Lijf & Lijn alle pijlers

Sporten + KHD arm dieet, toch niet afvallen

06-04-2018 12:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na vorig jaar een kilo of 10 te zijn afgevallen (was iets te veel omdat ik in de laatste maanden nog zoekende was naar een goede balans in eten/sporten), ben ik inmiddels weer 5 kilo aangekomen. Dat is voor mij 2/3 kilo teveel en om ervoor te zorgen dat ik niet weer teveel aankom ben ik dus de laatste twee weken weer een beetje op mijn eetpatroon aan het letten. Dit betekent dat ik wat minder koolhydraten ben gaan eten, geen koekjes en chocola en andere "slechte tussendoortjes".

Daarnaast ben ik de afgelopen twee weken elke dag meer gaan bewegen (wandelen) en sport ik sowieso al sinds 1,5 jaar (krachttraining/power) 2x in de week.

Het vreemde is dat ik alleen maar ben aangekomen... het is maar een halve kilo, maar toch. Had het idee dat ik goed bezig was, maar dit motiveert natuurlijk ook niet echt. Wat doe ik fout?
ook van gezonde zaken, kun je te veel binnenkrijgen
Hoe lang ben je en wat weeg je?

1 of 2 kilo kun je van nature al schommelen tgv cyclus, vocht, zwaartekracht, ...etc.

Dus die 0,5 kg zegt vooral dat je jezelf te vaak weegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ben je meer gaan eten van wat je nog wel mag eten van jezelf?
Ik ben 1.78 en weeg nu 71kg. Ik weeg mezelf 1x in de week op dezelfde dag en tijdstip. Ik zou graag 68 kg wegen.
Marana-- schreef:
06-04-2018 13:03
Ben je meer gaan eten van wat je nog wel mag eten van jezelf?
Ja, dat wel maar dat zijn m.n. groenten en ipv mn portie havermout 's morgens ben ik (ivm het koolhydraatarm idee) meer Griekse yoghurt gaan eten. Verder geen tussendoortjes.

Wat misschien ook wel belangrijk is om te vermelden is dat ik in een app heb laten berekenen wat ik max. aan calorieen zou mogen eten om af te vallen. Dat zou (ik heb een zittend beroep) 1500 kCal zijn per dag. Ik heb nagenoeg elke dag ingevoerd wat ik heb gegeten en ben elke dag rond dat aantal calorieen gebleven.
Je bmi is 22. Ik snap dat je iets minder wilt wegen voor de mooiigheid, maar als je in principe op een goed gewicht zit gaat afvallen gewoon niet snel. Geen wonderen verwachten in 2 weken tijd. Gewoon doorgaan zoals je nu doet. En dat blijven doen trouwens, als je weer gaat eten zoals je tot 2 weken terug deed ga je weer naar dit gewicht toe.
baan68 schreef:
06-04-2018 13:09
Ja, dat wel maar dat zijn m.n. groenten en ipv mn portie havermout 's morgens ben ik (ivm het koolhydraatarm idee) meer Griekse yoghurt gaan eten. Verder geen tussendoortjes.

Wat misschien ook wel belangrijk is om te vermelden is dat ik in een app heb laten berekenen wat ik max. aan calorieen zou mogen eten om af te vallen. Dat zou (ik heb een zittend beroep) 1500 kCal zijn per dag. Ik heb nagenoeg elke dag ingevoerd wat ik heb gegeten en ben elke dag rond dat aantal calorieen gebleven.

Dat doe je dan keurig. Ik neem aan dat je ook alles wat je drinkt en bijv de sausjes die je gebruikt, de boter waar je je vlees in braadt en dressing over de sla netjes invoert? En je weegt alles precies?
Marana-- schreef:
06-04-2018 13:12
Dat doe je dan keurig. Ik neem aan dat je ook alles wat je drinkt en bijv de sausjes die je gebruikt, de boter waar je je vlees in braadt en dressing over de sla netjes invoert? En je weegt alles precies?

Ik weeg niet alles, nee. Wel de grotere dingen zoals de yoghurt enzo maar een klontje boter of olijfolie weeg ik niet af. Dat is wel een beetje natte vinger werk. Ik zet het wel in de app. Misschien toch iets nauwkeuriger zijn, ja.
baan68 schreef:
06-04-2018 15:15
Ik weeg niet alles, nee. Wel de grotere dingen zoals de yoghurt enzo maar een klontje boter of olijfolie weeg ik niet af. Dat is wel een beetje natte vinger werk. Ik zet het wel in de app. Misschien toch iets nauwkeuriger zijn, ja.

Dat kan net het verschil maken. Ik vul inmiddels 2 porties pindakaas in ipv 1 portie, ik blijk dikker te smeren dan ik dacht
Marana-- schreef:
06-04-2018 15:30
Dat kan net het verschil maken. Ik vul inmiddels 2 porties pindakaas in ipv 1 portie, ik blijk dikker te smeren dan ik dacht
Ja precies. Dat kan een valkuil zijn. Ik ga het eens proberen. Kijken waar ik dan op uitkom.
ik zou per dag maximaal 1500 kcal innemen en dan gewoon wachten tot je weegschaal weer het goede getal aanwijst. Hoe eerlijker je bent, hoe sneller je weer op het goede gewicht staat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven