rood zwetend hoofd er niet aantrekkelijk uitziet, voel ik me dan echt naar.hebjehaarookweer schreef: ↑27-03-2018 08:48Dat bedoel ik dus. In die spray is het tweede ingrediënt potassium alum, oftewel aluin, en ook dat bevat aluminium. Het is de vraag of het kwaad kan, maar ‘natuurlijk’ staat dus echt, echt, echt niet gelijk aan ‘gezonder’. Maar wij leken laten ons daar wel gemakkelijk door om de (kruiden)tuin leiden.
Wat zijn de negatieve effecten van aluin?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
dinsdag 27 maart 2018 om 13:10
Bedankt voor alle tips!! Ik ga ze gewoon allemaal proberen (behalve de boot haha).
Ik ga op een dag dat ik de deur niet uit hoef eens geen deo onder mijn oksels smeren. Kijken of dat helpt.
Veel water drinken doe ik al, ik drink sowieso niks anders (ok op een kopje koffie pd na) en er gaat zeker twee liter doorheen.
Bedankt!
Ik ga op een dag dat ik de deur niet uit hoef eens geen deo onder mijn oksels smeren. Kijken of dat helpt.
Veel water drinken doe ik al, ik drink sowieso niks anders (ok op een kopje koffie pd na) en er gaat zeker twee liter doorheen.
Bedankt!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
woensdag 28 maart 2018 om 02:07
Dat is het rare, onder mijn oksels deed ie dat ook; in mijn gezicht niet? Ik heb gewoon een rare huid misschien, haha.daenerys79 schreef: ↑27-03-2018 06:43ik gebruik die odorex wel eens voor m’n oksels maar dat prikt als een gek. moet er niet aan denken dat op mijn gezicht te smeren...