Werk & Studie alle pijlers

Pomodoro

30-03-2018 21:49 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Gebruikt hier iemand de pomodoro techniek tijdens het studeren? Hoeveel pomodori heb jij gemiddeld op een dag en wat was je record? Mijn record was denk ik 24 maar toen was ik ook heel gestrest voor een tentamen. De dagen voor een tentamen heb ik vaak wel elke dag 15, maar dat lukt me dan ook echt alleen als ik gestrest ben.
Ik gebruik trouwens blokken van 20 minuten in plaats van 25 omdat dat makkelijker terug te rekenen is naar een uur en ik heb ook gewoon niet zoveel concentratie haha
Ja, ik, tijdens het werk. Nog nooit geteld hoeveel.
nononono schreef:
30-03-2018 22:39
Ja, ik, tijdens het werk. Nog nooit geteld hoeveel.
Ik gebruik daar een app voor daardoor kan ik precies zien hoeveel tijd ik aan iets besteed heb (soms best confronterend haha).
Onlangs werd het genoemd tijdens een training. 25 minuten werken 5 minuten pauze, dat is het toch?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Gewoon een kookwekker kan ook. Of is er nog iets heel bijzonders aan die app?
Moiren’ schreef:
31-03-2018 00:06
Gewoon een kookwekker kan ook. Of is er nog iets heel bijzonders aan die app?
Ja dat werkt ook gewoon prima! Ik vind die app fijn omdat het tegelijkertijd een to do lijst is. En ik vind het ook gewoon fijn om te kunnen zien hoeveel tijd ik aan een taak besteed heb. Eerst kon ik ook in een kalender zien wanneer ik aan wat gewerkt had.
Ah helder. Ik vind een telefoon afleiden en heb hem het liefst uit in de kast, zodat even snel iets leuker doen niet kan.
Moiren’ schreef:
31-03-2018 00:36
Ah helder. Ik vind een telefoon afleiden en heb hem het liefst uit in de kast, zodat even snel iets leuker doen niet kan.
Ja ik ook eigenlijk. Ik heb het ook niet op mijn telefoon (geen ruimte voor) maar op mijn computer. Het is een kleine timer in de hoek van mijn scherm. (Ik weet niet of je een programma op je laptop ook een app kunt noemen maar ik heb het gedownload in de app store)
Terugrekenen naar een uur? Maar in principe moet je 25 minuten plus 5 minuten pauze toch? Is 2 pomodoro's in een uur. Hoeveel pauze doe jij dan?
Ik werk er regelmatig mee en ik vind het heel fijn. Ik gebruik mijn to-do app om mee te pomodoren. :)
Jee dit zou niks voor mij zijn. Maar ik heb taakinitiatieproblemen. Het kost me heel veel moeite om te beginnen. Dus ik kan beter lekker lang doorgaan als ik er eenmaal in zit.
Ik gebruik de techniek ook, de tijden niet. Hoef niet zo nodig naar een uur terug te rekenen, want ik hoef niet x uur op een dag bezig te zijn. Meestal ben ik langere periode aan het studeren en neem ik ook een wat langere pauze tussendoor. Dat kan echt alles tussen de 45 minuten tot 90 minuten aan studeren zijn (dat bepaal ik vooraf), met ongeveer tussen de 5 en 15 minuten pauze.

Ik tel ze overigens ook niet. Registreer soms wel de tijd dat ik op een dag aan het studeren ben, en die kan oplopen tot 12 uur, maar dat zijn uitzonderingen ;-D . Iets met tentamenstress.
Is dit niet gewoon een werkritme zoals de meesten al van nature werken? Concentratietijd is bij de meeste mensen niet veel meer dan 20...30 minuten. Dan heb je even een korte pauze nodig. De ene keer om wat de drinken, de volgende om te plassen....
Sara9876 schreef:
01-04-2018 14:18
Is dit niet gewoon een werkritme zoals de meesten al van nature werken? Concentratietijd is bij de meeste mensen niet veel meer dan 20...30 minuten. Dan heb je even een korte pauze nodig. De ene keer om wat de drinken, de volgende om te plassen....
De pomodoro-techniek is inderdaad gebaseerd op de gemiddelde aandachtspanne van mensen.
Het behelst ook iets meer dan alleen een wekkertje zetten. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven