Werk & Studie alle pijlers

Is dit een afwijzing?

30-03-2018 21:26 8 berichten
Ik heb onlangs een open sollicitatie gestuurd voor een leerplek bij een verzorgings tehuis. Vorige week telefonisch contact gehad en aangegeven dat ik zeer geïnteresseerd ben. Ik weet inmiddels dat ze in sept weer met een klas starten die bij hun in de instelling wordt opgeleid. Nu kreeg ik gisteren een e-mail met daarin het volgende. Naar aanleiding van uw sollicitatie op de functie van de Opleiding Verzorgende IG BBL, delen wij u het volgende mee. Wij houden uw brief in de portefeuille. Vanuit deze portefeuille selecteren we de kandidaten voor een sollicitatiegesprek. Indien zich na zes maanden voor u geen mogenlijkheden hebben voorgedaan binnen onze instelling, zullen wij overgaan tot vernietiging van uw sollicitatie ect.... Wie heeft dit ook eens gehad en hoe ging het toen verder? Werd je toen toch nog uitgenodigd voor een gesprek of is dit gewoon een afwijzing? Ik denk meteen hier hoor ik nooit iets van terug. En dat zou ik heel erg vinden, want dit is wel een instelling waar ik graag mijn opleiding zou willen volgen.
Je bent niet afgewezen, want je hebt niet op een vacature gesolliciteerd.
Ze bewaren je brief en als ze een vacature hebben gaan ze kijken welke brief bij die vacature past.
Het is een open sollicitatie dus het komt op mij over alsof er nu gewoon geen vacature/mogelijkheid is. Ze kunnen je dus ook nergens voor afwijzen. Al lijkt het me wel een standaard reactie en ik weet niet in hoeverre dat van toepassing is op jouw situatie. Dus je kan altijd nog nabellen.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben nu geen plek maar bij een vacature zullen ze jouw brief ook beoordelen op wel/niet uitnodigen voor een gesprek. Over zes maanden zal je brief uit hun systeem worden gehaald en niet meer meegenomen bij een vacature.

Als je weet dat ze in september weer een klas beginnend zou ik daar nog een keer specifiek op solliciteren tegen die tijd. Dan hebben ze je zeker gezien en laat je merken wat je interesse is en dat je het in de gaten hebt gehouden.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Als je open solliciteert betekend het dat je niet op een vacature hebt gereageerd. Dit is een normaal antwoord op open sollicitaties.

Er is nu geen passende vacature en je komt op de stapel voor passende vacatures binnen nu en een half jaar.

Daarna kan je er nog een sturen of gewoon alleen op passende vacatures gaan reageren.
Lucifermiauww schreef:
30-03-2018 21:46
Als je open solliciteert betekend het dat je niet op een vacature hebt gereageerd. Dit is een normaal antwoord op open sollicitaties.

Er is nu geen passende vacature en je komt op de stapel voor passende vacatures binnen nu en een half jaar.

Daarna kan je er nog een sturen of gewoon alleen op passende vacatures gaan reageren.
Oké dan wacht ik nog even af. Anders solliciteer ik tzt gewoon weer.
Overigens, wat betreft dat vernietigen van je sollicitatie, dat zijn ze wettelijk verplicht.

Er zal nu wel niets beschikbaar zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... licitaties

Dat mag maar 4 weken en daar moet je zelf expliciet toestemming voor geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven