Ik haat mijn broer
maandag 20 januari 2014 om 19:59
Ik haat mijn broer. Hij is is 17, twee jaar jonger dan ik en hij maakt mij leven zuur. Mijn ouders geloven hem altijd als we ruzie hebben alleen maar omdat hij de jongste is. Ik voel steeds vaker een afgunst van hem die niet meer weg gaat. Bij ruzies schreeuw ik vaak dat ik hem haat maar merk dat ik het ook heb als ik geen ruzie met hem heb. Ik kan gewoon niet in de buurt van hem zijn. Heeft iemand dit ook? Ik voel me echt een slecht persoon omdat ik hem zo haat. Iemand ervaring hier mee?
maandag 20 januari 2014 om 20:43
maandag 20 januari 2014 om 20:45
Hier ook meisje, jongen met twee jaar verschil. Kunnen het bloed onder elkaars nagels vandaan halen. Zijn nu zestien en veertien, komen meer en meer in de zelfde levensfase en krijgen meer begrip voor elkaar. Op ze daarbij te helpen, hebben ze sinds kort samen een folderwijk. Moeten ze zonder ruzie samenwerken! Ik hoop dat het zo niet veel erger wordt.
Advies:
Ga iets leuks doen samen, regelmatig en leer elkaar eerst te gedogen, daarna te waarderen, en misschien kun je nog een band opbouwen. Jullie zijn nog jong genoeg!
Advies:
Ga iets leuks doen samen, regelmatig en leer elkaar eerst te gedogen, daarna te waarderen, en misschien kun je nog een band opbouwen. Jullie zijn nog jong genoeg!
maandag 20 januari 2014 om 20:45
ik herken het gedeeltelijk
mijn ouders maakten verschil tussen hun 3 kinderen, echt duidelijk verschil
ze maakten vervolgens ook verschil tussen de kleinkinderen, ook echt duidelijk verschil
verschil tussen de kinderen van mij en de kinderen van mijn zussen, maar ook verschil tussen mijn kinderen onderling
ik heb niemand hierom gehaat of afgunst gevoeld, maar het heeft de band en het contact tussen mijn familie en mij verbroken
niet uit boosheid, maar omdat ik geen zin meer had in de pijn en mijn kinderen ook niet
(haal dit straks ws weer weg hoor, niet quoten graag)
sterkte TO!
mijn ouders maakten verschil tussen hun 3 kinderen, echt duidelijk verschil
ze maakten vervolgens ook verschil tussen de kleinkinderen, ook echt duidelijk verschil
verschil tussen de kinderen van mij en de kinderen van mijn zussen, maar ook verschil tussen mijn kinderen onderling
ik heb niemand hierom gehaat of afgunst gevoeld, maar het heeft de band en het contact tussen mijn familie en mij verbroken
niet uit boosheid, maar omdat ik geen zin meer had in de pijn en mijn kinderen ook niet
(haal dit straks ws weer weg hoor, niet quoten graag)
sterkte TO!
maandag 20 januari 2014 om 21:16
Als hij gisteren door zinloos geweld in elkaar was geslagen, zou jij dan glimlachend naast zijn bed staan en nog steeds je haatgevoelens hebben? Is het antwoord ja, dan heb jij een probleem. Is het antwoord nee, dan zul je over een paar jaar heel anders tegen hem aankijken en geleerd hebben te relativeren.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
maandag 20 januari 2014 om 21:48
Zoals ik het lees wil je meer waardering van je ouders. Hoe vinden ze het dat jij VWO doet? Krijg je te horen dat ze van je houden of denken ze dat jij dat toch wel snapt? Gaan ze een gesprek aan als volwassene tot volwassene of komt het zover niet, of misschien kunnen ze dat zelf wel niet.
Ben je ook wel eens alleen met je ouders zonder je broer er bij?
Ben je ook wel eens alleen met je ouders zonder je broer er bij?
maandag 20 januari 2014 om 22:07
Broertjes/zusjes kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen, maar haten is echt een sterke emotie. Ik ben het eens met SweetFireFly, stel dat je broertje morgen iets overkomt, zou je daar dan blij om zijn? Dat kan ik niet geloven.
Pak je ruimte en laat je niet meer verleiden tot ruzies, jij bent de grote zus zeker als 93 je geboortejaar is zou je een beetje wijzer moeten zijn dan het knulletje van 17. Kom op zeg.
Pak je ruimte en laat je niet meer verleiden tot ruzies, jij bent de grote zus zeker als 93 je geboortejaar is zou je een beetje wijzer moeten zijn dan het knulletje van 17. Kom op zeg.
maandag 20 januari 2014 om 22:20
Realiseer je dat je (waarschijnlijk) maar een broer hebt. Maar een die je "Broer" kunt noemen. En diegene haat jij.
Probeer eens te kijken naar wat er leuk aan hem is. En bedenk eens wat jullie beiden leuk vinden en dat jullie samen kunnen doen.
Ik vind het zo zonde.. een broer en een zus, nog zo jong. Verander wat aan je eigen houding, dan verandert zijn houding (uiteindelijk) mee.
Probeer eens te kijken naar wat er leuk aan hem is. En bedenk eens wat jullie beiden leuk vinden en dat jullie samen kunnen doen.
Ik vind het zo zonde.. een broer en een zus, nog zo jong. Verander wat aan je eigen houding, dan verandert zijn houding (uiteindelijk) mee.
maandag 20 januari 2014 om 22:50
maandag 20 januari 2014 om 23:16
dinsdag 3 april 2018 om 21:04
Mooi inmiddels zijn we 4 jaren verder en is TO 21 jaar dus ik vermoed dat het inmiddels wel wat veranderd is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.