Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn

06-04-2018 10:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat hier geen tips gegeven mogen worden op het gebied van gezondheid maar de doktersafspraak staat inmiddels.

Ik heb sinds vorige week hoofdpijn. Ik ben een hoofdpijn patiënt maar dat duurde dan een dag, misschien 2 maar nu dus al 8 dagen!

Ik neem zoals altijd een ibuprofen en paracetamol en daarna gaat het weer.
Is natuurlijk ook niet heel goed.

Dus ik hoop dat iemand ander soortige tips heeft om het tegen te gaan.
Ik drink nu geen koffie, geen alcohol en eet verder gezond.

Misschien nog wat tips?
Frisse lucht helpt mij vaak wel. En beweging/ bezig blijven. Meestal heb ik in zo’n geval de neiging om niks te doen maar ik merk dat als ik gewoon doorga met werken/ sporten etc dat het dan eerder weg lijkt te gaan.
waar komt de pijn vandaan?
Stijve nek?
Verstopte holtes?
Vanuit mijn nek lilalinda... ik heb van de week een massage geboekt om het soepeler te maken maar zelfs na de pittige massage, was Mn hoofdpijn niet weg :s
Ik ben vandaag van plan om te gaan skaten. Even frisse lucht en wat beweging.
Rooosjee schreef:
06-04-2018 10:58
Vanuit mijn nek lilalinda... ik heb van de week een massage geboekt om het soepeler te maken maar zelfs na de pittige massage, was Mn hoofdpijn niet weg :s
goed insmeren met tijgerbalsam en een dikke shawl om
Lekker broeien
Tijgerbalsem! DAT ga ik zo halen!
Gemberthee (van verse gember) met citroen helpt bij sommige mensen. Ik vind het gewoon lekker. :)

Verder kan het bij mij overgaan door te gaan lezen, maar dan moet het al wel enigszins gezakt zijn, of seks. Dat laatste oppert mijn man dan ook standaard, maar met teveel hoofdpijn heb ik daar toch weer geen zin in.
Later is nu
Drink je genoeg water?
Sex werkt hier ook altijd heel goed, maar deze week dus maar voor even. Zelfs de natuurlijke dopamines zijn er niet tegen bestand!

Ik haal ook even verse gember...
Krijg je veel suikers binnen? Dat kan bij mij ook triggeren.
Je zegt dat je nu geen koffie drinkt. Normaal wel? Kan je aan het 'afkicken' zijn van de cafeïne?
gebruik je de pil en zit je bijna aan het eind van de strip of stopweek?
Ik moest vorige week juist wel koffie drinken na 4 dagen hoofdpijn. Ik besefte toen pas dat het begonnen was toen ik stopte met koffie drinken 's morgens.

1 kopje was genoeg om die dag geen hoofdpijn meer te krijgen.
Hoe oud is je matras? En je kussen? Maakt soms ook het verschil..
Klinkt als heel raar advies maar ik denk dat 1 kopje koffie verlichting kan bieden. Als je zomaar stopt met koffie drinken krijg je hoofdpijn.

O, mosterd
Bearnaise schreef:
06-04-2018 11:58
Ik moest vorige week juist wel koffie drinken na 4 dagen hoofdpijn. Ik besefte toen pas dat het begonnen was toen ik stopte met koffie drinken 's morgens.

1 kopje was genoeg om die dag geen hoofdpijn meer te krijgen.
duurde bij mij ruim een week, toen was ik van de koffiehoofdpijn af
Van afkicken van koffie krijg ik inmiddels heuse griepverschijnselen, zo'n 3 dagen lang de laatste keer. Ik zorg nu dat ik, hoe beroerd ik me ook voel, 's morgens voor 11 uur een kop koffie drink. Als ik eenmaal hoofdpijn heb, helpt de koffie niet meer, helaas.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven