Koffiemachine, welke?
maandag 23 oktober 2017 om 16:40
Ik ben opzoek naar een koffiemachine maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik wil graag een machine waar bonen in gaan, die een lekkere macchiato maakt en bij voorkeur ook een apart stoompijpje heeft om melk op te schuimen zodat ik er bijvoorbeeld ook een chai latte mee kan maken.
Budget is tot ca. € 650,-
Welke machine heb jij en hoe tevreden ben je?
Ik wil graag een machine waar bonen in gaan, die een lekkere macchiato maakt en bij voorkeur ook een apart stoompijpje heeft om melk op te schuimen zodat ik er bijvoorbeeld ook een chai latte mee kan maken.
Budget is tot ca. € 650,-
Welke machine heb jij en hoe tevreden ben je?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:16
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:10
Wij hebben de siemens eq6 en zijn hier erg tevreden mee. Veel keuzemogelijkheden, ook in sterkte van je koffie of het formaat van je kopje. Geeft zelf aan wanneer de zetgroep schoongemaakt moet worden of wanneer ontkalkt moet worden. Kun je makkelijk zelf doen. Het enige nadeel is dat de merkloze reinigingstabletten niet goed werken bij dit apparaat. Het blijft dan ná het reinigen aangeven dat er na 10 koppen koffie weer gereinigd moet worden. Met de merktabletten heb je hier geen last van, maar deze zijn wel duurder dan de merkloze. Maar voor de rest is het een prima apparaat die prima koffie/capuccino/latte macchiato zet.
Life is a party but you must self uphanging de slingers
dinsdag 24 oktober 2017 om 20:45
Ik vind het melkschuimgeval heel fijn. Maar wij hebben geen pijpje. Wij hebben ook zo'n busje dat je vult met melk, en wat je dan met een slangetje aansluit. Wat ik er ook heel fijn aan vind, is dat het melkschuim-deel zichzelf reinigt na gebruik. Je stopt het ene deel van het slangetje in het apparaat en het andere deel in de lekbak, en dan spoelt hij het zelf schoon. En droogt het meteen erna met stoom.
Mij lijkt dat steeds schoon moeten maken heel irritant, want melk maakt moeilijk schoon. En dan heb ik net m'n lekkere kopje staan en dan moet ik het apparaat nig schoonmaken: lijkt me niet fijn.
Wij hebben wel de duurste versie. Ik weet niet of de versies binnen jouw budget wel een pijpje hebben. Want dat wil jij liever toch?
Edit; ik weet dus niet wat een chai latte is. Heb je daar een pijpje voor nodig ?
vrijdag 27 oktober 2017 om 10:46
Knoop doorgehakt en ik ga voor een Nivona, gisteren besteld en als het goed is wordt ie vandaag bezorgt. Allemaal bedankt voor jullie reacties!
Helena een chai latte is een oosterse thee die je drinkt met opgeschuimde melk dus dan is zo'n stoompijpje wel nodig.
Ik laat over een paar dagen weten hoe je bevalt.
Helena een chai latte is een oosterse thee die je drinkt met opgeschuimde melk dus dan is zo'n stoompijpje wel nodig.
Ik laat over een paar dagen weten hoe je bevalt.
dinsdag 31 oktober 2017 om 17:56
Ben ik nog even om te laten weten dat we uitermate tevreden zijn over de machine. Na een paar keer proberen hebben we nu de juiste afstelling gevonden en drinken erg lekkere koffie. Stoompijpje om de melk op te schuimen werkt ook heel erg goed, kortom, we zijn er blij mee!
DocM, uiteindelijk was de prijs doorslaggevend.
DocM, uiteindelijk was de prijs doorslaggevend.
zaterdag 31 maart 2018 om 16:33
Hoe bevalt je Nivona? Welke heb je precies gekocht?
Zelf ben ik nu ook aan het oriënteren op een espressomachine. Ik kan echt genieten van koffie maar ben inmiddels op Senseo uitgekeken.
Het gaat om 1-2 kopjes per doordeweekse dag en 3 kopjes in het weekend. Hij zal dus ook niet super veel gebruikt gaan worden. Ik hoorde wel dat er veel onderhoud aan de volautomatische espressomachines zit. Maar wat houdt dat dan in, het onderhoud?
Ik drink altijd zwarte koffie, een stoompijpje is prima, maar meer dan dat liever niet.
Nu zit ik te denken aan deze: https://www.koffiecenter.nl/product/131 ... zwart.html
Iemand hier ervaring mee?
Waar ik ook een beetje bang voor ben.. nu drink ik nog Senseo, maar ik ben een beetje bang dat ik 'verwend' raak door een espressomachine waardoor ik echt te kieskeuring in koffie ga worden..
Zelf ben ik nu ook aan het oriënteren op een espressomachine. Ik kan echt genieten van koffie maar ben inmiddels op Senseo uitgekeken.
Het gaat om 1-2 kopjes per doordeweekse dag en 3 kopjes in het weekend. Hij zal dus ook niet super veel gebruikt gaan worden. Ik hoorde wel dat er veel onderhoud aan de volautomatische espressomachines zit. Maar wat houdt dat dan in, het onderhoud?
Ik drink altijd zwarte koffie, een stoompijpje is prima, maar meer dan dat liever niet.
Nu zit ik te denken aan deze: https://www.koffiecenter.nl/product/131 ... zwart.html
Waar ik ook een beetje bang voor ben.. nu drink ik nog Senseo, maar ik ben een beetje bang dat ik 'verwend' raak door een espressomachine waardoor ik echt te kieskeuring in koffie ga worden..
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
zondag 1 april 2018 om 09:25
[quote=Reep-Chocolade post_id=28328268 time=1522506784 user_id=309221]
Kieskeuriger ga je sowieso worden met een volautomaat. Daar is geen ontkomen aan
Delonghi heb ik goede ervaringen mee. Van deze vind ik het enige nadeel dat je de water hoeveelheid niet volledig zelf kan instellen. Maar het is een prima apparaat. Deze staat op mn werk. Zelf heb ik de voorloper (waar je dus water wel volledig zelf kan instellen) en na 8 jaar nog erg blij mee.
Kieskeuriger ga je sowieso worden met een volautomaat. Daar is geen ontkomen aan
Delonghi heb ik goede ervaringen mee. Van deze vind ik het enige nadeel dat je de water hoeveelheid niet volledig zelf kan instellen. Maar het is een prima apparaat. Deze staat op mn werk. Zelf heb ik de voorloper (waar je dus water wel volledig zelf kan instellen) en na 8 jaar nog erg blij mee.
Een baksteen is nooit alleen
dinsdag 3 april 2018 om 21:54
Ik heb deze (De'Longhi Magnifica S) Had eerder een Saeco maar daar kwam de koffie lauw uit. Deze maakt prima koffie met mooie cremelaag, schoonmaken van de zetgroep gaat makkelijk en als hij ontkalkt of schoongemaakt moet worden brandt er een lampje. Geen gepiep dus.Reep-Chocolade schreef: ↑31-03-2018 16:33Hoe bevalt je Nivona? Welke heb je precies gekocht?
Waar ik ook een beetje bang voor ben.. nu drink ik nog Senseo, maar ik ben een beetje bang dat ik 'verwend' raak door een espressomachine waardoor ik echt te kieskeuring in koffie ga worden..![]()
Ik vind zelf wel dat hij veel herrie maakt, vooral bij het malen, maar dat schijnt bij andere apparaten nog erger te zijn.
De hoeveelheid water per kop is overigens wel instelbaar.
Onderhoud bestaat uit af en toe ontkalken en de zetgroep eruit klikken en afspoelen / even in wat water laten liggen. Thats all.
impala wijzigde dit bericht op 04-04-2018 08:58
5.44% gewijzigd
.
woensdag 4 april 2018 om 06:56
Hoe doe je dat dan? Ik ken "alleen" de twee knopjes op de voorkant weinig/veel en dat lijkt vooraf ingesteld te zijn. Ik kan middels een draaiknop zoals je die voor het malen hebt per kopje snel en makkelijk instellen hoeveel water ik wil. Die functie mis ik bij dit apparaat.
Een baksteen is nooit alleen
woensdag 4 april 2018 om 08:51
Ik weet het niet uit mijn hoofd, staat in de handleiding, iets met een knopje 3 seconden ingedrukt houden. Je stelt zo de standaard hoeveeheid water in naar jouw smaak. Wil je een keer een kopje met meer/minder water dan kun je de startknop gebruiken. Indrukken tijdens het zetten stopt het water en bij lang indrukken loopt het water langer door. Maar er is idd geen knop om per individueel kopje vooraf steeds de waterhoeveelheid in te stellen.Ananee schreef: ↑04-04-2018 06:56Hoe doe je dat dan? Ik ken "alleen" de twee knopjes op de voorkant weinig/veel en dat lijkt vooraf ingesteld te zijn. Ik kan middels een draaiknop zoals je die voor het malen hebt per kopje snel en makkelijk instellen hoeveel water ik wil. Die functie mis ik bij dit apparaat.
impala wijzigde dit bericht op 04-04-2018 08:56
4.04% gewijzigd
.
woensdag 4 april 2018 om 09:33