Ik haat mijn broer

20-01-2014 19:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haat mijn broer. Hij is is 17, twee jaar jonger dan ik en hij maakt mij leven zuur. Mijn ouders geloven hem altijd als we ruzie hebben alleen maar omdat hij de jongste is. Ik voel steeds vaker een afgunst van hem die niet meer weg gaat. Bij ruzies schreeuw ik vaak dat ik hem haat maar merk dat ik het ook heb als ik geen ruzie met hem heb. Ik kan gewoon niet in de buurt van hem zijn. Heeft iemand dit ook? Ik voel me echt een slecht persoon omdat ik hem zo haat. Iemand ervaring hier mee?
Haha, ik vind mijn broer en zus nog steeds soms heel erg stom.

En in de pubertijd van mij en helemaal in die van hun vond ik ze pas echt vreselijk.
Herkenbaar hoor. Toen we pubers waren konden we al niet door één deur en nu we rond de 40 zitten hebben we helemaal geen contact meer.

Maar aangezien je nog jong bent... laat het op zijn beloop. Straks wonen jullie allebei niet meer thuis en dan ga je de zaken vast anders zien.
Hier ook meisje, jongen met twee jaar verschil. Kunnen het bloed onder elkaars nagels vandaan halen. Zijn nu zestien en veertien, komen meer en meer in de zelfde levensfase en krijgen meer begrip voor elkaar. Op ze daarbij te helpen, hebben ze sinds kort samen een folderwijk. Moeten ze zonder ruzie samenwerken! Ik hoop dat het zo niet veel erger wordt.

Advies:

Ga iets leuks doen samen, regelmatig en leer elkaar eerst te gedogen, daarna te waarderen, en misschien kun je nog een band opbouwen. Jullie zijn nog jong genoeg!
ik herken het gedeeltelijk

mijn ouders maakten verschil tussen hun 3 kinderen, echt duidelijk verschil

ze maakten vervolgens ook verschil tussen de kleinkinderen, ook echt duidelijk verschil

verschil tussen de kinderen van mij en de kinderen van mijn zussen, maar ook verschil tussen mijn kinderen onderling

ik heb niemand hierom gehaat of afgunst gevoeld, maar het heeft de band en het contact tussen mijn familie en mij verbroken

niet uit boosheid, maar omdat ik geen zin meer had in de pijn en mijn kinderen ook niet

(haal dit straks ws weer weg hoor, niet quoten graag)

sterkte TO!
Lijkt me dat het voortrek-gedrag van jullie ouders meer jouw haat/afgunst veroorzaakt dan jouw broertje an sich. Tijd om op kamers te gaan en jouw relatie met jouw boer zonder bemoeienis van jullie ouders vorm te gaan geven.
dat kan zo zijn kipkluifje (en anderen) maar als dat voortrekken zich blijft voordoen als je uit huis bent en later kinderen hebt, kan het heel veel impact op de verhoudingen hebben, is mijn ervaring
Als hij gisteren door zinloos geweld in elkaar was geslagen, zou jij dan glimlachend naast zijn bed staan en nog steeds je haatgevoelens hebben? Is het antwoord ja, dan heb jij een probleem. Is het antwoord nee, dan zul je over een paar jaar heel anders tegen hem aankijken en geleerd hebben te relativeren.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ben ik mee eens, wat is voor jou echt haat?quote:Dropje70 schreef op 20 januari 2014 @ 20:02:

Haten vind ik wel erg cru klinken.

Waarschijnlijk heb je gewoon een hekel aan hem.

Gaat weer wel over..
Het gaat echt over hoor. Jullie worden beiden ouder en volwassener en vaak kun je elkaar dan ook beter in elkaars waarde laten.
Zoals ik het lees wil je meer waardering van je ouders. Hoe vinden ze het dat jij VWO doet? Krijg je te horen dat ze van je houden of denken ze dat jij dat toch wel snapt? Gaan ze een gesprek aan als volwassene tot volwassene of komt het zover niet, of misschien kunnen ze dat zelf wel niet.

Ben je ook wel eens alleen met je ouders zonder je broer er bij?
Nee, ik herken het totaal niet. Los daarvan vind ik je erg kinderachtig overkomen. Boehoe! Mijn broertje wordt voorgetrokken dus nu haat ik hem. Ik denk dat het tijd is om wat volwassener te worden meid.
Broertjes/zusjes kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen, maar haten is echt een sterke emotie. Ik ben het eens met SweetFireFly, stel dat je broertje morgen iets overkomt, zou je daar dan blij om zijn? Dat kan ik niet geloven.

Pak je ruimte en laat je niet meer verleiden tot ruzies, jij bent de grote zus zeker als 93 je geboortejaar is zou je een beetje wijzer moeten zijn dan het knulletje van 17. Kom op zeg.
Je broer kan alleen zo doen omdat je ouders dat zo vinden. Daar zijn je ouders verantwoordelijk voor.

Noem eens voorbeelden waarin je broer gelijk krijgt en jij niet geloofd wordt?
Realiseer je dat je (waarschijnlijk) maar een broer hebt. Maar een die je "Broer" kunt noemen. En diegene haat jij.

Probeer eens te kijken naar wat er leuk aan hem is. En bedenk eens wat jullie beiden leuk vinden en dat jullie samen kunnen doen.

Ik vind het zo zonde.. een broer en een zus, nog zo jong. Verander wat aan je eigen houding, dan verandert zijn houding (uiteindelijk) mee.
Tijd voor een plekje voor jezelf
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik heb ook haat gevoelens gehad. Vriendinnen hadden dit ook en het gaat echt over!! Duurt nog een paar jaar maar daarna wordt het echt beter. Zeker als een van jullie uit huis gaat.
Je broer haten? Wow.... Wat erg. Ik vond de mijne bij vlagen vaak een verwende etterbak, maar het was en is wel mijn broertje. Wat heeft hij je voor ernstigs aangedaan?
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Mijn vader heeft zijn zus altijd gehaat en andersom. (Vader is 4 jaar ouder)

Mijn grootouders kiezen altijd haar kant.

Dit heeft uiteindelijk geleidt tot een breuk in de familie. Alleen zus en haar man komen nog bij grootouders.

Ik, mijn moeder en mijn vader niet meer.
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Toen ik negentien was, was ik allang weg en waren mijn broer en ik heel aardig tegen elkaar; gingen bij elkaar op visite. Maar we lagen elkaar toch niet zo dus op natuurlijke wijze is het contact verflauwd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
:woa: dit is wel erger dan ik en mijn broer
popcornfan101 schreef:
03-04-2018 21:00
:woa: dit is wel erger dan ik en mijn broer
Mooi inmiddels zijn we 4 jaren verder en is TO 21 jaar dus ik vermoed dat het inmiddels wel wat veranderd is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven