Sclerocompressietherapie (wegspuiten kleine spatadertjes)
donderdag 29 maart 2018 om 15:22
Hallo,
Ik heb een vraag over het wegspuiten van kleine spiderachtige spataderen. Dit heb ik al een keer laten doen in een ziekenhuis (particulier) want ik krijg het niet vergoed. Helaas is het nog steeds niet weg en erg zichtbaar, nu wil ik het opnieuw laten doen maar in het ziekenhuis waar ik ging doen ze het niet meer (eigenlijk vond ik het resultaat tegen vallen daar)
Zijn er dames die goede resultaten hebben gehad, met bepaalde klinieken en arts? Vind het toch aan een kant beetje eng om zomaar het ergens te laten uitvoeren.
Het gaat dan om de omgeving Delft-Den Haag of Rotterdam, wat goed aan te reizen is.
Hoor graag reacties
Ik heb een vraag over het wegspuiten van kleine spiderachtige spataderen. Dit heb ik al een keer laten doen in een ziekenhuis (particulier) want ik krijg het niet vergoed. Helaas is het nog steeds niet weg en erg zichtbaar, nu wil ik het opnieuw laten doen maar in het ziekenhuis waar ik ging doen ze het niet meer (eigenlijk vond ik het resultaat tegen vallen daar)
Zijn er dames die goede resultaten hebben gehad, met bepaalde klinieken en arts? Vind het toch aan een kant beetje eng om zomaar het ergens te laten uitvoeren.
Het gaat dan om de omgeving Delft-Den Haag of Rotterdam, wat goed aan te reizen is.
Hoor graag reacties
donderdag 29 maart 2018 om 15:31
Hi, ik heb het een paar jaar geleden laten doen, maar bij mij zijn ze ook weer teruggekomen. Volgens mij is dat wel normaal. Heb je wel steunkousen gedragen na het wegspuiten?
Ik denk er trouwens ook over om het weer opnieuw te doen.
Ik kan je geen info over klinieken geven, want ik woon in het buitenland.
donderdag 29 maart 2018 om 15:37
Hoi,Razzmatazz schreef: ↑29-03-2018 15:31Hi, ik heb het een paar jaar geleden laten doen, maar bij mij zijn ze ook weer teruggekomen. Volgens mij is dat wel normaal. Heb je wel steunkousen gedragen na het wegspuiten?
Ja ik heb steunkousen gedragen, het was een hele plek bij elkaar en erg zichtbaar. Toen heb ik het laten doen, daarna was het verspreid over de kuit dus nu is het nog niet echt mooi. Het is niet sierlijk in de zomer, maar denk dat het mij meer op valt dan een ander.
donderdag 29 maart 2018 om 16:06
Maar heb je voorderest geen klachten? Zware vermoeide benen, veel blauwe plekken etc. Ik had namelijk ook deze klachten, maar na de sclerotherapie waren ze over gegaan. Nu (4 jaar later) begint het weer. Ben nu weer begonnen met mijn steunkousen te dragen (blech) en ga binnenkort naar de huisarts (moet nog een afspraak maken, wil ik wel doen voor de zomer) voor een doorverwijzing naar de phleboloog.