Samenwonen... maar een kat

01-04-2018 09:48 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, sinds iedereen maar commentaar zit te leveren dat ik zit te zeiken heb ik proberen het bericht wat aan te passen zodat het hopelijk wat duidelijker en minder zeikerig lijkt.

Het beestje zelf is echt een lieverd! Alleen wat de/een kat met zich mee brengt heb ik wat moeite mee. En mijn vriend is echt schoon! Maakt elke week meerdere keren schoon en het ruikt er lekker fris en hij is zelf een beetje metroseksueel ;), alleen de haren (die hij trouwens zelf ook vervelend vind maar dus geen idee heeft hoe dat nu goed te vermijden. Hij stofzuigt vaak en heeft van die kleefrollers maar mag dus niet overal baten).

En ik bedoel ook niet dat er zakken met haren rondvliegen, maar genoeg om op te vallen. Sorry hoor, mag ik misschien ook iets vervelends vinden?

Het ging er dus om dat mijn vriend steeds een beetje zit te hinten naar samenwonen. Nog niet echt daadwerkelijk gezegd maar meer dingen van "toen ik nog [met m'n ex] samenwoonde kon ik veel sparen" "als je met z'n tweeën woont is alles wat makkelijker" "ik vind het helemaal niet leuk dat je [na het weekend] weer naar huis gaat". En dan kijkt hij er wat hoopvol bij.

Ik zou echt in een oogwenk bij hem intrekken, maar er is één 'probleem', hij heeft een kat, iets van 7 jaar heeft hij hem al. Nu vind ik dieren in huis dus helemaal niks. Ik heb vroeger dieren gehad als hamsters, vogels en vissen, maar dus niks wat los rondloopt zeg maar.

Ik vind het echt niks dat er haren ronddwarrelen (zelfs handdoekken, heb ik al gevraagd hoe dat kan maar vriend heeft geen idee maar hij droogt ze aan een droogrek dus misschien is dat de reden???), dus als ik gedoucht heb en ik droog me af dan vind ik het niet zo fris als er kattenhaartjes op me kleven. Ook loopt dat dier dus gewoon overal op (bed, aanrecht, eettafel) en dat dier verliest dan ook allemaal haren waardoor ik soms gewoon haren vind in mijn eten of drinken🤢 Of heb ook wel eens een paar keer kattenharen bij mn vagina teruggevonden na de sex omdat dat dier dus bij hem in bed had gelegen. Nu is hij wel overstag gegaan dat de deur van de slaapkamer dicht blijft als ik blijf slapen, en hij verschoont sowieso het bed als ik kom.

Ook dat de kat maar steeds over je heen loopt of aan komt wandelen en dan op mijn vriend zijn borst gaat zitten als ik net gezellig met mn vriend samen op de bank lig, vind ik gewoon niet zo fijn.

Ook als ik vraag of hij eens een keer bij mij komt slapen of dat we een weekendje weg zullen gaan, is het gelijk van "ja maar m'n kat, die kan ik niet alleen laten". (en vrienden wil hij niet steeds vragen om dat dier eten te geven).

Hij zit maar te zaniken dat hij (nog) geen baby wil want dan kan hij niet "zomaar ineens een weekendje weg naar [vul land maar in] met vrienden" (wat hij nu dus wel af en toe doet). Prima dat hij dat doet, maar als ik dus vraag om 1! nacht bij mij te slapen, is het hek van de dam want er is wel een kat hebben waar ineens voor gezorgd moet worden!

Maar dat kan dus ineens wel als hij een weekendje naar het buitenland gaat met vrienden . (ik snap dat een kat en baby niet hetzelfde zijn, maar gaat beetje ter vergelijking)

Mijn vriend weet dat ik dus niet van de kat hou (dit vanaf het begin van de relatie al duidelijk gemaakt, dus voor hem is het geen nieuwigheid). En het is echt lief van hem dat hij probeert die kat ook zoveel mogelijk uit mijn buurt te houden/zorgen dat hij niet op me loopt, maar tegelijkertijd snapt hij echt niet waarom ik me er zo over opwind en zegt dat hij er niks aan kan doen dat dat beest haar heeft (hij probeert veel te stofzuigen en doet nu steeds vaker even een doekje over de tafels en aanrecht, maar hij zegt ook dat het weinig uitmaakt en er soms gewoon niet tegen te vegen valt).

Onze relatie gaat echt super, maar over de kat is dan ook de meeste onenigheid over in onze relatie en dat is doodzonde. Ik wil mijn vriend niet kwijt en zou graag samenwonen, maar ik weet wel dat ik écht niet 24/7 met een kat in één huis wil leven. En ik weet van vrienden dat je je toch hechten aan een dier, dus ik snap heus wel dat die kat heus niet zo 1, 2, 3 wordt weggedaan en ik ben nou ookweer niet zo'n hater dat ik hem ooit voor die keuze zou stellen!

Heeft iemand dit al eens een soortgelijke situatie meegemaakt? Want ik ben een beetje in dilemma wat te doen. En aan antwoorden van 'kat accepteren' heb ik dus niks want dat kan ik dus niet doen.
anoniem_359661 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 11:07
21.49% gewijzigd
-Hades- schreef:
01-04-2018 18:54
Aha, de verklaring van kattenharen in de doos.
:HA: Ooit was ik werkzaam voor een reclamebureau en daar kreeg ik de 'blije doos' van Prenatal op mijn bureau gemikt. Ik heb sinds een andere baan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
01-04-2018 18:51
Ik ga de mijne niet posten want die is echt heel herkenbaar voor mijn omgeving. Maar dit is een beetje het idee: Afbeelding
Superzacht en de katjes liggen er vaak op te slapen.
Snap ik en geen probleem natuurlijk :) Maar echt leuk zeg zo'n poef! Nog nooit eerder zoiets gezien.
Kleppeboxx schreef:
01-04-2018 19:02

Je kunt je vriend ook eens verrassen, een nachtje bij jou slapen en de kat een nachtje logeren bij de (dieren)opvang/asiel?
Dat is o.a. waarom katten hele makkelijke huisgenoten zijn: zolang ze eten en water hebben, je de kattenbak schoon en vol grit achterlaat kan je zo de hort op. Katten zijn zelfredzaam en gaan hun eigen gang. Wij gaan een paar dagen weg en op zich redden de katjes zichzelf prima en ze vermaken elkaar. 't Is dat we buren hebben die de katten geweldig vinden en graag willen komen knuffelen. Maar echt nodig is dat niet.
Calamitycat schreef:
01-04-2018 19:10
Snap ik en geen probleem natuurlijk :) Maar echt leuk zeg zo'n poef! Nog nooit eerder zoiets gezien.
Ik vind mezelf geen kattenvrouwtje, maar moet toegeven dat de katten zelfs eigen 'Tom and Jerry holes' hebben gekregen bij onze drastische verbouwing. Ze hebben doorgangen naast onze klapdeuren gekregen. Zodat we nooit een kat op kunnen sluiten. Ze kunnen altijd het hele huis door. :D
Het eerste wat ik dacht bij die poef is dat het helpt met de rui haha ik zag dat kattenhaar en leek me heel handig, dat als de kat erop ligt dat alle haren er vanzelf aan blijven kleven ofzo

Maar het is een poef van kattenhaar gemaakt dus.. wel prachtig hoor..

Iemand nog een tip voor een grote pluispoes die nu in de rui is? Hij heeft een soort donzige konijnenvacht en zo'n kammetje schiet niet op bij hem.
Die kat hoort bij je vriend. Het klinkt alsof hij zn best doet om alles netjes te houden. Misschien een goede borstel kopen of zo en hem dan eens per week goed borstelen. Niet te vaak, is niet goed voor de huid en vacht.
Als je de kat niet kan accepteren, of er een big deal van blijft maken, kun je beter niet gaan samenwonen.
Onze tijd is nu.
Volgens mij zijn er maar drie opties:

1. De kat accepteren.
2. Niet samenwonen zolang de kat er nog is.
3. Een ander huisje voor de kat zoeken (als vriend dat ook wil).

Meer keuze is er niet volgens mij.
blijf vooral lekker alleen wonen. Ik vind je een vreselijke zeurkous..
Oudblond schreef:
01-04-2018 19:30
Ik vind mezelf geen kattenvrouwtje, maar moet toegeven dat de katten zelfs eigen 'Tom and Jerry holes' hebben gekregen bij onze drastische verbouwing. Ze hebben doorgangen naast onze klapdeuren gekregen. Zodat we nooit een kat op kunnen sluiten. Ze kunnen altijd het hele huis door. :D
Je hoeft geen kattenvrouwtje te zijn om een waar kattenparadijs te creëren, dat blijkt maar weer :cat:
VictimadelAmor schreef:
01-04-2018 10:09
poezenhaar in je vagina?

serieus?
Wie z'n poesje is gelikt?
Vixxen schreef:
01-04-2018 20:04

1. De kat accepteren.

4. T beest aan t spit rijgen
5. M naar de chinees brengen
6. Hem kattenbakken in de oven

Hoezo er is maar 1 optie?

(Grapje, voor dat ik de dierenbescherming op mijn dak krijg; ik heb zelf ook een kat en die heeft het prinsheerlijk goed hier.)
anoniem010420181804 schreef:
01-04-2018 09:48

Ook dat de kat maar steeds over je heen loopt of aan komt wandelen en dan op mijn vriend zijn borst gaat zitten als ik net gezellig met mn vriend samen op de bank lig, vind ik gewoon niet zo fijn.
Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb ervaring van de andere kant. Ik had de kat al 14 jaar en vriend had moeite met de kat.
Heeft veel spanning gegeven in onze relatie. Ook wij hadden afspraken bij t samen wonen kat niet in de slaapkamer. Kat niet op aanrecht en tafels ( deed ze toch al niet)
Vriend bleef mopperen over de kat. Vond het zelf erg moeilijk en verdrietig.

Kat is inmiddels overleden op 17 jarige leeftijd.
where ever you go, go with your heart
Maleficent schreef:
01-04-2018 20:32
Afbeelding
:rofl:
Vixxen schreef:
01-04-2018 20:04

1. De kat accepteren.

4. Een andere vriend zoeken, zonder huisdieren.
Dus die kerel mag nooit nog een kat houden in zijn leven? Komt nooit goed...
Oké na enkele kritieken heb ik het lijstje met keuzes aangepast:

1. De kat accepteren.
4. De kat opeten (meerdere methodes)
5. Een andere vriend zoeken, zonder huisdieren.
Oudblond schreef:
01-04-2018 19:30

Aaaah :flirting:
Wij hebben ook twee langharige katten in een niet heel groot appartement en ja alles, inclusief de schone handdoeken, zit onder de haren. Ik stofzuig twee keer per week. Zelf heb ik een kledingroller in mijn handtas zitten en een op kantoor en als ik binnenkom rol ik me eerst helemaal af. Als ik binnenkom doe ik mijn kleding direct uit en in de kast en doe ik het liefst iets wits of grijs aan. Het is even behelpen, maar het is niet anders.
Ik zit te denken aan een robotstofzuiger, iemand enig idee of dat een beetje werkt?
Ik heb een hekel aan dieren die uitharen, ja vanwege het haar :p ik vind rondslingerende haren vies. Dus ik begrijp je wel TO. Maarja, je kan moeilijk van hem verlangen dat ie het beestje gaat weg doen voor jou. Dat zou echt harteloos zijn, vind ik persoonlijk dan..
Babette2017 schreef:
01-04-2018 21:42
Wij hebben ook twee langharige katten in een niet heel groot appartement en ja alles, inclusief de schone handdoeken, zit onder de haren. Ik stofzuig twee keer per week. Zelf heb ik een kledingroller in mijn handtas zitten en een op kantoor en als ik binnenkom rol ik me eerst helemaal af. Als ik binnenkom doe ik mijn kleding direct uit en in de kast en doe ik het liefst iets wits of grijs aan. Het is even behelpen, maar het is niet anders.
Ik zit te denken aan een robotstofzuiger, iemand enig idee of dat een beetje werkt?
Hoe kunnen je handdoeken vol zitten? Uit de droger opvouwen en in de kast.
Maleficent schreef:
01-04-2018 20:32
Afbeelding
:rofl:
Moiren’ schreef:
01-04-2018 21:53
Hoe kunnen je handdoeken vol zitten? Uit de droger opvouwen en in de kast.
Geen droger helaas... ze hangen aan een wasrek in een van de kamers. Een droger lost ook al veel op idd. Misschien dat ook overwegen.
Babette2017 schreef:
01-04-2018 21:55
Geen droger helaas... ze hangen aan een wasrek in een van de kamers. Een droger lost ook al veel op idd. Misschien dat ook overwegen.
Een droger lost heel veel op.
Waarom de handdoeken dan niet hoog hangen, zodat de katten er niet langs lopen?

Ik vind het echt goor, scheer je je lekker glad onder de douche heb je na het afdrogen nog meer vacht. En dan ook nog in je gezicht en mond. Brrrrrr.
Babette2017 schreef:
01-04-2018 21:42
Dit is wel vervelend inderdaad die rui periode.
Als die van ons lang mijn benen strijkt heb ik gelijk een bontlaars tot mijn knie, hier ook veel kammen en kledingroller in elke tas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven