Voetschimmel
zondag 8 april 2018 om 17:41
Hoi.
Ik heb al sinds jaren last van jeuk op me voeten.
Al verschillende keren naar de dokter geweest heb ook zalfjes gehad maar die helpen dus niet bij mij.
Maar sinds me zwangerschap is het erger geworden last van kalknagels en jeuk tussen me tenen en dat ze rood en gezwollen zijn.
Ik eet verders gezond en drink heel veel water
Voor de kalknagels heb ik al dampo erop gesmeerd en knoflook maar dat werk niet
Wie heeft de goude tip voor de voetschimmel en kanknagel
Ik heb al sinds jaren last van jeuk op me voeten.
Al verschillende keren naar de dokter geweest heb ook zalfjes gehad maar die helpen dus niet bij mij.
Maar sinds me zwangerschap is het erger geworden last van kalknagels en jeuk tussen me tenen en dat ze rood en gezwollen zijn.
Ik eet verders gezond en drink heel veel water
Voor de kalknagels heb ik al dampo erop gesmeerd en knoflook maar dat werk niet
Wie heeft de goude tip voor de voetschimmel en kanknagel
zondag 8 april 2018 om 17:57
zondag 8 april 2018 om 18:04
Ik heb jaren gesukkeld met jeuk aan mijn voeten en tenen, nog eigenlijk. Ik heb wel geen kalknagels gehad, maar heb je al eens verder gedacht? Bij mij verbeterde het telkens tot een bepaald punt maar het ging nooit volledig over. Uiteindelijk bleek ik allergisch te zijn voor chromaten. Zelfs chroomvrije schoenen lossen het niet volledig op. Zodra mijn voeten verhit raken, heb ik het vlaggen. Ben je al eens naar een dermatoloog geweest? En een tip voor als je het echt niet kan houden van de jeuk: een handdoek kletsnat maken onder koud water, uitwringen en rond je voeten doen. Bij mij helpt dat. Succes, want het is verre van aangenaam.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
zondag 8 april 2018 om 18:05
https://www.thuisarts.nl/huidschimmel/i ... idschimmel
Dit is de site van huisartsen organisatie, met betrouwbare info voor patiënten. Misschien heb je nog iets aan de adviezen die erop staan.
En heb je de antischimmel crème lang genoeg gebruikt?
Dit is de site van huisartsen organisatie, met betrouwbare info voor patiënten. Misschien heb je nog iets aan de adviezen die erop staan.
En heb je de antischimmel crème lang genoeg gebruikt?
zondag 8 april 2018 om 19:47
Let ook extra op het schoon houden van de vloer in de douche en alle andere plekken waar je loopt. Pas toen ik dat heel consequent deed en dagelijks de douche schoonmaakte ben ik volledig van de schimmel afgeraakt.
Ook schoeisel en slippers goed schoon houden en natuurlijk altijd schone sokken aan. Ik strooide ook anti schimmelpoeder in mijn schoenen, naast het gebruik van anti-schimmelcreme. Thuis alleen nog op blote voeten op slippers lopen, om te ademen/drogen.
Knoflook, Dampo en dat soort dingen heb ik nooit gebruikt. Gewoon heel consequent schimmelcreme en strooipoeder. Bij het slapen deed ik een opgerolde tissue gezig-zagd tussen mijn tenen, dat hield het extra droog en spreidde de tenen extra. En geen zeep gebruiken voor het wassen van je voeten.
Ik ben er nu helemaal vanaf, ook van een hardnekkige plek tussen een teen en een hardnekkige kalknagel.
Ook schoeisel en slippers goed schoon houden en natuurlijk altijd schone sokken aan. Ik strooide ook anti schimmelpoeder in mijn schoenen, naast het gebruik van anti-schimmelcreme. Thuis alleen nog op blote voeten op slippers lopen, om te ademen/drogen.
Knoflook, Dampo en dat soort dingen heb ik nooit gebruikt. Gewoon heel consequent schimmelcreme en strooipoeder. Bij het slapen deed ik een opgerolde tissue gezig-zagd tussen mijn tenen, dat hield het extra droog en spreidde de tenen extra. En geen zeep gebruiken voor het wassen van je voeten.
Ik ben er nu helemaal vanaf, ook van een hardnekkige plek tussen een teen en een hardnekkige kalknagel.
zondag 8 april 2018 om 19:53
Huismiddeltje tegen acute jeuk; voetenbad met zeezout en een scheutje azijn, goed drogen en daarna insmeren met biologische kokosolie ( niet de goedkopere ontgeurde, maar die die gewoon naar kokosolie ruikt).
Als je het vlak voor slapengaan doet dan voor in bed sokken dragen zodat het niet onder de olie komt van natuurlijk materiaal, zoals katoen of wol.
Als je het vlak voor slapengaan doet dan voor in bed sokken dragen zodat het niet onder de olie komt van natuurlijk materiaal, zoals katoen of wol.
zondag 8 april 2018 om 20:06