Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

maandag 26 maart 2018 om 08:58
Nou wij hebben ook weer een leuke nacht gehad. De kleine bij ons gelegd omdat hij toch wel weer benauwd was. We hebben een puffer dus die gebruikt. Zetpil en ff slapen. Telkens 15 min en dan krijssend wakker. Tegen 04.00 sliep hij dieper, maar stopte dan met adem halen. Naar hap. Die kleine best levendig. Waarschijnlijk flinke keelontsteking en neusdruppels zou het ademhalen weer mogelijk moeten maken. Terug naar huis en gelukkig nog ff geslapen.
Hier ook aan het kijken naar cadeautjes. We gaan hier ook richting de 2
snowgirl1 wijzigde dit bericht op 26-03-2018 09:14
2.22% gewijzigd

maandag 26 maart 2018 om 09:13
snowgirl1 schreef: ↑26-03-2018 08:58Nou wij hebben ook weer een leuke nacht gehad. De kleine bij ons gelegd omdat hij toch wel weer benauwd was. We hebben een puffer dus die gebruikt. Zetpil en ff slapen. Telkens 15 min en dan krijssend wakker. Tegen 04.00 sliep hij dieper, maar stopte dan met adem halen. Naar hap. Die kleine best levendig. Waarschijnlijk flinke keelontsteking en neusdruppels zou het ademhalen weer mogelijk moeten maken. Terug naar huis en gelukkig nog ff geslapen.
maandag 26 maart 2018 om 09:16
Nee, we hoeven vandaag niet terug. Heb al een afspraak staan voor andere datum met de kinderarts omdat hij een maand geleden al in het ziekenhuis lagBahcoBarbie schreef: ↑26-03-2018 09:07Wat eng Snowgirl. Moet je vandaag nog terug naar de huisarts?
Hier vergat dreumes wel eens te ademen als baby zijnde. Ik heb nooit meer goed geslapen daardoor.
maandag 26 maart 2018 om 09:23
wow Snowgirl, het blijft maar duren bij jullie! hopelijk is hij er snel overheen!
nog minder als 4 weken en dochter is er ook al weer 2... eerst pasen nog (eitjes rapen haha, wordt nog leuk
) en dan nog haar verjaardag... veel pakjes dus
op ons lijstje staan alvast: buitenspeelgoed (glijbaan/huisje,...), loopfiets, ...
aan familie vragen we dan wat geld ipv veel kleine pakjes waar ze niet zo veel mee is (hoewel de meeste uiteraard wel nog iets kleins meebrengen)
nog minder als 4 weken en dochter is er ook al weer 2... eerst pasen nog (eitjes rapen haha, wordt nog leuk

op ons lijstje staan alvast: buitenspeelgoed (glijbaan/huisje,...), loopfiets, ...
aan familie vragen we dan wat geld ipv veel kleine pakjes waar ze niet zo veel mee is (hoewel de meeste uiteraard wel nog iets kleins meebrengen)

dinsdag 27 maart 2018 om 19:33
dinsdag 27 maart 2018 om 19:43

dinsdag 27 maart 2018 om 19:46

dinsdag 27 maart 2018 om 19:49
Zou je kleintje de gewone Puck knuffel accepteren? Dat kan je proberen.
Wij hadden een tijdje terug beide knuffeldoekjes in de was (overgeven in bed) en toen hebben we dreumes heel enthousiast vertelt dat schaap (andere knuffel waar ze wel eens mee speelt) bij haar mocht logeren. Ze keek wat beteutert, maar heeft uiteindelijk prima ermee geslapen.
Wij hadden een tijdje terug beide knuffeldoekjes in de was (overgeven in bed) en toen hebben we dreumes heel enthousiast vertelt dat schaap (andere knuffel waar ze wel eens mee speelt) bij haar mocht logeren. Ze keek wat beteutert, maar heeft uiteindelijk prima ermee geslapen.

dinsdag 27 maart 2018 om 19:54

dinsdag 27 maart 2018 om 21:02
In grote babywinkel in Praag: https://www.detskydum.cz/produkt/happy- ... iant-23859 €10 en misschien nog beschikbaar. Ze geven zelf aan "Meestal binnen 7 dagen" beschikbaar. Bij andere artikelen staan wel aantallen beschikbaar vermeld.
Hier kan je vragen of ze hem misschien nog eens krijgen: https://www.knuffelwebshop.nl/nl/compon ... Itemid=171
Oproep plaatsen op Marktplaats. Zo heeft mijn beste vriendin een vervanger gevonden voor een knuffel die ergens op een parkeerplaats in oost Polen is blijven liggen
Over wassen van de knuffel zou ik mij trouwens geen zorgen maken. Ik was de vier van Jelly Cat (vergelijkbaar met Happy Horse) die wij hebben zo om en om de 2 weken en bij snot vaker en daarna in de droger en ze zien er nog uit als nieuw. In mijn buurt niet zo'n vieze zuur ruikende knuffel vol snot
Hier kan je vragen of ze hem misschien nog eens krijgen: https://www.knuffelwebshop.nl/nl/compon ... Itemid=171
Oproep plaatsen op Marktplaats. Zo heeft mijn beste vriendin een vervanger gevonden voor een knuffel die ergens op een parkeerplaats in oost Polen is blijven liggen

Over wassen van de knuffel zou ik mij trouwens geen zorgen maken. Ik was de vier van Jelly Cat (vergelijkbaar met Happy Horse) die wij hebben zo om en om de 2 weken en bij snot vaker en daarna in de droger en ze zien er nog uit als nieuw. In mijn buurt niet zo'n vieze zuur ruikende knuffel vol snot

dinsdag 27 maart 2018 om 21:07
ZonnigKleintje schreef: ↑27-03-2018 20:59Wij hadden er 3, 1 kwijt door opa en oma na het wandelen, 1 op de crèche![]()
4 is beter!
Ja nou ik verklaarde mijzelf wel voor gek want die dingen zijn €30 per stuk.. Dus we hebben €120 aan dezelfde knuffels

dinsdag 27 maart 2018 om 21:08
4 is een magisch goed aantal
Wij hadden 4 muizen gekocht. Twee weken terug had ik ze verzameld om te wassen en toen waren het er 5. Echt, ik snap er niks van, we hebben er 4 gekocht!
Ik verdenk het KDV ervan dat ze een tijd terug zo’n beest hebben gekocht toen ze de muis van daar een hele tijd kwijt waren en hij er ineens weer was. En dat daarna de echt verdwenen muis uit de was tevoorschijn kwam of zo. Er is in ieder geval geen ander kindje daar met die muis werd me toen al verteld toen ik ernaar vroeg omdat muis anders bij diegene ‘kwijt’ zou kunnen zijn geraakt of zo.
Ik hoop dat de pinguin weer opduikt of dat hij toch nog ergens online te koop is!

Wij hadden 4 muizen gekocht. Twee weken terug had ik ze verzameld om te wassen en toen waren het er 5. Echt, ik snap er niks van, we hebben er 4 gekocht!
Ik verdenk het KDV ervan dat ze een tijd terug zo’n beest hebben gekocht toen ze de muis van daar een hele tijd kwijt waren en hij er ineens weer was. En dat daarna de echt verdwenen muis uit de was tevoorschijn kwam of zo. Er is in ieder geval geen ander kindje daar met die muis werd me toen al verteld toen ik ernaar vroeg omdat muis anders bij diegene ‘kwijt’ zou kunnen zijn geraakt of zo.
Ik hoop dat de pinguin weer opduikt of dat hij toch nog ergens online te koop is!
dinsdag 27 maart 2018 om 21:14

dinsdag 27 maart 2018 om 21:35
Tof, ik ga er morgen even achteraan bellen!BahcoBarbie schreef: ↑27-03-2018 21:02In grote babywinkel in Praag: https://www.detskydum.cz/produkt/happy- ... iant-23859 €10 en misschien nog beschikbaar. Ze geven zelf aan "Meestal binnen 7 dagen" beschikbaar. Bij andere artikelen staan wel aantallen beschikbaar vermeld.
Over wassen van de knuffel zou ik mij trouwens geen zorgen maken. Ik was de vier van Jelly Cat (vergelijkbaar met Happy Horse) die wij hebben zo om en om de 2 weken en bij snot vaker en daarna in de droger en ze zien er nog uit als nieuw. In mijn buurt niet zo'n vieze zuur ruikende knuffel vol snot![]()
dinsdag 27 maart 2018 om 21:57
Hier ook geen favoriete knuffel oid. Zoon heeft een mand vol knuffels en 2 knuffels in zijn bed, maar hij kijkt er niet naar om. Als hij een nieuwe knuffel krijgt houd ie hem 2 seconden vast en dat was het dan, haha.
Ik ben er wel blij mee dan hoef ik ook niet te vrezen voor een vermissing van dé knuffel.
Hebben jullie kinderen nog last gehad vd zomertijd-switch? Zoon heeft 2 avonden een uur gehuild en met zijn speen gegooid in een erg lichte kamer, voordat hij in slaap viel. Normaal ligt ie binnen 10 minuten zonder drama te slapen. Maar vanavond ging het gelukkig alweer aardig snel.
En het voordeel: hij wordt nu weer om half 7 wakker ipv kwart voor 6
Wij gaan een rolluik laten plaatsen voor zoon's raam, want het is wel érg licht anders en wordt in de zomer ook flink warm. De buren zweren bij zo'n ding. Dus de offertes zijn aangevraagd.
Ik ben er wel blij mee dan hoef ik ook niet te vrezen voor een vermissing van dé knuffel.
Hebben jullie kinderen nog last gehad vd zomertijd-switch? Zoon heeft 2 avonden een uur gehuild en met zijn speen gegooid in een erg lichte kamer, voordat hij in slaap viel. Normaal ligt ie binnen 10 minuten zonder drama te slapen. Maar vanavond ging het gelukkig alweer aardig snel.
En het voordeel: hij wordt nu weer om half 7 wakker ipv kwart voor 6

Wij gaan een rolluik laten plaatsen voor zoon's raam, want het is wel érg licht anders en wordt in de zomer ook flink warm. De buren zweren bij zo'n ding. Dus de offertes zijn aangevraagd.

woensdag 28 maart 2018 om 08:39
Hier geen last van de zomertijd. We hebben sowieso niet echt vaste tijden dat we eten/opstaan. En we hebben al verduisterende gordijnen in de slaapkamer. Maar er hangt buiten ons slaapkamerraam een nooduithangbordlamp & voordeurlamp die altijd branden en daardoor is het nooit echt donker in onze slaapkamer.
De ingang van de wintertijd was trouwens wel een hel.. Toen had dreumes nog flessen en zelf vaste tijden dat hij wilde drinken. Man man man we zijn twee weken lang wakker geweest vanaf 04.00 uur
De ingang van de wintertijd was trouwens wel een hel.. Toen had dreumes nog flessen en zelf vaste tijden dat hij wilde drinken. Man man man we zijn twee weken lang wakker geweest vanaf 04.00 uur

woensdag 28 maart 2018 om 08:52
Hier 2 woezelknuffels, maar nog genoeg in de winkel verkrijgbaar. Hij heeft er 1 van gehad toen hij de eerste keer in het ziekenhuis lag en sindsdien Zijn ze onafscheidelijk.
Gelukkig gaat het ook weer een stuk beter met zoonlief. Nog flink verkouden en moe en ook nog snel huilen om dingen. Dus nog wel beetje rustig aan
Gelukkig gaat het ook weer een stuk beter met zoonlief. Nog flink verkouden en moe en ook nog snel huilen om dingen. Dus nog wel beetje rustig aan

woensdag 28 maart 2018 om 09:45
woensdag 28 maart 2018 om 10:57
@Snowgirl, wat heftig voor jullie deze afgelopen periode! Heel veel sterkte gewenst
Maat kleding/romper; onze dochter (20 maanden) draagt nu rompers in maat 83 (kopen ze altijd mij de Marks en Spencers en die maten zijn anders). Daar hebben we nog wel wat ruimte in over. Voor de rest zit ze in maat 80/86. Ze is ondertussen al ongeveer 82 cm dus maat 80 wordt wel echt klein.
We zijn nog niet over naar onderbroekjes, wil er wel een paar kopen voor de zomer omdat het anders misschien te warm wordt...
Knuffel; wij wisselen de knuffel waarmee ze slaapt al van kleins af aan af elke week. Er is daarom nog geen favoriet zolang er maar een knuffel van een bepaald formaat te vinden is in bed is het goed

Maat kleding/romper; onze dochter (20 maanden) draagt nu rompers in maat 83 (kopen ze altijd mij de Marks en Spencers en die maten zijn anders). Daar hebben we nog wel wat ruimte in over. Voor de rest zit ze in maat 80/86. Ze is ondertussen al ongeveer 82 cm dus maat 80 wordt wel echt klein.
We zijn nog niet over naar onderbroekjes, wil er wel een paar kopen voor de zomer omdat het anders misschien te warm wordt...
Knuffel; wij wisselen de knuffel waarmee ze slaapt al van kleins af aan af elke week. Er is daarom nog geen favoriet zolang er maar een knuffel van een bepaald formaat te vinden is in bed is het goed

Hier word ik niet vrolijk van!