De vajayjay Viva? Echt?
dinsdag 3 april 2018 om 09:32
Ooit was Viva een vooruitstrevend blad voor de moderne vrouw. Geen onderwerp werd geschuwd, wat inhield dat er elke week wel wat over seks of het sexy vrouwenlichaam in het tijdschrift stond. Geen uitdaging ging Viva uit de weg.
Verfrissend.
En leuk voor de jonge dame, die ik 35 jaar terug was.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat Viva het woord 'vagina' niet meer durft te gebruiken. Het is vajayjay geworden. Echt waarom??
Is de vagina ineens een eng woord? Moeten we het met 'speelse' woorden verbloemen? Schrikt vagina af?
Of is de Viva de nieuwe Yes, waarin voor de jonge tienermeisjes de vrouwelijke lichaamsdelen nog niet te 'hard' benoemd mogen worden?
Geen idee wat de reden is, maar voor mij slaat het nergens op,
Vajayjay
Verfrissend.
En leuk voor de jonge dame, die ik 35 jaar terug was.
Nu zie ik tot mijn verbazing dat Viva het woord 'vagina' niet meer durft te gebruiken. Het is vajayjay geworden. Echt waarom??
Is de vagina ineens een eng woord? Moeten we het met 'speelse' woorden verbloemen? Schrikt vagina af?
Of is de Viva de nieuwe Yes, waarin voor de jonge tienermeisjes de vrouwelijke lichaamsdelen nog niet te 'hard' benoemd mogen worden?
Geen idee wat de reden is, maar voor mij slaat het nergens op,
Vajayjay
Later is nu
woensdag 4 april 2018 om 13:54
Oh, is dát het! Ik dacht aan ayayay, zoals in een Mexicaanse smartlap. Wat trouwens ook best een goede term kan zijn.Henk-en-Roelie schreef: ↑04-04-2018 00:02Waarschijnlijk niet, vajayjay is "logischer" als je gewend bent om vagina op z'n Engels uit te spreken.
Vajayjay zou in het Nederlands dan vagigi zijn of vagijgij ( vagijn).
woensdag 4 april 2018 om 14:57
Op het vaste repertoire van mijn koor staat een Zuidafrikaans volksliedje
dat heet "Si njay njay njay" (uitgesproken als jay)
Iedere keer als ik Vajayjay lees, moet ik aan dat lied denken.
Ik hoop dat ik me niet vergis bij ons concert volgende week.
Staat zo vreemd als ik al handenklappend en heupwiegend "vajayjay" sta te zingen
dat heet "Si njay njay njay" (uitgesproken als jay)
Iedere keer als ik Vajayjay lees, moet ik aan dat lied denken.
Ik hoop dat ik me niet vergis bij ons concert volgende week.
Staat zo vreemd als ik al handenklappend en heupwiegend "vajayjay" sta te zingen
woensdag 4 april 2018 om 21:08
Ik eigenlijk ook Rosetrea, maar Vajayay stond vorige week in zo'n kop en toen vroeg ik me oprecht af wat ze ermee bedoelden.
Gisteren kwam ik erachter dat je met het pijltje rechts boven de [lees ook] koppen weg kunt klikken, vandaag deed ik de teleurstellende ontdekking dat ze zo ineens weer terug zijn
Gisteren kwam ik erachter dat je met het pijltje rechts boven de [lees ook] koppen weg kunt klikken, vandaag deed ik de teleurstellende ontdekking dat ze zo ineens weer terug zijn
Later is nu
donderdag 5 april 2018 om 08:11
donderdag 5 april 2018 om 11:14
donderdag 5 april 2018 om 11:14
.strikjemetstippels schreef: ↑05-04-2018 10:14Neeej dat is in Die Hard![]()
Ik zou het grappiger hebben gevonden als ze zo als Borat 'vagene' hadden geschreven.
Oh fuck, haal ik ze nu toch door elkaar?
Later is nu
donderdag 5 april 2018 om 17:24
Sneu hoor, de redactie lijkt wel een kleuterklas die alles wat met seks en "vieze woorden" in de titel en/of inleiding met rode oortjes nog steeds shocking gewaagd vindt. En dat zo'n overdosis aandacht voor "erotiek", vagina's en piemels verkoopt.
In werkelijkheid worden dit soort "artikeltjes" steeds meer een afgang, komt het nogal gefrustreerd over, steeds maffer, onwaarschijnlijker en irritanter ook, nu weer een jurk die op een vagina zou lijken, en weer iets over het uiterlijk vergelijken (boeien wat ene Alice "charmanter" vindt, pff), tis iig wel duidelijk wat die redactie zoal bezighoudt.
Gaap
In werkelijkheid worden dit soort "artikeltjes" steeds meer een afgang, komt het nogal gefrustreerd over, steeds maffer, onwaarschijnlijker en irritanter ook, nu weer een jurk die op een vagina zou lijken, en weer iets over het uiterlijk vergelijken (boeien wat ene Alice "charmanter" vindt, pff), tis iig wel duidelijk wat die redactie zoal bezighoudt.
Gaap
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
donderdag 5 april 2018 om 19:26
Vergeet het erotisch verhaal nietSuzy65 schreef: ↑05-04-2018 17:24Sneu hoor, de redactie lijkt wel een kleuterklas die alles wat met seks en "vieze woorden" in de titel en/of inleiding met rode oortjes nog steeds shocking gewaagd vindt. En dat zo'n overdosis aandacht voor "erotiek", vagina's en piemels verkoopt.
Gaap![]()
![]()
donderdag 5 april 2018 om 19:35
Ja, dat bedoel ik. 35 jaar terug was dit misschien nog schokkend, maar nu toch niet meer?Suzy65 schreef: ↑05-04-2018 17:24Sneu hoor, de redactie lijkt wel een kleuterklas die alles wat met seks en "vieze woorden" in de titel en/of inleiding met rode oortjes nog steeds shocking gewaagd vindt. En dat zo'n overdosis aandacht voor "erotiek", vagina's en piemels verkoopt.
Gaap![]()
![]()
Later is nu