driehoeksverhouding

02-03-2009 20:18 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
..............
quote:Cate schreef op 02 maart 2009 @ 20:18:

Mijn ex heeft een nieuwe vriendin, maar zoekt mij nog regelmatig op. Wij hadden drie/vier maanden een relatie toen hij die ander tegenkwam. Ik vertrouwde het niet en beeindigde de relatie. Hij begon toen direct een relatie met haar, ik kwam hierachter omdat ik van vrienden hoorde dat hij met haar in het buitenland zat voor een romantisch weekendje weg. Ik kon dit niet uitstaan, zo snel, was hij mij al vergeten. Stom, natuurlijk had het zo moeten laten. Ben contact met hem gaan zoeken hoe het zat. Hij legde mij uit dat het niks voorstelde en hij niet met haar, maar me zijn moeder in het buitenland zat. Ik geloofde dit, stom.... We bleven contact houden en hij gaf aan dat hij mij niet kon vergeten, hij zou een einde maken aan het contact met de ander. Wij kregen weer iets, tot na een jaar ik ze samen tegenkwam in de stad. Ik was kapot, hoe had hij dit verborgen kunnen houden. De dag erna stond hij meteen weer voor mijn deur, in zijn ogen was ik nooit goed genoeg, ik had maar MBO en stond eerst in een kledingzaak als shopmanager. Tevens kwam ik uit het verkeerde milieu en had ik een verleden van veel feestjes en vriendjes. Zij had dit niet, zij was goed geschoold, kwam uit de juiste familie. Maar van mij hield hij zei 'ie. Ik ging weer overstag, hij beloofde een keuze te maken. Nu een jaar verder, aan/uit tussen hem en ........ heeft hij nog steeds geen keuze gemaakt. Ik heb er telkens genoeg van, duw hem van me af. Maar hij laat me niet gaan, blijft me lastig vallen, manipuleren, chanteren. Hij heeft zelf mij een keer proberen te wurgen. Telkens staat hij weer voor mijn deur, hij haalt alle trucs uit de kast en ik ben steeds niet sterk genoeg om hem te negeren.

Ik woon alleen, mijn familie is er ook klaar mee, ze zeggen ja je gaat toch steeds terug. Maar zij weten niet tot wat hij in staat is als ik de deur niet open of de telefoon niet opneem. Hij heeft ook foto's van mij, en hij dreigt deze op internet te plaatsen. Ik ben radeloos, hoe kom je van zo'n narcistisch, dwangmatig persoon af? Ik heb alles geprobeerd, maar zolang hij geen voldoening krijgt van zijn vriendin, laat hij mij niet gaan. Tja, wat doe je als iemand je probeert te wurgen... aangifte doen misschien?
Hallo, je hebt nog altijd de leiding over je eigen leven hoor.
Cum non tum age
............
Dit lijkt me een behoorlijk ziek(elijk) persoon.

Ik sluit me -voor de verandering- bij Noa aan: je hebt altijd een keuze. Maak die keuze.
quote:Cate schreef op 02 maart 2009 @ 20:24:

aan dit soort berichten heb ik dus niks, als het allemaal zo makkelijk was poste ik niet zo'n bericht....

Al naar de politie gegaan, maar die doen niks.Hoe moet ik dat zien? Jij wil aangifte doen met de striemen nog om je hals en de politie weigert de aangifte op te nemen?
de deur niet meer open doen, desnoods dan de politie bellen... is een 'verplicht' leven met hem minder erg dan als er foto's van je op internet zouden komen....? Eerst zien dan geloven ... bovendien dan kan je met recht aangifte doen hoor..

Oh en een berichtje aan zijn vriendin kan ook helpen als je van hem af wil komen
...............
......................
Sterk zijn en hem niet terug nemen. Het klinkt simpel, is moeilijk, maar het is altijd nog jouw leven en jij bent degene die de beslissingen moet nemen en ze uit moet voeren.
Lieve Cate,

Hoe komt het dat je niet sterk genoeg bent om deze man te weerstaan? Wat brengt hij jou dat je geen afstand van hem kan nemen? Terwijl je weet dat hij niet van jou wíl zijn? Hij gebruikt je goede hart en je weerloosheid om seks met je te hebben en jij stelt je op als zijn deurmat. Vrijwillig.

Waarom doe je dat? Weet je dat? Enig idee wat je elke keer weer zo ver brengt dat hij voet bij jou aan de grond krijgt? Hoop je toch op meer? Hoop je dat je op een dag toch weer zijn vriendin bent?

Snap je dat je dat nooit zult worden als je je zo blijft opstellen? Je maakt jezelf niet aantrekkerlijk door je zo te laten misbruiken, zie je dat zelf ook in?

En Cate, nee is nee hoor, als je het echt niet wil. Je wil het dus eigenlijk wel. Je er bij neerleggen en vrede hebben met de situatie is dus ook nog een optie. Je kunt hem niet weerstaan, kan, dan niet, dan weersta je hem niet en ga je met hem naar bed tot hij genoeg van je heeft.

Óf niet en dan was de laatste keer dat hij bij je was ook écht de laatste keer. Je kunt het wél, alsoluut. Maar je moet het wíllen en ik denk dat je diep van binnen nog veel te graag wil.

Wat denk jij?
quote:Cate schreef op 02 maart 2009 @ 20:18:

Mijn ex heeft een nieuwe vriendin, maar zoekt mij nog regelmatig op. Wij hadden drie/vier maanden een relatie toen hij die ander tegenkwam. Ik vertrouwde het niet en beeindigde de relatie. Hij begon toen direct een relatie met haar, ik kwam hierachter omdat ik van vrienden hoorde dat hij met haar in het buitenland zat voor een romantisch weekendje weg. Ik kon dit niet uitstaan, zo snel, was hij mij al vergeten. Stom, natuurlijk had het zo moeten laten. Ben contact met hem gaan zoeken hoe het zat. Hij legde mij uit dat het niks voorstelde en hij niet met haar, maar me zijn moeder in het buitenland zat. Ik geloofde dit, stom.... We bleven contact houden en hij gaf aan dat hij mij niet kon vergeten, hij zou een einde maken aan het contact met de ander. Wij kregen weer iets, tot na een jaar ik ze samen tegenkwam in de stad. Ik was kapot, hoe had hij dit verborgen kunnen houden. De dag erna stond hij meteen weer voor mijn deur, in zijn ogen was ik nooit goed genoeg, ik had maar MBO en stond eerst in een kledingzaak als shopmanager. Tevens kwam ik uit het verkeerde milieu en had ik een verleden van veel feestjes en vriendjes. Zij had dit niet, zij was goed geschoold, kwam uit de juiste familie. Maar van mij hield hij zei 'ie. Ik ging weer overstag, hij beloofde een keuze te maken. Nu een jaar verder, aan/uit tussen hem en ........ heeft hij nog steeds geen keuze gemaakt. Ik heb er telkens genoeg van, duw hem van me af. Maar hij laat me niet gaan, blijft me lastig vallen, manipuleren, chanteren. Hij heeft zelf mij een keer proberen te wurgen. Telkens staat hij weer voor mijn deur, hij haalt alle trucs uit de kast en ik ben steeds niet sterk genoeg om hem te negeren.Ik woon alleen, mijn familie is er ook klaar mee, ze zeggen ja je gaat toch steeds terug. Maar zij weten niet tot wat hij in staat is als ik de deur niet open of de telefoon niet opneem. Hij heeft ook foto's van mij, en hij dreigt deze op internet te plaatsen. Ik ben radeloos, hoe kom je van zo'n narcistisch, dwangmatig persoon af? Ik heb alles geprobeerd, maar zolang hij geen voldoening krijgt van zijn vriendin, laat hij mij niet gaan. Hoe zou het komen dat mensen denken dat jij ook een rol hierin speelt? Jij bent toch degene die steeds de verkeerde keuzes maakt? Dat is op zich treurig genoeg. Het wordt echter nog treuriger als je nu alle verantwoordelijkheid voor je situatie bij hem neerlegt. Jij bent echt de enige die hieraan een einde kan maken. In elke politieregio heeft huiselijk geweld prioriteit. Maak dus een afspraak met de politie en je huisarts en laat je door hen adviseren over de stappen die jíj moet zetten om een einde te maken aan deze situatie.
Zolang jij de deur blijft opendoen, zolang blijft hij je lastigvallen.

Laat je tanden eens goed zien, straal power uit en geef hem een rotschop onder z'n donder. Hij intimideert je alleen maar omdat jij dat toelaat, ook al wil je het niet.

Dus hup, schouders eronder en maak hem voor eens en voor altijd duidelijk dat je hem nooit weer wilt zien/horen/in je nabijheid voelen.
....................
...............
Tis al eerder gezegd...

Je hebt de controle over je eigen leven

Pas op het moment dat je voor je gevoel echt klaar met hem bent kan je hem weerstaan.

Je laat de deur op een kier staan

Door elke keer weer toe te geven

Dus:

Ander telefoon nummer

Politie inschakelen als hij aan de deur staat en niet weg wil

en meneer compleet in de negeer stand

Doe je dat niet......zal je ook niet van hem verlost worden

JIJ hebt de touwtjes in handen

Hij niet...

Je noemt hem narcistisch, misschien is dat ook wel zo, maar JIJ kan daarboven staan

Door hem WEL te weerstaan!

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Cate schreef op 02 maart 2009 @ 20:46:

Thanx allemaal, wist niet dat zo'n forum kon bijdragen aan een goede besluitvorming. Schaam me ook voor mezelf, was zo nooit, ben zo onzeker geworden. Hierdoor kan hij doen met mij wat hij wilt, idd me eigen schuld. Ik haat het om het slachtoffer te zijn, vrienden van me denken dat ik het leuk vind om zo te zijn. Maar ik haat het! Moet weer sterk worden, dan zal het vanzelf weer overgaan.Dit soort zaken gaat doorgaans helaas niet vanzelf weer over. Ik adviseer je hulp te vragen bij politie, de huisarts en anderen die jou kunnen helpen. Kennelijk kun je het niet alleen. Dat is geen schande maar wel een hele goede reden om hup te vragen aan deskundigen die jou kunnen bijstaan. Vergeet niet: daar zíjn die mensen voor. Succes.
Je eigen schuld, ach....schuld is zo'n groot woord. Je bent zo kwaad op jezelf, zonde. Niet doen, dan wordt het nog moeilijker om afstand te nemen. De andere kant moet je op. Jezelf veel te goed en te leuk vinden om zo gepiepeld te worden. Dáár moet je heen. En dat kun je best hoor. Geloof dat maar gerust.

Dit is niet vol te houden en het is dus zaak dat jij bepaalt dat op een dag de maat vol is en dat jij veel te speciaal bent voor jezelf om nog langer als matras te dienen. Als die knul een knuffelmuur zoekt dat gaat hij maar lekker naar Center Parcs meid.

Wees eens lief voor jou. Hij is het niet en je familie is klaar met het geneuzel over die vent, wat best te begrijpen is maar wat wel betekent dat jij als enige eigenlijk nog iets kunt veranderen en je zou kunnen beginnen met lief te zijn voor jou. Als je zelfbeeld positiever is dan zou je niet zo met je laten spelen.

Wees goed voor jou en kap met die man, je weet best dat jij degene bent die de knop om moet draaien. Doe dat dan ook, voor jou en wacht niet tot hij jou uitkotst. Want dan zit je helemaal met je yoni in het zand.

(f) ik geloof er in hoor!
quote:Cate schreef op 02 maart 2009 @ 20:24:

aan dit soort berichten heb ik dus niks, als het allemaal zo makkelijk was poste ik niet zo'n bericht....

Al naar de politie gegaan, maar die doen niks.

Nee, je hebt helemaal gelijk. Bruikbare tips hoef je natuurlijk niet te krijgen.

Omdat de politie niets doet, doe jij maar hetzelfde? Laat die deur dicht, neem de telefoon niet op als hij belt, en overal melding van maken. En na een tijd heeft hij door dat je niet meer verder met hem wilt....

Alhoewel. Je wilt gewoon verder met hem en gelukkig zijn. Anders zou je wel uit je ik-ben-zo-zielig-maar-ik-hou-van-hem rol kruipen en desnoods in een blijf-van-mijn-lijf-huis gaan zitten als hij echt een dreiging vormt.
quote:Cate schreef op 02 maart 2009 @ 20:28:

Ik was dronken, dus de politie nam me niet serieus en geloof me striemen heb je niet zo snel....

Snap de reactie van mensen om me heen en hier niet zo, mensen denken dat je het zelf doet....

Waarom worden vrouwen mishandeld e.d. die gaan ook niet weg....zit dieper, iemand maakt je afhankelijk

Misschien is het ook wel zo, moet ik sterker worden en gaat hij vanzelf wegDan had je de volgende dag nuchter terug moeten gaan.
Ik heb alles geprobeerd, maar zolang hij geen voldoening krijgt van zijn vriendin, laat hij mij niet gaan

????

wat bedoel je met voldoening?

zij is voor het leuke plaatje en jij voor de sex?
.....................
Deze zin heeft mij in het verleden heel erg geholpen, misschien heb je er iets aan: Je wordt behandeld, zoals je je laat behandelen.

Dus maw alleen JIJ kan de situatie veranderen, niet hij. Zoek uit wat je grenzen zijn en geef deze aan! Je bent niet een paar oude schoenen die hij uit de kast kan halen als ze weer lekker zitten! Kom op! Wees sterk! Succes
..............
Ja idd, maar waarom heeft hij niet genoeg aan haar dan?

dat heeft hij vast wel, daarbij zou dat jouw probleem niet moeten zijn.

wat sky04 ook zegt: hij komt er mee weg, omdat je hem ermee weg LAAT komen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven