Samenwonen... maar een kat
zondag 1 april 2018 om 09:48
Ok, sinds iedereen maar commentaar zit te leveren dat ik zit te zeiken heb ik proberen het bericht wat aan te passen zodat het hopelijk wat duidelijker en minder zeikerig lijkt.
Het beestje zelf is echt een lieverd! Alleen wat de/een kat met zich mee brengt heb ik wat moeite mee. En mijn vriend is echt schoon! Maakt elke week meerdere keren schoon en het ruikt er lekker fris en hij is zelf een beetje metroseksueel
, alleen de haren (die hij trouwens zelf ook vervelend vind maar dus geen idee heeft hoe dat nu goed te vermijden. Hij stofzuigt vaak en heeft van die kleefrollers maar mag dus niet overal baten).
En ik bedoel ook niet dat er zakken met haren rondvliegen, maar genoeg om op te vallen. Sorry hoor, mag ik misschien ook iets vervelends vinden?
Het ging er dus om dat mijn vriend steeds een beetje zit te hinten naar samenwonen. Nog niet echt daadwerkelijk gezegd maar meer dingen van "toen ik nog [met m'n ex] samenwoonde kon ik veel sparen" "als je met z'n tweeën woont is alles wat makkelijker" "ik vind het helemaal niet leuk dat je [na het weekend] weer naar huis gaat". En dan kijkt hij er wat hoopvol bij.
Ik zou echt in een oogwenk bij hem intrekken, maar er is één 'probleem', hij heeft een kat, iets van 7 jaar heeft hij hem al. Nu vind ik dieren in huis dus helemaal niks. Ik heb vroeger dieren gehad als hamsters, vogels en vissen, maar dus niks wat los rondloopt zeg maar.
Ik vind het echt niks dat er haren ronddwarrelen (zelfs handdoekken, heb ik al gevraagd hoe dat kan maar vriend heeft geen idee maar hij droogt ze aan een droogrek dus misschien is dat de reden???), dus als ik gedoucht heb en ik droog me af dan vind ik het niet zo fris als er kattenhaartjes op me kleven. Ook loopt dat dier dus gewoon overal op (bed, aanrecht, eettafel) en dat dier verliest dan ook allemaal haren waardoor ik soms gewoon haren vind in mijn eten of drinken
Of heb ook wel eens een paar keer kattenharen bij mn vagina teruggevonden na de sex omdat dat dier dus bij hem in bed had gelegen. Nu is hij wel overstag gegaan dat de deur van de slaapkamer dicht blijft als ik blijf slapen, en hij verschoont sowieso het bed als ik kom.
Ook dat de kat maar steeds over je heen loopt of aan komt wandelen en dan op mijn vriend zijn borst gaat zitten als ik net gezellig met mn vriend samen op de bank lig, vind ik gewoon niet zo fijn.
Ook als ik vraag of hij eens een keer bij mij komt slapen of dat we een weekendje weg zullen gaan, is het gelijk van "ja maar m'n kat, die kan ik niet alleen laten". (en vrienden wil hij niet steeds vragen om dat dier eten te geven).
Hij zit maar te zaniken dat hij (nog) geen baby wil want dan kan hij niet "zomaar ineens een weekendje weg naar [vul land maar in] met vrienden" (wat hij nu dus wel af en toe doet). Prima dat hij dat doet, maar als ik dus vraag om 1! nacht bij mij te slapen, is het hek van de dam want er is wel een kat hebben waar ineens voor gezorgd moet worden!
Maar dat kan dus ineens wel als hij een weekendje naar het buitenland gaat met vrienden . (ik snap dat een kat en baby niet hetzelfde zijn, maar gaat beetje ter vergelijking)
Mijn vriend weet dat ik dus niet van de kat hou (dit vanaf het begin van de relatie al duidelijk gemaakt, dus voor hem is het geen nieuwigheid). En het is echt lief van hem dat hij probeert die kat ook zoveel mogelijk uit mijn buurt te houden/zorgen dat hij niet op me loopt, maar tegelijkertijd snapt hij echt niet waarom ik me er zo over opwind en zegt dat hij er niks aan kan doen dat dat beest haar heeft (hij probeert veel te stofzuigen en doet nu steeds vaker even een doekje over de tafels en aanrecht, maar hij zegt ook dat het weinig uitmaakt en er soms gewoon niet tegen te vegen valt).
Onze relatie gaat echt super, maar over de kat is dan ook de meeste onenigheid over in onze relatie en dat is doodzonde. Ik wil mijn vriend niet kwijt en zou graag samenwonen, maar ik weet wel dat ik écht niet 24/7 met een kat in één huis wil leven. En ik weet van vrienden dat je je toch hechten aan een dier, dus ik snap heus wel dat die kat heus niet zo 1, 2, 3 wordt weggedaan en ik ben nou ookweer niet zo'n hater dat ik hem ooit voor die keuze zou stellen!
Heeft iemand dit al eens een soortgelijke situatie meegemaakt? Want ik ben een beetje in dilemma wat te doen. En aan antwoorden van 'kat accepteren' heb ik dus niks want dat kan ik dus niet doen.
Het beestje zelf is echt een lieverd! Alleen wat de/een kat met zich mee brengt heb ik wat moeite mee. En mijn vriend is echt schoon! Maakt elke week meerdere keren schoon en het ruikt er lekker fris en hij is zelf een beetje metroseksueel
En ik bedoel ook niet dat er zakken met haren rondvliegen, maar genoeg om op te vallen. Sorry hoor, mag ik misschien ook iets vervelends vinden?
Het ging er dus om dat mijn vriend steeds een beetje zit te hinten naar samenwonen. Nog niet echt daadwerkelijk gezegd maar meer dingen van "toen ik nog [met m'n ex] samenwoonde kon ik veel sparen" "als je met z'n tweeën woont is alles wat makkelijker" "ik vind het helemaal niet leuk dat je [na het weekend] weer naar huis gaat". En dan kijkt hij er wat hoopvol bij.
Ik zou echt in een oogwenk bij hem intrekken, maar er is één 'probleem', hij heeft een kat, iets van 7 jaar heeft hij hem al. Nu vind ik dieren in huis dus helemaal niks. Ik heb vroeger dieren gehad als hamsters, vogels en vissen, maar dus niks wat los rondloopt zeg maar.
Ik vind het echt niks dat er haren ronddwarrelen (zelfs handdoekken, heb ik al gevraagd hoe dat kan maar vriend heeft geen idee maar hij droogt ze aan een droogrek dus misschien is dat de reden???), dus als ik gedoucht heb en ik droog me af dan vind ik het niet zo fris als er kattenhaartjes op me kleven. Ook loopt dat dier dus gewoon overal op (bed, aanrecht, eettafel) en dat dier verliest dan ook allemaal haren waardoor ik soms gewoon haren vind in mijn eten of drinken
Ook dat de kat maar steeds over je heen loopt of aan komt wandelen en dan op mijn vriend zijn borst gaat zitten als ik net gezellig met mn vriend samen op de bank lig, vind ik gewoon niet zo fijn.
Ook als ik vraag of hij eens een keer bij mij komt slapen of dat we een weekendje weg zullen gaan, is het gelijk van "ja maar m'n kat, die kan ik niet alleen laten". (en vrienden wil hij niet steeds vragen om dat dier eten te geven).
Hij zit maar te zaniken dat hij (nog) geen baby wil want dan kan hij niet "zomaar ineens een weekendje weg naar [vul land maar in] met vrienden" (wat hij nu dus wel af en toe doet). Prima dat hij dat doet, maar als ik dus vraag om 1! nacht bij mij te slapen, is het hek van de dam want er is wel een kat hebben waar ineens voor gezorgd moet worden!
Maar dat kan dus ineens wel als hij een weekendje naar het buitenland gaat met vrienden . (ik snap dat een kat en baby niet hetzelfde zijn, maar gaat beetje ter vergelijking)
Mijn vriend weet dat ik dus niet van de kat hou (dit vanaf het begin van de relatie al duidelijk gemaakt, dus voor hem is het geen nieuwigheid). En het is echt lief van hem dat hij probeert die kat ook zoveel mogelijk uit mijn buurt te houden/zorgen dat hij niet op me loopt, maar tegelijkertijd snapt hij echt niet waarom ik me er zo over opwind en zegt dat hij er niks aan kan doen dat dat beest haar heeft (hij probeert veel te stofzuigen en doet nu steeds vaker even een doekje over de tafels en aanrecht, maar hij zegt ook dat het weinig uitmaakt en er soms gewoon niet tegen te vegen valt).
Onze relatie gaat echt super, maar over de kat is dan ook de meeste onenigheid over in onze relatie en dat is doodzonde. Ik wil mijn vriend niet kwijt en zou graag samenwonen, maar ik weet wel dat ik écht niet 24/7 met een kat in één huis wil leven. En ik weet van vrienden dat je je toch hechten aan een dier, dus ik snap heus wel dat die kat heus niet zo 1, 2, 3 wordt weggedaan en ik ben nou ookweer niet zo'n hater dat ik hem ooit voor die keuze zou stellen!
Heeft iemand dit al eens een soortgelijke situatie meegemaakt? Want ik ben een beetje in dilemma wat te doen. En aan antwoorden van 'kat accepteren' heb ik dus niks want dat kan ik dus niet doen.
anoniem_359661 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 11:07
21.49% gewijzigd
zondag 1 april 2018 om 09:52
Naja, klinkt eerder dat je vriend zelf gewoon niet zo hygiënisch is. Als je een kat hebt, moet je nou eenmaal meerdere keren per week stofzuigen in huis. Als hij een winter/zomervacht krijgt moet je elke dag stofzuigen sowieso. Misschien kun je ook met hem afspreken dat hij niet op bepaalde plekken in huis mag komen? En dat hij vaker stofzuigt en de boel schoon houdt?
Ik houd echt van katten en mijn vriend heeft er ook heen, maar hij laat het niet zo ver komen dat alles onder de haren zit. Echt zo vies vind ik dat, ik kan je wel begrijpen dat je dat niet prettig vindt.
Maar je kan moeilijk van hem verlangen dat hij de kat weg doet. Een middenweg zoeken kan dus misschien de oplossing zijn.
Ik houd echt van katten en mijn vriend heeft er ook heen, maar hij laat het niet zo ver komen dat alles onder de haren zit. Echt zo vies vind ik dat, ik kan je wel begrijpen dat je dat niet prettig vindt.
Maar je kan moeilijk van hem verlangen dat hij de kat weg doet. Een middenweg zoeken kan dus misschien de oplossing zijn.
anoniem_367255 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 09:53
12.43% gewijzigd
zondag 1 april 2018 om 09:54
Dit. Die kan wel 20 worden, of nog ouder. Een kat voelt bovendien aan dat je hem/haar niet moet en dan gaan ze vervelend doen. Op je spullen plassen of sproeien bijvoorbeeld. Daarmee worden de ergernissen alleen maar groter.
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
zondag 1 april 2018 om 09:56
Sorry maar ik vind echt dat je overdrijft en dat je duidelijk geen huisdieren gewend bent.
Ok misschien ben ik ook niet erg geschikt om je hier advies in te geven want ik heb mn hele leven al katten...
Met haren, en ik leef al meer dan 35 jaar, m.a.w. ik heb bergen kattenharen al die tijd gewoon overleefd.
Katten zijn trouwens hele schone dieren wist je dat?
Nogmaals ik vind dat je erg dramatisch doet om een klein diertje met een paar poten en wat haar.
Als je daar geen zin in hebt dan moet je niet gaan samenwonen en daar vooral eerlijk over zijn tegenover je vriend, simpel.
Katten zijn overigens hele leuke beesten hoor...
(Er ligt er 1 luidsnorrend naast me...)
Ok misschien ben ik ook niet erg geschikt om je hier advies in te geven want ik heb mn hele leven al katten...
Met haren, en ik leef al meer dan 35 jaar, m.a.w. ik heb bergen kattenharen al die tijd gewoon overleefd.
Nogmaals ik vind dat je erg dramatisch doet om een klein diertje met een paar poten en wat haar.
Als je daar geen zin in hebt dan moet je niet gaan samenwonen en daar vooral eerlijk over zijn tegenover je vriend, simpel.
Katten zijn overigens hele leuke beesten hoor...
zondag 1 april 2018 om 09:57
Maar dat doet hij dus blijkbaar niet. Kan to dat dan steeds doen? Ik zou het ook best een probleem vinden. Maar het begint met praten met je vriend. Niet praten over kat wegdoen, maar wel over hoe jullie dit invulling willen gaan geven. Dat hij gewoon zegt dat je overdrijft, tja, daar kun je niets mee. Probeer of je afspraken kunt maken waar je allebei achter staat.RainIsJustConfetti schreef: ↑01-04-2018 09:54O ja, al die haren is enigzins overdreven. Hier twee katten, maar zolang je netjes schoonmaakt en stofzuigd, valt het reuze mee.
zondag 1 april 2018 om 09:58
Ik ook niet... als iemand dat bij mij zou doen kan die vertrekken...RainIsJustConfetti schreef: ↑01-04-2018 09:52Als je de kat niet wil accepteren kan je niet samenwonen. Eisen dat hij de kat weg doet vind ik persoonlijk not done.
Voelt toch alsof iemand me niet 100% zou accepteren..
Littleangel:
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 10:00
12.86% gewijzigd
zondag 1 april 2018 om 09:58
Ik vind een kat op bed sowieso niks, maar daar kun je toch afspraken over maken? Wij hebben ook een kat, maar ik heb amper last van de haren. Hij ligt weleens op bed, maar verhaart niet veel. Sowieso eens kijken naar wat je kat eet (goedkope voeding willen ze ook nog weleens veel meer op verharen) en hoe vaak je vent het bed verschoont etc.
Maar een kat kun je ook prima afleren om op de tafel te lopen (mits je het zelf netjes houdt en consequent bent). Dus je kan ook nog veel winnen in opvoeding, voeding en schoonmaken
Maar een kat kun je ook prima afleren om op de tafel te lopen (mits je het zelf netjes houdt en consequent bent). Dus je kan ook nog veel winnen in opvoeding, voeding en schoonmaken
zondag 1 april 2018 om 10:00
Snap ik ook al niet. Er gaat iets mis in zijn hygiëne als je in de badkamer schone handdoeken hebt die onder de haren zitten. Of hij maakt niks schoon of TO overdrijft enorm.RainIsJustConfetti schreef: ↑01-04-2018 09:54O ja, al die haren is enigzins overdreven. Hier twee katten, maar zolang je netjes schoonmaakt en stofzuigd, valt het reuze mee.
zondag 1 april 2018 om 10:00
Hier heeft to helemaal níets aan. Dat jíj van katten houdt en de haren mee vindt vallen, betekent niet dat to dat ook maar moet vinden. Als je niet van katten houdt, kan ik me best voorstellen dat het niet leuk is dat hun haren overal liggen.phoebe24 schreef: ↑01-04-2018 09:56Sorry maar ik vind echt dat je overdrijft en dat je duidelijk geen huisdieren gewend bent.
Katten zijn overigens hele leuke beesten hoor...![]()
zondag 1 april 2018 om 10:03
Jij verliest ook haar. En dan vooral in het doucheputje die dan vaker schoongemaakt moet worden. En ik kan mij niet voorstellen dat zijn handdoeken onder de haren zitten of dat het in je vagina terecht is gekomen. Beetje normaal doen hoor.
Je kan in elk geval met hem afspreken dat hij dan niet meer op de slaapkamer komt en je kan proberen de kat af te leren om op het aanrecht te springen (daar wens ik je veel succes mee als dat beestje het al 7 jaar wel mocht).
Wil je dat niet? Niet gaan samenwonen. Ik zou never mijn huisdieren wegdoen voor een relatie
Je kan in elk geval met hem afspreken dat hij dan niet meer op de slaapkamer komt en je kan proberen de kat af te leren om op het aanrecht te springen (daar wens ik je veel succes mee als dat beestje het al 7 jaar wel mocht).
Wil je dat niet? Niet gaan samenwonen. Ik zou never mijn huisdieren wegdoen voor een relatie
zondag 1 april 2018 om 10:04
Hier net zo, ik zou het toch een stuk saaier vinden zonder die beestjes...
Ik snap dus het gezeik om een paar haren ook niet.. (in je flammous, yeah right...)
zondag 1 april 2018 om 10:07
Op het aanrecht springen hebben we hier heel snel afgeleerd eigenlijk, maar dan vooral als ik er bezig ben. Met koken wil ik echt geen kat erbij. Maar als we er niet zijn, dan doet hij het wel. Dat geeft niet, als je het gewoon netjes achterlaat. Dan veeg je met één haal de drie haren eraf die er liggen.
Maar haren in de handdoek, ligt de kat daar dan tussen te slapen ofzo? Dan hou je toch gewoon de kast dicht of deur naar de badkamer?
Maar haren in de handdoek, ligt de kat daar dan tussen te slapen ofzo? Dan hou je toch gewoon de kast dicht of deur naar de badkamer?
zondag 1 april 2018 om 10:08
Haha ja en daar beneden echt nog nooit kattenharen gehad, of ik ooit een kattenhaar in mijn koffie gehad? Geen idee.. dan vis ik hem er waarschijnlijk uit en drink ik mijn koffie op..