Lastige traktatie

12-04-2018 11:29 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje heeft van de week op school een traktatie gekregen waar een vrijkaartje voor het zwembad 20km verderop bij zit.

Ik zit in mijn maag met wat ik hiermee moet. Het is een leuke traktatie hoor, maar mijn zoon houdt al niet zo van zwemmen en al helemaal niet in een zwembad ver weg dat hij niet kent. Wij kennen ook niemand die wel een keer naar het zwembad van het kaartje wil gaan.

Aan de andere kant is het ook vervelend voor de jarige job om het kaartje maar weg te gooien. De ouders zullen vast met goede bedoelingen voor 25 kinderen ieder een kaartje hebben gekocht.

Iemand enig idee hoe ik dit beleefd oplos? :(
Fauna69 schreef:
12-04-2018 12:06
Ik heb de meeste traktatietopics gemist. Maar als ik dit zo lees zijn die wel het nalezen waard! Iemand een leestip?
Het verhaal van de moeder van de knakworst-met-mayo uitdelende zoon
wil je echt niet lezen.

Ze had het zo ongeveer over kindermishandeling door de juf die de traktatie had geweigerd.
Als juffie de traktatie wel had laten uitdelen, dan was er hier een ander klaagtopic geweest
namelijk van mamma's van klasgenootjes die tegen hun zin iets vets/ niet vegetarisch/ niet kosher/ niet halal / niet gezond / niet glutenvrij hadden gegeten.

Arme juffen en meesters. Die moeten het schoolbeleid volgen en de boze appende ouders te woord staan.
Huh, een anders soortige traktatie verdwijnt hier regelmatig in de kliko, denk aan stuiterballen etc. Daarover leg ik geen verantwoording af. Wat is nu het probleem dan?
Even ervan uitgaande dat de OP enige waarheid bevat;

TO heeft het over ´een vreemd zwembad´. Dan neem ik aan dat er ook wel een zwembad dichterbij is, waar ze wel regelmatig komen. Dat zal dan voor pakweg 85% van de klas gelden, er zijn maar weinig mensen die 20 km rijden om naar het zwembad te gaan als dat ook (een stuk) dichterbij kan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alsof 20km aan de andere kant van de wereld is?!
Nouja, gokje gezien je naam denk je er misschien inderdaad wel zo over.

Ik neem aan dat ze niet een kaartje geven van een saai rechthoekig zwembad zonder glijbaan, want dat had ook in het dorp gekund. Dat zwembad is vast wel enigszins de moeite waard.

Gewoon eens gaan: leert je zoon eens grenzen verleggen en niet zo te miepen over niet willen zwemmen in een zwembad dat hij niet kent (hoe doen jullie dat op vakantie?) en je hebt samen een leuk uitje. Eventueel kindje uit de klas ook meenemen en hoppa, zwemmen maar!
ShaunTheSheep schreef:
12-04-2018 14:45
Alsof 20km aan de andere kant van de wereld is?!

Hier één geweldig zwembad op 3 km, een mwah zwembad op 5 km, een mega zwembad op 8 km en nog een mwah op 10 km. En voor mijn werk rijd ik voor een training van anderhalf uur zonder problemen 200 km (enkele reis). Dus nee, 20 km is niet het einde van de wereld, maar dan moet het toch wel een heel extreem waanzinnig supermega zwembad zijn, wil ik er 20 km voor over hebben.

En de rest van je post heb ik weliswaar gewist maar ik ben het wel met je eens.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
12-04-2018 14:38
Even ervan uitgaande dat de OP enige waarheid bevat;

TO heeft het over ´een vreemd zwembad´. Dan neem ik aan dat er ook wel een zwembad dichterbij is, waar ze wel regelmatig komen. Dat zal dan voor pakweg 85% van de klas gelden, er zijn maar weinig mensen die 20 km rijden om naar het zwembad te gaan als dat ook (een stuk) dichterbij kan.
Nou en?
Pak het gewoon aan en gooi het weg als het je niet zint.
First world problem :facepalm: Ga lekker zwemmen, geef het aan een ander of gooi het weg.
Heel slim, een "gratis" kaartje voor een kind op een onbereikbare locatie voor het kind om alleen te doen, dus gaat er een ouder mee, eventueel brusje. Consumpties ter plaatse. Kassa.

Die inkomsten had het zwembad zonder dat "gratis" kaartje gemist.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ben ik de enige die het gek vind dat een kind zwemmen in een zwembad wat hij niet kent, niet leuk vindt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven