Werk & Studie alle pijlers

Ontslag genomen, maar feestdag?

02-04-2018 11:23 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik werk sinds een paar weken via een uitzendbureau. Het is niet mijn droombaan, maar ik dacht altijd beter als werkloos thuis te zitten totdat ik wel wat beters heb kunnen vinden. Nu heb ik inderdaad iets beters gevonden (kreeg net te horen dat ik ben aangenomen) en heb zonet via de mail gelijk ontslag genomen. Daarna heb ik nog even nagebeld, maar kwam erachter dat ze vandaag zijn gesloten ivm tweede paasdag. Daarna heb ik naar mijn werk gebeld om het te laten weten dat ik er morgen niet ben, maar ook hun zijn gesloten. Gek dat de ene bedrijf wel open is en de andere niet, maar oke het is natuurlijk wel een feestdag.

Nu zit ik dus met een mini probleempje. Mailtje wat ik mijn uzb heb verstuurd krijgen ze dus pas morgen te zien. En ik heb morgen een shift can 11 tot 19 uur maar ik ga dus niet. Is al 1 uur rijden en vind het lullig om 1 uur daar heen te rijden alleen maar om te zeggen dat ik niet kom. Hoe zouden jullie dit oplossen?

En nog fijne pasen btw :)
Heb je geen opzegtermijn?
Morgenochtend als ze open zijn direct even bellen? Lijkt me eigenlijk niet zo moeilijk.

Wanneer begint je nieuwe baan. Als dat niet morgen is, dan kun je morgen ook nog gaan werken en dan laten weten dat je ontslag neemt.
Net te horen gekregen? Op 2e Paasdag?
Labelwriter schreef:
02-04-2018 11:24
Heb je geen opzegtermijn?
Nee geen opzegtermijn. Zit nog steeds in mijn soort van 'proeftijd'.
Gate_Keeper schreef:
02-04-2018 11:27
Net te horen gekregen? Op 2e Paasdag?
Ja ze waren gewoon open. Vond het ook al vreemd.
Je kunt toch morgen gewoon nog gaan werken? Dat lijkt me wel zo netjes.
Tja je moet natuurlijk niks maar het is wel netjes. Als je morgen niets anders te doen hebt dan zou ik wel gaan.
Hoe zit dat met uitzendwerk, kan je dan op de dag zelf laten weten dat je niet meer komt? Er wordt toch op je gerekend? Ik vind dit niet netjes, zelfs zonder opzegtermijn.
Volgens mij zit je nog altijd met een opzegtermijn en lijkt mij niet dat morgen ook direct je nieuwe baan begint.

Dus sluit het netjes af bij je oude baan voor je aan een nieuwe begint.
Wanneer ga je beginnen bij het nieuwe bedrijf?

Als dat niet morgen is kun je dus gewoon nog morgen bij het andere bedrijf werken. Rond het netjes af, je weet nooit hoe je die mensen zakelijk weer eens tegen komt.

Je kunt natuurlijk ook je nieuwe baan bellen dat je woensdag pas kunt beginnen omdat je nog iets af te ronden hebt.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 11:32
21.47% gewijzigd
Glanzendhaar schreef:
02-04-2018 11:27
Nee geen opzegtermijn. Zit nog steeds in mijn soort van 'proeftijd'.
Ja dan mag het wel, maar netjes is het niet.
Ik zou morgen ook nog gaan werken en dan ontslag nemen. Je hoeft neem ik aan morgen nog niet meteen te beginnen bij die nieuwe baan?
Ff bellen morgenochtend vroeg. Proeftijd=proeftijd, dan kunnen beide partijen per direct stoppen.
Ik zou je shift nog doen morgen. Niet netjes zo.
het meest logische is dat je morgenochtend even opbelt met zowel het uitzendbureau als de opdrachtgever en vraagt of het tot onoverkomelijke problemen leidt als je morgen je shift niet draait. als dat niet het geval is, ga je niet - als het wel het geval is, dan ga je morgen een dag werken daar.
Ik zou ook niet gaan. Zij kunnen zo van je af en andersom. Dan maar niet netjes.

Ik heb nooit zo medelijden als er uitzend of flexcontracten mee gemoeid zijn maar dat is omdat ik wel altijds netjes dingen wilde afhandelen.

En de werkgevers of bureau's dat nooit met mij waren.
En in dit geval is er ook nog een proeftijd.

Maar je kon vanochtend meteen bellen begrijp.. had ik dat gedaan.
Lucifermiauww schreef:
02-04-2018 11:37
Ik zou ook niet gaan. Zij kunnen zo van je af en andersom. Dan maar niet netjes.
Wat asociaal. Dat een werkgever dat kan, wil nog niet zeggen dat iedere werkgever iemand zomaar op straat zet. Dat een werknemer het kan, wil nog niet zeggen dat iedere werknemer zijn werkgever maar moet laten stikken. Je kan het ook gewoon netjes afhandelen. Sommige mensen denken ook echt alleen maar aan zichzelf hè.
Je weet nooit of je je oude werkgever nog nodig hebt of iemand in je netwerk hem/haar kent ofzo. Ik zou gewoon netjes afronden en morgen dus nog gaan werken.
Als je morgen nog niet naar je nieuwe baan moet, zou ik morgen voor laatste dag naar je oude werk gaan.Daarna ontslag nemen.
pamelacourson schreef:
02-04-2018 11:40
Wat asociaal. Dat een werkgever dat kan, wil nog niet zeggen dat iedere werkgever iemand zomaar op straat zet. Dat een werknemer het kan, wil nog niet zeggen dat iedere werknemer zijn werkgever maar moet laten stikken. Je kan het ook gewoon netjes afhandelen. Sommige mensen denken ook echt alleen maar aan zichzelf hè.
Overdrijven is ook een vak.

Als je verder leest zie je waarom ik dat nu wel zou doen. Iets met ervaring.
En zou ik nooit meer bij een uitzendorganisatie gaan werken.
Gatinmijnsok schreef:
02-04-2018 11:29
Hoe zit dat met uitzendwerk, kan je dan op de dag zelf laten weten dat je niet meer komt? Er wordt toch op je gerekend? Ik vind dit niet netjes, zelfs zonder opzegtermijn.
Dit inderdaad!
Tralalalala
Lucifermiauww schreef:
02-04-2018 11:43
Overdrijven is ook een vak.

Als je verder leest zie je waarom ik dat nu wel zou doen. Iets met ervaring.
En zou ik nooit meer bij een uitzendorganisatie gaan werken.
Ik vind dat niet overdreven
Persoonlijk zou ik mezelf er niet lekker bij voelen om mensen op de dag zelf te laten zitten.
Dus ik zou morgen wel gaan en netjes zeggen dat dit mijn laatste werkdag is.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance schreef:
02-04-2018 11:54
Ik vind dat niet overdreven
Persoonlijk zou ik mezelf er niet lekker bij voelen om mensen op de dag zelf te laten zitten.
Dus ik zou morgen wel gaan en netjes zeggen dat dit mijn laatste werkdag is.
Dat mag, ik deed dat ook altijd. Maar nu zou ik dat dus niet meer doen. Ieder zijn ervaringen zullen we maar zeggen.
Ik zou ook gewoon gaan werken. Die ene dag kan er ook wel bij en het is wel zo netjes. Misschien heb jij het uitzendbureau ook nog een keer nodig en dan heb je jezelf ermee als je dit zo afhandeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven