Gezondheid alle pijlers

Maya app/DE pil

29-03-2018 23:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

iemand hier ervaring met deze app?
Het bijhouden van je menstruatie om zo geen hormonen (de pil) meer te hoeven slikken.

Het schijnt goed te werken en ik zou ook graag van de pil af willen.

Alleen heb ik nog sexueel contact met mijn ex. Als ik die app zou gaan gebruiken betekent dit dus voortaan alleen nog maar sex MET condoom. (we zien alleen elkaar en zijn allebei soa vrij)

Stel dat dit mis gaat... natuurlijk is de pil redelijk betrouwbaar alleen ik wil die hormonen niet meer slikken.

Iemand ervaring met die app?

Thanks alvast 😊
Zonder pil of condoom loop je gewoon risico zwanger te worden. Meer smaken zijn er niet.
Bij mij is het een half jaar goed gegaan, met de kalendermethode. Ik ben heel regelmatig ongesteld, en toen had ik ineens mijn eisprong op dag 11 in plaats van 15. Achteraf bezien natuurlijk erg suf.
Nu een koperspiraaltje dus ook geen hormonen.
Lees ik goed dat je wel condooms gebruikt? Waar is die app dan voor?
Appjes geloof ik niks van maar dat moet je zelf maar ontdekken.
MinkeDeWit schreef:
30-03-2018 00:06
Bij mij is het een half jaar goed gegaan, met de kalendermethode. Ik ben heel regelmatig ongesteld, en toen had ik ineens mijn eisprong op dag 11 in plaats van 15. Achteraf bezien natuurlijk erg suf.
Nu een koperspiraaltje dus ook geen hormonen.
Klinkt interessant dat koper spiraaltje, hoe gaat dat precies?
Citroen_tje schreef:
30-03-2018 00:15
Dat wordt in je baarmoeder geplaatst, doet even tien seconden pijn, en doet tien jaar zijn werk.
Citroen_tje schreef:
30-03-2018 00:15
Je hebt werkelijk nog nooit van een spiraaltje gehoord?
Als het alleen uit gaat van de kalendermethode is het zeer onbetrouwbaar denk ik.
Ik zou het niet durven, dit is het resultaat van een andere app (dan vind ik 93% betrouwbaar dus gewoon niet betrouwbaar!):

https://nos.nl/artikel/2212400-de-app-g ... anger.html?
Volgens mij moet je je eerst eens verdiepen in alle soorten anticonceptie. Je hebt nog nooit van een spiraaltje gehoord en wilt zo ongeveer de meest onbetrouwbare methode gaan gebruiken. Overleg anders eens met de huisarts over de mogelijkheden, als je echt niet zwanger wilt worden.
Serieus een app?

Als ik mijn eigen app moest geloven zou ik tot op de dag nooit zwanger zijn geweest. Shitdingen gaan uit van GEMIDDELDEN en elke vrouwenlichaam is anders. Ik maar denken dat me eisprong de 14de is van elke cyclus en werd nooit zwanger. Ik doe het wat eerder schijnt me eisprong al op dag 11 te zijn! En hoppa zwanger!

Moraal van het verhaal ga nooit af op apps!!!
Alleen heb ik nog sexueel contact met mijn ex. Als ik die app zou gaan gebruiken betekent dit dus voortaan alleen nog maar sex MET condoom. (we zien alleen elkaar en zijn allebei soa vrij)
Ik zou die condooms toch maar gaan gebruiken, welke anticonceptie je ook kiest. Je hebt immers geen vaste relatie meer en je ex is je geen verantwoording schuldig over wat hij met wie doet.

Seks met je ex is trouwens een heel slecht idee, maar dat moet je zelf weten.
Wat is nou je vraag over die app? Want je schrijft dat je altijd condooms gebruikt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Waarom is je ex een ex als jullie alleen met elkaar neuken?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Omdat we een relatie hadden maar dat werkte niet op bepaalde vlakken.

Maar seksueel klikte het heel goed dus zien we elkaar nu puur voor sex.

Ja heb wel van een spiraaltje gehoord maar misschien was een koperen iets anders. Heb mij er verder nooit kn verdiept maar zal zsm eens naar de HA gaan.
App is niet veilig, de Maya gaat op kalender geloof ik en vrijwel niemand heeft elke cyclus op dezelfde dag de eisprong. Temperaturen komt heel nauw en dan heb je alsnog heel veel dagen dat je anticonceptie moet gebruiken. Hormoonvrije alternatieven zijn koperspiraal, pessarium, condooms bijvoorbeeld. Huisarts is een goed idee als je nog nooit van een koperspiraal gehoord hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven