Gezondheid alle pijlers

Tips tegen overgeven

13-04-2018 02:30 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben een lange tijd niet ziek geweest.... vandaag aan het werk geweest en voelde mij goed. Had alleen keelpijn... toen ik vanavond op bed ging, nog niks aan de hand. Wordt ik een uur later wakker, en voelde mij echt niet lekker. Diaree, in een uur tijd 3 keer. En misselijk. Op een gegeven moment ook overgeven, meer iets van gal. Het kwam er maar niet uit. Zat gewoon echt dwars. steeds eem weeig gevoel in de maag, rommelend en rugpijn en buikpijn.

Uiteindelijk kwam alles er weer uit. En.niet zo.beetje ook... Dat luchtte wel even op. Echt al jaren niet meer ziek geweest.

Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten. En weet denk ik ook wel wat. Mijn zusje had dinsdag eten gemaakt, had nog wat over, en vroeg of ik het wou hebben. Maar daar zat ook kip in en ik weet dat je daar voorzichtig mee moet zijn.... dat zal waarschijnlijk de boosdoener zijn geweest...

En zin aan eten heb ik echt niet... slapen lukt ook al niet, steeds een raar gevoel in maag...

Wat kun je het beste eten als je misselijk ben of moet overgeven? Durf niet veel te eten op het.moment

Dat rare gevoel in mijn maag blijft..... heb mij in tijden nog nooit zo gevoeld... gelukkig heb ik nu weekend...
Cola doodt wel bacterieen indien voedselvergiftiging. En het pept je wat op als je je helemaal slap voelt. Bij reizigersdiarree wordt daarom vaak regular cola aanbevolen. En zoute chips. Krijg je gelijk je suikers en zouten binnen.
redbulletje schreef:
13-04-2018 10:08
Cola doodt wel bacterieen indien voedselvergiftiging.
nee hoor https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17536679
lilalinda wijzigde dit bericht op 13-04-2018 10:16
2.48% gewijzigd
lilalinda schreef:
13-04-2018 10:06
niet doen hoor. Cola lijkt verlichting te geven, want je gaat er van boeren.
Maar in cola zit cafeïne. Cafeïne prikkelt de darmen. Dit versnelt de stoelgang. TO heeft al diarree
Oh sorry, verkeerd begrepen dan. Bij haar werkte het goed in elk geval, maar als ze al diaree heeft is het geen goed plan inderdaad. Verkeerd gelezen.
oh grappig, ik had dus wijn moeten drinken! ;-D (al vrees ik dat dat er weer snel uit zou komen)
Ik drink trouwens wel cola, als mijn maag opgeblazen voelt, erg prettig
Een beetje bouillon misschien om de zouten weer wat aan te vullen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik had het vorig weekend ook. Heftige pijn, vooral in de maagstreek, kon nauwelijks bewegen. Ontzettend misselijk. Een avond lang overgeven. Nu is mijn maag nog altijd overstuur.
Misschien is het een buikgriep en staat het eten van Famkes zusje daar los van. Ze had het dus ook gekregen als zij daar niet wat van genomen had...
World of Warcraft: Legion
Net terug gebeld door de huisarts. Het hoort er allemaal bij en moet vanzelf overgaan. En ors poeder was voldoende.

Het gaat nu denk iets beter. 20 voor 6 laatste keer overgegeven en krijg iets meer zin in eten. Heb wel steeds dat rommelende gevoel in mijn maag, beetje weeeig....
famke87 schreef:
13-04-2018 11:54
Net terug gebeld door de huisarts. Het hoort er allemaal bij en moet vanzelf overgaan. En ors poeder was voldoende.

Het gaat nu denk iets beter. 20 voor 6 laatste keer overgegeven en krijg iets meer zin in eten. Heb wel steeds dat rommelende gevoel in mijn maag, beetje weeeig....
heb je dit nooit eerder gehad??
lilalinda schreef:
13-04-2018 11:56
Inderdaad. Klinkt echt als een doodgewone buikgriep.
lilalinda schreef:
13-04-2018 11:56
Jawel maar dat is al 10 jaar geleden.
Ik dacht eerst dat het beter ging, maar voel.me nog steeds gammel, buikpijn af en toe krampen en rugpijn. En soms beroerd. Maar tot nu toe blijft alles er wel in zitten....

Eet kleine beetjes, droog beschuit, banaan, thee etc... om toch mijn maag er aan te laten wennen.
Ik voel mij gelukkig wel iets beter dan gisteren. Gisteravond nog behoorlijk misselijk. Gemberthee gehad. Viel als een blok in slaap. En hele nacht door geslapen. Vanochtend eindelijk weer wat zin in eten, kwark gehad en thee.

Voel me nog wel moe en slap, soms nog beetje kramp in buik en rommelende darmen. Gelukkig geen diarree meer. Dus hopen dat het zo blijft. Dacht gisteren namelijk ook dat het eerst wat beter ging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven