Nieuwe buren

05-04-2018 16:39 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen weekend hebben we nieuwe buren. Jonge mensen, leuk want wij zijn ook nog jong. Nu is het zo dat ze enorm aan het klussen zijn en dit gaat gepaard met een hoop lawaai. Ze hebben zich nog niet voorgesteld en die twee dingen samen stuiten me een beetje tegen de borst. We wonen in een twee onder een kap met deuren aan de zijkant van het huis en niet aan de voorkant. We hebben de buren nog niet fysiek gezien. Ik snap gewoon niet waarom ze zich niet even komen voorstellen. Dat deden wij 2 maanden geleden ook bij de toen buren, toen wij daar gingen wonen.

Nu had ik het idee een kaartje in de bus te gooien met iets in de trant van 'We hoorden jullie klussen, welkom'.

Hoe denken jullie hierover?

Ik ben overigens niet boos dat ze aan het klussen zijn. Want dat wisten we toen de exburen vertelden dat ze het huis verkocht hadden. Is hard nodig. Ook het feit dat het gehorig is, is logisch met een jaren 30 woning. Het gaat me erom dat ik het netjes zou zou vinden dat ze even langs komen en zouden zeggen van: als je te veel last hebt, laat het even weten. Niet om er iets mee te doen, maar uit netheid.

edit: Omdat sommige mensen niet verder lezen. We gaan dit weekend even langs om hoi te zeggen en ons voor te stellen.
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 07-04-2018 11:23
20.70% gewijzigd
Ksenija schreef:
05-04-2018 17:54
Je noemt inderdaad maar wat, want het slaat nergens op. Juist in een flat ken je de mensen, want er is veel meer contact doordat je nu eenmaal door dezelfde ingang gaat alvorens je deur te betreden. Niet alleen daarom, maar mede. En waarom zo expliciet koophuis noemen? Alsof je aan wil geven dat huurwoningen voor niet sociale mensen zijn.
Ai, wat een aangebrande reactie. Zwart door roet, heetgeblakerd, de zwarte rook dampt er van af. Lees zowel het bericht van de forummer die jij quote als die van jezelf nogmaals.

Merk jij ook op dat er heel wat aannames in jouw post staan? Niet in die van degene die jij quote hoor.
Suikerwafel schreef:
05-04-2018 17:16
Staat dit weekend op de planning. Iets met zwaar en moeilijk vastgezet en een vrouwenhuishouden :mrgreen:
No worry, lekker genieten van dat bord.
Ik begrijp
Troeteltje schreef:
05-04-2018 17:57
Ai, wat een aangebrande reactie. Zwart door roet, heetgeblakerd, de zwarte rook dampt er van af. Lees zowel het bericht van de forummer die jij quote als die van jezelf nogmaals.

Merk jij ook op dat er heel wat aannames in jouw post staan? Niet in die van degene die jij quote hoor.
Nee.
Ksenija schreef:
05-04-2018 17:59
Nee.
Vreemd, maar goed, dat kan.
Asinum schreef:
05-04-2018 16:45
Dus jij vind dat mensen naar jou moeten komen om zich voor te stellen? En waarom jij niet? Misschien vinden zij het wel raar dat jullie nog niet zijn langsgeweest om je voor te stellen, jullie hebben toch immers wel gehoord dat zij aan het klussen zijn??
Wat je zegt is echt raar. Normaal gesproken stellen mensen die ergens nieuw komen zich voor. Als jij een kamer binnenkomt met vreemden ga je dan ook zitten en wachten tot de anderen zich voor komen stellen?
Suikerwafel schreef:
05-04-2018 16:55
Ik woon in een dorp in het oosten van het land, andere mentaliteit dan de grote stad denk ik? Wellicht zijn het hormonen, maar het frustreert me vooral omdat ik het niet fatsoenlijk vind.

Misschien moeten we zelf inderdaad langs. Met een kaartje ligt er nog een beetje initiatief bij hen dacht ik.
Misschien een leuk idee om langs te gaan met een mooie schaal koekjes. Door de drukte kan een bezoekje er snel bij inschieten. Toen wij 8 jaar geleden in ons huis kwamen wonen, stond de buurvrouw een paar dagen aan de deur met een heerlijke schaal koekjes. Verander de wereld begin bij jezelf!
Ksenija schreef:
05-04-2018 17:54
Je noemt inderdaad maar wat, want het slaat nergens op. Juist in een flat ken je de mensen, want er is veel meer contact doordat je nu eenmaal door dezelfde ingang gaat alvorens je deur te betreden. Niet alleen daarom, maar mede. En waarom zo expliciet koophuis noemen? Alsof je aan wil geven dat huurwoningen voor niet sociale mensen zijn.
Wat een onzin! Dat echt niet overal zo hoor.
Ik begrijp niet goed wat een naambord (?!?) en baby er mee te maken hebben. Wat kan dat die mensen nou schelen?

Ze zijn druk aan het klussen en eenma gesetteld nodigen ze jullie vast uit voor een borrel ofzo. Heel normaal lijkt me.
Als je je niet kunt bedwingen, zó graag wil je ze ontmoeten, ga je er zelf even langs.

Waar een mens al niet een probleem va kan maken, onbegrijpelijk.
Als ik ga verhuizen en klussen ga ik me juist eerst voorstellen bij de buren. Vast een beetje goodwill kweken in verband met de komende weken klusoverlast enzo. Ik weet ook echt niet beter dan dat iedereen dat zo doet. Dus ja, ik begrijp TO wel eigenlijk. (die baby heeft er verder niks mee te maken vind ik trouwens).
Vriendin gaat een taart bakken en dan gaan we daar binnenkort langs als ze hier het weekend nog niet zijn geweest. Met baby overigens, ondanks dat dat gek is volgens sommigen. Het is pas echt gek om een baby thuis te laten.

En ik vind het niet erg dat ze klussen. Zoals ik last heb van hun geklus, krijgen/hebben zij dat inderdaad van onze baby. Ging meer om het principe.
-Esmeralda- schreef:
05-04-2018 18:09
Als ik ga verhuizen en klussen ga ik me juist eerst voorstellen bij de buren. Vast een beetje goodwill kweken in verband met de komende weken klusoverlast enzo. Ik weet ook echt niet beter dan dat iedereen dat zo doet. Dus ja, ik begrijp TO wel eigenlijk. (die baby heeft er verder niks mee te maken vind ik trouwens).
Dat is dus ook mijn gedachte. Door die baby zou ik me dat nog beter kunnen voorstellen. Maar dat ligt inderdaad misschien aan mij.
Mensen, wtf is een geboortebord? Echt een groot bord buiten omdat je een baby hebt? Maar waarom?
Zij die je lief zijn, weten vast wel dat je een kind hebt gekregen. Voorbijgangers kan het niks schelen.
Heb er nog nooit van gehoord, maar het roept nu vele vragen op ;)
Suikerwafel schreef:
05-04-2018 18:11
Dat is dus ook mijn gedachte. Door die baby zou ik me dat nog beter kunnen voorstellen. Maar dat ligt inderdaad misschien aan mij.
Ik vind het niet aan jou liggen hoor, ik ben het met je eens. Ik zou zelfs met klussen nog rekening houden met baby's en mensen in ploegendienst bijvoorbeeld. Zover mogelijk dan.
Briefje met die tekst zou ik zeker niet doen.
Waarom zelf gewoon niet even aanbellen met wat lekkere koeken en ze welkom heten. Ik kom ook uit een dorp en zo zou ik het doen.
Scratte schreef:
05-04-2018 16:48
Dat is wel gebruikelijk hoor als je ergens nieuw komt wonen.

Maar aangezien de aanstaande nieuwe buren niet zo sociaal (lijken) te zijn. Ik zou er zelf even heenlopen en hand geven.
Draai het eens om....fijn dat de buren de nieuwkomers welkom heten in de buurt. Staat wel zo netjes en sociaal.
Kortom...van beide kanten dus wat van te zeggen. Ik zou zeggen: de eerste die er aan denkt kan zich ook voorstellen ipv op elkaar wachten, er allerlei gedachtes van asociaal zijn erop los te gooien om vervolgens verongelijkt te gaan zitten doen.
Wanneer het zo belangrijk voor je is. Ga dan zelf even langs.

Misschien zijn zij zo druk hiermee dat zij voorstellen etc pas later willen doen. Ik woonde in Amsterdam en daar was het helemaal niet zo gebruikelijk om alle buren af te gaan. Hier heb ik het wel gedaan maar het kan deze mensen gewoon zijn ontschoten.

Jij hecht er veel waarde aan. Ga dan zelf even langs.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Suikerwafel schreef:
05-04-2018 16:55
Met een kaartje ligt er nog een beetje initiatief bij hen dacht ik.
Die mensen zitten er 4 (!) dagen, hebben net een huis gekocht waar veel aan moet gebeuren. Die hebben wel andere prioriteiten dan kennismaken met de buren op dit moment. En onfatsoenlijk dat ze klussen? Tsja, wees maar blij dat ik je nieuwe buurvrouw niet ben, want ik zou me toch echt niet gaan aanpassen aan slaaptijden van de baby van de buren als er veel moet gebeuren in een net gekocht huis. Zolang ze niet na 22.00 uur doorgaan lees ik echt niets onfatsoenlijks. Klussen hoort er nu eenmaal bij als je een huis koopt. En herrie van klussende buren hoort er ook bij als je geen vrijstaande villa hebt. Dat voorstellen aan de buren komt wel, en als jij dat zo graag gelijk wil dan ga je zelf aanbellen.
raccoon schreef:
05-04-2018 18:01
Misschien een leuk idee om langs te gaan met een mooie schaal koekjes. Door de drukte kan een bezoekje er snel bij inschieten. Toen wij 8 jaar geleden in ons huis kwamen wonen, stond de buurvrouw een paar dagen aan de deur met een heerlijke schaal koekjes. Verander de wereld begin bij jezelf!
Nee. Ik ben echt de asociaalste niet, maar koekjes of ander etenswaar zou ik zo opdringerig vinden. Ook leuk met zo'n verborgen boodschap (hoewel verborgen?) "is de koffie al klaar?"

Gewoon handje schudden. Meer dan genoeg.
violetskies schreef:
05-04-2018 17:29
Het is nog niet een week geleden en ze zijn druk aan het klussen. Als het nou 3 maanden later was, hun huis was op orde en ze hadden je nooit begroet, dan zou ik het wel hebben begrepen, maar nu niet.
Dit.
Voorstellen kan ook na een paar weken als je wat uit de rommel bent.
permis schreef:
05-04-2018 18:11
Mensen, wtf is een geboortebord? Echt een groot bord buiten omdat je een baby hebt? Maar waarom?
Zij die je lief zijn, weten vast wel dat je een kind hebt gekregen. Voorbijgangers kan het niks schelen.
Heb er nog nooit van gehoord, maar het roept nu vele vragen op ;)
Ik zou me kapot schamen met zo iets. Vind het aandacht trekkerij. Als je oprecht van je kind en leven geniet, richt je je op je gezin. En niet op buren en voorbijgangers.
Ksenija schreef:
05-04-2018 18:27
Ik zou me kapot schamen met zo iets. Vind het aandacht trekkerij. Als je oprecht van je kind en leven geniet, richt je je op je gezin. En niet op buren en voorbijgangers.
Krijg je van anderen. Tenminste in ons geval stond hij er toen we uit het ziekenhuis kwamen. En ja als je baby is geboren wil je ergens dat de hele wereld dat weet, ook al weet je ook dat het niemand wat kan interesseren.
Je hebt een geboortebord in de tuin dus ik denk dat de nieuwe buren denken dat je net bevallen bent (en dus niet 5 weken geleden al). En ze denken vast dat jij in je kraamtijd geen behoefte hebt aan onbekenden op de koffie.

Zoals eerder al gezegd, zou ik ze zelf welkom heten. Door een kaartje in de bus te doen of een bloemetje af te geven. Als ze zo druk aan het klussen zijn hebben ze vast geen tijd aan uitgebreid koffie drinken en de baby bewonderen. Dat kan op een later moment ook nog.
Suikerwafel schreef:
Ging meer om het principe.
Maar er is geen principe. Het is een verwachting. Ik heb zelf ook in een dorpje in het oosten gewoond en het is echt geen vaste standaard (meer).
En zeker niet direct de eerste dagen.

Ik zou er zelf niet zoiets groots van maken. Zie je ze buiten staan, even begroeten en welkom heten en evt noemen dat je graag het resultaat een keer komt bekijken.
Ik zou zo’n taart ook niet doen, maar het wat luchtiger houden.
Maar ja, dat is voor iedereen dus verschillend.

En over het geboortebord, dat vond ik raar om te ervaren in de
Stad dat er geen ooievaar door de (naaste) buren wordt gedaan.
Was ik ook zo gewend uit het dorp.
Maar dat zijn ook gebruiken van vroeger en lang overal niet zo vanzelfsprekend meer.
Suikerwafel schreef:
Vriendin gaat een taart bakken en dan gaan we daar binnenkort langs als ze hier het weekend nog niet zijn geweest. Met baby overigens, ondanks dat dat gek is volgens sommigen. Het is pas echt gek om een baby thuis te laten.

En ik vind het niet erg dat ze klussen. Zoals ik last heb van hun geklus, krijgen/hebben zij dat inderdaad van onze baby. Ging meer om het principe.
Ik zou de baby dus juist thuis laten, als ze daar aan het verven en verbouwen zijn. Lekkere stofbende..
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven