Niet realistische moeder.
zaterdag 31 maart 2018 om 18:28
Hallo lieve mensen.
Ik zit namelijk met een klein probleempje.
Het verhaal is dat ik elke maand m'n moeder een kwart van m'n salaris geef.
Prima vindt ik goed maar over 2 maanden is m'n contract bij m'n werkgever voorbij en moet ik 1300 hebben gespaard voor school. Nu heb ik tegen m'n moeder gezegd dat ik de komende twee maanden moet sparen en dus kan ik je niks geven. (Even voor de duidelijkheid m'n ouders wonen nog samen en m'n vader werkt alleen en m'n moeder is 'huisvrouw').
En als jullie het nog weten van mijn vorige topic wil ik en m'n kleine zusje uit huis en daarvoor moeten we ook sparen.
Mijn moeders reactie is als volgt.
1. Je kan de hele huis inrichten met 1000 euro waarop ik reageerde dat we niet in Verweggistan wonen maar in Nederland.
2.Ze is boos op mij waarom ik zo gierig ben maar ze weet dondersgoed dat ik dat niet ben. (Ik heb twee jaar terug het hele huis ingericht en dat kostte me zo'n 10000 euro) heb ik met plezier gedaan. En ik heb betaalt voor verschillende dure vakanties en ik betaal ook nog eens het water en soms doe ik boodschappen.
3. Ik heb haar zoveel jaar geholpen met alles en wanneer ik even voor mezelf denk wil ze dat niet zo hebben.
Nu heeft ze me het geld dat ik haar al die maanden heb gegeven teruggegeven
.
En zegt ze dat ze me vanaf nu nooit meer gaat vertrouwen. En dat ze altijd haar man allen kan vertrouwen in het leven en niet haar dochter(s).
Ik heb echt geen raad meer... nu heeft ze me al dat geld teruggegeven in ruil daarvoor noemt ze me gierig. M'n vader weet hier niks van. Ze heeft nog nooit gewerkt maakt het huis NOOIT schoon want wij moeten dat doen omdat we zo jong zijn terwijl ze alleen maar 45 jaar is
. Ik weet niet hoe ik moet praten want ze is niet realistisch. Ze gaat nooit naar buiten bijhalve in de auto met mij verder niet.
Alvast bedankt.
Ik zit namelijk met een klein probleempje.
Het verhaal is dat ik elke maand m'n moeder een kwart van m'n salaris geef.
Prima vindt ik goed maar over 2 maanden is m'n contract bij m'n werkgever voorbij en moet ik 1300 hebben gespaard voor school. Nu heb ik tegen m'n moeder gezegd dat ik de komende twee maanden moet sparen en dus kan ik je niks geven. (Even voor de duidelijkheid m'n ouders wonen nog samen en m'n vader werkt alleen en m'n moeder is 'huisvrouw').
En als jullie het nog weten van mijn vorige topic wil ik en m'n kleine zusje uit huis en daarvoor moeten we ook sparen.
Mijn moeders reactie is als volgt.
1. Je kan de hele huis inrichten met 1000 euro waarop ik reageerde dat we niet in Verweggistan wonen maar in Nederland.
2.Ze is boos op mij waarom ik zo gierig ben maar ze weet dondersgoed dat ik dat niet ben. (Ik heb twee jaar terug het hele huis ingericht en dat kostte me zo'n 10000 euro) heb ik met plezier gedaan. En ik heb betaalt voor verschillende dure vakanties en ik betaal ook nog eens het water en soms doe ik boodschappen.
3. Ik heb haar zoveel jaar geholpen met alles en wanneer ik even voor mezelf denk wil ze dat niet zo hebben.
Nu heeft ze me het geld dat ik haar al die maanden heb gegeven teruggegeven
En zegt ze dat ze me vanaf nu nooit meer gaat vertrouwen. En dat ze altijd haar man allen kan vertrouwen in het leven en niet haar dochter(s).
Ik heb echt geen raad meer... nu heeft ze me al dat geld teruggegeven in ruil daarvoor noemt ze me gierig. M'n vader weet hier niks van. Ze heeft nog nooit gewerkt maakt het huis NOOIT schoon want wij moeten dat doen omdat we zo jong zijn terwijl ze alleen maar 45 jaar is
Alvast bedankt.
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
zaterdag 31 maart 2018 om 19:13
Dat heeft m'n zus ook tegen me gezegd! Nu weet ik wat ze doet ze manipuleert me!!Sprookjesbos schreef: ↑31-03-2018 18:37Ik zou dat geld dat ze heeft teruggegeven mooi houden. Als dit verhaal dat je vertelt heel het verhaal is, vind ik je moeder nogal ondankbaar overkomen.
Dat geld dat je nu weer hebt kan je mooi gebruiken om uit huis te gaan, je nieuwe onderkomen in te richten en je school te betalen. De financiën van jouw ouders zijn niet jouw probleem. Als je meerderjarig bent (wat ik aanneem), dan snap ik dat ze een financiële bijdrage verwachten zolang je onder hun dak woont en ik snap ook dat ze wat huishoudelijke taken van je verwachten, maar ik zou me zeker niet laten manipuleren (want dat is wat je moeder doet) en zo snel mogelijk vertrekken.
zaterdag 31 maart 2018 om 19:14
Ga ik zeker doen. En je hebt het goed geraden ze is echt een dramaqueen! Gisteren was ze boos dan gaat ze haar boosheid op ons duwen inclusief m'n arme vader.
zaterdag 31 maart 2018 om 19:16
Yup maar bij m'n vader is het anders. Bij ons is het geven en nemen niet zoals bij m'n moeder nemen ,nemen, nemen!whatcomesaround schreef: ↑31-03-2018 18:37Lieve help.. dat klinkt niet echt als een leuke moeder als ik heel eerlijk ben. Rare situatie! Vind het ook niet echt normaal dat je ouders jou hebben laten betalen voor inrichting huis en die vakanties voor je ouders. Heel raar.. Is je vader daar ook van op de hoogte?
Gewoon blij zijn dat je het geld terug hebt gekregen en dat gebruiken voor school en je eigen plekje. Enne.. niets meer aan je moeder geven. Zij kan ook gewoon gaan werken.. Ze zoeken met regelmaat schoonmakers overal - mocht ze geen diplma’s of iets hebben..
zaterdag 31 maart 2018 om 19:17
zaterdag 31 maart 2018 om 19:19
Ik was twee jaar terug niet van plan om uit huis te gaan. Dit plan is van nu. (Twee maanden geleden)Theamuts schreef: ↑31-03-2018 18:41Dit vind ik sowieso nogal apart. Als je 10.000 euro had om het huis van je ouders in te richten had je toch al lang en breed eerder op jezelf kunnen gaan wonen (met je zusje) in plaats van je geld aan de inrichting van het huis van je ouders uit te geven?
Ik twijfel een beetje aan het waarheidsgehalte.
zaterdag 31 maart 2018 om 19:20
Yup klopt! Ik en m'n zusje zijn 21 en zij is 18 jaar.plumplum schreef: ↑31-03-2018 18:42Dus jij werkt en volgt een opleiding die je zelf bekostigt, maar jouw ouders verwachten dat jij hun vakanties betaalt en €10.000 uitgeeft aan hun inboedel. Als je ouders het niet breed hebben, dan kan ik me voorstellen dat ze een bijdrage vragen voor kost en inwoning (krijg je aanvullende beurs?). Maar dit klinkt wel heel bizar.
Hoe oud zijn jij en je zusje? Ik zou z.s.m. het huis uit gaan. Daar kun je het geld dat je terug gekregen hebt voor gebruiken.
zaterdag 31 maart 2018 om 19:21
Er staan inderdaad dingen waardoor ik begin te twijfelen.
O.a 10.000 waar ze 2 jaar geleden het huis van heeft ingericht voor ouders etc. etc.
Vrij veel geld voor een toen 19 jarige.Dan ook nog eens dure vakantie's betalen.
Met oog op de toekomst, studie, op zichzelf wonen is dat nou ook niet erg slim.
Maar goed, als het misschien om een andere cultuur gaat..
Edit/ huis is ingericht voor 10.000 en vader weet van niks?
Waar dacht hij dan dat al die nieuwe spullen vandaan kwamen?
Of is dit een typefout?
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 31-03-2018 19:23
13.17% gewijzigd
zaterdag 31 maart 2018 om 19:21
Dat is waar in onze cultuur moeten we onze ouders respecteren ook als ze fout is.
zaterdag 31 maart 2018 om 19:26
zaterdag 31 maart 2018 om 19:37
Ja klopt!
zaterdag 31 maart 2018 om 19:38
Manieren waarop een 19 jarige zoveel geld kan hebben:
- Loterij gewonnen
- Spaarboekje van opa/oma gekregen waar zoveel op stond
- Erfenis
De eerste optie lijkt me onwaarschijnlijk en bij de andere 2 lijkt het mij ook niet de bedoeling dat je dat aan je ouders geeft. Hoe gaan ze dat ooit terug betalen trouwens. Neem aan dat ze het wel terug gaan betalen toch?
- Loterij gewonnen
- Spaarboekje van opa/oma gekregen waar zoveel op stond
- Erfenis
De eerste optie lijkt me onwaarschijnlijk en bij de andere 2 lijkt het mij ook niet de bedoeling dat je dat aan je ouders geeft. Hoe gaan ze dat ooit terug betalen trouwens. Neem aan dat ze het wel terug gaan betalen toch?
zaterdag 31 maart 2018 om 19:41
zaterdag 31 maart 2018 om 19:44
Momenteel heb ik echt niemand behalve m'n zusjes. M'n kleine zusjes vinden dit ook niet normaal. Momenteel ben ik de enige die m'n moeder geld geeft niemand van m'n zusjes geeft haar wat.
zaterdag 31 maart 2018 om 19:49
Ik vind je onderschrift wel passend in dit verhaal. Eigenlijk is het feit dat je moeder je je geld terug geeft een mooie uitkomst voor jou, maar jij gaat ermee zitten omdat ze je tegelijk laat weten dat ze eigenlijk teleurgesteld is in je. Met als doel dat jij uit schuldgevoel het geld weer aan haar geeft. Maar dat werkt alleen als jij daadwerkelijk bereid bent om je schuldig te voelen (en de sleutel naar jouw geluk in haar zak laat zitten).