Nachtzweten

woensdag 11 april 2018 om 18:54
een verschrikkelijk iets.. Na mijn eisprong tot aan mijn menstruatie heb ik gigantisch last van nachtzweten... Ik word zeiknat wakker..of het nou warm of koud is het maakt geen verschil.
Heeft iemand hier ook ervaring mee en DE tip om dit te verminderen?
Overigens slik ik de pil niet en ben dit ook niet meer van plan. Dit is ook pas sinds een half jaar en daarvoor nooit last van gehad
Heeft iemand hier ook ervaring mee en DE tip om dit te verminderen?
Overigens slik ik de pil niet en ben dit ook niet meer van plan. Dit is ook pas sinds een half jaar en daarvoor nooit last van gehad

woensdag 11 april 2018 om 19:10
Tot voorkort zeer herkenbaar, helaas!
Het is bij mij zo'n anderhalf jaar geleden plots op komen zetten. Ik slikte destijds al ruim twaalf jaar de pil dus die link vind ik onwaarschijnlijk.
Ik was toen 27 dus de overgang kan ik mij niet voorstellen...
Gemiddeld zo'n drie-vier keer per week badend in het zweet wakker. Ik moest echt mijn bed uit om mijzelf af te drogen en te verschonen, vreselijk.
Sinds februari gestopt met de pil en geen nacht meer wakker geworden van het zweten, misschien toch een hormonen kwestie geweest?
Oh en zomerdekbed, geen dekbed, raam open, raam dicht, ventilator (!), deodorant: niets hielp!
Ik heb dan helaas ook geen tips voor je!
Sterkte!
Het is bij mij zo'n anderhalf jaar geleden plots op komen zetten. Ik slikte destijds al ruim twaalf jaar de pil dus die link vind ik onwaarschijnlijk.
Ik was toen 27 dus de overgang kan ik mij niet voorstellen...
Gemiddeld zo'n drie-vier keer per week badend in het zweet wakker. Ik moest echt mijn bed uit om mijzelf af te drogen en te verschonen, vreselijk.
Sinds februari gestopt met de pil en geen nacht meer wakker geworden van het zweten, misschien toch een hormonen kwestie geweest?
Oh en zomerdekbed, geen dekbed, raam open, raam dicht, ventilator (!), deodorant: niets hielp!
Ik heb dan helaas ook geen tips voor je!
Sterkte!

woensdag 11 april 2018 om 19:18

woensdag 11 april 2018 om 19:31
Ik heb dit al mn hele leven. Ik kan met koude voeten in bed stappen met het raam open, dan kom ik amper in slaap van de kou en alsnog nachtzweten wat soms gepaard gaat met heftige dromen. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat het niet normaal zou zijn, maar vervelend is het zeker. Ik voel me soms ook niet uitgerust als ik wakker word.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.

woensdag 11 april 2018 om 19:48
Bij mij komt het nachtzweten wél door de overgang, maar misschien heb je toch wat aan mijn 'tip' : wanneer ik 's avonds geen koffie, zoetigheid of alcohol neem heb ik veel minder last van zweten in de nacht.
Niet dat ik me altijd onthoud van deze dingen
, maar het is prettig om er iets van invloed op te kunnen hebben. Het werkt direct, dus is ook simpel om uit te proberen
Niet dat ik me altijd onthoud van deze dingen

nounou

woensdag 11 april 2018 om 20:12
kihei; Ja inderdaad..ook onwijs onrustige nachten dan.. Ben er vandaag eigenlijk al de hele dag van de wap door...
Hertje en stormvloed; dan wacht ik nog even af...
Zaza; ik merk eigenlijk geen verschil moet ik zeggen. Gister geen suiker of alcohol op..en tjee vannacht was een ramp
Irma; dat lijkt mij dan ook zeer vervelend! Kan jij er iets tegen doen?
Hertje en stormvloed; dan wacht ik nog even af...
Zaza; ik merk eigenlijk geen verschil moet ik zeggen. Gister geen suiker of alcohol op..en tjee vannacht was een ramp
Irma; dat lijkt mij dan ook zeer vervelend! Kan jij er iets tegen doen?