Bali: 2 weken rondreizen
maandag 26 februari 2018 om 15:54
Hallo mede-forummers,
mijn vriend en ik willen in oktober voor 2,5 week naar Bali, maar twijfelen of dit lang genoeg is...? Aangezien we beide aan het werk gebonden zijn kunnen we jammer genoeg niet langer.
Hebben jullie eventueel tips wat we allemaal moeten zien en waar we heen moeten? Hoe zouden jullie die 2 weken vullen?
Dankjewel alvast voor jullie tips!
mijn vriend en ik willen in oktober voor 2,5 week naar Bali, maar twijfelen of dit lang genoeg is...? Aangezien we beide aan het werk gebonden zijn kunnen we jammer genoeg niet langer.
Hebben jullie eventueel tips wat we allemaal moeten zien en waar we heen moeten? Hoe zouden jullie die 2 weken vullen?
Dankjewel alvast voor jullie tips!
maandag 26 februari 2018 om 16:26
Wij hebben in 3 weken Ubud, Sideman (beetje off the beaten track, in de rijstvelden), Gili Air, en in Lombok de vulkaan en in de buurt van kuta ergens, soort van aan het einde van de wereld. We zijn voor de strandbeleving naar de Gili's (en Lombok) gegaan, dat was paradijselijk en superschoon, ik denk niet dat je dat in Bali vind (mss Nusa eiland).
Als ik wegens tijdgebrek wat moet schrappen is het denk ik Lombok, of in ieder geval minder uitgebreid. Nu zaten we bij Lombok's Kuta wel in het mooiste huis van de wereld en dat was geweldig, maar Lombok is wel minder mooi. Wel veel minder toeristisch, wat dan wel weer tof is.
Als ik wegens tijdgebrek wat moet schrappen is het denk ik Lombok, of in ieder geval minder uitgebreid. Nu zaten we bij Lombok's Kuta wel in het mooiste huis van de wereld en dat was geweldig, maar Lombok is wel minder mooi. Wel veel minder toeristisch, wat dan wel weer tof is.
maandag 26 februari 2018 om 22:32
Dankjewel voor deze tips! Die ga ik zeker onthouden bij het "plannen" (willen niet veel vooraf boeken) van de reis.
Ik zelf zou wel graag naar Canggu, Ubud, Gili Air en Nusa Penida willen... Maar weet niet zo goed of dat een beetje te doen is, aangezien ik niet weet hoe het vervoer en de reistijden tussen deze plekken zijn!
Hoeveel hebben jullie ongeveer voor jullie reis betaald? En hebben jullie veel vooraf geboekt of gewoon ter plekke?
Ik zelf zou wel graag naar Canggu, Ubud, Gili Air en Nusa Penida willen... Maar weet niet zo goed of dat een beetje te doen is, aangezien ik niet weet hoe het vervoer en de reistijden tussen deze plekken zijn!
Hoeveel hebben jullie ongeveer voor jullie reis betaald? En hebben jullie veel vooraf geboekt of gewoon ter plekke?
dinsdag 10 april 2018 om 11:19
Ik kwam dit topic tegen en ondanks dat er al even niet in geschreven is, probeer ik het toch!
Wij hebben gister onze tickets geboekt, in november 2,5 week naar Bali. We gaan de eerste overnachting in ieder geval boeken. Voor de rest zien we het daar waarschijnlijk wel. We hebben alvast een lijstje gemaakt met dingen die we sowieso willen doen. Ons plan is om scooters te huren en daarmee het eiland te verkennen.
Heb jij al een concreter plan, yellowelephant?
Wij hebben gister onze tickets geboekt, in november 2,5 week naar Bali. We gaan de eerste overnachting in ieder geval boeken. Voor de rest zien we het daar waarschijnlijk wel. We hebben alvast een lijstje gemaakt met dingen die we sowieso willen doen. Ons plan is om scooters te huren en daarmee het eiland te verkennen.
Heb jij al een concreter plan, yellowelephant?
dinsdag 10 april 2018 om 11:32
@yellowelephant en motorbloementje
Wij gaan in juni, dus al bijna! Wij hebben de eerste 3 nachten in Seminyak geboekt, gewoon een hotel. En vanaf daar gaan we naar Ubud, maar ik denk dat dat een hostel wordt, met privékamer. De overnachtingen kosten niet veel (3 nachten hotel met ontbijt € 70) en een hostel met privékamer kost rond de € 11 per nacht.
Wij gaan verplaatsen tussen Seminyak - Ubud via een taxi, dat kost daar niet zo veel. En in de plaatsen zelf huren wij ook scooters.
Wij gaan in juni, dus al bijna! Wij hebben de eerste 3 nachten in Seminyak geboekt, gewoon een hotel. En vanaf daar gaan we naar Ubud, maar ik denk dat dat een hostel wordt, met privékamer. De overnachtingen kosten niet veel (3 nachten hotel met ontbijt € 70) en een hostel met privékamer kost rond de € 11 per nacht.
Wij gaan verplaatsen tussen Seminyak - Ubud via een taxi, dat kost daar niet zo veel. En in de plaatsen zelf huren wij ook scooters.
dinsdag 10 april 2018 om 12:33
dinsdag 10 april 2018 om 13:58
dinsdag 10 april 2018 om 13:59
Red je wel. Is echt te doen met lekker rust tussendoor. Eiland is niet groot.
dinsdag 10 april 2018 om 14:19
Oke, geruststelling toch wel. Is 4 nachten ubud en 4 nachten gili air teveel? Twijfel tussen 3 of 4 nachten en wil deze week toch het eea vastzetten.Lucifermiauww schreef: ↑10-04-2018 13:59Red je wel. Is echt te doen met lekker rust tussendoor. Eiland is niet groot.
donderdag 12 april 2018 om 09:25
Ja, denk ook dat ik een nachtje gili eraf haal. Had het eea al gereserveerd. Zin in!
donderdag 3 mei 2018 om 16:08
Wat voor tas/koffer nemen jullie mee? Wij dachten eerst aan een backpack maar zagen gister in een sportwinkel een soort van sporttas, alleen dan wat luxer uitgevoerd. Daardoor begonnen we te twijfelen, of dat niet eigenlijk handiger zou zijn.
Dus ik ben benieuwd wat jullie meenemen en met welke reden jullie daarvoor kiezen.
Dus ik ben benieuwd wat jullie meenemen en met welke reden jullie daarvoor kiezen.
donderdag 3 mei 2018 om 17:22
ja ditLucifermiauww schreef: ↑03-05-2018 16:10Gewoon een koffer. Met wieltjes. Hup taxi op vliegveld en verder dat eiland over met een lokale 'taxi'. Kost geen drol en de koffer past gewoon in de kofferbak.
donderdag 3 mei 2018 om 20:35
Een scooter in dat verkeer daar? Ik was blij dat ik niet zelf hoefde te rijden. Levensgevaarlijk.motorbloemetje schreef: ↑03-05-2018 20:21Wij twijfelen of we alles met een taxi doen tussen de steden, of dat we dat per scooter doen. Daarom vinden wij een koffer niet echt handig.