Lijf & Lijn alle pijlers

Sweat with Kayla: BBG workouts

30-03-2018 16:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Er zullen ongetwijfeld al meerdere van dit soort topics zijn aangemaakt, maar ik kon zo snel geen 'recente' vinden.

Voorgaande jaren heb ik meerdere malen de BBG workouts van Kayla gedaan, sinds deze week ben ik de app weer gaan gebruiken :-) Het lijkt me leuk om of in dit topic of een FB/ whatsappgroep met een groep de uitdaging weer aan te gaan. Het delen van recepten, klagen over spierpijn en ook een stukje motivatie.

Who's with me? :high5:
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:26
0.00% gewijzigd
Toevallig hoorde ik hier gisteren over van iemand, wat is het precies? Zijn het filmpjes? Hoe werkt die app precies?
BBG = Big Black G......? @(
Ja, hier is een paar jaar terug een best langlopend topic over geweest!

Ik doe ze ook nog steeds met enige regelmaat vanaf mijn verfrommeld uitgeprinte pdf-je. Maar ja...meeschrijven, ik heb er niet zo veel dagelijks over te melden ;-D lekker effectief, makkelijk (nouja...makkelijk in te passen), goed opgebouwd, efficiënt.

Verder eet ik gewoon normaal.
RégineFilange schreef:
30-03-2018 16:58
Toevallig hoorde ik hier gisteren over van iemand, wat is het precies? Zijn het filmpjes? Hoe werkt die app precies?
Vroegah was het een e-book (pdf). Tegenwoordig staan de workouts in een app en zijn de oorspronkelijke programma's uitgebreid.

Het oorspronkelijk programma ging zo:
3x per week een 'resistance training' van 28 minuten. 1 training gericht op buik- en armspieren. Eentje benen en cardio. En eentje full body. Dit zijn een soort HIIT workouts gericht op kracht en cardio, veel plyometric oefeningen en oefeningen met je eigen lichaamsgewicht (plank, tricep dips, push ups) of een laag gewicht. Elke training is opgebouwd uit 2 sets van oefeningen. Set 1 doe je 7 minuten, dat doe je gewoon zo vaak als het past in die 7 minuten. Dat kan 1 keer zijn, maar ook meerdere keren. Dan doe je 7 minuten de tweede set van oefeningen. Dan weer 7 minuten set 1 en dan weer 7 minuten set 2 = totaal 28 minuten.
Daarnaast werd LISS cardio (low intensity steady state = bijvoorbeeld stevig wandelen) ingezet en werd HIIT cardio (high impact interval training = bijvoorbeeld sprintjes trekken) opgebouwd.

Een programma duurde 12 weken. Na 12 weken was je fit, strak en gespierd. ;-D

Programma 2 was meer gericht op kracht en iets meer met gewichten trainen. Tegenwoordig is alles wat meer uitgebreid in de app, ook voor verschillende doelgroepen.

Ik vond het zelf een heel effectief programma. Heel toegankelijk (3x 28 minuten, ideaal! Ook heel goed aan te passen voor de thuissituatie als je niet naar de sportschool wil of kan) en echt goed voor zowel mensen die al sportief waren als mensen die vanaf 0 begonnen. Op je eigen niveau bouw je conditie en kracht op. Je wordt er écht fit is mijn ervaring en ook strakker (als je netjes eet) en je spieren ontwikkelen zich.

De workouts zijn pittig (voor zowat elk niveau), maar goed te overzien door de opbouw.
Leuk! Ik ben nu in week 5. Zelf gebruik ik de oude versie met het ebook.
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:27
99.59% gewijzigd
Anoniem123456123456 schreef:
31-03-2018 10:25
Heb je veel resultaat gezien na de eerste 12 weken?
Ja! Wel netjes eten dan ;-D maar zeker niet te weinig, dan brand je op en dan ga je afhaken.

Maar wat vooral zó heerlijk was, was hoe erg mijn conditie en kracht vooruit waren gegaan. Ik voelde me superfit!
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:27
99.61% gewijzigd
Haha, dat ene paaseitje zal het verschil niet maken. De hele zak is misschien een ander verhaal ;-D

Ja hè, lekker gevoel is dat! Succes nog! Belangrijkst is vorm boven snelheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven