Wat is doormeten?
woensdag 4 april 2018 om 19:23
Mijn vriendins baby huilde veel, daarom is ze naar een natuurgeneesarts/alternatief geneesarts oid geweest en die heeft het kindje ''doorgemeten'' zei ze. Volgens die arts was er veel ''onrust in het buikgebied'' enz enz, na behandeling osteopaat gaat het beter.
Want er zat een ribje verkeerd en een nekwerveltje verkeerd, die zijn gekraakt geloof ik.
Weet iemand wat dat doormeten inhoud?? Ik snap er namelijk niets van. Vind het nogal zweverig klinken allemaal, maar dat komt ook omdat ik er geen verstand van heb, alternatieve geneeswijzen. Kan er niet echt iets over vinden op het web.
Als dat echt zou werken zou het in t ziekenhuis ook wel aanwezig zijn toch, zon doormeetgeval, lekker snel en gemakkelijk een diagnose stellen....?
Want er zat een ribje verkeerd en een nekwerveltje verkeerd, die zijn gekraakt geloof ik.
Weet iemand wat dat doormeten inhoud?? Ik snap er namelijk niets van. Vind het nogal zweverig klinken allemaal, maar dat komt ook omdat ik er geen verstand van heb, alternatieve geneeswijzen. Kan er niet echt iets over vinden op het web.
Als dat echt zou werken zou het in t ziekenhuis ook wel aanwezig zijn toch, zon doormeetgeval, lekker snel en gemakkelijk een diagnose stellen....?
woensdag 4 april 2018 om 21:09
Dit eens opgezocht, daar valt doormeten dus ook onder? Dat vind ik wel heeeel vaag idd en geldklopperij.
Maarja dat durf ik dus noooit tegen vriendin te zeggen hoor want het gaat ineens heel veel beter met haar baby qua huilen en krampjes enzo, dus hoe dat dan kan? Suggestie misschien
woensdag 4 april 2018 om 21:13
Vermoedelijk bedoelt ze dit : https://nl.wikipedia.org/wiki/Bioresonantie#VEGAtest
(wat het 'doormeten' betreft).
Oh, mosterd, met wat kaas erbij misschien
Oh, mosterd, met wat kaas erbij misschien
nounou
woensdag 4 april 2018 om 21:16
Dankje!zazamaenade schreef: ↑04-04-2018 21:13Vermoedelijk bedoelt ze dit : https://nl.wikipedia.org/wiki/Bioresonantie#VEGAtest
Oh, mosterd, met wat kaas erbij misschien![]()
woensdag 4 april 2018 om 21:18
Oudewijzeuil schreef: ↑04-04-2018 21:09Dit eens opgezocht, daar valt doormeten dus ook onder? Dat vind ik wel heeeel vaag idd en geldklopperij.
Maarja dat durf ik dus noooit tegen vriendin te zeggen hoor want het gaat ineens heel veel beter met haar baby qua huilen en krampjes enzo, dus hoe dat dan kan? Suggestie misschien
Heel vaak gaan dingen gewoon over na een tijdje.
En krampjes zijn zoiets net als lichte reflux. Dat hoort bij de veel baby's qua ontwikkeling. Zijn normale klachten en bijna altijd gaat dat na een tijdje gewoon over. Is het ineens klaar door de ontwikkeling en volgroeien.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 04-04-2018 21:20
2.90% gewijzigd
woensdag 4 april 2018 om 21:19
Ik snap dit ook echt niet. Als iemand dat bij mijn baby zou doen zou ik zijn/haar wervels of ribben kraken.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
woensdag 4 april 2018 om 21:21
Zegt mij genoeg lijkt me!Oudewijzeuil schreef: ↑04-04-2018 21:03Huh? Hahaha! Wat suggereer je nou?
Het echt een serieuze vraag hoor! Wat is doormeten? Wat doen ze concreet, hoe werkt het!? Mn vriendin wist t zelf ook niet maar was er helemaal lyrisch over. Ik wil me er graag een mening over vormen, niet zomaar roepen dat t kwalkzalverij is zonder dat ik uberhaubt weet wat t inhoud, concreet!
Daarom dit topic, maar heb nog geen antwoord op de vraag gehad, en kan er via google niks over vinden...
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
woensdag 4 april 2018 om 21:23
Misschien is je vriendin zelf rustiger nu haar baby is doorgemeten. En voelt de baby dat moeder rustiger is, en is daarom zelf ook rustiger.Oudewijzeuil schreef: ↑04-04-2018 21:09Dit eens opgezocht, daar valt doormeten dus ook onder? Dat vind ik wel heeeel vaag idd en geldklopperij.
woensdag 4 april 2018 om 22:49
Ja dit vind ik wel een interessante!! Ik heb zelf een dochtertje van 8w die heeeel slecht sliep overdag, en sinds ik het meer loslaat en denk: "ik leg je op tijd in bedje en als je niet slaapt, dan maar niet en mag je lekker bij me" slaapt ze echt beter... Heel gek.
woensdag 4 april 2018 om 23:59
levensgevaarlijk https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenl ... voor-babys
donderdag 5 april 2018 om 15:04
Snap ik.Yasmeenah82 schreef: ↑04-04-2018 21:19Ik snap dit ook echt niet. Als iemand dat bij mijn baby zou doen zou ik zijn/haar wervels of ribben kraken.![]()
Ik heb zelf geen baby maar mocht ik ooit zo gelukkig zijn dat ik een kindje mag/kan krijgen dan zou ik idd echt niet willen dat iemand mijn baby kraakt. Het idee alleen al dat er mensen zijn die dat kraken doen snap ik niet, dan moet er toch ook een steekje los zitten. Maar mensen die het laten gebeuren bij hun baby zijn helemaal koekoek (naar mijn bescheiden mening)
donderdag 5 april 2018 om 16:49
Vind het ook zo vaag eerlijk gezegd... Er zat bij de baby van vriendin dus een ''ribje verkeerd'', dan denk ik: wat nou verkeerd?saszee schreef: ↑05-04-2018 15:04Snap ik.
Ik heb zelf geen baby maar mocht ik ooit zo gelukkig zijn dat ik een kindje mag/kan krijgen dan zou ik idd echt niet willen dat iemand mijn baby kraakt. Het idee alleen al dat er mensen zijn die dat kraken doen snap ik niet, dan moet er toch ook een steekje los zitten. Maar mensen die het laten gebeuren bij hun baby zijn helemaal koekoek (naar mijn bescheiden mening)
Je kunt een gebroken rib hebben, een gekneusde rib, een spier tussen de ribben die is ontstoken of bekneld of wat dan ook, maar een ribje dat ''verkeerd zit door de bevalling'' hoe kun je dat dan verklaren? En hoe zet je dat goed?
Net als een nekwervel die verkeerd geschoten zou zijn tijdens de bevalling... Lijkt mij dat je dan een dwarslaesie hebt?? Vaag.
vrijdag 6 april 2018 om 10:10
Kan hoor, de verbinding tussen je wervels en je ribben zijn gewrichtjes, die kunnen 'scheef' schieten. Heb ik ook wel eens last van. Alleen heb ik een volwassen volgroeid skelet.
En ook een (nek)wervel kan een beetje verschuiven maar dan heb je niet meteen een dwarslaesie. Bij een dwarslaesie is je ruggenmerg doorbroken en dat hoeft bij een verschoven wervel niet zo te zijn.
En ook een (nek)wervel kan een beetje verschuiven maar dan heb je niet meteen een dwarslaesie. Bij een dwarslaesie is je ruggenmerg doorbroken en dat hoeft bij een verschoven wervel niet zo te zijn.
vrijdag 6 april 2018 om 10:20
Dat klinkt logisch idd.... Wist ik niet, weer wat geleerd!12twister schreef: ↑06-04-2018 10:10Kan hoor, de verbinding tussen je wervels en je ribben zijn gewrichtjes, die kunnen 'scheef' schieten. Heb ik ook wel eens last van. Alleen heb ik een volwassen volgroeid skelet.
vrijdag 6 april 2018 om 11:02
Sorry hoor maar dit is onzin. De rug constant in beweging Een wervel die uit het lood is heet spondylolisthesis Je ziet dat wel bij botontkalking of andere ernstige rugafwijkingen maar zeker niet bij baby’s. En de behandeling is vastzetten met een schroef en zeker niet een beetje duwen en trekken. Compleet koekoek