Werk & Studie alle pijlers

Salarisverhoging?

30-03-2018 18:07 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik lees al een tijdje mee, maar speciaal hiervoor even een account aangemaakt.

Ik ben namelijk benieuwd naar jullie mening over het volgende.

Ik ben direct na mijn studie (WO rechten) begonnen met werken bij mijn huidige werkgever als (junior) legal counsel. Mijn salaris is 2500 bruto obv 40 uur met goede secundaire voorwaarden. Werkgever is een groot, internationaal opererend bedrijf met mooie bedrijfsresultaten. Ik werk daar nu bijna 1 jaar en werkgever heeft aangegeven mij graag een contract voor onbepaalde tijd aan te bieden. Superfijn!

Nu is er een gesprek ingepland om te praten over de arbeidsvoorwaarden en werkgever heeft specifiek aangegeven dat dit ook over salarisverhoging zal gaan. Dat lijkt mij een goed teken. Ik wilde zelf ook om salarisverhoging vragen.

Nu ben ik erg benieuwd naar wat naar jullie inschatting een realistische salarisverhoging zouden zijn? Een aantal argumenten die mijn salarisverhoging rechtvaardigen zijn:
- Bovengemiddeld goede beoordelingen
- Door mijn inbreng zijn meerdere projecten tot een goed einde gebracht;
- Ik heb meer werkzaamheden op mij genomen dan op basis van mijn functieomschrijving van mij verwacht werd en dit gaat mij ook goed af.

Ik val overigens niet onder een CAO en ik heb geen collega's met een vergelijkbare functie.

Wat denken jullie?
3000 bruto
Dit is van veel variabelen afhankelijk.

Elk groot bedrijf heeft salarisschalen. Ik zou proberen om die te achterhalen. Informeer hier ook bij collega's naar.
Je werk goed doen is gewoon normaal, en geen reden tot extra applaus.

Heb je écht dingen gedaan die bovengemiddeld zijn, zet die op een lijstje en breng die ter sprake en zet op grond daarvan ook een toekomst- en doorgroeipad uit. En dan kan je ook afspraken maken over de daarbij behorende beloning.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
2500 voor een baan op wo niveau vind ik wel karig hoor. Probeer gerust naar de 3000 te onderhandelen.
Koffielepel schreef:
30-03-2018 19:03
2500 voor een baan op wo niveau vind ik wel karig hoor. Probeer gerust naar de 3000 te onderhandelen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2018 21:53
Reden: provoceren, op de man
30.55% gewijzigd
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
[...]

:-o
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2018 21:54
Reden: quote verwijderd
91.24% gewijzigd
Ik zou inzetten op iets meer dan 3000, als dat is wat je over wilt houden.

Maar bereid je ook alvast voor op de volgende onderhandeling als zij bijvoorbeeld zeggen dat ze 2800 willen betalen. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen aangeven dat je voor het komende jaar 2800 bruto heel acceptabel vindt maar dat je er vanuit gaat dat je dan volgend jaar nogmaals voor een verhoging in aanmerking komt.

Een andere optie kan zijn dat je akkoord gaat met 2800 als je er nog een studie bij mag doen (op hun kosten). Of dat je een extra tegemoetkoming krijgt voor bijvoorbeeld kleding. Of zij betalen je mobiele abonnement. Ofzo. Er zijn meer manieren om meer salaris te krijgen dan alleen een bruto bedrag.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
[...]

Volgens mij was dit niet het onderwerp van gesprek. Probeer het on topic te houden, als dat niet lukt kun je misschien beter je mond houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2018 21:54
Reden: quote verwijderd
43.79% gewijzigd
Don't waste your time or time will waste you.
pejeka schreef:
30-03-2018 19:16
[...]
Nu ben ik toch wel benieuwd.
2.500 na je rechtenstudie vind ik niet heel laag, uitgaande van reiskostenvergoeding en pensioenopbouw. Ik denk dat rond de 2.750 wel reëel is, dus je zou dan iets hoger kunnen gaan zitten in je onderhandeling.
Ik zou dan wel verwachten dat zo'n verhoging een jaarlijks terugkerend iets is!
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Koffielepel schreef:
30-03-2018 19:03
Voor een stijging van 20% moet je meestal wel een aantal exceptioneel goede beoordelingen hebben gehad. In de meeste CAO's is een promotietoeslag zo'n 10% (dus promotie naar een hogere functie, geen loonsverhoging n.a.v. goede resultaten).
Ik wil jullie nog bedanken voor de tips! Ik heb er veel aan gehad.

Ik heb vandaag een gesprek gehad en we zijn 3200 bruto overeengekomen. Ook hebben we het gehad over mijn groeimogelijkheden en dat was ook een positief gesprek. Ik ben heel tevreden met de uitkomsten :)
Gefeliciteerd! Goed gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven