Vriendin doet (te) close
maandag 12 maart 2018 om 17:15
Hoi allemaal, ik heb een beetje een probleem. Nou ja, ik weet niet zo goed of ik het zo mag noemen. Ik heb een meisje in m'n klas en we zijn wel redelijk bevriend. Ik heb een beetje het idee dat ze heel erg haar best doet om zo veel mogelijk met me om te gaan. Soms is dat best irritant, maar ik mag haar wel. Een andere vriendin van mij vertelde mij dat ik vooral NIET met haar om moet gaan, omdat ze een stalker kan zijn. Ik wist nou niet zo goed of ik hierop in moest gaan, aangezien ik haar wel gewoon een kans wilde geven. Maar nu gaat dat meisje (dat zo graag bevriend met me wil worden) super close doen. Daar bedoel ik mee dat ze bijvoorbeeld heel vaak zegt dat ze me knap vindt, en dat ze wil knuffelen en aan me wil zitten. Ik vind dat best raar en vervelend, al helemaal omdat we eigenlijk niet zo supererg bevriend zijn. Heeft ze hier nou bepaalde bedoelingen bij, of hoort dit gewoon bij haar karakter, en is ze (zoals mijn andere vriendin al zei) gewoon een beetje een stalker? Moet ik er iets van zeggen of iets tegen doen?
maandag 12 maart 2018 om 17:18
maandag 12 maart 2018 om 17:21
Waarom ze zo doet weet ik natuurlijk niet. Het kan meerdere redenen hebben. Zou ze verliefd op je kunnen zijn?
Als ze qua karakter zo is moet je denk ik duidelijk je grenzen aangeven en zeggen dat je dat absoluut niet wil maar dat je haar wel gewoon een aardige meid vind. Ik zou niet direct naar die andere vriendin van je luisteren en haar laten vallen, je weet helemaal nog niet waarom ze zo doet en je hebt het nog niet geprobeerd te veranderen.
Als ze qua karakter zo is moet je denk ik duidelijk je grenzen aangeven en zeggen dat je dat absoluut niet wil maar dat je haar wel gewoon een aardige meid vind. Ik zou niet direct naar die andere vriendin van je luisteren en haar laten vallen, je weet helemaal nog niet waarom ze zo doet en je hebt het nog niet geprobeerd te veranderen.
maandag 12 maart 2018 om 17:58
Precies. Iedereen heeft wel vervelende eigenschappen. Zo heb je kennelijk ook een vriendin die heel lelijk roddelt over andere mensen.
maandag 12 maart 2018 om 18:12
Dat is heel simpel: vind je haar aantrekkelijk gezelschap dan ga je met haar om, precies tot in hoeverre je dat leuk en fijn vindt. Komt ze je te na of stelt ze zelf iets voor waar je op dat moment geen zin in hebt dan sla je dat vriendelijk af, maar zonder excuses of smoezen.
Je gaat nooit, maar dan ook nooit met iemand om uit zieligheid. Daar beledig je iemand heel erg mee.
De bedoeling is dat het haar zo duidelijk mogelijk wordt waar ze staat zodat ze zich niets in het hoofd haalt.
Je gaat nooit, maar dan ook nooit met iemand om uit zieligheid. Daar beledig je iemand heel erg mee.
De bedoeling is dat het haar zo duidelijk mogelijk wordt waar ze staat zodat ze zich niets in het hoofd haalt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 12 maart 2018 om 20:41
Er is niks mis mee om tegen haar te zeggen als ze aan je wilt zitten dat je niet van dat aanrakerige/kleffe houdt. Gaat ze toch ermee door, bijv. een volgende keer,
kan je het of nog duidelijker zeggen, dat je het vervelend vindt en ze ermee op moet houden of eigenlijk is al duidelijk dat ze over je grens gaat nadat je het eerder al gezegd hebt.
Dan is het gewoon geen leuke vriendin.
Jouw grenzen, klaar.
En je MOET niet bevriend zijn, met wie dan ook hè.
Voel je je toch niet prettig om met haar om te gaan, dan moet je niks, en je bent haar niet verplicht om met haar om te blijven gaan. Dan laat je het gaan, verwateren of direct ermee kappen. Ook al is ze verder wel aardig, maakt niet uit, dan nog hoef je niet persé vriendinnen te worden.
kan je het of nog duidelijker zeggen, dat je het vervelend vindt en ze ermee op moet houden of eigenlijk is al duidelijk dat ze over je grens gaat nadat je het eerder al gezegd hebt.
Dan is het gewoon geen leuke vriendin.
Jouw grenzen, klaar.
En je MOET niet bevriend zijn, met wie dan ook hè.
Voel je je toch niet prettig om met haar om te gaan, dan moet je niks, en je bent haar niet verplicht om met haar om te blijven gaan. Dan laat je het gaan, verwateren of direct ermee kappen. Ook al is ze verder wel aardig, maakt niet uit, dan nog hoef je niet persé vriendinnen te worden.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
woensdag 18 april 2018 om 21:03
Is ze niet gewoon een beetje alleen? Heel klef en aanhankelijk gedrag komt vaak voor bij mensen die zich eenzaam voelen. Heeft ze wel andere vriendinnen? Als ik dit zo lees krijg ik het eerste idee dat ze té graag vriendinnen wil en door dat wanhopige gedrag juist mensen wegjaagt. Ik kan er naast zitten, hoor, want ik ken haar verder niet.