Werk & Studie alle pijlers

rot HBO projectwerk!!

02-04-2018 15:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2018 19:49
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
0.00% gewijzigd
Ik denk dat je iets aan je lage werktempo moet doen. Daar is een werkgever straks ook niet zo blij mee. Beter nu vast geleerd, toch?
Het lijkt net het echte (werkende) leven!
Ik denk dat je met zo'n houding snel zal buiten liggen op je werk later...
Vaak zijn de leerdoelen of competenties op het HBO ook gericht op dingen als samenwerken of projectmatig werken of professioneel werken. Dat kun je nu eenmaal goed toetsen/aanleren door samenwerken aan een project.

Een examencommissie controleert alleen of de toets op de juiste manier is afgenomen en of het studeerbaar is geweest. Daar kun je eventueel over klagen. Maar of een project de juiste toets is geweest wordt door hen niet bepaald.
-
anoniem_367315 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 17:38
0.00% gewijzigd
Ik heb voornamelijk het tegenovergestelde meegemaakt op het hbo. Dat ik tijd overhield na het inleveren van de opdrachten. Kan je het werkniveau wel aan? Mag je soms je eigen groepsleden kiezen voor een project? Maken jullie wel duidelijke afspraken. Ik heb één keer meegemaakt dat iemand zonder goede reden geen donder uitvoert en toen had ik gewoon genoeg bewijs verzameld om die persoon ui het groepje te zetten zonder consequenties voor de rest van de groep.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Klagen heeft volgens mij geen zin, maar ik vind überhaupt dat het onderwijs niet goed is ingericht op de verschillende leerstijlen. Ik denk dat de manier waarop onderwijs gegeven wordt bij minder dan 20 procent van de studenten past.

Ik ben intelligent, snel van begrip, productief en een snelle werker - maar ik kan ook niet een dag onderwijs volgen en dan diezelfde dag wat opleveren. Geef me een boek en een computer en ik kan een beter resultaat in een halve dag opleveren. Laat je niet wijsmaken dat je dan ongeschikt bent voor het bedrijfsleven, want daar mag je rustig driekwart van de tijd achter je bureau je eigen ding doen.
Ik heb voornamelijk het tegenovergestelde meegemaakt op het hbo. Dat ik tijd overhield na het inleveren van de opdrachten. Kan je het werkniveau wel aan? Mag je soms je eigen groepsleden kiezen voor een project? Maken jullie wel duidelijke afspraken? Ik heb één keer meegemaakt dat iemand zonder goede reden geen donder uitvoerde en toen had ik gewoon genoeg bewijs verzameld om die persoon ui het groepje te zetten zonder consequenties voor de rest van de groep.

Edit: worden er misschien nog cursussen/bijeenkomsten aangeboden voor mensen met dyslexie waardoor je sneller of efficiënter te werk kan gaan?

Kan je voor aanvang van een college niet meer thuis doen? Een betere voorbereiding treffen desnoods iets meer studiewerk verrichten in het weekend of in vakanties?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
-
anoniem_367315 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 17:37
0.00% gewijzigd
Klinkt inderdaad stom to.
Beetje werkverschaffing.
Maar:
- ik ben niet bijster slim, door altijd naar alle colleges te gaan en aantekeningen te maken wist ik wel wat de docent belangrijk vond in de stof. Dit scheelde mij een boel 'heel veel info uit mijn hoofd leren' omdat je uit de colleges al wel een selectie kunt maken.
- projectgroepjes zijn stom maar heel goed voor je netwerk. Ik heb er nog veel plezier van gehad qua solliciteren en vacatures etc. Verder heel selectief zijn met wie je een groepje vormt, ik heb echt keihard de grootste strebers uitgezocht. Niet gezellig, wel efficient.
- als je aantekeningen maakt kun je je dagopdracht al tijdens je colleges voorbereiden denk ik?
-
anoniem_367315 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 17:38
99.80% gewijzigd
-
anoniem_367315 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 17:39
99.83% gewijzigd
-
anoniem_367315 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 17:36
0.00% gewijzigd
Evenlekkerzeiken schreef:
02-04-2018 16:31
Heb jij een studie afgerond?
Jazeker. Na gymnasium heb ik WO gedaan en daarnaast ook wat certificaten van de in een ander topic verguisde Prince2-achtige zooi.
Op je werk later ga je dit soort bullshit ook tegenkomen, hoor. Het is niet dat dit soort situaties ophouden te bestaan als je afgestudeerd bent, dus je kan er maar beter mee leren omgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven