Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Driewieler01 schreef:
09-04-2018 15:29
Dan is het toch juist geen mishandeling, maar een preventief kankerdieet. Dan is juist andersom mishandeling!
Preventief? Ze heeft het over mensen die terminaal zijn.
Zuurdesem is gemaakt van bloem he, graan dus. Er zit alleen geen gist in.
Later is nu
Universeinmotion schreef:
09-04-2018 15:50
dochter is 4,5 en al sinds geboorte geen vlees of melk ( veel schadelijker dan een boterham in mijn optiek). Veel tofu, seitan, tempeh, +/- 1 keer in de week vis ( zalm of wit vis) veel groente en fruit, noten, zaden, soja melk, amandelmelk, rijstmelk. Af en toe biologische yoghurt of een gekookt eitje. Ik woon in een land waar ik de meeste dingen vers zelf moet maken, dus sausjes uit een pakje of potjes heeft ze nooit gehad. Ze heeft een grote fles water. Soms verse vruchtensap maar absoluut geen pakjes drinken.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een thuisblijf moeder ben, en dus ook de tijd heb om dingen klaar te maken. Met een fulltime baan kan ik mij heel goed voorstellen dat pakjes drinken etc een hele fijne oplossing bieden.

Ik vind dat voor 20 maanden heel weinig, en ook niet gevarieerd.

Wat mijn dochter zo'n beetje wegwerkt op een dag:

Ontbijt smoothie :bevroren Bosbessen, havermout, amandelboter, dadels, snufje kaneel, theelepel vanille extract, amandelmelk.

tussendoor: bord met mini wortels, selderij, cherry tomaatjes, druiven, bramen ,stukjes kaas.

Lunch: Zelfgebakken donkerbruin meegranen brood met een quinoa/champignon/linzen burger met een lekker sausje, plakje avocado etc.

Tussendoor: Yoghurt

Avondeten: flink stuk Lasagna met veel groente, saus, verse pesto, ricotta van chashewnoten & zalm. Salade met fetakaas.

Toetje: Watermeloen

Soms voor het slapen gaan nog trek. Bordje havermout, of een stuk ontbijt muffin.

In het weekend mag ze gewoon chips. koekjes, snoepjes. We hebben een grote pot waar ze zelf uit mag kiezen. Maar door de weeks gewoon gezond.

Rauwe eieren daar zou ik zelf niet eens aan beginnen. De kans op salmonella wil je toch niet op je geweten hebben. Het is geen ekster die je voert.
Waarom denk je dat vlees/melk schadelijk is? Ben zelf niet zo een fan van soja, maar ziet er voor de rest beter uit dan het Nederlandse dieet! Hoe maak je die burger klaar?
Driewieler01 schreef:
09-04-2018 16:01
Waarom denk je dat vlees/melk schadelijk is? Ben zelf niet zo een fan van soja, maar ziet er voor de rest beter uit dan het Nederlandse dieet! Hoe maak je die burger klaar?
je beseft dat je nu van een volkomen normaal dieet zegt, dat je dit aanspreekt?
een dieet met donker bruin brood, chips etc??
lilalinda schreef:
09-04-2018 16:04
je beseft dat je nu van een volkomen normaal dieet zegt, dat je dit aanspreekt?
een dieet met donker bruin brood, chips etc??
Had het over het vers bereide deel en aandeel vis. Uiteraard niet over het brood, snoeptomaatjes en chips.
lilalinda schreef:
09-04-2018 15:58

en let wel op, dat als een lunch te veel op 'cake' of anders lekker gaat lijken (kan bij banenbrood zo zijn) een school het af kan keuren
Hier is wel eens een kind thuis gekomen met z'n gezonde havermoutpannenkoek nog in de trommel. Mocht niet van de overblijf.
Wit bolletje hagelslag was geen probleem geweest..
SallySpectra schreef:
09-04-2018 15:58
Preventief? Ze heeft het over mensen die terminaal zijn.
Preventief voor er sprake is van terminaal. Snap je?
Branca schreef:
09-04-2018 16:05
Hier is wel eens een kind thuis gekomen met z'n gezonde havermoutpannenkoek nog in de trommel. Mocht niet van de overblijf.
Wit bolletje hagelslag was geen probleem geweest..
Belachelijk.
Driewieler01 schreef:
Preventief voor er sprake is van terminaal. Snap je?
Leg uit.
Driewieler01 schreef:
09-04-2018 15:35
Vis zou kunnen maar vind ik lastig om elke dag aan te bieden, zou ik elke keer vers moeten halen? Een tijdje gaf ik uit blik wilde rode zalm enzo maar weet niet of dat verantwoord is? En welke vis uit blik is wel oke bijv?
Vlees lust ze nite meer zo, behalve gehakt, zou dat nog kunnen aanbieden als wrap met groente ofzo.

Nee ik doe inderdaad daarom geen rauwe eiwit, alleen dooier, als ik bak doe ik wel het hele ei.
Serieus, je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt, Maar hebt geen Idee welke vis verantwoord is (en dan ook nog in blik!!!).
Weet je wel waar je mee bezig bent?
Driewieler01 schreef:
Uiteraard niet over het brood, snoeptomaatjes en chips.
je weet wat een snoeptomaatje is?
Driewieler01 schreef:
Had het over het vers bereide deel en aandeel vis. Uiteraard niet over het brood, snoeptomaatjes en chips.
Je weet niet wat snoeptomaatjes zijn?
Wat is er nou weer mis met snoeptomaatjes???
SallySpectra schreef:
09-04-2018 16:06
Leg uit.
Als zo een dieet voor terminale patiënten is, dan lijkt het me ook gezond voor een dreumes. Antikanker.
hoppala schreef:
09-04-2018 16:07
Serieus, je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt, Maar hebt geen Idee welke vis verantwoord is (en dan ook nog in blik!!!).
Weet je wel waar je mee bezig bent?
Seriously, alsof elk individu in dit topic die commentaar heeft gegeven (dat zijn er veel), alles weet over voeding. Ook ik onderzoek nog dagelijks, lijkt me toch logisch.
Driewieler01 schreef:
09-04-2018 16:10
Als zo een dieet voor terminale patiënten is, dan lijkt het me ook gezond voor een dreumes. Antikanker.
Oh. Je weet dus ook niet wat een terminale patiënt is...
Driewieler01 schreef:
en daar ga jij dus de fout in.
jij denkt dat je er verstand van hebt en het beter weet dan de wetenschap
Ik weet wat een snoeptomaatje is.. kleine tomaatjes, dacht je dat dat gezond was? Leeg nachtschade water
QueenArachnia schreef:
09-04-2018 16:09
Wat is er nou weer mis met snoeptomaatjes???
Die zijn van snoep gemaakt.
Lijkt me in ieder geval geen groeimiddel voor een kind in de groei
SallySpectra schreef:
Oh. Je weet dus ook niet wat een terminale patiënt is...
Lieve schat, volgens mij weet ik meer in zorgtermen dan jij.
Driewieler01 schreef:
.
eh.. nou.. nee

Bij een kankerpatiënt wil je bijvoorbeeld dat cellen niet te snel groeien. Van een kind wil je juist dat cellen wel groeien

Dit komt zo uit mijn boerenverstand hoor, niet onderbouwd, maar dat lijkt mij dan gewoon.
Later is nu
lilalinda schreef:
09-04-2018 16:11
en daar ga jij dus de fout in.
jij denkt dat je er verstand van hebt en het beter weet dan de wetenschap
Wie zegt dat ik niet in de wetenschap zit? :hyper:
Driewieler01 schreef:
09-04-2018 16:12
Wie zegt dat ik niet in de wetenschap zit? :hyper:
Nou dat lijkt me wel duidelijk hoor :)
Driewieler01 schreef:
09-04-2018 16:12
Lieve schat, volgens mij weet ik meer in zorgtermen dan jij.
Meid. Ik betwijfel het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven