* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Randy is jouw echo ook goed??????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:MissBR schreef op 02 maart 2009 @ 08:39:

Last van mijn rug aan het eind van de dag (maar ja, de kleinste van 11 maanden moet toch getild worden), maagzuur als ik ga liggen en vanmorgen ineens zwaar kokhalsen toen ik de auto instapte.. en nog steeds zoooo moe. Irritant is dat.

Ik ben 'blij' om te horen dat ik niet de enige 'zeur'zwangere ben! Ook ik ben weer zóóó misselijk. Ik kon gewoon echt niet werken vandaag. Alleen als ik op m'n werk 10x naar de wc zou rennen om te spugen. Echt balen! En ik word er ook zo moe van. Zucht! Ben nog steeds dolgelukkig met m'n zwangerschap, hoor! Ook kotsend is zwanger zijn een wonder, mooi, gaaf en heel bijzonder. Maar zonder kwaaltjes was het vast nog veel leuker.
quote:MissBR schreef op 02 maart 2009 @ 10:33:

en natuuuuurlijk zijn er stoere meisjeskleren! Zeker weten! Ik krijg nu al een beetje genoeg van al dat roze en ben dan ook superblij met een stoer Levi's-shirt voor onze kleine meid! Even een shop-a-holic-tip: de kleertjes van Levi's zijn echt leuk, zowel voor jongens als voor meisjes.
Enneh... had ik Ranja al gefeliciteerd met de goede echo? Bij deze, meid! En jullie krijgen een jongen!! Helemaal leuk. Geniet van je/jullie blauwe wolkje!!

Heb trouwens ook nog een boekentip voor jullie. Ik ben nu het boek 'Krijg nou tieten' van Claudia de Breij aan het lezen. Erg leuk! Tenminste niet zo zoetsappig allemaal, maar eerlijk, direct, grappig en soms ook best hard.
Ranja!! Gefeliciteerd en weer een boy erbij...joehoe!!!
Ranja gefeliciteerd met jullie jongetje!

En dat maagzuur... dat heb ik al een tijdje. Hoewel ik het idee heb dat het niet zozeer maagzuur is als wel de dampen ervan die zorgen dat m'n keel in brand staat, bah! Misschien moet ik dus toch maar eens aan de Rennies. Want vla lust ik best wel maar gele dan net weer niet, yugh! Moet het echt gele zijn? Mag ie niet bruin zijn, donker of licht?
Ranja, gefeliciteerd met je goede echo. Weer een jongetje erbij!
Heee Blog je bent helemaal up to date. Krijg nou tieten, kun je nu het eerst hoofdstuk van lezen hier op viva. Kijk maar rechtsbovenaan deze pagina, dan komt het vanzelf langs. Heb het gelezen en het lijkt me wel leuk inderdaad.

Zeur zwangere? Dat kun je hier niet zijn hoor. Je mag hier zoveel zeuren, klagen, zeiken, huilen, janken, schelden als je wilt. Zwanger zijn is echt niet alleen maar halleluja en rozegeur. Nee, het is af en toe keihard werken en flink balen en er doorheen zitten. En waar kan je dat beter kwijt dan hier?????? Nergens toch?

Er is niemand die het je kwalijk neemt want we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Dus hou je vooral niet in hoor. We snappen namelijk ook allemaal dat we echt ontzettend blij zijn dat we zwanger zijn, dat het echt een wonder is, dat we er naar uitkijken enz enz. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat het af en toe gewoon K*T is.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ranja gefeliciteerd met de goede echo!

Grappig dat veel van jullie al zo'n sterk voorgevoel hadden of het een jongetje of meisje zou zijn....ik had dat helemaal niet! Is m'n intuïtie toch niet zo scherp als ik altijd dacht

Missy: wow wat een lage bloeddruk! Vonden ze de onderdruk niet te hoog?

Dat maagzuur...als slagroomvla chocolade zou helpen had ik er helemaal geen last van ha ha!

Helemaal als ik aardappelen heb gegeten lijkt mijn slokdarm soms even in de fik te staan als ik even onderuit zak op de bank of in bed ga liggen, brrr. Dus ik zit nu alweer geregeld aan de pasta en rijst, vorige keer pas in de 8e maand.

Ik was vandaag ook even een zeurzwangere. Ik ergerde me aan alles op het werk, bemoeizuchtige collega's die m'n telefoontjes afluisteren, vervelende telefoontjes, alles was even vervelend. Ik was moe en had gewoon geen zin. Wil er gewoon lekker een weekendje tussenuit met man en kind, even uit de dagelijkse routine en lekker ontspannen en leuke dingen doen, zonder steeds te hoeven stofzuigen en wassen e.d.!!!
Feli Ranja! Drijf maar lekker verder op je blauwe wolk!

Onze echo is uitsteld omdat vriendlief er een cursus tussengedouwd kreeg in zijn vakantie... tja, wil toch wel graag dat ie erbij is dus vandaar paar daagjes later.

Zo... eindelijk heb ik goedwerkende laptop.. heerlijk liggend op de bank werk en forum ik wat.

Vandaag is hier de hele garage leeggeruimd. Garage wordt nieuwe kantoor. Het is nog even kwestie van die opknappen en inrichten en ons huis is helemaal babyklaar!

Groetjes.
Goedenavond!

Ook ik kan een goede echo melden!! Echt super fijn! Vooral omdat ik er een naar gevoel over had. Er werd echt de tijd voor genomen en alles is voorbij gekomen, behalve het geslacht dan, haha!

Omdat ik zo aan het hoesten ben zag je de baby ook af en toe opschrikken. En wat echt grappig was, ik voelde en zag tegelijkertijd de beweging op het scherm.

Ik hoop echt dat ik vanavond eens een keer goed slaap. Ik word gek van die hoest!

Zoon heeft z'n crechevriendin te slapen. Echt zo schattig! Die 2 zijn zo leuk samen. Afgepeigerd lagen ze pas om half 9 in bed. En nou maar hopen dat ze goed uitslapen!

Fijne avond!
Randy, ook een goede echo, gefeliciteerd!

En jullie wilden dus niet weten of het een jongetje of meisje is?

Balen dat je slecht slaapt. Ik heb vannacht ook minder geslapen, maar over het algemeen gaat het goed. Het had denk ik meer met mijn verkoudheid te maken.
Ja maar bij mij heeft het ook te maken met m'n verkoudheid hoor. Er komt totaal geen lucht via mijn neus binnen, zelfs niet na eindeloos stomen. M'n keel voelt aan als een rasp en ik moet zo vaak en hevig hoesten dat ik er harde buiken van krijg. Ik heb van de ha wel een hoestdrank gegeven, maar daar zie ik nog niet zoveel resultaat van.

En nee, we willen het geslacht inderdaad niet weten....
*live from the USA*

Quintie, Sanloes, Ranja en Randy: gefeliciteerd met jullie goede echo's. Jiehoeoeoeoeoeoe !!!

Ik kom even snel spieken hier.

De vlucht zaterdag verliep goed, maar was zwaar met die kleine. Ze heeft de hele dag niet geslapen en is pas 's avonds rond 22.00 uur in het vliegtuig in slaap gevallen. 2,5 uur voor de landing.... De andere 8 uur moest ik achter haar aanrennen of met haar spelen. Zwaaaaaar vermoeiend.... En een paar x het vliegtuig bij elkaar gekrijst...

Nu allebei aan het bijkomen van de jetlag. Vanochtend om half 6 lagen we allebei naar het plafond te staren. Verder nog niets ondernomen. Alleen maar brak en aan het bijkomen, lekker niets doen dus. Straks gaan we even naar een stadspark om te chillen.

Het weer is hier zalig. Zo'n 20 graden. Lekker voorjaarsweer, zeg maar. Ik ga straks even buiten zitten. Het is nu bijna 14.30 uur.

Vanochtend voelde ik mij helemaal niet goed, erg duizelig. Dus een arts hier gebeld en die dacht dat ik vocht tekort zou hebben door het vliegtuig. Ik ben me dus nu een ongeluk aan het drinken en ik knap nu ietsje op.

Iedereen met een echo deze week: succes !!!

Enne Whatever: pas op jij he? Anders haal ik jou uit het schema .

(oh ja, is er iemand die tijd en vreselijk veel zin heeft heeft om vanaf Quintie bij te houden welke kleur het balkje moet krijgen? En dat bijv. volgende week maandag even wil posten? Anders moet ik volgende week 26.000 pagina's terug lezen....).

Laterrrrrrr
What matters most is how you see yourself
Jane; wow een bericht uit de States! Gaaf zeg! En wat een heerlijk weertje is het daar, kon ik ook maar even langskomen!

Veel plezier nog!
Hello Jane!

Wat leuk dat je even komt buurten!! Hopelijk ben je snel in het goede ritme, en dochter natuurlijk ook.

Ik zou je wel willen helpen met het schema, maar ik kan niet eens een foto plaatsen op hyves...

Veel plezier nog!
Hi Jane!

Randy, fijn dat ook jouw echo goed was. Gefeliciteerd.
quote:randy schreef op 02 maart 2009 @ 21:29:

Ik zou je wel willen helpen met het schema, maar ik kan niet eens een foto plaatsen op hyves...

Dat hoeft ook niet, Randy! Je moet alleen even opschrijven wie er een roze balkje en wie er een blauw balkje krijgt. En dat in 1x posten. Dan neemt Jane het over! Maarreh.. anders wil ik het ook wel doen. Zeg het maar!

Erg leuk trouwens, post uit Amerika!
Heey Randy, super dat jij ook een goeie echo hebt! Heerlijk hoor!!

En we hebben gewoon lieve contact met de States.....

Voel ik me ff betrapt...hihi! Dacht dat leest ze noooit meer terug. Die Jane!! die houdt ons overal in de gaten.

Geniet nog ff daar Jane.

Pff ik ga lekker naar mijn mandje...ben op.
zeurzwangere??

ojee

ja, ik moet het af en toe even kwijt hoor. denk dat jullie het wel begrijpen. Zwanger zijn is prachtig, maar ook best wel zwaar, zeker als je er al een of meer hebt rondlopen..

ga nu werken en proberen niet te zeuren...
Randy: jij ook gefeliciteerd met je goede echo! Wat balen dat je zo hoest en als je dan slecht slaapt gaat het natuurlijk dubbelop.Ik hoop dat de hoestdrank snel zijn werk gaat doen.

En Jane: ga jij even lekker genieten daar in de States en niet hier neuzen zeg. Ik hoop dat de jetlag snel weg is en jullie leuke dagen hebben.

Sas; wel balen een paar dagen uitstel, maar ik had het ook gedaan hoor als man er niet bij kon zijn.

Ga nu even schoenen shoppen voor de kleine man, geloof dat hij een maatje groter moet.
Hallo dames, bedankt voor de felicitaties. Voor het schema: het is een jongentje. Dacht dat ik het al in rood had gezet maar was natuurlijk misgegaan.

Randy- jij ook van harte met de goede echo. Vooral als je er niet een goed gevoel over had, kan ik me voorstellen dat het een enorme opluchting was. Gaaf hoor.

Net bij de verloskundige geweest en alles was goed- bloeddruk nu ook in orde, was de vorige keer aan de hoge kant. En m'n kleine buik was gelukkig helemaal prima. Het komt precies tot de navel en gaat waarschijnlijk de komende weken naar voren komen. Phew, dan kan ik nu ophouden me te vergelijken met andere buiken!

Jane- geniet van het lekkere weer!
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Wat fijn zeg, al die goede echo's! De mijne is morgen en ben er best zenuwachtig voor. Maar goed, de dag is zo om, dus hoef niet heeeel lang meer zenuwachtig te zijn

Soms zou ik trouwens wel een zeurzwangere willen zijn, echt. Ik ben zo rete rationeel de hele tijd, dat ik nauwelijks door heb dat ik zwanger ben. Oke, ik ben wel moe af en toe, maar dat link ik niet direct aan mijn zwangerschap, maar meer aan de gebroken nachten dankzij mijn dochter van bijna 3. Maar zoals ik al zei, ik zou best wel een beetje meer in de zwangerschap op willen gaan, al gaat dat steeds beter. Heb net de Bugaboo bijv. weer in elkaar gezet. De bekleding (ZILVER!!!!) komt morgen, dus dan maak ik mijn karretje af. Maar als ik dat dan zo zie smelt ik wel weer hoor. Zo leuk. Er komt zo'n bijzondere tijd aan... Ik weet wel toen dochter net geboren was, het voelde bijna magisch.

Ik ga trouwens skien volgende week. Weet iemand hoe het ook alweer zit met hoogtes en zwanger zijn? Ik ben het ff kwijt.

@Jane, wat leuk een berichtje uit de States! Klinkt lekker, geniet ervan!

@Ranja, wat leuk, een jongetje!!! Gefeliciteerd!

@Ring, ik ben ook een groot Oilily fan en de kamer van mijn dochter is bont en kleurig. Als je je echt wilt verlekkeren aan accesoires in de de babykamer dan moet je eens surfen naar saartjeprum.nl. Zulke leuke dingen!
Gisteravond hadden wij de eerste haptonomie afspraak en ik vond het geweldig. Ben echt niet zo'n zweefteef hoor maar dit werkte gewoon. De haptonoom heeft eerst uitgelegd wat het was en hoe het werkte en daarna mocht ik op de bank gaan liggen. Vriend mocht proberen contact te maken met de baby en dat lukte ook echt. Het gekke is dat ik dus aan de buitenkant niks voel maar dat komt misschien omdat ik aan de binnenkant méér voel. Maar hij voelde dus precies waar de baby zat. En na dat een paar keer geprobeerd te hebben, legde hij zijn hand op een andere plek en kwam de kleine daar naartoe. Echt heel gaaf. Ik vond het ook mooi om te zien wat de verschillende vormen van aanrakingen deden. Als je bv met je vinger een beetje over je buik een lijntje trek gebeurt er niks maar als je er je hele hand op legt en daar een soort gevoel van 'hier moet je zijn' (okay, dit is dan het zweverige gedeelte, haha, maar zo kwam het echt niet over) in legt, dan komt ie er naartoe. 's Avonds in bed hebben we het dus nog een keer geprobeerd en ook daar werkte het. Ik zeg: we hebben er een nieuwe bed-activiteit bij!
Wat leuk pippa, dat het zo'n succes was! En ook fijn om in deze tijd een nieuwe bedactiviteit te hebben

Ik heb gelukkig wat beter geslapen. Zoon heeft een vriendinnetje te logeren en die moeder waarschuwde me dat haar dochter vaak rond half 7 wakker was. Nou vanmorgen niet! Half tien!!! werden jut en jul wakker. En zijn al de hele ochtend lief aan het spelen. Een rustig dagje voor mij.

Nou, een lijstje bij houden kan ik natuurlijk wel. Dus als dat de bedoeling is, geen probleem.

Ik ben ook heel rationeel hoor Dufty. Ik sta er heel anders in als de 1e keer. Ik sta bijvoorbeeld in een winkel. En de vorige keer wilde ik er wel met elke klant over praten. Als ze nu naar m'n buik kijken draai ik me vaak snel om, zodat zij gaan twijfelen. Is ze nou gewoon wa dikker geworden of.....

Kom in winkels ook niet op het idee om naar spullen voor de baby te kijken. Nou ja, zal nog wel komen....

Ik ga maar even douchen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven