Nieuwe buren

05-04-2018 16:39 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen weekend hebben we nieuwe buren. Jonge mensen, leuk want wij zijn ook nog jong. Nu is het zo dat ze enorm aan het klussen zijn en dit gaat gepaard met een hoop lawaai. Ze hebben zich nog niet voorgesteld en die twee dingen samen stuiten me een beetje tegen de borst. We wonen in een twee onder een kap met deuren aan de zijkant van het huis en niet aan de voorkant. We hebben de buren nog niet fysiek gezien. Ik snap gewoon niet waarom ze zich niet even komen voorstellen. Dat deden wij 2 maanden geleden ook bij de toen buren, toen wij daar gingen wonen.

Nu had ik het idee een kaartje in de bus te gooien met iets in de trant van 'We hoorden jullie klussen, welkom'.

Hoe denken jullie hierover?

Ik ben overigens niet boos dat ze aan het klussen zijn. Want dat wisten we toen de exburen vertelden dat ze het huis verkocht hadden. Is hard nodig. Ook het feit dat het gehorig is, is logisch met een jaren 30 woning. Het gaat me erom dat ik het netjes zou zou vinden dat ze even langs komen en zouden zeggen van: als je te veel last hebt, laat het even weten. Niet om er iets mee te doen, maar uit netheid.

edit: Omdat sommige mensen niet verder lezen. We gaan dit weekend even langs om hoi te zeggen en ons voor te stellen.
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 07-04-2018 11:23
20.70% gewijzigd
Ksenija schreef: ↑
05-04-2018 18:37
Nou en? Dat flikker je dat ding toch weg. Je laat het geen 5 weken staan!!!

Kul. Zo ben jij. Anders zou heel NL vol staan met die idiote borden. Hele wereld?! Droom verder, zeg.
Zo. Ga je lekker?
En wat boeit het nou of TO lesbisch is? Snap niet echt wat dat te maken heeft met haar vraag/topic.

Iedereen flipt m nu wel heel erg uit zn panty tegen TO.
Ik denk dat ze de boodschap wel begrijpt inmiddels.
TO, wandel gewoon ff langs met de babyfoon wanneer baby slaapt, overleeft ie heus.
Een taart is ietwat veel, maar wel heel lief!
En maak je vooral verder niet meer al te druk (over zowel de reacties hier als de nieuwe buren ;) )
-
05-04-2018 18:53
Dat is niet de andere kant van haar huis, hoor?!

Je baby laat je toch geen seconde alleen?!! In drie tellen kan er wat mis gaan. Nee, dat zou ik niet doen. Zeker niet voor zo'n onnodig optreden.
Keek jij 24/7 naar de baby dan? Naar de voordeur van je buren lopen en daar een kort praatje maken lijkt me niks anders dan hele avond beneden tv kijken en de baby ligt boven. In meters geen verschil en in zogenaamd gevaar ook niet.
Phloxx schreef: ↑
05-04-2018 19:13
Zo. Ga je lekker?
En wat boeit het nou of TO lesbisch is? Snap niet echt wat dat te maken heeft met haar vraag/topic.

Iedereen flipt m nu wel heel erg uit zn panty tegen TO.
Ik denk dat ze de boodschap wel begrijpt inmiddels.
TO, wandel gewoon ff langs met de babyfoon wanneer baby slaapt, overleeft ie heus.
Een taart is ietwat veel, maar wel heel lief!
En maak je vooral verder niet meer al te druk (over zowel de reacties hier als de nieuwe buren ;) )
Doe ik samen met mijn vriendin zodat we allebei weten wie er naast ons woont :)!
Je gaat toch niet ongevraagd, terwijl die mensen druk aan het klussen zijn, met je hele gezin inclusief taart daar op de stoep staan om ze welkom te heten of om kennis te maken?
Wat maak je er toch een drukte om zeg. Ik zou echt jeuk krijgen van je als je dat bij mij zou doen.

Laat die mensen toch, je komt ze vanzelf wel een keer tegen.
Maar wonen ze er ook al of zijn er ploegjes bezig met klussen? Sta je met baby, partner en taart voor de deur en zijn opa en neven er net om iets te slopen.
In onze vorige woning kregen we nieuwe buren en na een half jaar toen ik in de voortuin bezig was heeft de buurvrouw zich pas voorgesteld. (Even later zijn wij verhuisd dus dat was de enige keer).
Geef het even tijd.
Doe ik niet aan....
TO is iemand met principes rond voorstellen van klussende buren, die koste wat kost met het gezin in verbouwingstijd bij ze op de stoep wil staan, en een reuze aankondiging van iets wat verder niemand interesseert wekenlang buiten laat staan.
Succes, nieuwe buren
Suikerwafel schreef: ↑
05-04-2018 19:18
Doe ik samen met mijn vriendin zodat we allebei weten wie er naast ons woont :)!
Wtf. Zijn ze verstandelijk of visueel beperkt ofzo, dat dat nodig is?
-Esmeralda- schreef: ↑
05-04-2018 18:09
Als ik ga verhuizen en klussen ga ik me juist eerst voorstellen bij de buren. Vast een beetje goodwill kweken in verband met de komende weken klusoverlast enzo. Ik weet ook echt niet beter dan dat iedereen dat zo doet. Dus ja, ik begrijp TO wel eigenlijk. (die baby heeft er verder niks mee te maken vind ik trouwens).
Precies dit. Ik weet niet beter of je stelt jezelf voor voordat je met klussen begint. Je wilt toch weten wie er naast je woont? En je buren willen ook graag weten waar ze aan toe zijn. Je investeert in een goed burenrelatie dat heel bepalend is voor je woongenot. Ik vind het niet meer dan normaal. Wat een belachelijke en onnodig felle reacties krijgt TO hier.
Ik vind hier dingen van.
05-04-2018 19:18
Wat ontzettend overdreven.
Maar ze wonen er toch nog niet eens? Ik vind het normaal om pas als je er echt woont je te gaan voorstellen aan de buren, als je die voor die tijd niet al eens bent tegengekomen op de stoep. Ik vind het raar om jezelf voor te stellen voor je er daadwerkelijk woont. Wat is er mis met een borrel als het huis klaar is?
Ik heb toch echt geen behoefte om mij geforceerd kennis te gaan maken met de nieuwe buren. Of ik nou nieuw ben of zij er zijn komen wonen.

Ik zie ze wel een keer op straat of in de tuin en dat is een prachtige gelegenheid om mij/ons voor te stellen.

Het is toch geen camping?
permis schreef: ↑
05-04-2018 18:07
Ik begrijp niet goed wat een naambord (?!?) en baby er mee te maken hebben. Wat kan dat die mensen nou schelen?

Ze zijn druk aan het klussen en eenma gesetteld nodigen ze jullie vast uit voor een borrel ofzo. Heel normaal lijkt me.
Als je je niet kunt bedwingen, zó graag wil je ze ontmoeten, ga je er zelf even langs.

Waar een mens al niet een probleem va kan maken, onbegrijpelijk.

Nou, daaraan kunnen nieuwe buren zien dat er een kersverse beeb is en dús een kersverse moeder die de hele dag thuis zit (verlof immers, had je kunnen ruiken). Dat die hormonale moeder dús wel gefrustreerd zal moeten zijn en het tegen de borst zal moeten stuiten als de buren zich niet stante pede komen voorstellen en zich excuseren voor de klusherrie (want moeders zit hele dagen thuis, dat dat is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden). Dus.
Beijtje schreef: ↑
05-04-2018 20:15
Ik heb toch echt geen behoefte om mij geforceerd kennis te gaan maken met de nieuwe buren. Of ik nou nieuw ben of zij er zijn komen wonen.

Ik zie ze wel een keer op straat of in de tuin en dat is een prachtige gelegenheid om mij/ons voor te stellen.

Het is toch geen camping?
Daar worden mensen dus ook zo onder druk gezet? Lekkere vakantie dan.
Ik vermoed dat TO een "vrouw" is en dus lesbienne. Wellicht dat ze daarom zo reclameert met het "ouderschap".
05-04-2018 20:44
Ik vermoed dat TO een "vrouw" is en dus lesbienne. Wellicht dat ze daarom zo reclameert met het "ouderschap".

Ja duh Sherlock. TO is een vrouw. Ze is net bevallen en met verlof schrijft ze.
En haar partner is ook een vrouw.
Was geen misterie hoor.
05-04-2018 18:53
Dat is niet de andere kant van haar huis, hoor?!

Je baby laat je toch geen seconde alleen?!! In drie tellen kan er wat mis gaan. Nee, dat zou ik niet doen. Zeker niet voor zo'n onnodig optreden.
Natuurlijk laat je je baby wel "alleen" je staat toch niet de hele dag naast de wieg ofzo. Het is een 2 onder 1 kap huis, één huis dus en het is dus maar een paar meter verder. Waarschijnlijk dichterbij dan als ze even in de tuin is als de baby ligt te slapen.
Je kunt ook overdrijven hoor. Wat kan er volgens jou mis gaan met een slapende baby van 5 weken? Enne, ook nooit naar de wc zeker?
05-04-2018 16:55
maar het frustreert me vooral omdat ik het niet fatsoenlijk vind.

Met een kaartje ligt er nog een beetje initiatief bij hen dacht ik.
Mensen hoeven niet te voldoen aan jouw maatstaven. Iedereen is anders. En waarom een kaartje? Die mensen wonen naast je!
Sabeltandcavia schreef: ↑
05-04-2018 19:52
Precies dit. Ik weet niet beter of je stelt jezelf voor voordat je met klussen begint. Je wilt toch weten wie er naast je woont? En je buren willen ook graag weten waar ze aan toe zijn. Je investeert in een goed burenrelatie dat heel bepalend is voor je woongenot. Ik vind het niet meer dan normaal. Wat een belachelijke en onnodig felle reacties krijgt TO hier.
Maar is het een ramp als ze pas na 4 weken kennis komen maken?
Met je baby even aanbellen. Taart afgeven.

Voorstellen, succes wensen met klussen en zeggen dat jullie weleens een kop koffie kunnen doen als ze er wonen.

Klaar.

Taart/bloemen...natuurlijk hóeft dat niet. Maar wat vond ik het lief toen we van 2 buren een plantje / cake kregen als welkom. Wel nadat we onszelf al hadden voorgesteld trouwens.
Ze hoeven helemaal niets.

Voor wie komen ze er wonen? Voor zichzelf of voor de buren? Laat ze met rust.
05-04-2018 17:08
O ja. Dat kan natuurlijk ook. Die kant had ik nog niet bedacht. :-O$
Het kan dus zijn dat ze al een keer langsgeweest zijn toen je even de deur uit was oid?
Ik zou echt een heel raar beeld krijgen van jullie, als jullie opeens met taart en baby bij mij op de stoep zouden staan, terwijl overduidelijk is dat we aan het klussen zijn. Over sociaal onhandig gesproken....
hier volgt nog een zeer inspirerend citaat...ooit
Samske06 schreef: ↑
06-04-2018 08:56
Ik zou echt een heel raar beeld krijgen van jullie, als jullie opeens met taart en baby bij mij op de stoep zouden staan, terwijl overduidelijk is dat we aan het klussen zijn. Over sociaal onhandig gesproken....
Dat zou ik ook hebben ja.
Samske06 schreef: ↑
06-04-2018 08:56
Ja dit.

TO.. get a life, denk niet dat jouw instelling de enige juiste is en laat die klussers gewoon even met rust .
Denk niet dat je baby, of het feit dat je er een hebt, een ander iets boeit.

Ga gewoon gezellig een borrel drinken als ze er eenmaal echt wonen! Of niet, dan maak je een praatje op de stoep ofzo. Wat maakt het uit?!

Waarom die haast en opdringerigheid, dat is stiekem niks anders dan je eigen ideeen opleggen en je eigen nieuwsgierigheid bevredigen. Egocentrisch gestuurd en daarmee onfatsoenlijk.
Wollk schreef: ↑
06-04-2018 01:19
Met je baby even aanbellen. Taart afgeven.

Voorstellen, succes wensen met klussen en zeggen dat jullie weleens een kop koffie kunnen doen als ze er wonen.

Klaar.

Taart/bloemen...natuurlijk hóeft dat niet. Maar wat vond ik het lief toen we van 2 buren een plantje / cake kregen als welkom. Wel nadat we onszelf al hadden voorgesteld trouwens.
Maar stond je toen ook met je ellebogen in de verf en alleen een kruk om op te zitten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven