Kosten eigen paard.
donderdag 12 april 2018 om 16:11
Wat krijg je voor die 250? Kan er binnen die 250 extra gevoerd worden als jij dat nodig vind of moet je dan extra betalen? En het gebruik van bodembedekking? Zit dat bij de prijs in?
Ga je les nemen? Lid worden van een vereniging? Schaf je een trailer aan?
Als ik een paard zou kopen zou ik rekening houden met zo'n 450 euro aan kosten per maand.
Ga je les nemen? Lid worden van een vereniging? Schaf je een trailer aan?
Als ik een paard zou kopen zou ik rekening houden met zo'n 450 euro aan kosten per maand.
donderdag 12 april 2018 om 16:18
Man verdient 3500 netto.Ik 7 maanden per jaar 1500 en we hebben 1x per jaar een extraatje van 3200.Kan ik daarvan een paard goed onderhouden?
Dat hangt toch helemaal van je uitgaven af? Als je nu maandelijks lekker kunt sparen dan kan lukt waarschijnlijk wel. Als je alles uitgeeft is het de vraag of je je uitgavenpatroon wilt en kunt aanpassen, of dat je gewoon geen geld hebt voor een paard. Hier kan echt niemand iets zinnigs over zeggen met alleen deze gegevens.
donderdag 12 april 2018 om 16:19
Heb je ook elke dag tijd voor verzorging, rijden en uit laten in wei enzo?
Of ga je nog zo een zorg-pony/paard/manage meisje er bij nemen?
Kies dan niet zo een knappe want ik heb al menig huwelijk zien sneuvelen omdat pa er met het 20 jaar jongere paardenmeisje van door ging.
Paardrijden maakt meer kapot dan je lief is.
Of ga je nog zo een zorg-pony/paard/manage meisje er bij nemen?
Kies dan niet zo een knappe want ik heb al menig huwelijk zien sneuvelen omdat pa er met het 20 jaar jongere paardenmeisje van door ging.
Paardrijden maakt meer kapot dan je lief is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 12 april 2018 om 16:21
[quote=Kokoro post_id=28376865 time=1523542718 user_id=347523]
Het gaat er niet zozeer om wat er binnen komt, maar wat er overblijft en of dat genoeg is. Komt er in de toekomst ook geen hypotheek om de hoek?
Waarom heb je eigenlijk maar 7 maanden inkomsten?
.Ik werk maar 7 maanden,omdat mijn werk alleen van april tot oktober is
Het gaat er niet zozeer om wat er binnen komt, maar wat er overblijft en of dat genoeg is. Komt er in de toekomst ook geen hypotheek om de hoek?
Waarom heb je eigenlijk maar 7 maanden inkomsten?
.Ik werk maar 7 maanden,omdat mijn werk alleen van april tot oktober is
anoniem_53204 wijzigde dit bericht op 12-04-2018 20:18
13.95% gewijzigd
donderdag 12 april 2018 om 16:21
Mijn Arabier kostte niet meer in onderhoud dan mijn pony hoor, alleen de aanschaf was duurder.aatjuhh123 schreef: ↑12-04-2018 16:12Geen hypo ? Want ? Je slaapt in een tent of huren ?
En 3500 netto ?
Tja, dat is niet echt veel, maar een pony moet daarmee wel lukken.
Zou geen Arabische volbloed nemen want die zijn echt duur.
donderdag 12 april 2018 om 16:24
Tja, het is echt afhankelijk van allerlei factoren. Je zou gewoon even de kosten van volgende zaken uit moeten zoeken en die bij elkaar optellen :
- hoefsmid / eventueel beslag (elke zes tot acht weken!)
- ontwormen
- krachtvoer, maar ook de extra's zoals muesli en slobber
- geld om te lessen
- elke maand een bedrag voor extra aanschaffen. Je hebt altijd wel wat nieuws nodig. Een deken, een bit, een poedertje hier, olietje daar
- elke maand bedrag voor dierenarts kosten
- tandarts eens per zoveel maanden
- jaarlijkse checkup osteopaat oid.
- hoefsmid / eventueel beslag (elke zes tot acht weken!)
- ontwormen
- krachtvoer, maar ook de extra's zoals muesli en slobber
- geld om te lessen
- elke maand een bedrag voor extra aanschaffen. Je hebt altijd wel wat nieuws nodig. Een deken, een bit, een poedertje hier, olietje daar
- elke maand bedrag voor dierenarts kosten
- tandarts eens per zoveel maanden
- jaarlijkse checkup osteopaat oid.
donderdag 12 april 2018 om 16:25
Dat moet te doen zijn. Mocht het tegenvallen(/jullie andere spaardoelen ontwikkelen) kun je voor die andere 5 maanden nog een bijbaan zoeken puur en alleen voor je paard. Mocht je twijfelen zou je ook eerst een paard kunnen leasen, en dan met de duidelijke optie voor koop?
donderdag 12 april 2018 om 16:28
Wat eerder al werd gezegd: hou rekening met een bedrag van ongeveer 450 euro per maand.
Let erop dat het paard niet op ijzers staat/hoeft, want beslag is duur. Daarnaast moet je eigenlijk een aardig spaarpotje hebben voor de dierenarts, want die kosten lopen snel op.
Let erop dat het paard niet op ijzers staat/hoeft, want beslag is duur. Daarnaast moet je eigenlijk een aardig spaarpotje hebben voor de dierenarts, want die kosten lopen snel op.
hova wijzigde dit bericht op 12-04-2018 16:31
17.54% gewijzigd
donderdag 12 april 2018 om 16:29
Wij spaarden zo'n 1000 euro per maand en toen heb ik besloten om een paard te kopen. Deze staat voor vergelijkbaar stalgeld als jij noemt, dat bedrag spaar ik nu minder per maand. Verder heb ik mijn persoonlijke uitgaven aangepast en betaal ik daar de extra's van (dierenarts, lesgeld, trailerhuur, extra voer, hoefsmid). Reken op zo'n 150 euro per maand als hij geen hoefijzers nodig heeft.
Hele bewuste keuze dus en lang over nagedacht.
Je klinkt niet heel erg bekend met het concept paard. Bijvoorbeeld het verschil tussen een volbloed of ouder paard moet niet het geld zijn, het ras/dier moet bij je wensen en kunnen passen. Misschien handiger om eerst een paard van iemand anders te verzorgen of bijrijden. Zo krijg je ook een beter idee of je het wel leuk vind om 5 tot 7 dagen in de week op stal bezig te zijn.
Er is ook veel informatie te vinden op bokt.nl
Je klinkt niet heel erg bekend met het concept paard. Bijvoorbeeld het verschil tussen een volbloed of ouder paard moet niet het geld zijn, het ras/dier moet bij je wensen en kunnen passen. Misschien handiger om eerst een paard van iemand anders te verzorgen of bijrijden. Zo krijg je ook een beter idee of je het wel leuk vind om 5 tot 7 dagen in de week op stal bezig te zijn.
donderdag 12 april 2018 om 16:29
Ik heb veeeeeel minder te besteden en heb ook een eigen paard, op een pensionstal staan die ruim € 300,00 per maand kost. Daar zit wel alles bij in. Voeren, mesten, opstrooien, naar binnen en buiten zetten. Binnen- buiten- en longeerbak aanwezig. Daar bovenop komen de lessen nog. Maar dat is aan jezelf of je dat wel of niet doet en hoe vaak.
Ik hou weinig tot niks over per maand maar ik heb het er graag voor over. Dat is een keuze die je maakt. Ik ben er elke dag en hij komt elke dag naar buiten en/of krijgt beweging. Er gaat heel veel tijd inzitten maar ook dat heb ik er met alle liefde voor over.
Ik hou weinig tot niks over per maand maar ik heb het er graag voor over. Dat is een keuze die je maakt. Ik ben er elke dag en hij komt elke dag naar buiten en/of krijgt beweging. Er gaat heel veel tijd inzitten maar ook dat heb ik er met alle liefde voor over.
donderdag 12 april 2018 om 16:31
Ik wil sowieso eerst een flinke spaarpot hebben voordat ik het paard aanschaf.Zodat ik al geld achter de hand heb,mochten er extra kosten komen. Als het 500 euro per maand ongeveer kost is dat voor ons makkelijk te doen.Dus dan zou het geen probleem moeten zijn.Wat ik al zei,ik ga niet over 1 nacht ijs.Ik wil sowieso eerst flink sparen en dan overgaan tot aankoop.
donderdag 12 april 2018 om 16:36
donderdag 12 april 2018 om 16:37
Ik ben zeker bekend met paarden.Heb er altijd erg veel mee gewerkt.Ik ben er alleen door mijn andere werk(wat ik nu dus niet meer doe) een hele poos mee gestopt.Rijden pak ik weer opnieuw op.Paard is er ook nog niet.Ik wil eerst weer flink lessen en dan dus een eigen paard.Maar wil voor mezelf eerst alles goed op een rijtje hebben(financieel)friesian90 schreef: ↑12-04-2018 16:29Wij spaarden zo'n 1000 euro per maand en toen heb ik besloten om een paard te kopen. Deze staat voor vergelijkbaar stalgeld als jij noemt, dat bedrag spaar ik nu minder per maand. Verder heb ik mijn persoonlijke uitgaven aangepast en betaal ik daar de extra's van (dierenarts, lesgeld, trailerhuur, extra voer, hoefsmid). Reken op zo'n 150 euro per maand als hij geen hoefijzers nodig heeft.
donderdag 12 april 2018 om 16:40
Mijn oudste is 18freya25 schreef: ↑12-04-2018 16:36Maar er komen geen kinderen? Inkomen is relatief vast? Je weet wat er aan verzorging komt kijken bij een paard? Daar heb je ook tijd voor als je wel werkt? Man staat erachter, wil ook wel een keer verzorging doen als jij niet kan, is bereid om flink wat tijd samen te missen?