“Prive” opvang
vrijdag 30 maart 2018 om 20:52
Eindelijk ga ik weer aan het werk & begint de zoektocht naar opvang.
Familielid wil met liefde oppassen echter wil ik dat niet zonder financiele toelage doen!
Wat is een realistisch bedrag voor 4 dagen, waarvan 2 dagen van 11:00 tot 17:15 & 2 dagen van 08:30 tot 17:15.
“Betalen” gaat hier niet om uurtarieven ala proff. Opvang etc. Zij wil er zelf niets voor, en is hier stellig in
Gezien haar leefsituatie is dit ook geen aanslag op haar leven etc. Zoals als gesteld zij zou dit doen met 1000000% liefde voor het kind & ons.
Wellicht voor velen van jullie niet te begrijpen hoor, kan ik me iets bij voorstellen
Het gaat om 1 kind van 3 & een bijzondere band tussenkind & familielid. Daarnaast is het voor haar een te afgebakende periode (tot ze 4 jr is) en t is alleen in schoolweken, niet in de vakanties
Familielid kan zelf een extra centje gebruiken, dit vertelt ze niet maar weet ik wel.
Familielid wil met liefde oppassen echter wil ik dat niet zonder financiele toelage doen!
Wat is een realistisch bedrag voor 4 dagen, waarvan 2 dagen van 11:00 tot 17:15 & 2 dagen van 08:30 tot 17:15.
“Betalen” gaat hier niet om uurtarieven ala proff. Opvang etc. Zij wil er zelf niets voor, en is hier stellig in
Gezien haar leefsituatie is dit ook geen aanslag op haar leven etc. Zoals als gesteld zij zou dit doen met 1000000% liefde voor het kind & ons.
Wellicht voor velen van jullie niet te begrijpen hoor, kan ik me iets bij voorstellen
Het gaat om 1 kind van 3 & een bijzondere band tussenkind & familielid. Daarnaast is het voor haar een te afgebakende periode (tot ze 4 jr is) en t is alleen in schoolweken, niet in de vakanties
Familielid kan zelf een extra centje gebruiken, dit vertelt ze niet maar weet ik wel.
anoniem_367198 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 21:18
53.67% gewijzigd
vrijdag 30 maart 2018 om 21:56
Zomer 19 wordt ze 4. Dan gaat ze gewoon net als haar grote zus naar Bso (grote zus gaat straks na school gwn naar BSO die komt er dus niet bij na school zeg maar) . Er komt niet nog een kind, het is dus echt overbruggen voor een jaar, dat is ook waarom zij het wel heel graag wil doen.
vrijdag 30 maart 2018 om 21:59
Digestive schreef: ↑30-03-2018 21:56Zomer 19 wordt ze 4. Dan gaat ze gewoon net als haar grote zus naar Bso (grote zus gaat straks na school gwn naar BSO die komt er dus niet bij na school zeg maar) . Er komt niet nog een kind, het is dus echt overbruggen voor een jaar, dat is ook waarom zij het wel heel graag wil doen.
School begint toch pas eind augustus/begin september? Dan gaat het dus om bijna anderhalf jaar.
vrijdag 30 maart 2018 om 22:01
.
Maar waarom dan gelijk vier dagen? Probeer bijvoorbeeld twee dagen tot de zomervakantie en neem er professionele opvang naast voor de andere twee dagen. Kun je het altijd deze zomer evalueren. En grote kans dat je kind de opvang ook erg leuk vindt.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 22:02
5.77% gewijzigd
vrijdag 30 maart 2018 om 22:02
vrijdag 30 maart 2018 om 22:03
Thx voor de tip! (Zelf wel bedacht maar nog niet bij “stil gestaan” ) dank
vrijdag 30 maart 2018 om 22:44
Ik zou ook combineren met professionele opvang. Zeker in combinatie met peuteropvang. Je dochter is nu 2,5 en dus zal ze ook wel een keer naar de peuterspeelzaal gaan. Dat deed ik op mijn kdv dagen zodat ze op mijn vrije dagen ook thuis waren. Volgens mij bieden veel kdv's dat tegenwoordig wel aan. Dus de korte dagen naar familie en de lange naar kdv.
Ik weet niet waar jouw familielid haar geld vandaan haalt, maar als ze in de bijstand zit, moet ze dit wel opgeven natuurlijk en is het geen extra zakcentje.
Ik weet niet waar jouw familielid haar geld vandaan haalt, maar als ze in de bijstand zit, moet ze dit wel opgeven natuurlijk en is het geen extra zakcentje.
vrijdag 30 maart 2018 om 22:53
Geen sprake van bijstand of anderszins uitkering!okkervil schreef: ↑30-03-2018 22:44Ik zou ook combineren met professionele opvang. Zeker in combinatie met peuteropvang. Je dochter is nu 2,5 en dus zal ze ook wel een keer naar de peuterspeelzaal gaan. Dat deed ik op mijn kdv dagen zodat ze op mijn vrije dagen ook thuis waren. Volgens mij bieden veel kdv's dat tegenwoordig wel aan. Dus de korte dagen naar familie en de lange naar kdv.
Dochterlief gaat nu ook al naar een peuterspeelzaal, bij prive opvang willen we dat ook zo houden. Ze is dangeen hele dagen bij de oppas.
Ik ga je constructie van harte nemen en dit lange weekend even alles uitschrijven mbt verschillende constructies
vrijdag 30 maart 2018 om 23:16
Hoe goedbedoeld ook, dit is een dusdanig flinke belasting dat dit niet valt te scharen onder "dat iemand het zo graag wil".
Volgens mij komt hier hoe dan ook gezeik van. Het is namelijk zo onevenwichtig dat jullie relatie er onherroepelijk onder zal gaan lijden. En zodra de eerste barstjes in het evenwicht zichtbaar worden, krijg je spijt van deze constructie. Want dan heb je niet alleen geen opvang meer, maar is ook jullie relatie kapot.
Ik zou er dus niet aan beginnen. En als je er toch perse aan zou willen beginnen, dan zou ik alles officieel regelen met regulier betaling.
Volgens mij komt hier hoe dan ook gezeik van. Het is namelijk zo onevenwichtig dat jullie relatie er onherroepelijk onder zal gaan lijden. En zodra de eerste barstjes in het evenwicht zichtbaar worden, krijg je spijt van deze constructie. Want dan heb je niet alleen geen opvang meer, maar is ook jullie relatie kapot.
Ik zou er dus niet aan beginnen. En als je er toch perse aan zou willen beginnen, dan zou ik alles officieel regelen met regulier betaling.