Tuin katproof maken
woensdag 11 april 2018 om 21:22
We gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning dus zijn vooralsnog helemaal vrij (om in overleg met de buren) een keuze te maken voor de schutting/tuinafscheiding. Onze katten verhuizen mee en die willen we graag in de tuin houden. Graag zou ik horen wat aan- of aanraders zijn qua tuinafscheiding.
Wat ik zelf al bedacht had:
Beter verticale planken dan horizontale planken.
Betonnen bandjes onder de panelen
Heel fijnmazige trellis
Bovenzijde van schutting afwerken met draad/pinnen/schuin hekwerk/
Catfence
Bomen etc voorzien van gaas
Iemand ervaring met deze: https://goo.gl/images/Y46tKc
klimmen katten hierop?
Wat ik zelf al bedacht had:
Beter verticale planken dan horizontale planken.
Betonnen bandjes onder de panelen
Heel fijnmazige trellis
Bovenzijde van schutting afwerken met draad/pinnen/schuin hekwerk/
Catfence
Bomen etc voorzien van gaas
Iemand ervaring met deze: https://goo.gl/images/Y46tKc
klimmen katten hierop?
woensdag 11 april 2018 om 21:26
Mijn katten springen gewoon op de schutting hoor mét verticale planken. Dus dat maakt echt geen verschil.
Mijn buren willen geen katten in hun tuin en hun kat mag de tuin niet uit en hebben overal schrikdraad (ja echt…) op de schutting geplaatst.
Het zat er al op toen we hier kwamen wonen, we hebben met hun eigenlijk geen contact... Dus hopen we dat ze een keer gaan verhuizen...
Mijn buren willen geen katten in hun tuin en hun kat mag de tuin niet uit en hebben overal schrikdraad (ja echt…) op de schutting geplaatst.
Het zat er al op toen we hier kwamen wonen, we hebben met hun eigenlijk geen contact... Dus hopen we dat ze een keer gaan verhuizen...
woensdag 11 april 2018 om 21:29
Ik heb palen laten zetten met tot 2 m hoog gaas.

Heb wel grijs gaas en geen groen
Er stond wel schutting en volgens de tuinman is dat "mijn' schutting maar ik wilde geen ge-emmer met de buren dus heb de palen tegen de bestaande schutting aan gezet. Geen zin in de discussie over mijn en dijn
Mijn katten zijn niet van die klimmers maar als ze wel klimmen, of een andere kat hier komt wonen, kunnen er nog van die draaiende latten bovenop.

Heb wel grijs gaas en geen groen
woensdag 11 april 2018 om 21:31
Goede ideeën heb je al!jusa schreef: ↑11-04-2018 21:22
Beter verticale planken dan horizontale planken. : hoeft niet persé, wij hebben ze horizontaal maar dan geen ruimte tussen de planken.
Betonnen bandjes onder de panelen: Goed idee, wij hebben ook onder de schutting ijzeren platen in de grond geplaatst zodat er niet onderdoor gegraven kan worden.
Heel fijnmazige trellis
Bovenzijde van schutting afwerken met draad/pinnen/schuin hekwerk/: Hebben wij ook, werkt perfect.
Ik heb zelf veel inspiratie opgedaan op de FB pagina: https://www.facebook.com/search/top/?q= ... ng%20ervan
woensdag 11 april 2018 om 21:41
woensdag 11 april 2018 om 21:50
Voordeel: kat gaat niet uit tuin
Nadeel: sfeer equivalent aan de Bijlmer bajes
Ik zou het wel weten...
woensdag 11 april 2018 om 21:52
Wij hebben er even over gedacht. Maarrr
- je bent een deel van je tuin kwijt,
- het is niet zo gezellig,
- de katten kunnen niet lekker rennen,
- je moet óf een sluis van je huis naar de ren maken óf katten in en uit de ren slepen wat ook drama is omdat die van mij met mooi weer ongeveer 30x op een middag naar binnen en buiten willen en nooit tegelijk.
Nu een -niet zo mooi- randje gaas rondom en de achterdeur kan gewoon lekker open staan, katten kunnen kun gang gaan, kunnen ook nog bij ons zitten in de tuin. Even in de border een bloemetje nepeta knagen.
Wij zagen alleen maar voordelen.
(en een beetje ren is stikduur ook nog)
woensdag 11 april 2018 om 21:53
woensdag 11 april 2018 om 21:54
Kat als huisdier is sowieso onnatuurlijk. Ren voorkomt dat zij overreden worden, met andere katten knokken, vergiftigd worden door mensen die het niet fijn vinden dat katten in hun tuin poepen/piesen... etc
En als er vanuit de woning een kattenluik richting ren in de tuin is dan kunnen de katten ook naar buiten als je niet thuis bent.
Hoe cool is dat?
Voor de duidelijkheid, ik heb/houd van katten
maar begrijp ook dat sommige buren daar anders over denken.
woensdag 11 april 2018 om 21:56
Volgens mij is zo'n oplossing ook het enige wat echt werkt. Op die rolbalken na dan, maar die zijn praktisch onbetaalbaar.
En dat het misschien niet zo mooi is... soit. Als je katten maar veilig zijn.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
woensdag 11 april 2018 om 21:57
Calamitycat schreef: ↑11-04-2018 21:56Volgens mij is zo'n oplossing ook het enige wat echt werkt. Op die rolbalken na dan, maar die zijn praktisch onbetaalbaar.
En dat het misschien niet zo mooi is... soit. Als je katten maar veilig zijn.
Die rolbalken kosten echt goud geld. Bizar!
En ik ben al aan mijn privé gevangenis gewend inmiddels. Ik zie het niet eens meer.
woensdag 11 april 2018 om 22:02
ja psies, de deliquenten binnen houden...lol.
En als ik naar het werk ben, met reistijd mee dik 60 uur pw, kan ik geen tuindeur open laten staan.
via kattenluik de ren in is dus wel een optie.
Is denk ik een "oplossing op maat" probleem